
Wilma
@DeRavissante • 16,992 subscribers
❤ dogs - sushi - music - organiser - outgoing - authentic. Oprichter en voorzitter Stichting Sterk voor Dieren
Shorts
Videos

Vanaf afgelopen dinsdag heb ik Suus in huis. Gedumpt ergens op een camping. Waarschijnlijk gebruikt door stropers, daar gebruiken ze dit soort honden voor in Ndl, en toen ze niet meer bruikbaar was ergens gedumpt. Deze stropers laten hun honden buiten op een harde ondergrond slapen. Veel van dit soort gevonden honden hebben kale plekken op het lichaam daardoor. Een dag of 2 later is op ongeveer een half uur afstand van waar Suus is gevonden een andere windhond gevonden. Ook geen geregistreerde chip. Die teef verblijft nu in asiel Tiel. Geen toeval wat mijn idee betreft. Vanmiddag ben ik met Suus, ze is zo lief, naar de dierenarts geweest. Haar gebit is vreselijk. Maandag krijgt ze een zeer nodige gebitssanering. Altijd spannend want narcose. Haar hart is beluisterd, oren bekeke enz. Hart klinkt okay gelukkig. Ze is 12 jr (dat weet ik door info die ik gevonden heb). Ik heb Suus vanaf dinsdag al op pijnstiller staan want ze is enorm stram. Ze krijgt het beste voer. Deze dierenartskosten worden betaald door @StichtingSterkvoorDieren Mocht je bij willen dragen dan zijn donaties meer dan welkom 😘
Wilma14,496 просмотров • 22 дней назад

Beste mensen, het heeft niets met aanschaf tijdens Covid te maken maar omdat alles zo duur is geworden. In 4 jr tijd zijn o.a. de dierenarts kosten bijna verdubbeld. Mensen met o.a. een AOW en een ouder dier vragen om hulp want doordat alles duurder is kan men de zorg niet meer te betalen terwijl men dat altijd heeft kunnen doen. Bij @StichtingSterkvoorDieren doen we wat we kunnen maar het aantal aanvragen is zo groot dat we vaker niet kunnen helpen dan wel. Donaties zijn daarom altijd noodzakelijk.
Wilma28,281 просмотров • 1 месяц назад

Al een week of wat zat er een groep van zo'n 30 a 40 zwanen o een weiland in de polder. Prachtig mooi. Dat ze er zo lang al zaten vond ik bijzonder want meestal worden ze weggejaagd met schoten. Vanochtend zag ik, ik wandel daar altijd meerdere keren per dag, dat de meeste weg waren. Er zaten er nog een paar op een ander weiland en ik zag 1 zwaan plat liggen. Ik dacht die ligt te slapen. Toen ik vanmiddag weer in de polder was zag ik die ene zwaan liggen en de rest was weg. Ik ben naar de zwaan gelopen en ze/hij bleek dood te zijn, waar ik al bang voor was. Toen ik goed keek of ik iets kon zien zag ik wat vlekjes op 1 plek en toen ik daar onder de veren keek was het gelijk duidelijk. Deze zwaan is dood geschoten. Gebeld met René Perdok 🐾Perdoggy🐇 BFA Groningen 🐔 wat te doen. Op advies de politie gebeld, die is gekomen. Ze kunnen er niets aan en mee doen en dat is facking frustrerend. Maar goed, mijn taak was melden en dat heb ik gedaan. Wat een ongelooflijke teringleijer ben je als je op zwanen gaat schieten 💔💔
Wilma98,638 просмотров • 1 год назад

Holymoly.....iedere beneficiant die aanwezig was op het Landelijke congres Dierenhulpverlening krijgt van Stichting DierenLot €10.000,00 dus ook @StichtingSterkvoorDieren 🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳 Toen het kenbaar werd gemaakt kreeg ik kippenvel want het is zó geweldig hoeveel huisdieren in medische nood hiermee geholpen kunnen worden. Dank Dierenlot ❤️
Wilma31,525 просмотров • 7 месяцев назад

Guus en Pien stonden ruim een jaar samen ter adoptie. Geen allemansvriendjes en samen op zoek dat maakt het niet gemakkelijk. Door deze 2 honden is het mij weer extra duidelijk geworden dat mensen die intresse hebben in een hond/honden vaak maar wat zeggen en niet menen wat ze zeggen, geen idee hebben van hun onkunde over honden terwijl ze eerder honden hebben gehad. Twee verschillende koppels zijn kennis wezen maken en ook al was de adoptietekst duidelijk, ook al heb ik heel duidelijk aan de telefoon verteld over de onzekerheid van de honden bij onbekende mensen, toch bleek men perfecte knuffelhonden te verwachtte bij de eerste kennismaking. Ik was getrapt in mooie praatjes zoals o.a.: natuurlijk krijgen ze alle tijd. Toch kon men niet de echte Guus en Pien zien. God zei dank voor de kennismakingen. Guus en Pien zijn geweldig terecht gekomen want het stel waar ze nu bij wonen konden wél door de eerste onzekerheid van deze 2 heen kijken. Het stel waar ze nu bij wonen zagen wél de potentie, net als ik die zag bij de kennismaking met Guus en Pien. Guus en Pien krijgen nu alles wat ze nodig hebben. ❤️❤️❤️❤️
Wilma15,689 просмотров • 2 месяцев назад

