דורון קדוש | Doron Kadosh's banner
דורון קדוש | Doron Kadosh's profile picture

דורון קדוש | Doron Kadosh

@Doron_Kadosh34,653 subscribers

הכתב הצבאי של גלי צה״ל ألمراسل العسكري لإذاعة چالاتس الإسرائيلية military correspondent | @GLZRadio | 053-831-2637 | [email protected]

Shorts

תיעוד: אירוע הדריסה בצומת אפרת בגוש עציון בתיעוד ניתן לראות היטב את הפורעים היהודים שהתנכלו לרכבים הפלסטיניים בצומת; הנערים מתקהלים סביב הרכב הפוגע (הטנדר השחור), ואחד הנערים מטפס על הרכב - שמנסה להימלט מההתפרעות במקום

תיעוד: אירוע הדריסה בצומת אפרת בגוש עציון בתיעוד ניתן לראות היטב את הפורעים היהודים שהתנכלו לרכבים הפלסטיניים בצומת; הנערים מתקהלים סביב הרכב הפוגע (הטנדר השחור), ואחד הנערים מטפס על הרכב - שמנסה להימלט מההתפרעות במקום

40,446 görüntüleme

שר הביטחון כ״ץ, רק לפני שבועיים: ״לא תתאפשר חזרת תושבי דרום לבנון אל מדרום לליטני - עד להבטחת ביטחונם של תושבי הצפון״ הבוקר: הלבנונים משקמים את הגשר שהופצץ מעל הליטני וחוזרים לשטח שמדרום לליטני. האם כבר הובטח ביטחונם של תושבי הצפון, אליבא דשר הביטחון כ״ץ? או ששוב השר כ״ץ סומך על הזיכרון הקצר שלנו?

שר הביטחון כ״ץ, רק לפני שבועיים: ״לא תתאפשר חזרת תושבי דרום לבנון אל מדרום לליטני - עד להבטחת ביטחונם של תושבי הצפון״ הבוקר: הלבנונים משקמים את הגשר שהופצץ מעל הליטני וחוזרים לשטח שמדרום לליטני. האם כבר הובטח ביטחונם של תושבי הצפון, אליבא דשר הביטחון כ״ץ? או ששוב השר כ״ץ סומך על הזיכרון הקצר שלנו?

40,720 görüntüleme

לראשונה: מאות חסידים הגיעו לפנות בוקר להתפלל את תפילת שחרית בקבר רב אשי, במובלעת בשטח לבנון, באישור צה״ל ותחת אבטחה צה״לית

לראשונה: מאות חסידים הגיעו לפנות בוקר להתפלל את תפילת שחרית בקבר רב אשי, במובלעת בשטח לבנון, באישור צה״ל ותחת אבטחה צה״לית

207,022 görüntüleme

פרסום ראשון ב-גלצ רגעים מאסון קשה ביחידת דובדבן: 5 לוחמים זוהו בשוגג כמחבלים במהלך מעצר בקסבה של שכם - וכמעט נהרגו מאש מסיבית שנורתה לעברם; ברגע האחרון - נעצרה תקיפה של הלוחמים באמצעות רחפן מתאבד כל הפרטים שחשפנו הערב - בשרשור הבא >>

פרסום ראשון ב-גלצ רגעים מאסון קשה ביחידת דובדבן: 5 לוחמים זוהו בשוגג כמחבלים במהלך מעצר בקסבה של שכם - וכמעט נהרגו מאש מסיבית שנורתה לעברם; ברגע האחרון - נעצרה תקיפה של הלוחמים באמצעות רחפן מתאבד כל הפרטים שחשפנו הערב - בשרשור הבא >>

61,203 görüntüleme

חרדים תחת האלונקה. זה אפשרי. בוקר מרגש במסע הכומתה של חטיבת החשמונאים מהרי ירושלים לכותל המערבי

חרדים תחת האלונקה. זה אפשרי. בוקר מרגש במסע הכומתה של חטיבת החשמונאים מהרי ירושלים לכותל המערבי

