
İlber Ortaylı
@ILBERORTAYLIGSU • 4,778,539 subscribers
Shorts
Videos

Çok sevgili okurlarım, Ani bir şekilde ortaya çıkan bir hastalığın yol açtığı reaksiyonlar nedeniyle bir haftayı aşkın süre Koç Hastanesi’nde tedavi gördüm. İtiraf etmeliyim ki, bu yaşadığım rahatsızlık önceki sıkıntılarıma hiç benzemeyecek kadar ağır geçti. Bu nedenle Haliç Kongre Merkezi’ndeki, İzmir Dokuz Eylül Üniversitesi ve Şehir Hastanesi’ndeki etkinliklere katılamadım. Ne yazık ki doktorlarımın tavsiyesi üzerine, bu hafta sonu gerçekleşecek Kocaeli Kitap Fuarı’ndaki buluşmamızı da iptal etmek zorunda kaldım. Uzun yolculukları yapacak ve sizlerin karşısına çıkacak gücüm şu an için yok. Ayrıca bir süre izole bir yaşam sürmem gerekiyor. Anlayışla karşıladığınız, güzel sözlerinizle bana şifa dilediğiniz için hepinize gönülden teşekkür ederim. Bir teşekkür de, Koç Hastanesi Nefroloji Bölümü’nden Prof. Mehmet Kanbay ve değerli ekibine. Onların özverili çabalarıyla bu krizi atlattım ve tedavime hâlâ onların yakın takibiyle devam ediyorum. Hekimim dinlenmemi sadece tavsiye etmiyor, adeta “emrediyor.” Bu yüzden bir süre daha istirahatte kalacağım. Arayan, soran, ilgisini ve dostluğunu esirgemeyen herkese tekrar teşekkür ediyorum. Hepinize sağlıklı günler dilerim.
İlber Ortaylı1,596,828 views • 8 months ago

Çok değerli, sevgili okuyucularım, yazın sonunda bir yorgunluk oluyor. Bir müddettir Koç Hastanesi’nin değerli doktorlarının ve hemşirelerinin kontrolünde tedavi görüyorum. Bu tedavinin bazı hallerde sert tepkileri oluyor. Bir iki haftalık dinlenme süreci içindeyim. Bu dinlenme dağların tepesine çekilmek şeklinde olmayacak. Hayatım biraz yavaşlayacak. Yazılarıma odaklanacağım ve bazı programlara katılacağım. Yeni kitaplarım için okuma faslına dikkat edeceğim. Zannediyorum birkaç ay içinde tekrar canlanmış olacağım. Gösterdiğiniz ilgi beni fevkalâde duygulandırdı, mutlu etti. Galiba bir yazarın ve bir hocanın hayatındaki en önemli olay onu takip edenlerin ilgisi ve sevgisidir. Buna kavuşmak büyük bir mutluluk. Hepinize sağlıklı günler dilerim. #ilberortaylı
İlber Ortaylı1,555,037 views • 1 year ago

Sevgili okurlarım, Bir iki gün önce iltihaplanma nedeniyle dengem bozuldu. Bir baş dönmesi şikayetiyle hastaneye geldim. Çok şükür geldiğimin ilk günü Koç Üniversitesi Hastanesi’nin şifayab elleriyle kendime geldim. Kısa sürede taburcu edileceğim. Arayan, soran tüm dostlara teşekkür ediyorum. Endişelenmenizi gerektirecek bir durum yok. Hepinize sağlıklı günler dilerim. #ilberortaylı
İlber Ortaylı1,153,838 views • 1 year ago

Etrafındakiler “duralım” derken Atatürk “ilerliyoruz” dedi.
İlber Ortaylı1,851,113 views • 2 years ago

Bir nesilde üç tane, dört tane felaketi gören bir milletin daha hâlâ bu konuda gitmesi ibretliktir. Nedir bu laubalilik, vurdumduymazlık, bu balık hafızası... Lütfen bu sefer unutmayalım. Bu sefer “aman sen de” demeyelim. Tedbirlerimizi alalım. Sorumluların peşine düşelim.
İlber Ortaylı1,922,416 views • 3 years ago

Teşekkür. Doğum günü vesilesiyle gelen birbirinden güzel mesajlara teşekkürler. #ilberortayli
İlber Ortaylı1,426,659 views • 3 years ago

20. yüzyılın en büyük arkeolojik keşiflerinden biri olarak kabul edilen ve ölümünün üzerinden geçen 3300 yıldan sonra tüm dünyada büyük bir üne kavuşan ‘Çocuk Kral’ Tutankhamun’un mezarında bulunan hazineler ilk kez Türkiye’de sergileniyor. Benim de açılış konuşmasını yaptığım Tutankhamun Sergisi’ni tarihe, kültüre, sanata ilgi duyanların yanı sıra her yaştan öğrencinin ziyaret etmesini tavsiye ederim.
İlber Ortaylı1,388,874 views • 3 years ago

