Geert Dales's banner
Geert Dales's profile picture

Geert Dales

@DalesGeert6367516,420 subscribers

Politicus/bestuurder. Publicist. In de pen: 'Het Pluchevirus', over hoe macht mensen vervormt. Jazzpiano. Gefascineerd door het verschijnsel 'hypocrisie'.

Shorts

Volgend de kersverse PRO-wethouder Vuilniszaken Lian Heinhuis is de zooi overal in Amsterdam te wijten aan mensen die zo crimineel zijn om flessen en blikjes in prullenmanden te gooien. Dat dwingt de minder draagkrachtigen die bakken open te breken. #GekkenhuisAmsterdam

Volgend de kersverse PRO-wethouder Vuilniszaken Lian Heinhuis is de zooi overal in Amsterdam te wijten aan mensen die zo crimineel zijn om flessen en blikjes in prullenmanden te gooien. Dat dwingt de minder draagkrachtigen die bakken open te breken. #GekkenhuisAmsterdam

59,250 просмотров

Het is warm. In je beschimmelde sociale huurwoning van een Amsterdamse woningcorporatie heb je geen balkon of tuin. Je zoekt verkoeling op een gemeentelijk bankje en zit dan met je voeten in het zwerfvuil, met uitzicht op zwerfvuil. Omdat het linkse stadsbestuur wel ruim 200 miljoen casht voor de vuilophaal, maar het niet ophaalt.

Het is warm. In je beschimmelde sociale huurwoning van een Amsterdamse woningcorporatie heb je geen balkon of tuin. Je zoekt verkoeling op een gemeentelijk bankje en zit dan met je voeten in het zwerfvuil, met uitzicht op zwerfvuil. Omdat het linkse stadsbestuur wel ruim 200 miljoen casht voor de vuilophaal, maar het niet ophaalt.

66,490 просмотров

Godallemachtig..... 🙈 De man schijnt minister te zijn.

Godallemachtig..... 🙈 De man schijnt minister te zijn.

104,694 просмотров

Met 40 tot 50 km onverzekerd rondracen. Dat heet in Amsterdam: 'Jongens op een scootertje die ook thuis hadden kunnen zitten gamen'. Dat de locatie voor de politiecontrole in Amsterdam Nieuw-West was zal de kenner van het gebied niet verbazen.

Met 40 tot 50 km onverzekerd rondracen. Dat heet in Amsterdam: 'Jongens op een scootertje die ook thuis hadden kunnen zitten gamen'. Dat de locatie voor de politiecontrole in Amsterdam Nieuw-West was zal de kenner van het gebied niet verbazen.

22,489 просмотров

Ja, die jongens 'op een scootertje' zijn bezig met de wereld, in plaats van thuis zitten gamen. De wereld van plofkraken voorbereiden. En dragqueens op hun bek slaan. Toch beter dan dat nutteloze gamen.

Ja, die jongens 'op een scootertje' zijn bezig met de wereld, in plaats van thuis zitten gamen. De wereld van plofkraken voorbereiden. En dragqueens op hun bek slaan. Toch beter dan dat nutteloze gamen.

25,085 просмотров

Groot voordeel van kaalhoofdigheid is dat je er in ieder geval niet zo onverzorgd bijloopt. Thom de Graaf gaat nog net. Maar kan Joost Vullings van Buitenhof zich geen flesje shampoo en een kam veroorloven?

Groot voordeel van kaalhoofdigheid is dat je er in ieder geval niet zo onverzorgd bijloopt. Thom de Graaf gaat nog net. Maar kan Joost Vullings van Buitenhof zich geen flesje shampoo en een kam veroorloven?

34,621 просмотров

Is dit echt gebeurd? Bij BNNVARA? Ik kijk nooit tv en zie dit nu pas. Moesten de mensen daarom lachen? Niemand die opstond en zei: 'Ben je nou helemaal belazerd. Nog één woord en ik trek je van het podium'. Niemand??