35,475 görüntüleme

עוד ביקור ברפיח, ציר מורג וציר פילדלפי, והפעם: מה חושבים המפקדים על הכרעת חמאס, כמה מהמילואימניקים באמת מתייצבים ללחימה, ומול כמה מחבלים צה״ל באמת נלחם? 1/ קודם כל, ציר מורג מתחיל להיראות כמו ציר נצרים. מתוך 12 ק״מ - 6 ק״מ כבר סלולים (לא באספלט, אבל כפי שניתן לראות בסרטון) >>

עוד ביקור ברפיח, ציר מורג וציר פילדלפי, והפעם: מה חושבים המפקדים על הכרעת חמאס, כמה מהמילואימניקים באמת מתייצבים ללחימה, ומול כמה מחבלים צה״ל באמת נלחם? 1/ קודם כל, ציר מורג מתחיל להיראות כמו ציר נצרים. מתוך 12 ק״מ - 6 ק״מ כבר סלולים (לא באספלט, אבל כפי שניתן לראות בסרטון) >>

39,613 görüntüleme

ביקור בפסגת החרמון הסורי: 1/ כבר 3 חודשים שצה״ל אוחז את החרמון הסורי, שהוא הנקודה הרחוקה ביותר מגבולותינו שבה עדיין נמצאים היום כוחות צה״ל - 15 ק״מ מהחרמון הישראלי. הצהרת הכוונות הישראלית היא - לא עוזבים את החרמון הסורי, עד הודעה חדשה. להפך, שני מוצבי צה״ל כבר הוקמו על הפסגה >>

ביקור בפסגת החרמון הסורי: 1/ כבר 3 חודשים שצה״ל אוחז את החרמון הסורי, שהוא הנקודה הרחוקה ביותר מגבולותינו שבה עדיין נמצאים היום כוחות צה״ל - 15 ק״מ מהחרמון הישראלי. הצהרת הכוונות הישראלית היא - לא עוזבים את החרמון הסורי, עד הודעה חדשה. להפך, שני מוצבי צה״ל כבר הוקמו על הפסגה >>

27,270 görüntüleme

אל תתבלבלו: התקיפות הישראליות, גם אתמול וגם היום, על טנקים של המשטר הסורי באזור א-סווידא - סמליות בלבד. לא היה בהן שום דבר שמנע או הרתיע את המשטר הסורי של ג׳ולאני ואת חייליו מלהיכנס לתוך מעוז הדרוזים הגדול בסוריה, ובשעות האחרונות כבר הטנקים של ג׳ולאני ולוחמיו נפרסים בא-סווידא באופן מלא. ישראל התחייבה להגן על הדרוזים, למנוע כניסת כוחות משטר לאזור א-סווידא שנמצא כ-65 ק״מ משטח ישראל - אבל התקיפות המעטות לא השיגו את המטרה, למרות דברי הרהב של שר הביטחון כ״ץ אמש, לפיהם ״ישראל לא תאפשר פגיעה בדרוזים ולא תעמוד מנגד״. בתיעודים כאן אפשר לראות את הטנקים הסורים עמוק בלב רחובות א-סווידא, ואת החיילים הג׳יהאדיסטים של ג׳ולאני תופסים אזרח דרוזי סורי ומכריחים אותו לנבוח כמו כלב. ״ישראל לא תעמוד מנגד״? ״לא נאפשר פגיעה בדרוזים״? דבריו של השר כ״ץ מתבררים, בינתיים, כמילים ריקות.

אל תתבלבלו: התקיפות הישראליות, גם אתמול וגם היום, על טנקים של המשטר הסורי באזור א-סווידא - סמליות בלבד. לא היה בהן שום דבר שמנע או הרתיע את המשטר הסורי של ג׳ולאני ואת חייליו מלהיכנס לתוך מעוז הדרוזים הגדול בסוריה, ובשעות האחרונות כבר הטנקים של ג׳ולאני ולוחמיו נפרסים בא-סווידא באופן מלא. ישראל התחייבה להגן על הדרוזים, למנוע כניסת כוחות משטר לאזור א-סווידא שנמצא כ-65 ק״מ משטח ישראל - אבל התקיפות המעטות לא השיגו את המטרה, למרות דברי הרהב של שר הביטחון כ״ץ אמש, לפיהם ״ישראל לא תאפשר פגיעה בדרוזים ולא תעמוד מנגד״. בתיעודים כאן אפשר לראות את הטנקים הסורים עמוק בלב רחובות א-סווידא, ואת החיילים הג׳יהאדיסטים של ג׳ולאני תופסים אזרח דרוזי סורי ומכריחים אותו לנבוח כמו כלב. ״ישראל לא תעמוד מנגד״? ״לא נאפשר פגיעה בדרוזים״? דבריו של השר כ״ץ מתבררים, בינתיים, כמילים ריקות.

