
Bart Burggraaf
@BartBurggraaf • 10,650 subscribers
Partijleider van Vrij Verbond 🕊 Lief Rechts ❤️ Kleinere overheid, lagere belastingen en meer zeggenschap over ons land en leven.
Shorts
Videos

Stel je voor: een bedrijf waar je verplicht klant van bent, ongeacht de prijs die ze rekenen. Verspilling, wanbeleid, falen - de rekening gaat omhoog. Service beroerd? Slikken of stikken. Dat bedrijf bestaat. Het heet de overheid. En dit kabinet laat weer zien hoe ver ze daarin durven te gaan.
Bart Burggraaf271,307 görüntüleme • 1 yıl önce

Ik ben dankbaar voor wat ik tot nu toe heb mogen doen in m’n 42 jaar op deze planeet. Als ik de volgende 40 jaar iets kan bijdragen om Nederland een beetje meer op bijvoorbeeld Zwitserland te laten lijken, dan voelt dat als een goed besteed leven. Niet voor mezelf, maar voor m’n jongens. Voor alle kinderen zoals zij. En voor de mensen die hier niet weg kunnen of willen. Een samenleving wordt groots als oude mannen bomen planten waarvan ze weten dat ze er zelf nooit in de schaduw van zullen zitten. Ik hoop dat meer ondernemende mensen zo gaan denken. We hebben het nu echt nodig.
Bart Burggraaf248,073 görüntüleme • 1 yıl önce

Gratis zorg is een dure leugen. We betalen gemiddeld ~533 euro per persoon per maand voor ons zorgstelsel. Dat is zo hoog omdat: 👉We de echte kosten niet zien, 👉We te veel zorg gebruiken, 👉Zorgverleners verzuipen in administratie, 👉En we van alles vergoeden wat nooit in een BASISverzekering had mogen zitten. Tijd voor een eerlijk gesprek over minder overheidszorg, niet meer.
Bart Burggraaf219,379 görüntüleme • 1 yıl önce

Het AOW-systeem is een financiële ramp voor gepensioneerden. Met een modaal inkomen betaal je over 40 jaar €275.000 aan premies en ontvang je na inflatiecorrectie slechts €218.000, een verlies. Had je datzelfde geld op de beurs belegd, dan had je €622.000 opgebouwd. Bijna drie keer zoveel. De AOW werd ooit na WOII ingevoerd om ouderdomsarmoede te voorkomen, maar inmiddels is het niets meer dan een verplichte verliesrekening. Waarom mogen we niet zelf beslissen over ons pensioen?
Bart Burggraaf239,169 görüntüleme • 1 yıl önce

Linkse partijen zeggen de gewone man te helpen, maar laten een btw-systeem in stand dat juist de armste Nederlanders raakt. Alles, van boodschappen tot energie, wordt onnodig duur door deze verborgen belasting. En in plaats van de btw te verlagen en mensen direct meer koopkracht te geven, laten ze je eerst flink betalen om daarna een beetje terug te geven via toeslagen. Zo houden ze mensen afhankelijk. Tijd voor een eerlijker systeem!
Bart Burggraaf155,590 görüntüleme • 1 yıl önce

Wil je echt lagere belastingen? Dan kun je beter naar China verhuizen. Iedereen denkt dat China het grote socialistische schrikbeeld is, maar ironisch genoeg geeft de Nederlandse overheid veel meer uit per hoofd van de bevolking dan China. Bij ons verdwijnt bijna de helft van het bbp in overheidsuitgaven, toeslagen, subsidies en regelingen waar niemand meer overzicht over heeft. China? Lagere belastingen, een kleinere overheid en minder bemoeienis met je portemonnee. Dus als je denkt dat het daar erg is… kijk nog eens goed naar Nederland. Misschien wordt het tijd om die onzichtbare rode vlag hier eens neer te halen.
Bart Burggraaf93,687 görüntüleme • 1 yıl önce