Aziz yurttaşlarımız, dostlarım, Basında duyduğumuz haberlerin doğrusuysa doğru olmaması için hiçbir sebep yok kan bağışlarının durduğu, depremlerdeki düşük performansı dolayısıyla Kızılay’a kan bağışının yapılmadığı söyleniyor. Bu feci bir olay. Türkiye’nin nüfusu ve hastaneleri kalabalık. Her an trafik kazalarından, normal hastalıklardan dolayı kan ihtiyacı olan hastaların aniden hayatlarının tehlikeye gireceği açıktır. Bu ihtiyaç hepimize aniden lazım olabilir. Herkesi merhamete davet ediyoruz. Kızılay meselesinin halledilmesi zaruridir. Bu işe politikacıların hatta seçim sonrasına da bırakmadan el atmaları gerekmektedir ama bizim sorunumuz bundan evvel ülkemizdeki insanların sağlığı, acil ihtiyaç halinde kan teminidir. Lütfen tenkitlerimizi ve reaksiyonlarımızı dengede tutalım, uyuşukluk ne kadar istenmeyen bir durumsa ani reaksiyonlar ve tepkilerle adeta küpümüze zarar vermek de bu kadar hazindir. Hepinize sağlıklar, iyi günler ve itidal tavsiye ediyorum.
İlber Ortaylı1,310,069 views • 3 years ago

Savaş nedeniyle Ukrayna'dan tahliye edilen Ahıska Türkleri aileler hâlinde Ahlat’a yerleştiriliyor. İsabetli bir karar. Ahlat mimarisi, kültürü, folkloru itibariyle âdeta Kafkas Azerbaycan’ının havasını taşır. Dolayısıyla Ahlat, Ahıska Türklerinin de vatanlarını, asıl çıktıkları yerleri çok andıran bir yerdir. Hepimizin bildiği gibi ünlü Selçukî dönemi mezarlığı da oradadır. Geçmişte Ahıska Türklerinin ihmalimiz dolayısıyla ABD tarafından kabul edildikleri (yaklaşık 90.000 kişi) malûmdur. Bu büyük bir kayıptır. Eğitimli ve vasıflı bir kitlenin üstelik de bizle etnik bağı olanların yâd ellere kaptırılması tasvip edilemez. Ahıska Türklerinin tarihteki durumunu basitçe şöyle anlatalım; mesela evinizin ortasından bir duvar geçiyor; oturma odasıyla yatak odası ayrı tarafta kalıyor. İşte bizimle Ahıska Türkleri de böyle oldu, sınırın ötesinde kaldılar. İkinci Dünya Savaşı’nda ise yaşadıkları yere Naziler hiç gelmedi. İşgal ve işbirliği söz konusu olmadığı hâlde fırsattan istifade sınır boyunca Türkçe konuşan nüfusu tehlikeli olarak gören Stalinist politika Ahıska Türklerini sürgüne tabî tuttu. Orta Asya’ya sevk etti. Ahıska Türkleri oralarda mutlu olmadılar. Bununla birlikte çalışkan ve yapıcı olduklarından, gittikleri ülkelere katkıları önemlidir. Şimdi geri dönmek istiyorlar. Geri dönecekleri yer Gürcistan’ın Türkiye sınırı olamaz, burada hayat yoktur. Bir kongre dolayısıyla gittiğimizde görmüştüm. Artık kimsenin yerleşebileceği bir arazi değildir. Türkiye topraklarının verimli ve işlenmeye muhtaç yerlerine, şehirlerin iktisadi durgunluk olan bölümlerine gelmelerinde büyük fayda vardır.
İlber Ortaylı972,042 views • 2 years ago

Atatürk’ün bize en büyük mirası her şeyden evvel eğitimin yayılması. Hak eden her genç tahsil alabilir ve yükselir. Atatürk’ten evvel arkeoloji vardı ama onu bir eğitim haline o getirdi. Atatürk’ten evvel tıp vardı, mühendislik vardı ve daha iyiye gidecek şekilde devam etti. Atatürk’le birlikte bir vatandaşlık kültürü yerleşti. 1930’larda eğitimli insanlar gönüllü olarak köylerde tıp hizmeti verdiler, eğitim hizmeti verdiler. Atatürk’le beraber bozkırda bir medeniyet yaratıldı. Türkler için Atatürk herhangi bir lider değil, çünkü onun sayesinde Türkiye geri dönülmez bir şekilde değişti ve kendini Dünyaya kabul ettirdi. #ilberortaylı #cumhuriyetindoğuşu
İlber Ortaylı847,016 views • 2 years ago

Günümüzün en büyük problemlerinden biri Türkiye'nin artan nüfusunun kentsel alanda olduğu gibi kırsalda da suyu iyi kullanmamasıdır. Türkiye bilinenin aksine su bakımından zengin bir ülke değil, suyun aslında kıt olduğunun farkında değiliz. İyi bir gelecek için yarının suyunu bugünden başlayarak koruyalım, suyumuza sahip çıkalım. #İlberOrtayli #BenimMirasımSu
İlber Ortaylı931,917 views • 3 years ago