14,458 görüntüleme

Videos

Doron_Kadosh's profile picture

תקרית הירי בשני המחבלים בג׳נין: מצורף תיעוד בגרסה מעט יותר ברורה ויציבה, שמציג את 37 השניות של האירוע בג׳נין. מה רואים? הכוח מכתר את המבנה, ושני החשודים יוצאים ממנו. כשהם יוצאים, הם מרימים ידיים, ולפרקים גם מרימים את חולצותיהם וחושפים את גופם, לכאורה כדי להראות ללוחמים שאין עליהם חגורות נפץ. הם כורעים על הקרקע, ובשלב מסוים (לא ברור אם בהוראת הכוח או שלא) - שני המחבלים חוזרים אל המבנה, ושם מתבצע בתוך שניות ספורות ירי של הלוחמים שמחסלים את שניהם. השאלות הפתוחות ביחס לאירוע, כפי שזה נראה כרגע: 1. האם כשהמחבלים קמו מהרצפה והלכו בחזרה לכיוון המבנה - הם עשו זאת בהוראת הלוחמים? הם אמרו להם לעשות זאת? (רואים את הלוחם שבועט בשני המחבלים - ללא סיבה נראית לעין - מחווה תנועות יד שמסמנות למחבלים לקום וללכת, אבל לא ברור אם זו בדיוק הייתה הוראתו). 2. האם הלוחמים ראו משהו שיכול להחשיד את הסיטואציה - נשק או חפץ חד כלשהו שהיה בסביבה, שהמחבלים היו עלולים לקחת ולפגוע בכוח באמצעותו? (יש שם שטח חשוך בכניסה למבנה שקשה לראות מה יש בו מהסרטון, אבל הלוחמים ודאי ראו טוב יותר) 3. כמה לוחמים ירו באירוע? קשה להבין מהסרטון אם רק לוחם אחד ירה בשני המחבלים או שניים מהלוחמים או יותר. אני מעריך בזהירות רבה, שייתכן ואנחנו בפתחה של פרשת אלאור אזריה 2. המאפיינים, לכאורה, מתחילים להזכיר את הפרשה ההיא, מלפני עשור בדיוק, פחות ארבעה חודשים.

דורון קדוש | Doron Kadosh

222,486 görüntüleme • 6 ay önce

Doron_Kadosh's profile picture

אתמול בצפון השומרון: מתיישבים באבטחת כוח צה״ל אילצו פלסטינים להוציא גופת פלסטיני מקבר - בטענה שנקבר קרוב מדי ליישוב שא-נור; לאחר בדיקה התברר - הקבורה הייתה מתואמת מראש. צה״ל גינה את האירוע ואישר: החרמנו כלי חפירה מהישראלים שחפרו באזור הקבר מספר מתיישבים מהיישוב שא-נור (שעלה לקרקע מחדש רשמית רק בשבועות האחרונים) זיהו אירוע קבורה של פלסטיני בסמוך ליישוב. לפי טענות הפלסטינים - שאושרו ואומתו ברובן בידי גורמי הביטחון - המתיישבים הגיעו למקום עם כלי חפירה, במטרה לחפור באזור הקבר, ובהמשך - עם הגעת הפלסטינים למקום - דרשו מהם להוציא את המת מקברו, ולהעביר אותו לקבורה במקום אחר - זאת משום שהקבורה בוצעה קרוב מדי ליישוב הישראלי. מתחקיר ראשוני של האירוע בצה״ל עולה תמונה חמורה למדי, לפיה כוח צה״ל נכח במקום, אך לא התערב באירוע, ולאחר עימות מילולי בין הצדדים - הפלסטינים נאלצו להעביר את הגופה לקבורה במקום אחר בכפר סמוך. לאחר בדיקה בצה״ל התברר: הקבורה של הפלסטיני במיקום הזה - הייתה מתואמת ומאושרת מראש מול צה״ל. בתיעודים מהמקום נראית חפירת הקבר והוצאת הגופה בנוכחות המתיישבים, וגם העברתה למיקום אחר. מדובר צה״ל נמסר בתגובה: ״אתמול (ו׳), התקיימה לוויה בבית עלמין פלסטיני סמוך ליישוב שא-נור שבחטיבת שומרון, שתואמה מראש עם כוחות הביטחון. זמן קצר לאחר מכן כוחות צה״ל קפצו לבית העלמין בעקבות דיווח על חיכוך בין אזרחים ישראלים שחפרו באדמת המקום לבין פלסטינים. בהגעתם הכוחות החרימו כלי חפירה מהישראלים ונשארו בנקודה על מנת למנוע חיכוך נוסף. בהמשך בני המשפחה העבירו את הגופה לקבורה חלופית בכפר הסמוך. צה״ל מגנה כל ניסיון לפעול באופן הפוגע בסדר הציבורי, בשלטון החוק ובכבוד האדם והמת. סוגית תיאום הלוויה וניהול האירוע תתוחקר על ידי המפקדים ויופקו לקחים בהתאם״.

