
Alupa
@AlupaThePuffer • 5,126 subscribers
Everything about charts. Rarely inconsistent. 06.02.2023
Videos

Selam sevgili dostlar, İzleyeceğiniz videoda eğitici, modelleyici ve efektif bir MRT stratejisinin kullanımını rahatlıkla kavrayabilirsiniz. MRT nedir veyahut ne değildir; ne gibi kuralları vardır, bunlar hakkında net cevaplara sahip olacaksınız. Birkaç görsel kaynak ile MRT dışında nasıl bir mentalite ile trade ettiğimi de sizlere aktarmak istedim, umarım destekleyici olmuştur. Dileyip destek olmak isterseniz bu videoyu beğenerek paylaşmış olduğum tweet'i RT yapabilirsiniz, youtube’dan abone olup videoyu beğenerek destek olabilirsiniz. Sizlerden herhangi bir şey talep etmiyorum, beklentim de yok fakat bu şekilde yardımcı olabilirsiniz. Youtube’da videoyu izlemek isteyen dostlarımı da kırmadım, videoyu oraya da yükledim. Linkini aşağıya bırakıyorum. Youtube Linki: Intro: 00:00 - 00:13 Av-Avcı Hikayesi: 00:13 - 08:28 MRT Giriş: 08:28 - 15:27 MRT Kuralları: 15:27 - 19:06 İşlem Örnekleri: 19:06 - 19:54 Back-Test Verileri: 19:54 - 23:40 Kapanış ve Son Sözler: 23:40 - 29:48 Dipnot: Bu video herhangi bir al-sat veya yatırım tavsiyesi içermez. Sadece sizlere eğitim maksadı ile hazırlanmıştır. FX piyasası ve diğer para piyasaları risk barındırmaktadır. İşlem yapan kişilerin %85'i ana paralarından daha az miktarlara düşmektedirler. Bu sebeple aldığınız riski göz önünde bulundurun. Bu video ile al-sat yapılmayacağını, "sadece" kendinize bilgi anlamında yatırım yapılacağını tekrar vurgulamak isterim. Keyifli seyirler.
Alupa60,661 Aufrufe • vor 1 Jahr

Gelelim gerçeklere... Sizlere biraz kendimden bahsedeyim, Türkiye'nin 8 farklı vilayetinde yerleşik olarak yaşamış biriyim. Çok farklı kültürden, dinden, milletten, yaştan insan gördüm. Oturuşundan kalkışına, cümleye başlamasından el/kol hareketlerine kadar direkt ne türden bir insan olduğunu yüksek doğruluk payı ile şu 20'li yaşlarıma rağmen çok iyi okuyabiliyorum. Teşkilatlanmayı çok iyi bilirim, severim de. Lobi meselesini kendi yaşantımda sinir uçlarına kadar hisseden ve bulunduğum konumdan dolayı bunu devam ettirmesi gereken biri olarak ne tür bir amaçla hareket edildiğini de iyi anlarım. Nasıl 'Öfke Siyaseti' yapılır, nasıl kendini 'Mazlum' gösterirken aynı zamanda kendini yine 'Ötekileştirerek' taraftarlar oluşturulur, biliyorum. Neden mi bu şekilde konuşuyorum? Buralarda ben yeniyim, X'e ilk tweet'imi Haziran 2024'ün başlarında attım, şu 3-4 aylık süreçte çok da hızlı bir giriş yapmış olduk. Buralarda yine de yeni olmam, kişiler arası dinamiklere uzak olmamdan kaynaklanıyordu. Zaman geçtikçe öğrendim, birilerinin de gerçek hayattaki gibi burada bir 'Lobileşme' gayreti içerisinde olduğunu gördüm. Baya da fazla bir grup var aslında, bu biraz garibime gitti :) Buralarda birilerinin paralı taraftarları ile birlikte sistemlerinin devam etmesi için gösterdikleri çabanın, umuyorum ki gerçek öğrenme isteği olan kişilere zarar vermesinin bir nebze de olsa önüne geçeceğim. Bunun için de çabalamaya devam edeceğim zira kimsenin sizi kolay yoldan bu işi öğrenebileceğiniz ve kolay yoldan inanılmaz rakamlara ulaşabileceğiniz hayalini satarak sizleri ele geçirmesini, sonradan da hüsrana uğratmasını istemiyorum. 