מפקדים למען ביטחון ישראל's banner
מפקדים למען ביטחון ישראל's profile picture

מפקדים למען ביטחון ישראל

@cisorgil5,562 subscribers

מפקדים למען ביטחון ישראל היא תנועה לא מפלגתית של בכירי מערכת הביטחון בדימוס (צה"ל, שב''כ, המוסד, משטרת ישראל והמל''ל ובכירי שירות החוץ לשעבר)

Shorts

600 ימים למלחמה. אלוף (מיל') מתן וילנאי — יו"ר מפקדים למען ביטחון ישראל, סגן שר הביטחון וסגן רמטכ"ל — התראיין הבוקר, ונתן תמונת מצב צלולה, כואבת אך אחראית, של המציאות בעזה. "יצאנו למלחמה צודקת מאין כמותה, והצורך לשבור את כוחו הצבאי והשלטוני של החמאס היה הצורך העליון… עשינו את זה בצורה מרשימה." אבל אחרי 600 ימים, צריך לומר את האמת: "אין מושג כזה להכריע את החמאס. צריך להתחבר למציאות." "בקבינט אין אחד, שמבין על מה הוא מדבר" הם מוכרים לכולנו מציאות שקרית — שגורמת לעוד סבל, עוד חטופים, עוד דם. ונורא מזה - "אנחנו מגדלים את הדור הבא של מחבלי חמאס. ילדים בני 14, עכשיו מבינים שזה מה שהם צריכים לעשות." בתוך כל המורכבות הזו, הוא חוזר ומזכיר את העיקר — החטופים: "היעד היום… זה רק נושא החטופים. החטופים צריכים להיות הלפיד שמוביל לאן אנחנו הולכים... זאת לא בעיה של המשפחות. זו בעיה של עם ישראל. זו צלקת מוסרית נוראית על עם ישראל." היום, ברגע כל כך קריטי — אנחנו צריכים לזכור את אופייה של מדינת ישראל. ההכרח המוסרי להחזיר את אחינו. האחריות לעצור את מעגל הדמים. והאומץ להוביל דרך אחרת.

600 ימים למלחמה. אלוף (מיל') מתן וילנאי — יו"ר מפקדים למען ביטחון ישראל, סגן שר הביטחון וסגן רמטכ"ל — התראיין הבוקר, ונתן תמונת מצב צלולה, כואבת אך אחראית, של המציאות בעזה. "יצאנו למלחמה צודקת מאין כמותה, והצורך לשבור את כוחו הצבאי והשלטוני של החמאס היה הצורך העליון… עשינו את זה בצורה מרשימה." אבל אחרי 600 ימים, צריך לומר את האמת: "אין מושג כזה להכריע את החמאס. צריך להתחבר למציאות." "בקבינט אין אחד, שמבין על מה הוא מדבר" הם מוכרים לכולנו מציאות שקרית — שגורמת לעוד סבל, עוד חטופים, עוד דם. ונורא מזה - "אנחנו מגדלים את הדור הבא של מחבלי חמאס. ילדים בני 14, עכשיו מבינים שזה מה שהם צריכים לעשות." בתוך כל המורכבות הזו, הוא חוזר ומזכיר את העיקר — החטופים: "היעד היום… זה רק נושא החטופים. החטופים צריכים להיות הלפיד שמוביל לאן אנחנו הולכים... זאת לא בעיה של המשפחות. זו בעיה של עם ישראל. זו צלקת מוסרית נוראית על עם ישראל." היום, ברגע כל כך קריטי — אנחנו צריכים לזכור את אופייה של מדינת ישראל. ההכרח המוסרי להחזיר את אחינו. האחריות לעצור את מעגל הדמים. והאומץ להוביל דרך אחרת.