דורון קדוש | Doron Kadosh

23,878 görüntüleme • 1 ay önce

Doron_Kadosh's profile picture

שלום לקב״נית חטיבת אלכסנדרוני (מקווה שבקרוב תהיי לשעבר), עדי אנגרט. ראיתי שאת פעילה מאוד בטוויטר אז מקווה שהציוץ הזה יגיע אלייך. אם אפשר בבקשה, רק דקה ורבע מזמנך. תכירי, זה המח״ט החדש שלך - אל״ם משה פסל, גיבור ישראל. את הסרטון הזה אני מפרסם הבוקר בפעם הראשונה, כשניתן להראות את פניו של פסל, אחרי שסיים תפקיד כמפקד אגוז. צילמתי אותו עם פסל בקיבוץ כיסופים בינואר האחרון, כשעוד היה מפקד היחידה. או יותר נכון, כשהיה בשיקום לאחר שנפצע אנושות בכיסופים כמפקד אגוז, אבל כעבור כמה חודשים הוא כבר חזר לפקד על היחידה בגבורה בקרבות בחאן יונס ובהמשך גם ברפיח. הוא לא ממש רצה להצטלם לפרויקט הזה ולספר על הפציעה והסיפור שלו, אבל זה היה לו חשוב - אך ורק למען הנופלים הגיבורים של היחידה, שאיבדו את חייהם למען קיבוץ כיסופים. הדקה ורבע הזו מספרת רק חלק קטנטן, אבל לדעתי היא מאפשרת ללמוד קצת על גבורתו של המפקד האמיץ הזה, שבגופו ממש, פיזית, הציל את חייהם של רבים מאנשי כיסופים. בשבוע שעבר הוא קיבל דרגת אל״ם ואת הפיקוד על חטיבת אלכסנדרוני. בלי רעש גדול ובלי צלצולים, בצניעות האופיינית לו. אבל הבוקר, כדאי שתראי את האיש שמולו את עומדת להתייצב לבירור הבוקר אחרי שאמרת שהוא מעודד רצח עם, ואחרי שקראת למגזר שלם בעם ישראל ״כת של אוכלי מוות״. תראי ותתביישי.

