
Müge Özarmağan
@AvMuge • 19,547 subscribers
Avukat
Shorts
Videos

Doğma büyüme İzmirli ve Şirince’yi çok eski zamanlardan beri bilen biri olarak şunu da hatırlatmak isterim: Müjde Tönbekici henüz bekârken ve Sevan Nişanyan henüz Şirince’nin yolunu bilmezken, O köye gelip tüm birikimini eski bir ev alıp yaptırmış dayamış döşemiş ve Şirince’de yaşlanmayı hayal etmiş bir kadındır. Şirince’nin ruhuna, hikâyesine emek veren, halihazırda hala çalışan, mutfağa giren, müşteri ağırlayan, bir sürü çalışana istihdam sağlayan tek kişidir. Bugün Şirince Köyü tanınıp ortaya çıktıysa Müjde Hanımın maddi ve manevi emeği, alın teri ve yasal hakkı inkâr edilemeyecek kadar büyüktür. Sevan Nişanyan izinsiz inşaatlar yaparak, emperyal kuvvetler gibi dağa taşa yayılarak başını kanunla derde sokarken Müjde Hanım’ı, çocuklarını ve devleti ciddiye almaksızın, ahmakça davranmıştır. İşlediği suçun cezasına bile katlanmayıp cezaevinden ve ülkeden kaçan adamın geçmişte boşanma döneminde Müjde Hanıma yaşattıkları herkesin malumu. O tarihte Sevan Nişanyan’ın hissedarı olduğu şirketin tasfiye edildiği de biliniyor. Ticaret Sicil Gazeteleri de bu hususu doğruluyor. Sonrasında otelin işletmesi Müjde Hanım ve çocuklarının emeğiyle yoluna devam etmiştir. Dileğim; Müjde Hanım’ın çocukları ve torunlarıyla birlikte sağlıklı, huzurlu ve bereketli yıllar geçirmesi, yıllar önce kurduğu hayalini gerçekleştirdiği Şirince’de mutlu bir ömür sürmesidir. Her şeyden önce buna emeği, hakkı ve alın teri vardır. Tavit Nişanyan Arsen Nisanyan
Müge Özarmağan135,818 görüntüleme • 4 gün önce

Instagram’dan geliyorum. Hani az daha fenomen olacakken pandemiyle birlikte ortadan kaybolan, 3 ayda 250 felsefe metni okuduğunu anlatan 10 yaşındaki Atakan’ı hatırladınız mı? “filozofatakantr” adlı hesapla geri dönmüş. Son okuduğu Nietzsche ile Max Stirner arasındaki düşünsel akrabalığı inceleyen bir akademik çalışmayı paylaşmış ve 7/10 not vermiş. Fena değildi demesi cabası… Yeni bir Ulus Baker mi doğar bilemiyorum…Memlekete vatana millete hayırlı olsun. Tabi bir de mutlu olsun.
Müge Özarmağan2,238,351 görüntüleme • 3 ay önce

Bu nasıl bir ortam ya…biri, diğerini hiç tekme tokat dövmemiş gibi ağlıyor. Diğeri onun yüzünden dizinden vurulmamış gibi oryantal yapıyor. Bülent Ersoy gelinlik giymiş. Şafak Sezer estetik yaptırmış. Cengiz Kurtoğlu ceket ilikleyip duruyor. Yıldız, senin orada ne işin var yemediğin laf hakaret kalmamış gibi. Herkes ağlıyor, fenalaşıyor… Yemin ederim bir küslük müessesi kalmıştı ülkede içi bozulmayan bunun da kavramsal saptırmasını başardınız. Küsmek eyleminin de onurlu bir yanı vardır. Küslük, işin içinde hele ki şiddet varsa ahlaki protestodur. Her barış erdem değildir.
Müge Özarmağan2,282,411 görüntüleme • 5 ay önce