224,356 Aufrufe

חבר התנועה אלוף (מיל') דני יתום, ראש המוסד לשעבר, התראיין היום ל"כאן" והעביר מסר תקיף וברור: "חייבים להמשיך ולעשות הרבה יותר במטרה להחזיר את כל החטופים הביתה." לדבריו, שחרורו של החייל עידן אלכסנדר היה רגע מרגש – אבל אסור לשכוח את השאר: "זאת הייתה שמחה של כל האומה. אבל התנאים שם נוראיים, והסיכוי שאנשים יחזיקו מעמד בתנאים כאלה – הולך וקטן. כדי שנחזיר את האנשים האלה, שאותם שלחנו, אנחנו חייבים לעשות מאמצים גדולים מאוד. ולצערי – הממשלה לא רואה בזה עדיפות ראשונה." על ביקור טראמפ באזור, יתום אמר: "זה כישלון ישראלי טוטאלי עם עשרה סימני קריאה. זה בלתי מתקבל על הדעת. נשיא המעצמה הגדולה ביותר, שגם בוחש באזורנו, מגיע כשהראייה שלו היא ראייה אזורית – מדלג בין שלוש בירות, מקבל את ג'ולאני לפגישה, מחליף איזו מילה או שתיים בטלפון עם ראש הממשלה – וישראל בכלל לא חלק מהתמונה." "פעם ראשונה אחרי הרבה מאוד שנים שנשיא אמריקני מבקר באזור – לא מבקר בירושלים, ואפילו לא מעלה כאחד מהנושאים הראשיים את השתלבות מדינת ישראל במזרח התיכון. ישראל הייתה צריכה לעשות כל מאמץ להשתלב באזור, בברית אזורית שתהיה חומת מגן מול האיראנים והשלוחות שלהם. יכול להיות שטראמפ, עם כל הכוח והאמצעים שלו, עוד יצליח לעשות כאן מהפך. אבל לשם כך – הוא צריך את שיתוף הפעולה של ישראל. ואנחנו לא שם. אנחנו מחמיצים הזדמנות היסטורית להשתלב בתהליך אזורי שיכול לקדם את ביטחוננו ואת עתידנו." "כדי לפרק את חמאס, צריך להוציא אותו מהשלטון. זה יקרה רק דרך שני דברים: שיתוף פעולה עם מדינות הברית – ירדן, מצרים ואחרות – והקמת כוח בין-ערבי אזרחי שישלוט בעזה. ישראל תהיה אחראית לביטחון במעטפת, והכוח הזה יהיה אחראי על הביטחון הפנימי." "בלי מהלך מדיני ובלי החלפת שלטון – לא נשיג שום דבר שישנה את המציאות. את החות'ים צריך להשמיד לכן צריך לבנות קואליציה עם מדינות שהמטוסים שלהן קרובים יותר." ראיון מלא בעובדות, באזהרות – ובקריאה חד-משמעית לשינוי כיוון.

חבר התנועה אלוף (מיל') דני יתום, ראש המוסד לשעבר, התראיין היום ל"כאן" והעביר מסר תקיף וברור: "חייבים להמשיך ולעשות הרבה יותר במטרה להחזיר את כל החטופים הביתה." לדבריו, שחרורו של החייל עידן אלכסנדר היה רגע מרגש – אבל אסור לשכוח את השאר: "זאת הייתה שמחה של כל האומה. אבל התנאים שם נוראיים, והסיכוי שאנשים יחזיקו מעמד בתנאים כאלה – הולך וקטן. כדי שנחזיר את האנשים האלה, שאותם שלחנו, אנחנו חייבים לעשות מאמצים גדולים מאוד. ולצערי – הממשלה לא רואה בזה עדיפות ראשונה." על ביקור טראמפ באזור, יתום אמר: "זה כישלון ישראלי טוטאלי עם עשרה סימני קריאה. זה בלתי מתקבל על הדעת. נשיא המעצמה הגדולה ביותר, שגם בוחש באזורנו, מגיע כשהראייה שלו היא ראייה אזורית – מדלג בין שלוש בירות, מקבל את ג'ולאני לפגישה, מחליף איזו מילה או שתיים בטלפון עם ראש הממשלה – וישראל בכלל לא חלק מהתמונה." "פעם ראשונה אחרי הרבה מאוד שנים שנשיא אמריקני מבקר באזור – לא מבקר בירושלים, ואפילו לא מעלה כאחד מהנושאים הראשיים את השתלבות מדינת ישראל במזרח התיכון. ישראל הייתה צריכה לעשות כל מאמץ להשתלב באזור, בברית אזורית שתהיה חומת מגן מול האיראנים והשלוחות שלהם. יכול להיות שטראמפ, עם כל הכוח והאמצעים שלו, עוד יצליח לעשות כאן מהפך. אבל לשם כך – הוא צריך את שיתוף הפעולה של ישראל. ואנחנו לא שם. אנחנו מחמיצים הזדמנות היסטורית להשתלב בתהליך אזורי שיכול לקדם את ביטחוננו ואת עתידנו." "כדי לפרק את חמאס, צריך להוציא אותו מהשלטון. זה יקרה רק דרך שני דברים: שיתוף פעולה עם מדינות הברית – ירדן, מצרים ואחרות – והקמת כוח בין-ערבי אזרחי שישלוט בעזה. ישראל תהיה אחראית לביטחון במעטפת, והכוח הזה יהיה אחראי על הביטחון הפנימי." "בלי מהלך מדיני ובלי החלפת שלטון – לא נשיג שום דבר שישנה את המציאות. את החות'ים צריך להשמיד לכן צריך לבנות קואליציה עם מדינות שהמטוסים שלהן קרובים יותר." ראיון מלא בעובדות, באזהרות – ובקריאה חד-משמעית לשינוי כיוון.