'Onlar yapamıyor, bizler yapacağız.' veya 'Onlar yapamıyorsa biz neden yapamayalım? Zincirlerimizi kıracağız. Günlük 15R mümkün (R'dan kasıtları %1 ise)' gibi söylemlerle karşı geliyorlar. O zaman adama şu sorulur, 'What color is your Ferrari?' Cevabı hepimiz biliyoruz :) Dolayısı ile basit hayallere kapılmaya gerek yok, bırakın çırpınsınlar. Tek derdim sularını bize sıçratmamak. Spesifik olarak çoğu lobi kendi içinde takılırken bazıları bildiğiniz gerçek 'Nefret' güderek ve kendinden hariç herkesi 'Ötekileştirerek' bu tekerleği döndürmeye çalışıyor. Şunu unutuyorlar; kimsenin ekmeğinde, emeğinde, çabasında gözümüz yok, olmaz da... Allah çok daha fazlasını versin, en büyük dileğim budur zira başkalarının kazançları beni bağlamadığı gibi kayıpları da beni bağlamamakta... Dolayısı ile kimin ne kazandığının benim nazarımda bir önemi yok, o yüzden iyi dileklerimizi şimdiden iletelim. Fakat şu noktaya gelelim, eğer ki leş yiyen sırtlanların ile birlikte toplanıp kendi çapında kalite üreten insanlara sataşmaya kalkarsan bil ki konu beni ilgilendirmese bile o kişilerin karşısında daima BEN olacağım. Bu benim yaradılışımda var, bundan ZEVK alıyorum. Kötü niyetli kardeşlerimize sesleniyorum, halen kardeş diyorum çünkü buradaki herkesi fazlası ile seviyorum. Yine de ne yaptığınızı fark ediyorum fakat tatlı tatlı atışmalarımızın dışına çıkılmamasını tavsiye ediyorum. Konumum gereği 16-65 yaş arasında 600-700 insanı yönetmekteyim/yönlendirmekteyim/ilgilenmekteyim. İnsanın gözünden, yazısından ne yapacağını kestirebildiğim için şunu söylemeden geçmek istemiyorum. Ne yaptığınızı biliyorum, görüyorum ve duyuyorum. Öğrenmek isteyen insanların gözüne nasıl ket vurmaya çalışarak sisteminize alet etmeye çalıştığınızı ve çarkınızı çevirmeye çalıştığınızı hissediyorum. Genç kardeşlerimin bu tarz lobiye hizmet eden manipüle edici reklam kampanyalarına kurban gitmemesi için elimden geleni yapacağım; unutma, ben savaş kültüründen geldim. Savaşmayı bilmiyorsan pek de biliyormuş gibi davranma, komik duruyor çünkü :) Özetle, Sizin gittiğiniz yollar var ya kardeş, heh işte, o yolların asfaltını biz dostlarımız ile döktük. Kötü niyetli kardeşler, dikkat edin, asfaltta bizim koyduğumuz yamalara takılmayın... Videoda ise yazının görsel halini ve trolleri ile birlikte tayfanın her ayrıntısını anlayacaksınız. Bu tipleri görünce işin içinde bir hinlik olduğunu fark edeceksiniz :) Kolay gelsin.
Alupa45,672 Aufrufe • vor 1 Jahr

🎯METATRADER 5 (MT5)'İ KOLAYLIKLA KULLANMA REHBERİ🎯 Dostlarım selam, Özellikle yeni başlayan arkadaşlarımızın işine yarayacak bir MT5 Kullanım Videosu'nu sizler için çektim. MetaTrader 5'i kullanma kapasitemiz, özellikle Fon Yönetimi'nde mihenk taşı niteliğindedir. Ben şahsen bütün işlemlerimi telefon üzerinden alıyorum, bilgisayardan ziyade telefon üzerinden alırsanız videoda izlediğiniz gibi işler çok daha kolaylaşıyor. Hem de telefonla işlem aldığınız için mobil olarak sadece bilgisayara bağlı olmuyorsunuz, istediğiniz her yerde işlem açabilirsiniz. Bu videoda sıkça bilinen fakat akılları karıştıran birkaç ince detaydan bahsettim. Şöyle ki: -Lot Hesabı Nasıl Yapılır? -MT5 Üzerinden Nasıl İşlem Emiri Atılır? -Yeni Alınan Fon Hesabına Nasıl Giriş Yapılır? -MT5 Üzerinden Nasıl DEMO Hesap Açılır? gibi birçok sorunun cevabını rahatlıkla bulabilirsiniz. Sorunuz olursa sormaktan çekinmeyin, yardımcı olmaktan zevk alırım.🤝 Hepinize güzel hafta sonları dilerim.