Vandaag telefoon van een dap. Er werd een hond aangeboden voor euthanasie. De reden, de hond was bang, plaste in huis (deemoedplassen) en nog wat dingen. De dap zag een bange, onzekere hond maar geen agressie. Een gezonde teef. De dap vroeg mijn hulp. Lang verhaal kort: Sammie (teef, 5 jr) is begin avond naar een pension gebracht waar ze liefdevol wordt opgevangen en gaan we eerst eens kijken hoe Sammie echt is. We vermoeden namelijk dat ze de verkeerde begeleiding heeft gehad. In het pension deed ze het boven verwachting goed. Nu rusten en morgen een nieuwe dag met nieuwe kansen voor Sammie. Sammie is een Nederlandse hond. Als ze er klaar voor is ga ik een nieuwe eigenaar voor haar zoeken.
Wilma36,035 просмотров • 1 год назад

Het voelt nog steeds onwerkelijk om op Bonaire te zijn voor een korte vakantie. Ik, de simpele trien die het liefst thuis is, nu zo ver van huis. Vandaag zijn we o.a. naar de ezelopvang geweest. Ruim 800 ezels worden hier opgevangen. Heel bijzonder. Daarna geluncht met uitkijk op zee. Een écht vakantiegevoel, "de leven" 😎 De 5 uur tijdverschil hakt er best in en mijn lijf heeft daar beduidend moeite mee. Het fijne is dat ik gewoon lekker vroeg naar bed kan want geen honden die ik uit moet laten. De douche, met alleen koud water, ga ik steeds meer waarderen want holymoly wat is het heet hier.
Wilma16,781 просмотров • 4 месяцев назад

De slaaphut in de nightjet waar ik afgelopen nacht in heb (geprobeerd te) slapen. Alles hutje mutje maar prima te doen.
Wilma26,978 просмотров • 9 месяцев назад

Sinds een uur Mika in huis erbij. Een nieuwe opvanger wiens eigenares is overleden. Hij kon niet bij de familie blijven want hun eigen hondje accepteerde Mika niet. Mika is zeer vriendelijk, bijna 12 jaar. Eens kijken hoe hij het gaat doen en dan een nieuwe eigenaar voor hem zoeken. #adoptdontshop
Wilma27,651 просмотров • 1 год назад

Toen ik met de honden terug reed uit de polder vanochtend zag ik, vlak bij een drukke weg, deze jonge Aalscholver midden op straat zitten. Ik ben er naartoe gegaan want "nie goed nie" dacht ik en het diertje deed dan ook geen poging weg te komen of wat dan ook. Ik heb het dier meegenomen naar huis en de dierenambulance gebeld. De dierenambulance medewerkers hebben de jonge Aalscholver overgenomen. Daar wordt hij door de dierenarts nagekeken en als deze knapperd weer in orde is krijgt hij zijn vrijheid terug. 🍀
Wilma27,577 просмотров • 1 год назад

1:Vanochtend kennis gemaakt met deze lieve Mechelaar teef. Door een Landelijke Inspectiedienst Dierenwelzijn inspecteur benaderd of ik iets kon beteken. Ze moet weg bij haar 70 jarige eigenaar. Er wordt niets met haar gedaan en zit de hele dag in een kenneltje. Ik zoek een vaste plek of tijdelijke opvang.
Wilma58,030 просмотров • 3 лет назад

Mag ik jullie Blue voorstellen. Blue is een nieuwe bewoonster in huize de Joode. Ze is 14 jaar, geen medische zorg gehad de laatste minimaal 5 jr van haar leven. Eigenaresse kon niet meer goed voor haar zorgen en de familie was Blue liever kwijt dan rijk blijkbaar. In de roedel laat ze zien haren op haar tanden te hebben, markeert er flink op los (in huis) want als Chihuahua denk je tenslotte veelal dat je een grote hond bent en dat je alles wel even zult regelen, dol op knuffelen, springt op de bank, loopt de trap op 😳 en ze vond het carnibest vlees hier best te nassen. Eens zien hoe deze kleine senior zich gaat ontwikkelen en wat er uit gaat komen als ik met haar naar de dierenarts ben geweest. Welkom Blue ❤️
Wilma13,751 просмотров • 6 месяцев назад

Met wat zwarte flikken op mijn gezicht hier en daar....😳 Bijna geen stem meer. Errug he? Zo erg! 😉
Wilma22,274 просмотров • 1 год назад

Gisteren met opvanger Iza naar de dap geweest voor gebit. Gelijk gewogen om te kijken of ze was afgevallen. Kon haast niet anders want afgemeten voer en lekkere wandelingen. Ze was niet afgevallen 😳 Bloedje genomen om te kijken of haar schildklier goed werkte. Was in orde. Vandaag zag ik ineens hoe dat kwam. Ze is een stiekeme eter 😂😂 Dat kan nu niet meer want de ton waar brokjes inzitten zit nu echt dicht.
Wilma16,468 просмотров • 1 год назад