İzleyeceğiniz kişi Rıdvan Şah, oyuncu. Avukat falan değil. Polis de gerçek polis değil. Skeç desen, komik hiç değil. Her 18 yaş altı da çocuk değil, mevzunun herkes farkında. Ne mesaj vermeye çalıştığınızı, kimi aklamaya kimi satmaya uğraştığınızı, o “narkotik kaçıncı katta” diye soran bir gözlükle efendi pozuna soktuğunuz çocuğa kadar gördük. #AhmetOrtakDavamız
Müge Özarmağan826,399 görüntüleme • 7 ay önce

Avukatlık mesleğine mafya gibi çöken persona’lar, influencer’lar hakkında artık uzun uzun yazmaktan vazgeçtim. Mesleğin çürümesi veya kamusal kapsamda güven işlevinin bitmesi hakkında biraz da siz yazın veya alın bu videoyu ne yaparsanız yapın! Türkiye Barolar Birliği izmirbarosu.org.tr
Müge Özarmağan533,104 görüntüleme • 5 ay önce

Yeni model avukat tipolojisi için yapımda ve yayında emeği geçen tüm eğitim ve mesleki kurum ve kuruluşlara sitemlerimi ! sunuyorum. Duruşma salonuna bu vaziyetteki bir avukatı muhatabına alan hakim varsa ona da ayrıca teessüflerimi bildiririm. Bir mesleğin itibarını elbirliğiyle bitirdiniz. Hayrını görün.
Müge Özarmağan378,254 görüntüleme • 8 ay önce

Mattia Ahmet Minguzzi’nin teyzesi Binnur Semiz in pazar yerinde yapılan anma günündeki konuşmasında hukukçuları şaşırtan ve kimsenin cevaplayamadığı iki başlık dikkat çekiyor. İlki; Anadolu 2. Çocuk Ağır Ceza Mahkemesi hakiminin son duruşmadan evvel “her iki tarafı da mutlu edecek bir karar vereceğim” demesi?! Ahmet’in teyzesinin “burada bir taraf var o da Ahmet” derken sesi titriyor. Sahi bir hakimin duruşma öncesi görüşünü açıklaması ihsası rey değil mi? Dikkat çeken ikinci başlık; Son duruşmada aynı hakimin hükmü okumadan evvel Türkiye Cumhuriyetinde yaşanan darbe ve ihtilallerin kısa tarihçesini anlatması. Bu detay da vahşice katledilmiş bir çocuğun davasında akıllara ne ilgisi var sorusunu getiriyor. Davanın esası hakkında Yargıtay temyiz incelemesinde zaten bulunacak ancak dikkat çeken ve kulakları müthiş rahatsız eden söz konusu söylemler hakkında T. C. Hâkimler ve Savcılar Kurulu tarafından gereğinin yapılması gerektiği kanaatindeyim zira bir davada öldürülen bir çocuk var ise herkesin mutlu olmasına imkân ve ihtimal yoktur. Yılmaz TUNÇ T.C. Adalet Bakanlığı T.C. İçişleri Bakanlığı Ali Yerlikaya T. C. Hâkimler ve Savcılar Kurulu Recep Tayyip Erdoğan
Müge Özarmağan147,181 görüntüleme • 5 ay önce

Ömrü boyunca fiilen avukatlık yapmamış üstelik KHK ile ihraç edilmiş bir akademisyenin baro başkanı sıfatıyla “iyi avukat nasıl olunur”un tarifini vermesi henüz yemin etmiş genç meslektaşlarımıza karşı büyük ayıptır. Barolar, avukatlık yapmamış olanların mesleki vaaz verdiği kürsüler değildir. Bari orada bırakın da yerinize başkası konuşsun.
Müge Özarmağan104,609 görüntüleme • 4 ay önce

