Hekimsen's banner
Hekimsen's profile picture

Hekimsen

@hekimsen60,786 subscribers

Hekimlerin seneler içinde kaybettiği tüm özlük haklarını geri almak misyonuyla kurulmuş olan kamu sağlık sendikası. https://t.co/88mToOJWRH…

Shorts

Usulsüz rapor isteklerinin geldiği noktayı hep birlikte görüyoruz. Bir hekim işinin gereğini yapmış olmasına rağmen darp ediliyor. Dr. Fahrettin Koca önlemler ve sağlık okuryazarlığı için bir hekimin daha ölmesini mi bekliyorsunuz?

Usulsüz rapor isteklerinin geldiği noktayı hep birlikte görüyoruz. Bir hekim işinin gereğini yapmış olmasına rağmen darp ediliyor. Dr. Fahrettin Koca önlemler ve sağlık okuryazarlığı için bir hekimin daha ölmesini mi bekliyorsunuz?

137,430 次观看

Yine bir meslektaşımız şiddete maruz kaldı. Bugün sabah saatlerinde Siirt Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde psikiyatri uzmanı Dr. E. Ç. hasta ve yakınları tarafından darp edildi. İlk müdahalesi Acil Serviste yapılan meslektaşımıza geçmiş olsun dileklerimizi sunarız. Hergün bir yenisi yaşanan şiddet olaylarının son bulmasını istiyoruz.

Yine bir meslektaşımız şiddete maruz kaldı. Bugün sabah saatlerinde Siirt Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde psikiyatri uzmanı Dr. E. Ç. hasta ve yakınları tarafından darp edildi. İlk müdahalesi Acil Serviste yapılan meslektaşımıza geçmiş olsun dileklerimizi sunarız. Hergün bir yenisi yaşanan şiddet olaylarının son bulmasını istiyoruz.

43,494 次观看

🚨 Şanlıurfa Mehmet Akif İnan Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde görevli meslektaşımız Acil Tıp Uzmanı hekimlerimiz İ.H ve E.Ç.’ye yönelik gerçekleştirilen alçakça saldırıyı en sert şekilde kınıyoruz. ✋ Şifa dağıtan ellere kalkan el; sadece bir hekimin beden bütünlüğüne değil, o an orada şifa bekleyen masum hastaların hakkına ve geleceğine yönelmiştir. ❗ Duruşumuz nettir ve tartışmaya kapalıdır. Şiddetin hiçbir mazereti, hiçbir “ama”sı, “fakat”ı ya da “lakin”i olamaz. ⚖️ Bir hekimin canına ve onuruna kasteden hiçbir eylem; sistem aksaklığı, kişisel mağduriyet ya da duygusal gerekçelerle açıklanamaz. 🩸 Şifa dağıtan ellerin kırılmasına üretilen her gerekçe, toplumsal vicdanda açılmış derin bir yaradır. 🩺 Hekimlik makamı, hastanın talep ettiği her ilacı veya tedaviyi uygulamakla yükümlü bir onay mercii değildir. 📚 Hekim; bilimin ve etik kuralların ışığında, hastanın istediğine değil, sağlığı için neye ihtiyacı olduğuna karar verir. 🧱 Bu mesleki özerkliğe yönelik her baskı ve şiddet, toplumun sağlık temelini sarsmaktadır. 📌 Bu konuda tavrımız nettir: ⚠️ Şiddet bir hak arama yöntemi değildir. Sağlık hizmetinde yaşanabilecek memnuniyetsizlikler hukuk devleti ilkeleri çerçevesinde yasal mekanizmalarla çözülmelidir; kaba kuvvet ağır bir suçtur. 👨‍⚕️ Hekim hedef değil, şifa aracıdır. Yoğun tempo ve kısıtlı zaman altında hayat kurtaran hekimleri hedef göstermek, sağlık sisteminin geleceğine vurulmuş bir darbedir. 📜 Şiddeti meşrulaştıran, suçu ve suçluyu öven her söylem Türk Ceza Kanunu nezdinde karşılıksız kalmamalıdır. Caydırıcılık yalnızca fail için değil, şiddeti körükleyen anlayış için de geçerli olmalıdır. 🤍 Hekime sahip çıkmak, geleceğe sahip çıkmaktır. Hastaneler şiddetin değil, şifanın merkezidir. ⛓️ Bir hekime kalkan el, toplumsal vicdana vurulmuş bir prangadır. Şiddeti savunan, alkışlayan ya da sessiz kalan herkes bu vebalin ortağıdır. 🤝 Meslektaşımızın yanındayız. Bu çirkin saldırının hukuki sürecini sonuna kadar takip edeceğiz. ✨ Şiddetle değil, nezaket ve hukukla iyileşeceğiz. *HEKİMSEN*