דורון קדוש | Doron Kadosh

132,427 görüntüleme • 1 yıl önce

Doron_Kadosh's profile picture

תחקיר צה״ל לאירוע הקליע שאותר בגופו של נער בן 14 בבנימין: רק כוח צבאי אחד ביצע ירי חי - והוא בוצע לאוויר לטובת הרתעה; הקצין שירה לא סבר שמדובר ביהודים; ״כל מי שזורק אבנים על כוח צבאי - שיקח בחשבון שייתכן והוא ייפגע״ בצה״ל השלימו תחקיר מזורז לאירועי סוף השבוע בבנימין, בהם הותקפו כוחות הביטחון באלימות, ובמרחק של כמה קילומטרים משם - נער בן 14 פונה לבית חולים וקליע אותר בגופו. מהתחקיר עולה כי אירועי האלימות מהמרכזיים נגד כוחות הביטחון במאחז המפונה ליד בעל חצור התרחשו בין השעות 22:00-00:00 בלילה. לאחר שהאירועים האלה הסתיימו, בשעה 00:37, במרחק 6 ק״מ קו אווירי משם - כוח סיור צבאי בפיקוד מפקד מחלקה זיהה יידוי אבנים וסלעים לעברו ממבתר גבוה, בידי 10-20 רעולי פנים. האירוע כולו מצולם. המ״מ עצר את רכב הסיור הצבאי, ירה ירי חי של 3 כדורים לאוויר. הירי התבצע מהשטח הנחות, כלפי מעלה, באופן תקין ובין כוונות, אך ייתכן שמאחר שמדובר בירי מהשטח הנחות - הכדור פגע בנער בגלל הגובה. בצה״ל מדגישים כי מדובר בכל מקרה בפגיעה לא מכוונת, וניתן יהיה בבדיקה בליסטית לוודא האם אכן מדובר בקליע שנורה מנשקו של המ״מ. הקצין הסביר בתחקיר כי לא סבר שמדובר ביהודים, והוא הבין שרעולי הפנים הם יהודים רק לאחר שחתר למגע איתם - ואז שמע קריאה לעברו בעברית שבה נאמר לו: ״אני אדפוק לך כדור בראש יא בן ז**ה״. זמן קצר לאחר מכן, בשעה 1:03, הגיע פצוע לפילבוקס רימונים בתחנת האוטובוס הסמוכה. הוא הובא לשם ע״י אותם נערים ברכבם, והנער טופל בידי טנ״צ צבאי ומד״א. הדיווח הראשוני שנמסר על הפגיעה בו היה על כדור גומי, מאחר שלא היה חור יציאה בגופו של הקליע. זה גם הדיווח שהועבר הלאה. צה״ל לא ידע באותן שעות שהנער נפגע מירי כוח צה״ל, מאחר שהמ״מ ירה באוויר לאזהרה בלבד ולא זיהה אף פצוע לאורך כל האירוע. בצה״ל מבהירים: המ״מ פעל לפי הוראות הפתיחה באש. הוא חש סכנה בשטח הנחות - הוא רשאי לבצע נוהל מעצר חשוד, וזו הייתה זכותו המלאה לבצע ירי באוויר, והוא יכול היה גם להמשיך ולבצע ירי לפלג גוף תחתון. קצין בכיר בפיקוד המרכז: ״גם אם יתברר שהקליע יצא מנשקו של המ״מ - הוא יקבל גיבוי מלא כי היה תחת איום ובוצע ירי. אם נפגע אדם שסיכן את כוחותינו - הוא הביא את זה על עצמו. כל מי שזורק אבנים על כוח צבאי - צריך לקחת בחשבון שייתכן והוא ייפגע״. בצה״ל מתייחסים גם להפגנה שמתקיימת הערב מול חטיבת בנימין ובה קריאות הסתה נגד המג״ד הגזרתי: ״בושה למי שמארגן הפגנה מהסוג הזה. צריך לחבק את חיילי צה״ל. מי שצריך להתבייש זה מי שתוקף את כוחות הביטחון, מרביץ למג״ד וזורק אבנים על כוחות צה״ל. יש בלבול ערכי - האירוע המרכזי הוא לא נער רעול פנים שזרק אבנים על כוח צה״ל ואולי נפגע, אלא חציית קו אדום ותקיפה של כוחות הביטחון״.

דורון קדוש | Doron Kadosh

72,536 görüntüleme • 11 ay önce

Doron_Kadosh's profile picture

לא ייאמן: אחרי הודעת דובר צה״ל שמתפארת בסיכול רחפן שנשא 20 נשקי M-16 (ומאחורי הקלעים אספר לכם שנלווה אליה גם תדרוך מפורט של צה״ל לכתבים הצבאיים על שלל הצלחות בסיכולי רחפנים - מבלי להזכיר את אירועי חוסר ההצלחה) - שימו לב לדברים שאומר הבוקר רח״ט המודיעין של משטרת ישראל, תנ״צ אושרי אבוקסיס בכנסת: ״רק אתמול בלילה סיכלו בדרום רחפן אחד שעשה שלוש נגלות, תפסו אותו בפעם השלישית עם 22 נשקי M-16 כולל מטענים״. דובר צה״ל סיפר על הסיכול של הרחפן, אבל מה מתברר מעדותו של קצין המודיעין הבכיר של המשטרה? שדובר צה״ל סיפר רק שליש מהסיפור! הרחפן עשה *שלוש נגלות* של הברחות אתמול בלילה. על זה לא סיפרו לנו בצה״ל. רק על ההצלחה בסיכול בפעם השלישית. חבל שדובר צה״ל ממשיך לבצע יח״צ אגרסיבי ל״הצלחות״ מבצעיות לכאורה - אבל מספר רק שליש מהתמונה האמיתית, תוך שהוא מסתיר מהציבור הישראלי את האמת. אם מה שאמר רח״ט המודיעין של המשטרה נכון - זו פשוט פגיעה של ממש באמון הציבור בצה״ל. מסתירים אמת מהציבור, פשוטו כמשמעו.