Yönetmen Zeynep Günay’ın önceki başarılı çalışmalarının hatırına Masumiyet Müzesi dizisini izleyip bitirdim…Bu kadar kurgu sorunları olan bir senaryoyu ancak Zeynep Günay toparlardı. Çıtayı yine düşürmemiş. Orhan Pamuk’a gelirsek meğer Bagatti Valsecchi Müzesi’nden ne çok etkilenmiş. Bu etkilenme de değil adeta kötü bir taklit ama gizli saklı da değil. Kamera arkası videoda söyleniyor. Bagatti, Milano’da bir ev müzesidir. Tarihi bir yapıdır. 19. yüzyılda iki kardeşin (bunlar baron) aile konutunu tüm eşyaları ile kap kacak dahil müzeye dönüştürme fikridir. Orhan Pamuk’a müthiş cazip gelmiş demek ki :) İzlerken bile belli ki bu ticari fikir için oturmuş bu amaçla evvelce roman yazmış diyorsunuz. Ancak Milano’daki ev müzesi rönesansın sanat eserleriyle aristokrat yaşam tarzına uygun eşyalarla doluyken ne var ki Kemal Basmacı’da bulunan obsesyon, kendi sınıfına dair gerilim hatta kadın düşmanlığı baronların evinde hiç yoktur. Bu esnada Çukurcuma’da bulunan Masumiyet Müzesinin mimarı rahmetli Prof. Dr. İhsan Bilgin’in hayal kırıklıklarıyla dolu naif konuşmasına denk geldim. İhsan Hoca diyor ki “ben zannettim ki inşaat sürecinde Orhan orada yatacak. Edebiyatçı hayatı gözleyendir ama hiç ilgilenmedi. Araçsal olarak bakıyordu.” Orhan Pamuk’u bir de onun gözünden dinlemek isteyenler için şuraya bırakayım :)
Müge Özarmağan80,672 görüntüleme • 3 ay önce

Haysiyet dersinden sınıfta kalanlar, ar ve hayâ perdesi yırtılanlar için paylaşıyorum.
Müge Özarmağan225,997 görüntüleme • 1 yıl önce
1:26
Sensitive content
This media may contain sensitive content.

Senin de günün kutlu olsun, ruhun şâd olsun Türk Kadını Ganire Paşayeva 🇹🇷🇦🇿
Müge Özarmağan103,404 görüntüleme • 1 yıl önce

Ermeni Soykırımı yoktur. Bu yalana ısrarla sarılan evet var diyenler emperyalist maşadır, vatan hainidir. Ek olarak yaşadığınız ekmeğini yediğiniz ülkenin ismi “bu coğrafya” değil Türkiye Cumhuriyeti’dir. “Siyasal irade” diyerek düşmanlık ve nankörlük ettiğiniz yer Türk Devletidir. İHD Genel Merkezi İHD İstanbul Şubesi Eren Keskin
Müge Özarmağan81,098 görüntüleme • 1 yıl önce

Η Ελλάδα δεν θα είχε ιδρυθεί αν δεν υπήρχε η Τουρκία. Η Ευρώπη, επειδή φοβόταν τους Τούρκους και τους Μουσουλμάνους, έβαλε κάτι κουνέλια σαν κι εσάς ανάμεσά μας. Ζεις σε ένα τόσο πρόχειρο, σκατένιο και ψεύτικο κράτος. Η ανάσα σου βρωμάει από την πείνα. Υποτίθεται ότι σπούδασες νομικά στο Πανεπιστήμιο Αριστοτέλειο. Δεν ξέρεις απολύτως τίποτα.
Müge Özarmağan37,111 görüntüleme • 5 ay önce

📌25 Mart akşamı Saraçhane’de otobüste Özgür Özel’in arkasında duran hanımefendi, Şehit Savcımız Selim Kiraz’la ilgili çirkin paylaşımından dolayı hüküm giyen eski İBB çalışanı Ezgi Yılmaz sanarak eleştirip hataya düşenlerden biri de bendim. Ezgi Yılmaz değilmiş! 📌Bengisu isimli hanımefendi gençlik temsilcilerinden biri olup video ile açıklama yapmış. 📌Gerek fiziksel bakımdan iki hanımefendinin birbirlerine çok benzemeleri gerek Özgür Özel’in siyasi anlamda tarafıma güven vermemesi ve Savcımızın vefatına duyduğum hassasiyet neticesinde çıkan haberlere ikna olduğumu belirtmek isterim. 📌Her halükarda Bengisu Hanım’a özür borcum doğmuştur. Kendisinden özür diler, mübarek Kadir gecesinde hakkını helal etmesini dilerim.
Müge Özarmağan69,355 görüntüleme • 1 yıl önce