🚨 Şanlıurfa Mehmet Akif İnan Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde görevli meslektaşımız Acil Tıp Uzmanı hekimlerimiz İ.H ve E.Ç.’ye yönelik gerçekleştirilen alçakça saldırıyı en sert şekilde kınıyoruz. ✋ Şifa dağıtan ellere kalkan el; sadece bir hekimin beden bütünlüğüne değil, o an orada şifa bekleyen masum hastaların hakkına ve geleceğine yönelmiştir. ❗ Duruşumuz nettir ve tartışmaya kapalıdır. Şiddetin hiçbir mazereti, hiçbir “ama”sı, “fakat”ı ya da “lakin”i olamaz. ⚖️ Bir hekimin canına ve onuruna kasteden hiçbir eylem; sistem aksaklığı, kişisel mağduriyet ya da duygusal gerekçelerle açıklanamaz. 🩸 Şifa dağıtan ellerin kırılmasına üretilen her gerekçe, toplumsal vicdanda açılmış derin bir yaradır. 🩺 Hekimlik makamı, hastanın talep ettiği her ilacı veya tedaviyi uygulamakla yükümlü bir onay mercii değildir. 📚 Hekim; bilimin ve etik kuralların ışığında, hastanın istediğine değil, sağlığı için neye ihtiyacı olduğuna karar verir. 🧱 Bu mesleki özerkliğe yönelik her baskı ve şiddet, toplumun sağlık temelini sarsmaktadır. 📌 Bu konuda tavrımız nettir: ⚠️ Şiddet bir hak arama yöntemi değildir. Sağlık hizmetinde yaşanabilecek memnuniyetsizlikler hukuk devleti ilkeleri çerçevesinde yasal mekanizmalarla çözülmelidir; kaba kuvvet ağır bir suçtur. 👨‍⚕️ Hekim hedef değil, şifa aracıdır. Yoğun tempo ve kısıtlı zaman altında hayat kurtaran hekimleri hedef göstermek, sağlık sisteminin geleceğine vurulmuş bir darbedir. 📜 Şiddeti meşrulaştıran, suçu ve suçluyu öven her söylem Türk Ceza Kanunu nezdinde karşılıksız kalmamalıdır. Caydırıcılık yalnızca fail için değil, şiddeti körükleyen anlayış için de geçerli olmalıdır. 🤍 Hekime sahip çıkmak, geleceğe sahip çıkmaktır. Hastaneler şiddetin değil, şifanın merkezidir. ⛓️ Bir hekime kalkan el, toplumsal vicdana vurulmuş bir prangadır. Şiddeti savunan, alkışlayan ya da sessiz kalan herkes bu vebalin ortağıdır. 🤝 Meslektaşımızın yanındayız. Bu çirkin saldırının hukuki sürecini sonuna kadar takip edeceğiz. ✨ Şiddetle değil, nezaket ve hukukla iyileşeceğiz. *HEKİMSEN*

10,854 次观看

Yarın eylemdeyiz. Ya eyleme katılacağız, ya da hor görülmeyi kabulleneceğiz. #SABİM2023 Birlik ve Dayanışma Sendikası AHEF TABİP-SEN Hekim Birliği Hekimsen SAĞLIK HAKSEN @BirlikSaglik Asef Tasef AHESEN SES Genel Merkezi YENİ SENDİKA @Gsi2015 ANADOLU SAĞLIK SEN Sağlık Hizmetleri Sendikası Genel Merkez Hesabı @saglikliyakatse @SCalisanlariSen HEP-SEN Hürriyetçi Sağlık Sen @tumsagliksen 武汉豆腐西施(武汉资源) Sağlıkçı Birliği

Yarın eylemdeyiz. Ya eyleme katılacağız, ya da hor görülmeyi kabulleneceğiz. #SABİM2023 Birlik ve Dayanışma Sendikası AHEF TABİP-SEN Hekim Birliği Hekimsen SAĞLIK HAKSEN @BirlikSaglik Asef Tasef AHESEN SES Genel Merkezi YENİ SENDİKA @Gsi2015 ANADOLU SAĞLIK SEN Sağlık Hizmetleri Sendikası Genel Merkez Hesabı @saglikliyakatse @SCalisanlariSen HEP-SEN Hürriyetçi Sağlık Sen @tumsagliksen 武汉豆腐西施(武汉资源) Sağlıkçı Birliği