113,744 Aufrufe

"זה לא משחקים – זו סכנה לדמוקרטיה" ראיון נוקב עם תא"ל (מיל') עו"ד רחל דולב, לשעבר הסנגורית הצבאית הראשית והצנזורית הראשית של צה"ל, בעקבות החלטת שר הביטחון לאסור על הפצ"רית להשתתף בכנס לשכת עורכי הדין. "הפצ"רית אחראית לשלטון החוק בצה"ל – ברגיעה ובלחימה. היא פועלת במקצועיות, באומץ ובלי מורא. לעומתה שר הביטחון, שלא מצליח להחזיר חטופים, לסיים את המלחמה או לגייס משתמטים – מתעסק בלפגוע בעצמאות מערכת המשפט." דולב מטיחה ביקורת על שר הביטחון: "הוא מנסה להטיל את מרותו על הרמטכ"ל שנהנה מאמון הציבור. זה לא חיכוך אישי – זו מלחמה על ערכי יסוד. השר גורם נזק חסר תקדים לשלטון החוק. עדיף שיתמקד בשחרור החטופים במקום!" "הפצרית עושה עבודת קודש – בהגנה על חיילי צה״ל, במניעת נזק אגבי ובמתן מטרות חוקיות." ולסיום, מסר קטן של תקווה - "אנחנו במדינה מתוקנת. עוד לא. אבל נגיע לזה." 🎙️ מול ניסיונות הפחדה והשתקה – חובה להזכיר: מערכת המשפט הצבאית אינה כפופה לרוח המפקד. היא כפופה לחוק.

"זה לא משחקים – זו סכנה לדמוקרטיה" ראיון נוקב עם תא"ל (מיל') עו"ד רחל דולב, לשעבר הסנגורית הצבאית הראשית והצנזורית הראשית של צה"ל, בעקבות החלטת שר הביטחון לאסור על הפצ"רית להשתתף בכנס לשכת עורכי הדין. "הפצ"רית אחראית לשלטון החוק בצה"ל – ברגיעה ובלחימה. היא פועלת במקצועיות, באומץ ובלי מורא. לעומתה שר הביטחון, שלא מצליח להחזיר חטופים, לסיים את המלחמה או לגייס משתמטים – מתעסק בלפגוע בעצמאות מערכת המשפט." דולב מטיחה ביקורת על שר הביטחון: "הוא מנסה להטיל את מרותו על הרמטכ"ל שנהנה מאמון הציבור. זה לא חיכוך אישי – זו מלחמה על ערכי יסוד. השר גורם נזק חסר תקדים לשלטון החוק. עדיף שיתמקד בשחרור החטופים במקום!" "הפצרית עושה עבודת קודש – בהגנה על חיילי צה״ל, במניעת נזק אגבי ובמתן מטרות חוקיות." ולסיום, מסר קטן של תקווה - "אנחנו במדינה מתוקנת. עוד לא. אבל נגיע לזה." 🎙️ מול ניסיונות הפחדה והשתקה – חובה להזכיר: מערכת המשפט הצבאית אינה כפופה לרוח המפקד. היא כפופה לחוק.