Alupa22,766 Aufrufe • vor 1 Jahr

Sizlere 4-5 ay sonra her ay ortalama 140.000₺ civarı para kazanabileceğinizi fakat bu 4-5 aylık süreci sadece çalışarak ve acele etmeden geçirmeniz gerektiğini söylesem kabul eder miydiniz? Çoğunuz, hatta hepiniz kabul edersiniz. 4-5 ay dediğin nedir ki? Hem de işin ucunda aylık 140.000₺ gibi bir para var, Türkiye şartlarında seni çok çok iyi standartlara çıkaracak bir para. Kendi işinizi, ek yatırımlarınızı saymıyorum bile. Bu sadece ekstra gelir. O zaman neden acele ediyorsunuz? Neden 2 haftada bir fon geçmeye çalışıyorsunuz veya neden yüksek riskler ile işlemler açıp çatır çatır hesaplarınızı patlatıyorsunuz? Ayda ortalama 3R gibi gayet ulaşılabilir bir hedef ile 5 ayda 100.000$’lık fonu geçebileceğinizi ve sonrasında her ay düzenli 2400$ payout alabileceğinizin hiç kimse farkında bile değil mi? Neden mi yapamıyorsunuz, işte bu yüzden: -Acele ediyorsunuz, hemen para kazanıp zengin olayım moduna girdiğiniz için belki de 2-3 ayda geçebileceğin fonu sırf acele ettin diye 2 günde patlatıyorsun ve gelecekteki muhtemel 1000$ aylık gelirini hiç ediyorsun. -Kendilerini başkaları ile kıyaslıyorsun, herkes muazzam karlı bir trader (!) fakat senin onlarla yarışamayacağını düşünüyorsun. Onlar bir haftada fon geçip 'kolaydı' yazdığında (!) sen kendine 1 ayda fon geçme planı koyarken başarısızlık addediyorsun. Herkes para kazanıyor, ben de kazanmalıyım ama öyle 2-3 ayda olmaz, hemen kazanmalıyım diyorsun. -Borçların var, dara düştün ve buradan bir çıkış yolu bekliyorsun. Son paranla fon alıyorsun, belki de üst üste 2 kere stop oluyorsun. Sinir stres oluyorsun ve battı balık yan gider diyerek riskini korumadan bir işleme daha girip fonunu patlatıyorsun, belki fonun o 3. işlemde sonra dönecekti. Kendi geleceğine haksızlık ediyorsun. En önemlisi de bu, bu şekilde davranarak gelecekteki kendinize hakaret ediyorsunuz. Sistematik bir şekilde davranıldığı, stratejiye bağlı kalındığı, risk yönetimi ve disiplinin muazzam olduğu bir paralel evrendeki başarılı kendinize ihanet ediyorsunuz. Ben bu düşünceye vardığımdan beri şahsen çok değiştim, neden acele ediyorum ki? Acele ediyorsam burada ne işim var, gider sıcak para getiren işlerde çalışır cebime paramı koyarım, burası acele edilebilecek bir yer değil; burası stratejilerin savaştığı, psikolojilerin harman olduğu ve sizi çokça geliştiren bir yer. Bu düşüncenin farkına vardığınız an sizde de çok değişim olacak, bundan emin olabilirsiniz. Acele etmeyin, hiç kimse bir yere kaçmıyor. Grafikler, fırsatlar, işleme gireceğiniz FVG'ler veya OB'ler emin olun siz ölene kadar var olacak. Kendinize hakaret etmeyin. Başarılar.