29,043 次观看

Sağlık Bakanlığı'na bağlı hastanelerde yemek ile ilgili sorunlar gün geçtikçe artmaya devam ediyor. Birçok hastaneden yemeklerin içinden çıkan böcek fotoğraf ve videoları şikayet olarak bizlere iletilmektedir. En son İzmir Dr.Suat Seren Göğüs Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nden gelen yemek videosunda yemeğin içindeki böcekler açık olarak görülmektedir. ➡️Hastanelerdeki yemek ihalesini alan firmaların, hijyenik koşullarda yemek yaptığının düzenli olarak denetlenmesi gerekmektedir. ➡️Yemek ihalelerindeki kalite standartlarında, artan gerçek enflasyona karşı önlemi alınarak, yemek miktar ve kalitesinden ödün verilmesi engellenmelidir. ➡️Yemek firmalarındaki günlük kalori hesabının, kamuda görev yapan diyetisyenler tarafından günlük denetimi yapılmalıdır. Hekim ve sağlık çalışanlarının bunca zorluğun içinde ufacık da olsa motivasyon kaynağı olan, zaten zor çalışma şartları altınca anca fırsat bulup kısa zaman diliminde yediği yemeğin yeterli miktarda ve sağlıklı beslenme hakkına uygunluğunun sağlanması kurum idaresi ve Sağlık Bakanlığı'nın sorumluluğundadır. Hekimsen olarak, hastane idarecilerini ve Sağlık Bakanlığı'nı yemek ihalesini alan firmaların denetlenmesi konusunda göreve davet ediyoruz. T.C. Sağlık Bakanlığı Dr. Fahrettin Koca T.C. İzmir Valiliği

Sağlık Bakanlığı'na bağlı hastanelerde yemek ile ilgili sorunlar gün geçtikçe artmaya devam ediyor. Birçok hastaneden yemeklerin içinden çıkan böcek fotoğraf ve videoları şikayet olarak bizlere iletilmektedir. En son İzmir Dr.Suat Seren Göğüs Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nden gelen yemek videosunda yemeğin içindeki böcekler açık olarak görülmektedir. ➡️Hastanelerdeki yemek ihalesini alan firmaların, hijyenik koşullarda yemek yaptığının düzenli olarak denetlenmesi gerekmektedir. ➡️Yemek ihalelerindeki kalite standartlarında, artan gerçek enflasyona karşı önlemi alınarak, yemek miktar ve kalitesinden ödün verilmesi engellenmelidir. ➡️Yemek firmalarındaki günlük kalori hesabının, kamuda görev yapan diyetisyenler tarafından günlük denetimi yapılmalıdır. Hekim ve sağlık çalışanlarının bunca zorluğun içinde ufacık da olsa motivasyon kaynağı olan, zaten zor çalışma şartları altınca anca fırsat bulup kısa zaman diliminde yediği yemeğin yeterli miktarda ve sağlıklı beslenme hakkına uygunluğunun sağlanması kurum idaresi ve Sağlık Bakanlığı'nın sorumluluğundadır. Hekimsen olarak, hastane idarecilerini ve Sağlık Bakanlığı'nı yemek ihalesini alan firmaların denetlenmesi konusunda göreve davet ediyoruz. T.C. Sağlık Bakanlığı Dr. Fahrettin Koca T.C. İzmir Valiliği