Is dit echt gebeurd? Bij BNNVARA? Ik kijk nooit tv en zie dit nu pas. Moesten de mensen daarom lachen? Niemand die opstond en zei: 'Ben je nou helemaal belazerd. Nog één woord en ik trek je van het podium'. Niemand??

328,390 просмотров

Politie Amsterdam Nieuw-West heeft geen tijd voor 'akkefietjes' (lees: meldingen over zware criminelen), maar wel om een zwetsverhaal van een taxichauffeur in behandeling te nemen die fantaseerde dat ik hem voor kutmarokkaan c.q. kuthomo (!) zou hebben uitgemaakt. Kwestie van prioriteiten, zullen we maar zeggen.

Politie Amsterdam Nieuw-West heeft geen tijd voor 'akkefietjes' (lees: meldingen over zware criminelen), maar wel om een zwetsverhaal van een taxichauffeur in behandeling te nemen die fantaseerde dat ik hem voor kutmarokkaan c.q. kuthomo (!) zou hebben uitgemaakt. Kwestie van prioriteiten, zullen we maar zeggen.

27,913 просмотров

Hoe je een van de mooiste plekken van de Amsterdamse binnenstad naar de knoppen helpt. Rotzooi op straat. Opengerukte vuilnisbakken. Enorme foeilelijke bovengrondse containers pal voor de Noorderkerk. En de zooi niet opruimen, want dat ziet het gemeentebestuur niet als kerntaak.

Hoe je een van de mooiste plekken van de Amsterdamse binnenstad naar de knoppen helpt. Rotzooi op straat. Opengerukte vuilnisbakken. Enorme foeilelijke bovengrondse containers pal voor de Noorderkerk. En de zooi niet opruimen, want dat ziet het gemeentebestuur niet als kerntaak.

14,588 просмотров

In wereldstad A'dam rijdt om 00.45u geen OV. Uber te druk dus lange wachttijd. Dan val je in handen van de taximaffia. Elke chauffeur die ik rond Stationsplein prijs vroeg voor (5,5km) naar mijn huis zei: is 12km, is ca. 50 euro 'op de meter'. Dit is georganiseerde criminaliteit.

In wereldstad A'dam rijdt om 00.45u geen OV. Uber te druk dus lange wachttijd. Dan val je in handen van de taximaffia. Elke chauffeur die ik rond Stationsplein prijs vroeg voor (5,5km) naar mijn huis zei: is 12km, is ca. 50 euro 'op de meter'. Dit is georganiseerde criminaliteit.

455,379 просмотров

Er zijn van die momenten dat ik God op de blote knieën dank dat ik homo ben. 😅

Er zijn van die momenten dat ik God op de blote knieën dank dat ik homo ben. 😅

25,666 просмотров

Hoe heet dit ziektebeeld ook al weer? 🤦‍♂️

Hoe heet dit ziektebeeld ook al weer? 🤦‍♂️

550,002 просмотров

Tot u spreekt de burgemeester van Amsterdam. Oude tradities zijn er om in ere gehouden te worden. Niet te moeilijk doen over die besnijdenis, zegt Halsema. Zwarte Piet moet wel de deur uit. Dat is een hele foute oude traditie. Dat u het maar weet.

Tot u spreekt de burgemeester van Amsterdam. Oude tradities zijn er om in ere gehouden te worden. Niet te moeilijk doen over die besnijdenis, zegt Halsema. Zwarte Piet moet wel de deur uit. Dat is een hele foute oude traditie. Dat u het maar weet.

362,355 просмотров

Deze narcist is de minister die ons 35 miljard euro wil afpakken opdat we ons klimaatbewuster gaan gedragen? Die gaat met z’n liefje in Patagonië de mooie jongen uithangen. Mag deze modelburger die nooit (meer) vliegt, geen auto heeft, altijd OV reist of fietst laaiend worden?