Hoe creëer je een revolutie in Nederland? Stel je voor dat je elke belasting zelf, rechtstreeks aan de Belastingdienst moest overmaken, zonder verborgen heffingen of slinkse omwegen. Denk je niet dat we dan massaal zouden stemmen voor een kleinere, efficiëntere overheid? Nu merken we het niet zo. We klagen over de hoge zorgpremies, maar beseffen niet dat de zorg ons eigenlijk drie keer zoveel kost. Alleen wordt het grootste deel via belastingen ingehouden. Echte transparantie in belastingheffing is de eerste stap naar een welvarender land.
Bart Burggraaf113,563 görüntüleme • 1 yıl önce

Wie in Den Haag zet Nederland weer op één? Terwijl de grootmachten (en de EU) geopolitieke spellen spelen, zitten onze politici in de hoek met een kleurboek en een helm. Het is tijd dat we politici verkiezen die in binnen- en buitenland jouw belang als enige belang zien.
Bart Burggraaf62,689 görüntüleme • 1 yıl önce

Het voelt een beetje als een geboorte, stel ik me dan voor 😅 Welkom in de wereld, Vrij Verbond. Ons project, waar we met hart en ziel aan hebben gewerkt, is eindelijk klaar om aan de wereld te laten zien. Het wordt 'lief rechts'. Dat hebben we alvast besloten. Kijk de video, check en volg Vrij Verbond voor meer!
Bart Burggraaf53,927 görüntüleme • 11 ay önce

Die mand-meneer had het makkelijk. Korter dan 'box drie' krijg ik het niet 😉 Maar hier is de lange versie: je geld is al belast toen je het verdiende. Nu wil Den Haag ook nog belasting heffen op papieren winst. Onrechtvaardig, juridisch wankel, contraproductief. Weg met Box 3.
Bart Burggraaf20,468 görüntüleme • 4 ay önce

Zelfs arme werkenden betalen in Nederland meer dan de helft van hun inkomen aan de overheid. Daarna krijgen ze een deel terug via toeslagen.. als ze precies doen wat de regels voorschrijven. Daarvoor is een kostbare bureaucratie opgetuigd. Terwijl je mensen ook gewoon kunt laten houden wat ze anders toch weer terugkrijgen. Maar dan verliest de politiek haar knopjes. Geen beloning meer voor wie een groene auto koopt, een kind krijgt of ‘goed’ gedrag vertoont. Geen straf voor wie te veel vliegt of de verkeerde dingen eet. Dat is geen solidariteit, dat is controle vermomd als hulp. Het alternatief: minder afpakken, minder herverdelen, minder regels. Laat mensen zelf beschikken over hun geld. Vrijheid begint bij vertrouwen.
Bart Burggraaf20,535 görüntüleme • 1 yıl önce

Ik ben niet conservatief en vind het vreemd dat alle partijen rechts van de VVD dat wel zijn. Ze willen meer vrijheid over ons eigendom, maar willen tegelijk bepalen wat we in onze slaapkamer doen of wat de 'juiste' cultuur is voor Nederland. Ik ben economisch rechts, maar progressief als het gaat om ons persoonlijk leven. Ik denk dat ik niet de enige ben?
Bart Burggraaf21,903 görüntüleme • 1 yıl önce

Ze willen 5% van ons BBP aan defensie uitgeven. Dat is krankzinnig. Het betekent 13% van de hele rijksbegroting, vier keer zoveel als wat we besteden aan wegen en waterbeheer, en meer dan het hele onderwijsbudget. Terwijl EU-landen nu al drie keer zoveel uitgeven als Rusland. Al die extra miljarden gaan de machtsbalans niet veranderen. Het idee om defensie-uitgaven te koppelen aan een percentage van het BBP is ook volstrekt absurd. Je hoort te kijken naar wat nodig is om onze landsgrenzen en maritieme belangen te beschermen. Alles daarboven is een cynische politieke keuze waarvoor jij de rekening betaalt. Het kost wat, maar dan heb je ook niks.
Bart Burggraaf18,612 görüntüleme • 1 yıl önce
Daha fazla içerik yok.