19,229 次观看

2022 yılında, Sağlık Bakanı Dr. Fahrettin Koca 'nın,sağlık sisteminde, "Beyaz Reform" şeklinde yaptığı, düzenlemenin bir ayağı olan teşvik ek ödemesinin,Sn.Dr. Fahrettin Koca' nın bahsettiği gibi, Aile Hekimlerinin alamadığını hazırladığımız tablo ile göstermek istiyoruz. Sağlık Bakanlığının paylaştığı, 2022 sağlık istatistiklerinden alınan bilgiler doğrultusunda, Aile Hekimlerinin muayene ortalaması 48,15 de kalmış ve bugünkü rakamlar ile yani 2023 Ocak ve Temmuz ayında zam almış rakamlarına göre, Aile Hekimleri 48.15 hasta muayene ortalaması ile 1597 lira teşvik ödemesi almaktadır. Sistemsel olarak hala,Sağlık Bakanı Sn.Dr. Fahrettin Koca'nın öve öve bitiremediği Beyaz Reform'un yayınlanmasının üzerinden bir yıl geçmesine rağmen, sahadan gelen geri bildirimlere göre düzeltilmemesi, malesef görüntüde bir reform olduğunu gösteriyor. Artık günü kurtaracak Rengarenk reform ve kodları bırakıp, "Sağlık Sistemini" hem hekim ve sağlık çalışanları hem de hasta olarak vatandaşlar nezdinde toparlayacak güçlendirecek düzenlemeler için müdahale zamanı gelmiştir. Aile Hekimleri tabloda belirtildiği gibi tam teşvik ödemesi alabilmesi için 76 hasta muayene ortalamasını tutturması gerekmektedir. Yani Sağlık Bakanlığı vatandaşımızın hastalanıp Aile Hekimlerine muayene olmasını istemektedir. Bu durumda Aile Hekimleri her ay ,ülke nüfusunun yarısını muayene etmek zorunda kalmaktadır. Hekim ve sağlık çalışanlarına Renkli reformlar değil, işlevsel reformlar oluşana kadar HEKİMSEN olarak konunun takipçisi olacağız. Unutmayın. Yalnız Değilsiniz. #ArtıkHekimsenVar

2022 yılında, Sağlık Bakanı Dr. Fahrettin Koca 'nın,sağlık sisteminde, "Beyaz Reform" şeklinde yaptığı, düzenlemenin bir ayağı olan teşvik ek ödemesinin,Sn.Dr. Fahrettin Koca' nın bahsettiği gibi, Aile Hekimlerinin alamadığını hazırladığımız tablo ile göstermek istiyoruz. Sağlık Bakanlığının paylaştığı, 2022 sağlık istatistiklerinden alınan bilgiler doğrultusunda, Aile Hekimlerinin muayene ortalaması 48,15 de kalmış ve bugünkü rakamlar ile yani 2023 Ocak ve Temmuz ayında zam almış rakamlarına göre, Aile Hekimleri 48.15 hasta muayene ortalaması ile 1597 lira teşvik ödemesi almaktadır. Sistemsel olarak hala,Sağlık Bakanı Sn.Dr. Fahrettin Koca'nın öve öve bitiremediği Beyaz Reform'un yayınlanmasının üzerinden bir yıl geçmesine rağmen, sahadan gelen geri bildirimlere göre düzeltilmemesi, malesef görüntüde bir reform olduğunu gösteriyor. Artık günü kurtaracak Rengarenk reform ve kodları bırakıp, "Sağlık Sistemini" hem hekim ve sağlık çalışanları hem de hasta olarak vatandaşlar nezdinde toparlayacak güçlendirecek düzenlemeler için müdahale zamanı gelmiştir. Aile Hekimleri tabloda belirtildiği gibi tam teşvik ödemesi alabilmesi için 76 hasta muayene ortalamasını tutturması gerekmektedir. Yani Sağlık Bakanlığı vatandaşımızın hastalanıp Aile Hekimlerine muayene olmasını istemektedir. Bu durumda Aile Hekimleri her ay ,ülke nüfusunun yarısını muayene etmek zorunda kalmaktadır. Hekim ve sağlık çalışanlarına Renkli reformlar değil, işlevsel reformlar oluşana kadar HEKİMSEN olarak konunun takipçisi olacağız. Unutmayın. Yalnız Değilsiniz. #ArtıkHekimsenVar