דורון קדוש | Doron Kadosh

30,831 görüntüleme • 5 ay önce

Doron_Kadosh's profile picture

הביקור בקו הצהוב בעזה עם לוחמי המילואים של חטיבת אלכסנדרוני - 4 נקודות חשובות: 1. חמאס מאתגר את "מציאות הקו הצהוב" מדי יום. הכוחות מעידים שחמאס שולח נשים וילדים כדי לבחון את הגבולות של צה"ל, שזה מעמיד לוחמים בפני דילמות ערכיות. "כשיש מחבל חמוש שמהווה איום - אין דילמה, הדילמה מגיעה כשרואים נשים וילדים. אנחנו עדיין צבא הומניטרי", מתארים המפקדים. ההיתקלויות והפרות הפסקת האש הם אירועים כמעט יומיומיים, כולל מחבלים שמגיעים עם קלאצ'ים, אקדחים ואפילו גרזנים. רובם מסתיימים במחבלים מחוסלים וללא נפגעים לכוחותינו - אבל זו מציאות שאסור להתעלם ממנה. 2. למרות האירועים בקו הצהוב, המפקדים של אלכסנדרוני מתארים בפנינו את תרחיש הייחוס שהם נערכים אליו: "התקפה של פלוגת נוחבה על אחד המוצבים - או לשטח הארץ. מול תרחיש כזה אנחנו נערכים - ולא מול המחבל הבודד". כן, שנתיים וחצי אחרי מתקפת הנוחבה ב-7 באוקטובר - העובדה שצה"ל עדיין נערך להתקפות פלוגות נוחבה, שיכולות לקרות וחמאס מסוגל להוציא - רק מלמדת עד כמה חמאס רחוק מלהיות מוכרע או מלאבד את יכולותיו הצבאיות. המפקדים מעידים שחמאס משתקם, מתעצם, מילא את שורות המפקדים שחוסלו: "הוא רחוק מלהרים דגל לבן, אויב בכשירות גבוהה", אומרים המפקדים בשטח. 3. אתגר המנהרות הוא איום שעדיין לגמרי קיים. אמנם המפקדים טוענים שהשמידו כליל את מנהרות ההתקרבות שמגיעות לגדר - אלה שמאיימות על יישובי העוטף. אבל, הם אומרים, אנחנו רחוקים מהשמדת כלל המנהרות בשטח הקו הצהוב, ואלה מנהרות שיכולות להוציא התקפה על מוצב קדמי של צה"ל, למשל. "כמה מנהרות שאתם חושבים שיש - יש הרבה יותר", מספר אחד המפקדים הבכירים. השיטה של צה"ל כיום היא קידוח שיטתי, כל כמה מטרים, כדי לחשוף כל מנהרה. 4. חטיבת אלכסנדרוני נמצאת כבר בסבב המילואים החמישי שלה, ולוחמי החטיבה ביצעו כבר כ-500 ימי מילואים בעזה, בלבנון ובסוריה. "אחוזי ההתייצבות גבוהים מאוד, היינו צריכים למצוא פה עוד מקומות לינה בשביל כולם", מספרים המפקדים - אבל גם האתגרים והקשיים נערמים והופכים לחסרי תקדים: המפקדים והלוחמים מספרים על כמויות מפוטרים עצומות, מעסיקים שהפסיקו להתחשב בעובדים המילואימניקים שלהם, ושיחות שהמפקדים נאלצים לעשות עם מעסיקים או עם נשות הלוחמים כדי לשכנע שיישארו. המסר שהם מבקשים להעביר מהרצועה: אל תשכחו שאנחנו עדיין במלחמה, העורף חזר לשגרה אבל יש מילואימניקים שעדיין בחזית - ותזכרו אותנו.