55,917 Aufrufe

Videos

cisorgil's profile picture

"צה״ל לא הורג ילדים בכוונה. נקודה." אלוף (מיל') מתן וילנאי, יו"ר מפקדים למען ביטחון ישראל, לשעבר סגן שר ביטחון, סגן הרמטכ"ל ואלוף פיקוד הדרום – מגיב הבוקר בעוצמה על דבריו של יאיר גולן: "אני מכיר את הזירות האלה היטב. לחמתי מול חמאס עוד בתחילת הדרך. צה״ל לא רוצח ילדים. גם יאיר לא באמת חושב כך – אבל אמירה כזו חותרת תחת יסודות הלגיטימציה של מדינת ישראל." 🔴 על ניהול המלחמה והחטופים: "החטופים הם לא בעיה של המשפחות. הם בעיה של מדינת ישראל כולה. צלקת שתלך ותתרחב אם לא תיפתר. זה הנושא המרכזי שצריך לטפל בו – כל השאר אחר כך." 🟡 על ממשלת ישראל והאחריות המדינית: "הפעלת כוח צבאי בלי מדיניות – לא קיימת. המלחמה היא המשך של המדיניות בדרכים אחרות. אנחנו חייבים להביא חלופה לשלטון חמאס. עד שלא נעשה את זה, נמשיך להילחם לשווא." 👤 מתן וילנאי מזכיר לנו: כשאנשי ביטחון מדברים – צריך להקשיב. לא סיסמאות, לא כותרות, אלא ניסיון אמיתי, אחריות לאומית, ודאגה אמיתית לביטחון ישראל. צפו בריאיון המלא ל i24NEWS

מפקדים למען ביטחון ישראל

627,422 Aufrufe • vor 1 Jahr

cisorgil's profile picture

600 ימים למלחמה. אלוף (מיל') מתן וילנאי — יו"ר מפקדים למען ביטחון ישראל, סגן שר הביטחון וסגן רמטכ"ל — התראיין הבוקר, ונתן תמונת מצב צלולה, כואבת אך אחראית, של המציאות בעזה. "יצאנו למלחמה צודקת מאין כמותה, והצורך לשבור את כוחו הצבאי והשלטוני של החמאס היה הצורך העליון… עשינו את זה בצורה מרשימה." אבל אחרי 600 ימים, צריך לומר את האמת: "אין מושג כזה להכריע את החמאס. צריך להתחבר למציאות." "בקבינט אין אחד, שמבין על מה הוא מדבר" הם מוכרים לכולנו מציאות שקרית — שגורמת לעוד סבל, עוד חטופים, עוד דם. ונורא מזה - "אנחנו מגדלים את הדור הבא של מחבלי חמאס. ילדים בני 14, עכשיו מבינים שזה מה שהם צריכים לעשות." בתוך כל המורכבות הזו, הוא חוזר ומזכיר את העיקר — החטופים: "היעד היום… זה רק נושא החטופים. החטופים צריכים להיות הלפיד שמוביל לאן אנחנו הולכים... זאת לא בעיה של המשפחות. זו בעיה של עם ישראל. זו צלקת מוסרית נוראית על עם ישראל." היום, ברגע כל כך קריטי — אנחנו צריכים לזכור את אופייה של מדינת ישראל. ההכרח המוסרי להחזיר את אחינו. האחריות לעצור את מעגל הדמים. והאומץ להוביל דרך אחרת.