18,627 次观看

Videos

hekimsen's profile picture

Asistan hekimlerden tarafımıza ulaşan bildirimler son derece vahimdir. Hekimsen olarak; asistan hekimlere yönelik mobbing, tehdit, angarya, nöbet ertesi izin hakkının fiilen engellenmesi, usulsüz istifa baskısı ve eğitim hakkının gaspı iddialarının takipçisi olacağız. 📍 19 Mayıs Üniversitesi Kalp ve Damar Cerrahisi Kliniği Yeni başlayan asistana yönelik aşağılayıcı ifadeler kullanıldığı; ayrılmak isteyen asistana ise ölüm tehdidinde bulunulduğu iddia edilmektedir. Ölüm tehdidi iddiası, TCK md. 106 kapsamında ayrıca değerlendirilmesi gereken ağır bir suç isnadıdır. 📍 Ümraniye EAH Kadın Doğum Kliniği Kıdemsiz asistanlara yemek yedirilmediği, yatay geçiş isteyen asistanların kurullara çıkarılmayarak haklarının engellendiği ve baskıyla usulsüz istifa imzalatıldığı iddiaları tarafımıza ulaşmıştır. 📍 Etlik Şehir Hastanesi Kadın Doğum Kliniği Sistematik mobbing, dernek üyeliği dayatması, eğitim kapasitesinin üzerinde asistan çalıştırılması, çıkar çatışması iddiaları ve son 6 ayda 12 uzman hekimin istifa ettiği yönündeki bildirimler ciddiyetle araştırılmalıdır. 📍 Etlik Şehir Hastanesi Ortopedi ve Travmatoloji Kliniği Kıdemsiz asistanların 05.30-06.00’da başlayıp 20.00-22.00’ye kadar çalıştırıldığı, haftanın 7 günü mesaiye zorlandığı, 7-8 nöbet tuttuğu, nöbet ertesi izin hakkının fiilen uygulanmadığı ve kayıt dışı nöbetlerin bulunduğu iddia edilmektedir. 📍 Bilkent Şehir Hastanesi Ortopedi ve Travmatoloji Kliniği Sabah 05.30’da başlayan mesai, 10-12 nöbet, nöbet ertesi izin verilmemesi, ameliyathanede gece uyuma beklentisi, ceza nöbeti ve sistematik azarlama iddiaları kabul edilemezdir. 📍 Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Ortopedi Kliniği Nöbet ertesi izin hakkının tanınmadığı iddiası tarafımıza ulaşmıştır. 📍 Göztepe Prof. Dr. Süleyman Yalçın Şehir Hastanesi İç Hastalıkları ve Kadın Doğum Klinikleri İç Hastalıkları asistanlarına nöbet ertesi izin kullandırılmadığı; Kadın Doğum asistanlarının sabah 04.00-05.00’te mesaiye başlayıp 22.00’ye kadar çalıştırıldığı; izin isteyen asistanlara ceza nöbeti tehdidiyle baskı uygulandığı iddia edilmektedir. Asistan hekim köle değildir. Eğitim hakkı gasp edilemez. Nöbet ertesi izin hakkı keyfî biçimde yok sayılamaz. Mobbing, tehdit ve angarya normalleştirilemez. Hekimsen olarak Sağlık Bakanlığı’nı, YÖK’ü, TUK’u, üniversite ve hastane yönetimlerini bu iddialar hakkında derhal inceleme başlatmaya çağırıyoruz. Tüm asistan hekimlere çağrımızdır: Yaşadığınız mobbing, tehdit, angarya, usulsüz nöbet ve eğitim hakkı ihlallerini belgelendirerek sendikamıza ulaştırın. Hiçbir hekim yalnız değildir. #AsistanHekimYalnızDeğildir #MobbingeHayır #NöbetErtesiİzinHaktır #Hekimsen

Hekimsen

11,123 次观看 • 1 个月前

hekimsen's profile picture

Kamuda görev yapan diş hekimlerinin mali ve özlük hak kayıpları nedeniyle 29-30 Mayıs 2025 tarihinde ülke genelinde düzenlenen iş bırakma eyleminde, bazı liyakatsiz diş hastanesi başhekimleri tarafından iş bırakan hekimler zor durumda bırakılmıştır. Bu başhekimlerden biri olan KARAMAN ADSM BAŞHEKİMİ'nin tanıdığı hastaları iş bırakma eylemi sebebiyle hekim dinlenme odasında bulunan diş hekimlerinin yerini söyleyerek ve onları hatalı bilgilendirerek hekim dinlenme odasına yönlendirdiği ve hekime yönelik fiziksel ve sözel şiddete zemin hazırladığı duyumunu almış bulunmaktayız. Ayrıca KARAMAN ADSM başhekiminin yerel basına verdiği hasta muayenesi yaparkenki resimden anladığımız kadarıyla, kendisi iş bırakma eyleminden fayda sağlamaya ve algı yaratmaya çalışmaktadır. Bu durumun bir gün olsun hasta bakarak hekimlerimizin MHRS'lerinin ancak hasta muayenesine yetecek sürede olduğunu sahada yaşaması açısından faydalı olduğunu düşünüyoruz. Sağlık Bakanlığı'ndan, tamamen yasal olan iş bırakma eylemine katılan diş hekimlerine karşı yapılan, hastaları şiddete teşvik edici yanıltıcı bilgiler ile şiddet olaylarına zemin hazırlayan liyakatsiz yöneticiler hakkında gerekli yasal işlemleri yapmasını bekliyoruz. Hekimsen Hukuk Birimi(Hekimsen Hukuk Birimi), gereken yasal süreci başlatmıştır. Diş hekimlerimizin her zaman yanında olmaya devam edeceğiz. #ArtıkHekimsenVar T.C. Sağlık Bakanlığı Prof. Dr. Kemal Memişoğlu