Alupa20,679 Aufrufe • vor 1 Jahr

🪧MRT Modeli ve 1R Modeli ile Canlı İşlem Örneği 🪧 Sanıyorum ki artık hepinizin az çok ismini duyduğu MRT ile İşleme Giriş Stratejisi'ni kullanarak dün gece EURUSD paritesinde, videolarda anlattığım gibi kuralları takip ederek işlem aldım. Yaptığım şeyler hep AYNI; her HAFTA, aynı BÖLGEDEN, aynı ŞEKİLDE, aynı YAPIYLA işleme giriyorum. Tek yaptığım ise Stop, TP ve Entry seviyelerini MT5'ten girip ekranı kapattıktan sonra gündelik işlerime odaklanmak..🤝 1R Stratejisi'ni de bu videoda uyguladım, sizlere onu da anlattığım bir yazı yazmıştım kısaca. Onu da okuyabilirsiniz. Videoda da gerekli ipuçları var (London Close Detayı). Özetle, bu hafta da cebimize 2.4R koymuş olduk✅ Sizlere Monday Range Theory'i yaklaşık 1 ay önce tanıttım. Bu süreçte 4 haftadır aynı şekilde işlem alıyorum. Umarım aranızda videoyu doğru izleyip bu işlemleri değerlendirenleriniz olmuştur... Diğer hafta, ondan sonraki haftalarda da aynı şeyler oluşacak. Değerlendirip değerlendirmemek sizlerin elinde, fırsatlar kaçmıyor. 👍 Bu minvalde sistem kurmak elzemdir. Sisteminizi oluşturduktan sonra her hafta robot gibi aynı şeyi tekrarlayarak 'consistent' bir şekilde karlı olabilirsiniz. Bu işlemler özelinde stop da olabilirdik fakat bu sistemimizi değiştirmeyecekti. Basit ve anlaşılır modeli anlamanız için aşağıya videoları bırakıyorum. Youtube MRT Modeli Anlatımı Linki: Youtube MRT Modeli Back-Testi Linki: Hepinize iyi günler dilerim, şu tarz işlemleri kaçırmamanız dileği ile...🙏
Alupa14,791 Aufrufe • vor 1 Jahr

Dostlar merhaba, Sizler için $DOGE üzerinden sıfırdan bir grafiğe nasıl baktığımla ilgili bir back-test videosu çektim. Bu süreçte benim: -Back-test atarken nelere dikkat ettiğimi, -Hangi bölgeleri nasıl çizdiğimi, -Zaman dilimleri arasındaki geçişleri, -Konfirmasyon alma tekniklerimi, -Risk yönetimimi, gözlemleyebilirsiniz. Sürükleyici olması açısından tane tane ve yavaşça anlatmaya çalıştım, işleme girip çıkarkenki duygu durumumu da net bir şekilde konuşarak aktarmaya çalıştım. Price Action konseptlerinin sadece bir bölümünü kullanarak nasıl sistematik ve anlaşılır işlemler kurgulayabileceğinizi aşağıdaki videodan izleyebilirsiniz. Özellikle yeni başlayan arkadaşlar için veyahut ek olarak kendini geliştirmek isteyen arkadaşlarımız için rehber niteliğinde bir video olacağını düşünüyorum. Sorularınız, önerileriniz veya eleştirileriniz olursa yazmaktan çekinmeyin. Youtube'dan izlemek isteyenler için linki de ekleyeceğim, X'ten izlemek isteyenler için de videoyu buraya yüklüyorum. Keyifli seyirler. Sıfırdan $DOGE Coin Back-Test Videosunun Linki: Not: Bu video herhangi bir al-sat veya yatırım gibi finansal yatırım tavsiyesi içermez. Sizlere markete nasıl baktığım ile ilgili ders niteliğinde video olarak hazırlanmıştır. Video bilgilendirme amaçlı çekilmiş olup herhangi bir tavsiye niteliğinde öngörüde bulunulmamıştır, bu tavsiyelere göre işlem alınmaması tavsiye edilir.
Alupa11,815 Aufrufe • vor 1 Jahr
Keine weiteren Inhalte verfügbar