מפקדים למען ביטחון ישראל

224,356 Aufrufe • vor 1 Jahr

cisorgil's profile picture

חבר התנועה אלוף (מיל') דני יתום, ראש המוסד לשעבר, התראיין היום ל"כאן" והעביר מסר תקיף וברור: "חייבים להמשיך ולעשות הרבה יותר במטרה להחזיר את כל החטופים הביתה." לדבריו, שחרורו של החייל עידן אלכסנדר היה רגע מרגש – אבל אסור לשכוח את השאר: "זאת הייתה שמחה של כל האומה. אבל התנאים שם נוראיים, והסיכוי שאנשים יחזיקו מעמד בתנאים כאלה – הולך וקטן. כדי שנחזיר את האנשים האלה, שאותם שלחנו, אנחנו חייבים לעשות מאמצים גדולים מאוד. ולצערי – הממשלה לא רואה בזה עדיפות ראשונה." על ביקור טראמפ באזור, יתום אמר: "זה כישלון ישראלי טוטאלי עם עשרה סימני קריאה. זה בלתי מתקבל על הדעת. נשיא המעצמה הגדולה ביותר, שגם בוחש באזורנו, מגיע כשהראייה שלו היא ראייה אזורית – מדלג בין שלוש בירות, מקבל את ג'ולאני לפגישה, מחליף איזו מילה או שתיים בטלפון עם ראש הממשלה – וישראל בכלל לא חלק מהתמונה." "פעם ראשונה אחרי הרבה מאוד שנים שנשיא אמריקני מבקר באזור – לא מבקר בירושלים, ואפילו לא מעלה כאחד מהנושאים הראשיים את השתלבות מדינת ישראל במזרח התיכון. ישראל הייתה צריכה לעשות כל מאמץ להשתלב באזור, בברית אזורית שתהיה חומת מגן מול האיראנים והשלוחות שלהם. יכול להיות שטראמפ, עם כל הכוח והאמצעים שלו, עוד יצליח לעשות כאן מהפך. אבל לשם כך – הוא צריך את שיתוף הפעולה של ישראל. ואנחנו לא שם. אנחנו מחמיצים הזדמנות היסטורית להשתלב בתהליך אזורי שיכול לקדם את ביטחוננו ואת עתידנו." "כדי לפרק את חמאס, צריך להוציא אותו מהשלטון. זה יקרה רק דרך שני דברים: שיתוף פעולה עם מדינות הברית – ירדן, מצרים ואחרות – והקמת כוח בין-ערבי אזרחי שישלוט בעזה. ישראל תהיה אחראית לביטחון במעטפת, והכוח הזה יהיה אחראי על הביטחון הפנימי." "בלי מהלך מדיני ובלי החלפת שלטון – לא נשיג שום דבר שישנה את המציאות. את החות'ים צריך להשמיד לכן צריך לבנות קואליציה עם מדינות שהמטוסים שלהן קרובים יותר." ראיון מלא בעובדות, באזהרות – ובקריאה חד-משמעית לשינוי כיוון.

מפקדים למען ביטחון ישראל

113,744 Aufrufe • vor 1 Jahr

cisorgil's profile picture

"זה לא משחקים – זו סכנה לדמוקרטיה" ראיון נוקב עם תא"ל (מיל') עו"ד רחל דולב, לשעבר הסנגורית הצבאית הראשית והצנזורית הראשית של צה"ל, בעקבות החלטת שר הביטחון לאסור על הפצ"רית להשתתף בכנס לשכת עורכי הדין. "הפצ"רית אחראית לשלטון החוק בצה"ל – ברגיעה ובלחימה. היא פועלת במקצועיות, באומץ ובלי מורא. לעומתה שר הביטחון, שלא מצליח להחזיר חטופים, לסיים את המלחמה או לגייס משתמטים – מתעסק בלפגוע בעצמאות מערכת המשפט." דולב מטיחה ביקורת על שר הביטחון: "הוא מנסה להטיל את מרותו על הרמטכ"ל שנהנה מאמון הציבור. זה לא חיכוך אישי – זו מלחמה על ערכי יסוד. השר גורם נזק חסר תקדים לשלטון החוק. עדיף שיתמקד בשחרור החטופים במקום!" "הפצרית עושה עבודת קודש – בהגנה על חיילי צה״ל, במניעת נזק אגבי ובמתן מטרות חוקיות." ולסיום, מסר קטן של תקווה - "אנחנו במדינה מתוקנת. עוד לא. אבל נגיע לזה." 🎙️ מול ניסיונות הפחדה והשתקה – חובה להזכיר: מערכת המשפט הצבאית אינה כפופה לרוח המפקד. היא כפופה לחוק.

מפקדים למען ביטחון ישראל

55,917 Aufrufe • vor 1 Jahr