“Bana suikast yapacaklar” diye veryansın ederek Devletin Kozmik Odasına, yani namusuna, yani en önemli sırlara FETÖ’nün ulaşabilmesinin önünü açan, kozmik oda zararının baş müsebbibi olan zattan “kumpas” tarifi de alınmaz “hukuk devleti nasıl olunur” dersi hiç alınamaz. Yıllar sonra “bence suikast yapılmayacaktı kumpastı, kandırıldık” diyecek kadar lafını topaç gibi çeviren Bülent Arınç, bugün İmamoğlu’nun tutuksuz yargılanmasının gerekliliğini savunuyor ve diplomasının iptalinin hukuksuz olduğunu düşünüyor öyle mi? :) Ben kendisinin yerinde olsam teeddüple emeklilik günlerimin keyfine bakar, bugünüme şükreder ve resmi görevimin olmadığı konulara burnumu artık sokmazdım.!
Müge Özarmağan63,194 görüntüleme • 1 yıl önce

Çocukluğumda her yıl İzmir Enternasyonal Fuarı’na gider eğer Göl Gazinosu’nda güzel bir program varsa rahmetli babam mutlaka önceden rezervasyon yaptırır, hepimizi ma’aile götürürdü. Öyle bir akşam rahmetli Yüksel Uzel’den önce alt kadro olarak “Komedi Dans Üçlüsü” sahneye çıktı. Ömrümde bu kadar absürd ve itici bir şey ile ilk defa karşılamıştım. Müzik çalıyor ama dans değil pandomim desen o da değil, üç adam sahnede, saçma sapan hareketlerle izleyiciyi güldürmeye çalışıyor kimse de gülmüyordu. Ortalarında duran o kara kuru adamın ismini yıllar sonra 90’larda yayınlanan şu klip ile öğrenecek ve gerçekte göz doktoru olduğunu duyduğumda anlam veremeyecektim. 90’lar, özel radyo ve televizyonların memlekete “hediyesi” olarak, batı kültürünün en hızlı ve en filtresiz biçimde ithaline sahne oldu. O dönem mesleğini terk edip kendine bir hızlı yol bulan “Dr. Erol Bey” bugün bir başarısızlık örneği olarak trajik ölümüyle kayıtlara geçti. Bundan çıkartılacak ibretlik ders var ise her parıltının başarı, her görünürlüğün kıymet üretmeyeceği denilebilir. İnsanın asıl sermayesi izzet-i nefsidir. Varsın rızkınız az, ölümün hayırlısı, ilkeleriniz ve ardınızdan dua edenleriniz çok olsun.
Müge Özarmağan16,667 görüntüleme • 3 ay önce

“Bizim 98 kişiden 65 profesör çıktı, nerede bunlar, dünya sanatında nerede, 200-250 üniversite açıldı, 150’sinde güzel sanatlar var, diplomalı işsiz sayısında dünya şampiyonuyuz” demiş Devlet Tatbiki Güzel Sanatlar ile MÜGSF Seramik-Cam Bölümü emekli öğretim üyesi Fuat Kökek. 👏🏼👏🏼
Müge Özarmağan29,362 görüntüleme • 6 ay önce

“Benim adım kabadayı profesör, benimle başa çıkamazsınız” demişti. “Burada beş taş oynamıyoruz, bilim yapıyoruz” diye sinirlenirdi. Türkiye Cumhuriyetinde benim diyen Yalçın Küçük ile ne başa çıkabilmiş ne de Onun kardığı kâğıtları karabilmiştir. Türk Devleti son büyük teorisyenini, son büyük oyun kurucuyu, en üretken aydınını bugün son yolculuğuna resmi törenle uğurladı ancak önümüzdeki 150 yıl daha birçok meselenin Onun gölgesinde veya referansıyla konuşulmaya, tartışılmaya, izah edilmeye devam edeceğinden kuşkum yok. 🧣
Müge Özarmağan13,967 görüntüleme • 2 ay önce