
Bram van Gendt
@BramvanG3ndt • 8,585 subscribers
Voor de parlementaire democratie dus tegen populisme.
Shorts
Videos

Hoe weet Rob Oudkerk eigenlijk al dat het GL-PvdA-verkiezingsprogramma “onuitvoerbaar” is als het nog niet eens is doorgerekend? Een stuk van meer dan 150 pagina’s waar (aangetrokken) experts en het partijbestuur aan gewerkt hebben wordt zo even een streep doorheen gezet.
Bram van Gendt178,069 просмотров • 10 месяцев назад

Volgens Jack van Gelder is Jesse Klaver een “vals mannetje” en een “sprekende pop”. Kan SBS6 alsjeblieft een andere politieke analist laten aanschuiven die weet hoe je op een fatsoenlijke manier politici kan becommentariëren bekritiseren? Desnoods iemand van rechts-conservatieve signatuur om het SBS6-kijkerspubliek te behagen. Verder let Jack van Gelder ook niet op, Timmermans verkondigt wat hij wil met dit land. Bij WNL stelde hij bijvoorbeeld dat er een sociaal fonds in het leven geroepen zou moeten worden om de bestaanszekerheid en de energietransitie op een goede manier te kunnen verenigen. U let niet op Van Gelder, verdiep je dan eens in de standpunten van uw politieke opponenten, lees eens het verkiezingsprogramma ofzo!
Bram van Gendt197,071 просмотров • 2 лет назад

Zo werkt de normalisering van radicaal-rechts dus: Kockelman zegt tegen Paternotte dat de PVV veel meer stemmen heeft weten te vergaren dan D66, met de ondertoon dat dan de racistische indoctrinatie, zoals de ‘Afrikanisering van Europa’, opeens gerechtvaardigd zijn. Dit is dus klaarblijkelijk hoe de macht van het getal werkt: een partij heeft een x aantal zetels, dus dan zou zo’n partij in cultureel-maatschappelijke (de ideeën, het mens- en wereldbeeld) zin genormaliseerd moeten worden. Al heeft de PVV 80 zetels, het is niet normaal wat deze partij uitdraagt en zou ook nooit als normaal beschouwd moeten worden!
Bram van Gendt160,732 просмотров • 1 год назад

GL-PvdA is geen extreemlinkse partij!! Lees dan eens een keer wat over de historie van de sociaaldemocratie, helemaal niks nieuws onder de zon, niks extremistisch of opvallends aan. Geen enkele communist die dit werkelijk een goed programma vindt, daar ben ik zeker van. Ik vind dit belangrijk om te onderstrepen omdat dit soort frames de verrechtse zienswijze op het politieke landschap instandhoudt. D66 en CU worden dan ook als extreemlinks gezien en het CDA is dan ook opeens links (Van der Plas: “Het CDA slaat linksaf”). Kunnen we a.u.b. ophouden met die onzin?
Bram van Gendt63,804 просмотров • 10 месяцев назад

Er worden nu ook al Kamervragen gesteld over de opvattingen van hooggeplaatste ambtenaren, in dit geval de Commandant der Strijdkrachten. Deze CDS komt tot bepaalde conclusies ,op grond van zijn kennis en kunde, over het Israël-Palestina conflict en de BBB vindt het dan nodig om hier Kamervragen over te stellen, omdat hij een onwelgevallige mening hierover heeft. Heel goed dat Van der Maat (VVD) het opneemt voor kritische ambtenaren, zij houden de politieke afdeling immers scherp.
Bram van Gendt118,728 просмотров • 2 лет назад

Kamp vindt het onverstandig dat een partij uitgesloten wordt die graag deel wil uitmaken van de nieuwe coalitie. Hoort Henk Kamp eigenlijk wel wat hij zegt? De VVD mag wel partijen uitsluiten, maar als andere partijen tijdelijk (!) de VVD buitenspel zetten, dan is het not-done.
Bram van Gendt44,548 просмотров • 7 месяцев назад

