
Josh Breiner
@JoshBreiner • 142,110 subscribers
כתב המשטרה והפלילים של עיתון הארץ @haaretz 050-8899646
Shorts
Videos
0:56
Sensitive content
This media may contain sensitive content.

תיעוד ממצלמת גוף של אחד השוטרים שדולף חושף את שקרי המשטרה: המשטרה מסתערת לדירה בבאר שבע ואחד השוטרים מכה באלימות את ראשו של הפרקליט - מבלי שהוא תוקף את השוטרים או מתנגד. "שב, שב יא בן זונה", צועק השוטר על הפרקליט שעושה כדבריו, וממשיך לחטוף, כשסימני הדם על הרצפה. מחריד.
Josh Breiner200,371 views • 1 month ago

"אני ישראלי, נולדתי כאן ואין לי תכניות לעזוב. אבל גם בתפקיד. ותפקידנו כעיתונאים הוא לא להלום בתופי המלחמה אלא לספר על מחיריה. על ההרוגים, הפצועים, המפונים והפגועים בנפשם. לדווח על גירוש קהילות מבתיהן בגדה ולהתנגד בכלים העיתונאים העומדים לרשותנו לניסיונות הממשלה לפגוע בדמקורטיה וניסיונות המשטרה לסתום פיות. גם בזמן מלחמה. מורל עושים בצופים, בזמן מלחמה צריך לעשות עיתונות". בר פלג, עיתונאי על. ברכות אחי. Bar Peleg
Josh Breiner171,550 views • 1 month ago

אני בזירת הנפילה בראש העין. בית שנפגע קשות אבל בלי נפגעים. פתאום יאיר גולן (!) פה בחצר שלהם עם הצינור השקיה מכבה את שאריות השריפה. שכן. מיד רץ לסייע. כרגיל. כבוד. שאלתי על הדרך על האם חיסול חמינאי זה טוב לישראל: "אני מעריך שכן אבל צריך לזכור שהמשטר האיראני לא תלוי באדם אחד".
Josh Breiner416,279 views • 3 months ago

אני הרבה שנים בעסק, אבל בחיים לא ראיתי דבר כזה. בסיום הדיון בבג"ץ ההפגנות, העוזר האישי של הפצ"ר ובכירי הייעוץ המשפטי של המשטרה פשוט עטים על נציג הפרקליטות אבי מיליקובסקי ומטיחים בו מילים חריפות כאילו לא ייצג את עמדתם. חלק מזה בתיעוד פה. מיליקובסקי אמר בסוף הדיון בפני השופטים שהעמדה של פיקוד העורף שמגבילה את כמות המשתתפים בהפגנות "אינה נותנת ביטום הולם לערך היסוד של חופש הביטוי" ושאכיפת התקנות של פקע"ר של המשטרה רק נגד הפגנות יצרה מצב של "אכיפה מוגברת ותוצאה לא הולמת". בעצם אמר את מה שכולם יודעים: המשטרה אוכפת רק הפגנות. מעניין למה. מיד איך שהסתיים הדיון רס"ן רועי חכם, העוזר של הפרקליט הצבאי ראשי איתי אופיר ממש עט לעבר עו"ד מילקובסקי כולו זועם וזועף, ממש מול הפנים שלו וכשכולם שומעים אומר לו: "זה חוצפה מה שאמרת. בושה. אנחנו לא נשתף פעולה עם הדבר הזה". הייתי המום. רס"ן צעיר מול פרקליט בכיר מטיח בו בפנים באמצע בית המשפט. הלם. אבל אם זה לא הספיק למילקובסקי, מיד אחרי רס"ן חכם עטו עליו נציגי הייעוץ המשפטי למשטרה ובהם גם נצ"מ תמר ליברטי שהיא כיום בפועל היועצת המשפטית של כל המשטרה. אחד השוטרים אמר למילקובסקי "זה ממש שקר מה שאמרת". וכפי שניתן לראות בתיעוד, ליברטי תוקפת את נציגי הפרקליטות וחזרה על דבריו 'מצב לא הולם, מצב לא הולם, מצב לא הולם... (משהו כמו) תראה את כל העובדות! הוא קודם הציג עמדה משפטית ואז בחצי משפט... תציג קודם כל את התמונה העובדתית שלנו!". מילקובסקי ונציג המדינה הנוסף היו די המומים אבל קרי רוח והיה בעיקר לא נעים. האמת? גם אני בהלם מהיחס הזה שקיבל נציג הפרקליטות, בעיקר מהבוטות של האירוע. אנחנו באמצע האולם, גם קצת כבוד מינימלי. ומעבר לזה, מה הולך פה? יש יועצת משפטית לממשלה, יש פרקליטות והם מחליטים מהי עמדת המדינה אחרי ששקלו את *כל* השיקולים. לא הפצ"ר ולא אף אחד אחר עם שיקולים משלו. מילא המשטרה, אבל אני בתחושה שהפרקליט הצבאי הראשי משרת פה את מי שמינה אותו, שר הביטחון. מהמשטרה, כידוע, כבר אין לי ציפיות לכלום.
Josh Breiner165,478 views • 2 months ago

וזה מאשדוד: תיעוד מעצר אלים מאוד של חשוד שהיה דרוש לחקירה. את כמות האגרופים פה התקשיתי לספור. מעצרו הוארך בבית המשפט וחומרי החקירה הועברו למח"ש. עו״ד שחר חצרוני ממשרד נוי-סננס-שפרלינג-חצרוני שמייצג את החשוד: "אין לי כל צפיה מהשוטרים המכים שאח״כ טרחו לשבש הליכי חקירה ולכתוב דו״חות שקריים ולפיהם החשוד התנגד למעצר. הצפיה והאכזבה שלי היא מבית המשפט אשר ראה את הסרטון המזעזע ולא טרח להביע כל סלידה או זעזוע מאשר נגלה לעיניו, ותחת זאת הורה בהחלטה רפה על העברת הסרטון ע״י ההגנה לגורם הרלוונטי".
Josh Breiner63,661 views • 1 month ago