Deze narcist is de minister die ons 35 miljard euro wil afpakken opdat we ons klimaatbewuster gaan gedragen? Die gaat met z’n liefje in Patagonië de mooie jongen uithangen. Mag deze modelburger die nooit (meer) vliegt, geen auto heeft, altijd OV reist of fietst laaiend worden?

551,903 просмотров

Geen fake en recent?? Wat een enorme afknapper en gebrek aan verantwoordelijkheids- en inlevingsgevoel van onze a.s. 'premier'. Als homo voel ik me ook ronduit in de zeik gezet. Alsof we zoiets nodig hebben. Nee @robjetten, dat regelen we zelf wel.

Geen fake en recent?? Wat een enorme afknapper en gebrek aan verantwoordelijkheids- en inlevingsgevoel van onze a.s. 'premier'. Als homo voel ik me ook ronduit in de zeik gezet. Alsof we zoiets nodig hebben. Nee @robjetten, dat regelen we zelf wel.

117,631 просмотров

Hier moet toch eens een gedragsdeskundige naar kijken.

Hier moet toch eens een gedragsdeskundige naar kijken.

424,635 просмотров

Verantwoordelijk wethouder Hester van Buren (PvdA, binnenkort GroenLinks), erkent dat het een tyfusbende is in Amsterdam, verzwijgt dat de inwoners een godsvermogen moeten betalen om het op te laten ruimen en vraagt ons het zelf te doen. Prima. Maar dan wel m'n geld terug.

Verantwoordelijk wethouder Hester van Buren (PvdA, binnenkort GroenLinks), erkent dat het een tyfusbende is in Amsterdam, verzwijgt dat de inwoners een godsvermogen moeten betalen om het op te laten ruimen en vraagt ons het zelf te doen. Prima. Maar dan wel m'n geld terug.

58,006 просмотров

In drie dagen Kopenhagen niet één vuilniszak gezien. Niet in het centrum, niet in de buitenwijken. Ook vrijwel geen zwerfvuil. Het kan dus wel. Waarom niet in Amsterdam? Daar staat de afgebeelde zooi volgens een buurtbewoner inmiddels vier dagen op straat.

In drie dagen Kopenhagen niet één vuilniszak gezien. Niet in het centrum, niet in de buitenwijken. Ook vrijwel geen zwerfvuil. Het kan dus wel. Waarom niet in Amsterdam? Daar staat de afgebeelde zooi volgens een buurtbewoner inmiddels vier dagen op straat.

25,947 просмотров

Over bewindslieden van kabinet-Schoof had Jetten nog een hele grote mond. Vandaag zingt hij een toontje lager. Het is bewaarmateriaal. Komt nog goed van pas als na de bedrieger Nathalie van Berkel ('tegen D66 was ze heel open') de volgende aan de beurt is. Want reken maar dat die komt.

Over bewindslieden van kabinet-Schoof had Jetten nog een hele grote mond. Vandaag zingt hij een toontje lager. Het is bewaarmateriaal. Komt nog goed van pas als na de bedrieger Nathalie van Berkel ('tegen D66 was ze heel open') de volgende aan de beurt is. Want reken maar dat die komt.

67,727 просмотров

Wat mij in deze scène opvalt is niet de tekst van Elodie Verweij, maar vooral dat zelfingenomen lachje van Wim Voermans en de valse grijns van datsjatoerist Halbe Zijlstra. Veel onbetrouwbaarder ben ik het in de NL politiek niet tegengekomen. Advies: bestudeer de grijns van politici en wees alert.

Wat mij in deze scène opvalt is niet de tekst van Elodie Verweij, maar vooral dat zelfingenomen lachje van Wim Voermans en de valse grijns van datsjatoerist Halbe Zijlstra. Veel onbetrouwbaarder ben ik het in de NL politiek niet tegengekomen. Advies: bestudeer de grijns van politici en wees alert.

75,854 просмотров

Videos