דורון קדוש | Doron Kadosh

21,502 görüntüleme • 4 ay önce

Doron_Kadosh's profile picture

תקרית חמורה ברצועת עזה שהייתה עלולה להסתיים במחיר כבד: 12 מחבלים הניחו מארב סמוך לציר לוגיסטי; בצה״ל מעריכים: התכוונו לחטוף חיילים חולייה גדולה של 12 מחבלים, חמושים ב-RPG ובקלאצ׳ניקובים, הגיחה אתמול בבוקר מתוך פיר מנהרה בחאן יונס ונשכבה במארב על סוללת עפר בסמוך לציר הלוגיסטי שעליו נעים כוחות צה״ל. המחבלים המתינו במארב תוך שהם מתכסים בשמיכות כדי להקשות על זיהויים. כוחות צה״ל מגדוד 13 של גולני שזיהו אותם, הקפיצו למקום כטב״ם מסוג זיק - והמחבלים שזיהו מעליהם את הכטב״ם נמלטו בחזרה לתוך הפיר הסמוך מבלי שחוסלו. במקביל לנסיגתם של המחבלים, זוהה בצה״ל רחפן של חמאס מעל המרחב - וההבנה היא שככל הנראה היו מחבלים נוספים שהפעילו את הרחפן כדי לעקוב אחר האירוע, ואולי גם לוודא שכוחות צה״ל לא רודפים אחריהם לתוך פיר המנהרה. בצה״ל מעריכים: המחבלים תכננו לממש מתווה של הרג וגם חטיפת חיילים - כפי שחמאס ניסה לבצע מספר פעמים בשבועות האחרונים. #### אירוע שמלמד שמחבלי חמאס פועלים בימים אלה לא רק בחוליות קטנות ולא מאורגנות של 2-3 מחבלים. חולייה גדולה ומחומשת היטב, שמכירה את השטח, שהגיעה באופן מתוכנן לנקודה, שהייתה מלווה בידי מפעילי רחפנים מרחוק, ושהיה להם ציר נסיגה למקרה שהתכנית תשתבש. אפשר להניח שהמחבלים אספו מודיעין מקדים על השטח והיו ערוכים היטב למגוון תרחישים, תוך שהם מכוונים לממש את התרחיש המועדף מבחינתם - חטיפת לוחמים, בחסות השחיקה הגוברת של כוחות צה״ל בשטח.

דורון קדוש | Doron Kadosh

41,810 görüntüleme • 10 ay önce

Doron_Kadosh's profile picture

סרטון מעניין של לבנוני שמסביר על החשיבות של אחת מהנקודות שבהן צה״ל נשאר בדרום לבנון - על רכס החמאמיס, השולט על מטולה: הלבנוני מצלם את הסרטון כשהוא עומד בסמוך למוצב הבופור (ניתן לראות את הבופור בשנייה ה-5 לסרטון) ומסביר על מה שרואים מולו: בשנייה ה-35 לסרטון רואים שתי גבעות: הקרובה היא הגבעה הלבנונית שעליה שוכנים כפר כילא ועדייסה, והגבעה הרחוקה יותר היא של מטולה. ניתן ממש לראות את בתי המושבה הישראלית כפי שהם נצפים מהבופור. בשנייה 1:41 לסרטון מראה הלבנוני את רכס החמאמיס, שעליו צה״ל הציב את המוצב החדש שלו בשטח הלבנוני. הוא מסביר איך אפשר לראות משם את כל אזור הגליל (ולכן צה״ל בחר ברכס הזה כנקודה אסטרטגית שצריך להישאר בה). אגב, בשנייה 2:20 הסיור נמשך והלבנוני מצביע גם על החרמון (ג׳בל א-שיח׳), ומסביר שזו נקודת תצפית אפילו טובה יותר שצופה על כל דרום לבנון (הוא צודק), ומוסיף שאפשר לראות מהחרמון אפילו את ירדן.

דורון קדוש | Doron Kadosh

34,097 görüntüleme • 1 yıl önce