"חטפנו מכות בגלל בן גביר", סיפר שורד השבי אוהד בן עמי. בטח ראיתם את הקטע המזעזע הזה שבו אוהד מספר איך המחבלים במנהרות התעללו בהם אחרי ההתפארות של בן גביר בתקשורת היחס לאסירים הביטחוניים בשדה תימן, "3 ימים הרביצו לנו, הלכתי ובכיתי למפקד שלהם שיפסיקו. הם הראו לנו את בן גביר ואמרו לנו: 'רק בגלל זה אנחנו מרביצים לכם, וככה שלושה ימים'". מזעזע. בן עמי היה בשבי עם עוד אלקנה בוחבוט, שגב כלפון, מקסים הרקין, בר קופרשטיין ויוסף חיים אוחנה. לפי מה שסיפר, הם היו מי שחטפו מכות רצח מהמחבלים. ישירות בגלל בן גביר. שידע ויודע גם היום מה ההתנהלות שלו עושה לחטופים שלנו. ולא איכפת לו. בן עמי סיפר פרט נוסף: זה קרה ביום ה-270 שלו לשבי. זה היה אירוע כל כך טראומתי עבורו שהוא אשכרה זוכר את היום שבו זה קרה. אז הלכתי לבדוק, מה בעצם היה ביום ה-270 שלו בשבי. 2 ליולי 2024. אני לא יודע איזה סרטון ואיזה אייטם ומה בדיוק גרם לשובים של בן עמי להשתולל על החטופים שלנו וגם לא זכור לי שבן גביר היה בשדה תימן, אבל באותו הבוקר ממש בן גביר עולה לשידור בקלמן ליברמן ברשת ב'. כמה ימים קודם לכן, ראש השב"כ רונן בר מזהיר אותו על "היחס שגובל בהתעללות" באסירים הביטחוניים הפלסטינים והצפיפות הקשה בבתי הכלא, כשבמקביל החל הליך לסגירת מתקן הכליאה של צה"ל בשדה תימן בעקבות תלונות על התעללות בעצורים פלסטינים. אשכרה יש מכתב אזהרה מראש השב"כ. שזה פוגע בישראל. שזה פוגע באינטרסים הישראלים. בן גביר שם פס. לא איכפת לו מהחטופים, לא איכפת לו מההתעללות בהם, לא איכפת לו גם כשהוא כבר יודע שהמילים שלו והטיפשות שלו גורמים לחטופים שלנו לחטוף מכות. זה רשע טהור. והנה מה שאמר בן גביר בבוקר שבו החלו השובים מחמאס להכות את החטופים שלנו בראיון ב-2 ליולי 24' לקלמן- ליברמן: "האסירים צריכים לחיות ככה, בצפיפות. הויכוח הוא האם הם יהיו בתנאי בן גביר או תנאי רונן בר... ראש השב"כ איים עליי ואומר לי בצורה מפורשת שהוא רוצה לשפר את תנאי הכליאה. לא במשמרת שלי". קלמן: כי הוא אוהב מחבלים? בן גביר: לא, כי הוא פוחד מהעולם, כי זה יוצר דה-לגיטימציה, יש לו אלף סיבות. כי זה יקומם את הרשות, כי זה *ירגיז את המחבלים*. אותי זה לא מעניין... אפשר לכלוא בצפיפות. כן, הרעתי להם את התנאים. שדה תימן צריך להישאר פתוח. למה סוגרים? כי קצת רע להם? לחטופים שלנו לא רע? לחטופים שלנו לא קשה? טוב שצפוף להם. רונן בר אומר 'צפיפות, תפריט דל, הרעת כל התנאים זה דבר שהוא לא טוב'. ואני אומר מלכתחילה זה דבר שהוא נכון! אלה מחבלים כן אני רוצה שלא יהיה להם טוב בבתי הכלא. ככה הם אמורים להיות". הבנתם? רונן בר, ראש השב"כ בכבודו ובעצמו פונה לבן גביר, *מזהיר* את בן גביר שזה כבר גובל בהתעללות. בן גביר עושה בכוונה הפוך. מי נענש על כך? החטופים. וגם אחר כך, כשאוהד כבר בבית. כשאלי שרעבי מספר שהורידו להם ארוחות בגלל בן גביר. איך שבכל פעם שהוציא ציוצים שהוא גיבור גדול בבתי הכלא, הם חטפו במנהרות של חמאס. כולם ביקשו ממנו לחדול. אבל תאוות הלייקים אצל בן גביר מעל לכל. הבעיה היא שיש מי שמשלם מחיר כבד וקשה על ההתנהגות של העבריין ששולט במשרד לביטחון לאומי. תשאלו את אוהד בן עמי. הוא היה שם.
Josh Breiner249,428 views • 8 months ago

אירוע מופרע כרגע בארנה בירושלים: שוטרים לוקחים אוהד של הפועל ת"א מהיציע ומעכבים אותו בגלל שהוא לובש חולצה נגד בן גביר עם הכיתוב "fck bngvr". לטענת המשטרה, האוהד מבצע "פרובוקציה". אוהדים שהיו לצידו טוענים שלא היה סיבה לעיכוב. פניתי לתגובת המשטרה. (צילום: גידי ברן)
Josh Breiner474,347 views • 1 year ago