Dit is gewoon een dieptepunt in onze parlementaire geschiedenis. Een volkerenmoord afdoen als “nevenschade” die eenmaal gepaard gaat met urbane oorlogsvoering. Niet zo lang geleden was het ontkennen van een evidente genocide het laagste van het laagste. Het ontkennen van één van de genocides uit de menselijke geschiedenis, namelijk de Holocaust, is zelfs expliciet strafbaar gesteld. En nu hebben we dus een woordvoerder van de grootste parlementaire fractie die zoiets dergelijks ontkent, omdat het hem politiek goed uitkomt. Omdat hij en Wilders moslims haten en daarom vindt De Roon het ook een goed idee om Gaza “uit te roken” onder het mom van terreurbestrijding.
Bram van Gendt52,460 просмотров • 10 месяцев назад

De Hoop (GL-PvdA) tegen Heutink (PVV): “Ja, u heeft het gesteund, complimenten, maar u had het ook zelf kunnen doen.” In een fragment van anderhalve minuut legt De Hoop de totale disfunctionaliteit en passiviteit van de PVV-fractie bloot: de PVV heeft niets gedaan om de betaalbaarheid van het regionaal vervoer te garanderen. De fractie heeft enkel tijdens de stemming de hand opgestoken. En de sociaal-nativistische verkiezingsbeloften blijken opnieuw pure demagogische prietpraat te zijn.
Bram van Gendt82,964 просмотров • 1 год назад

Het zwetst allemaal maar voor zich uit bij dat programma. Er zijn legitieme gronden om niet te beginnen aan de bouw van kerncentrales: geen private partij wil erin investeren (het worden dus staatsbedrijven), het gaat tientallen jaren duren met onze dicht geregelde samenleving en het is peperduur. En dan wordt zo’n GL-PvdA zo even op nationale tv weggezet als wereldvreemde club mensen. Ja je kan zeggen: negeer het. Maar ik kan me daar zo ontzettend aan ergeren.
Bram van Gendt47,998 просмотров • 10 месяцев назад

Kati Piri (GL-PvdA) stelt het inderdaad juist, zoals ik net ook al tweette. Het PVV-gedachtegoed wordt, nu het in het centrum van de macht staat, gebureaucratiseerd en gedepolitiseerd zodat het een tolerabel gedachtegoed is om het bestuur richting mee te kunnen geven. Het is gewoon verhullende retoriek; de radicaalrechtse ideologie met een dikke bureaucratische saus eroverheen.
Bram van Gendt90,191 просмотров • 2 лет назад

Dit is niet mijn debatstijl, maar wat heeft Dijk 100% gelijk: het ligt altijd aan een ander bij Wilders. Neem eens zelf verantwoordelijkheid, iedere keer maar dat geklaag (“huilen”) over dat anderen niet deugen en niet meewerken. 37 zetels en alleen maar afbraakbeleid en chaos.
Bram van Gendt37,971 просмотров • 7 месяцев назад

Pieter Omtzigt (#NSC) de dag voor de TK-verkiezingen: “Ik hoor niet meer bij dat oude CDA, ik wil daar ook niet meer bij horen (‘…’). Die hoop is er, en die hoop voor een nieuwe bestuurscultuur heb ik bij het afgelopen kabinet niet gezien.” Ondertussen herintroduceert Omtzigt het oude CDA van Rutte I, waarin radicaal-rechtse krachten werden aangewend om Nederland te besturen (destijds een gedoogconstructie). En dat hebben we inderdaad na een half jaar gezien hoe die nieuwe bestuurscultuur volgens Omtzigt vormgegeven dient te worden: we stellen rabiate, compleet geradicaliseerde politici aan als minister. Dat zou de bestuurscultuur vast en zeker ten goede komen.
Bram van Gendt78,636 просмотров • 2 лет назад

. Henri Bontenbal geeft college over drie categorieën quatsch moties: 1. Spreekt-uit-moties 2. Gratis-bier-moties 3. Overbodige moties (reeds bekrachtigd door het kabinet) En als overkoepelende term: groetjes-doen-aan-de-achterban-moties. Wat een bizarre bezigheidstherapie.
Bram van Gendt32,584 просмотров • 8 месяцев назад