Hekimsen

45,463 次观看 • 1 年前

hekimsen's profile picture

Sağlık Bakanlığı'na bağlı 2. ve 3.basamak sağlık kuruluşlarında ek ödemeler üç gruptan oluşmaktadır. Sabit ek ödeme, temel ek ödeme ve teşvik ödeme. Sabit ek ödeme, maaş ile beraber ödenen ve tek bordroda bir kalem olarak gözükür ama emekliliğe yansımaz. Sabit ek ödemenin bakanlık genel bütçesinden ödeniyor olduğu söylense de; SGK'nın Sağlık Bakanlığına faturalandırma karşılığı ödediği miktardan yani Bakanlık ortak havuzundan ödenmektedir. Hekim dışı personelin sabit ek ödemesinde artış olduğunda bu fark ortak havuzdan ödeneceği için hekimlerin alacağı teşvik miktarının azalmasına sebep olacaktır. Sağlık Bakanlığı 2022 yılı Ocak ayında hekim dışı personelin sabit ek ödemesinde %20 artış yaptığında uzman hekimlere 5000 TL, pratisyen hekimlere 2500 TL zam yapma girişiminde bulunarak bunu önlemeye çalışsa da SARI sendikaların baskısı ile (ki o dönem hekim maketi yakmışlardı) bu zammı geri çekerek bu haksızlığa boyun eğmiştir. 7. Toplu sözleşme'de yine hekim dışı personelin sabit ödemelerinde %50 artış yapılacağı konuşulmaktadır. Hekim dışı personele yapılacak her türlü zammın yanındayız. Ancak hekimlerin sabit ek ödemelerinde de bir artış olmadığı sürece, hekimlerin teşvik ödemelerinde düşüş olması kaçınılmazdır. Sn.Fahrettin Koca: "Sağlık çalışanlarımızın taban ücreti, hekim arkadaşlarımızın taban ücretinin 10-15'te biriydi.Bu oranın makul bir düzeye çıkarılması gerektiği kanaatindeyim. Tüm sağlık çalışanları için bu oranın en azından 1 kat artırılması gerekiyor" dedi. Hekimsen olarak her türlü haksızlığa karşı duruşumuzu değiştirmeyeceğiz. Sn. Dr. Fahrettin Koca 'ya açık çağrımızdır. Sağlık Bakanlığı tüm sağlık çalışanlarının Bakanlığıdır. Hekimler ile yardımcı sağlık çalışanları arasında ayrımcılık yapılmamalıdır. Hekimlerin göz ardı edildiği bir artışın onaylanması, "Giderlerse Gitsinler" söyleminin devamı niteliğinde olacaktır. Bu yanlıştan bir an önce dönülmelidir.

Hekimsen

90,051 次观看 • 2 年前

hekimsen's profile picture

KAMUOYUNA DUYURU Akdeniz Üniversitesi’nin, promosyon anlaşmasında intörn doktorları kapsam içine almasını ilkesel olarak olumlu buluyor; bu yönüyle üniversite yönetimini ve sürece katkı sunan Prof.Dr. Özlenen Özkan hocamızı takdir ediyoruz. Ancak bu durum, yapılan ağır ve açık bir adaletsizliği görmezden gelmemizi gerektirmez. Yapılan promosyon anlaşması kapsamında tüm personele herhangi bir ayrım gözetilmeksizin ₺120.000 ödeme yapılırken, intörn doktorlara yalnızca ₺10.000 verilmiştir. Bu uygulama; eşitlik ilkesine, hakkaniyete ve hukuk devleti anlayışına açıkça aykırıdır. Bu noktada üniversite yönetiminin kamuoyuna açıklamakla yükümlü olduğu sorular şunlardır: Eğer promosyon ödemesi maaş oranına göre belirlendiyse, sağlık hizmetinin asli unsuru olan hekimler neden daha yüksek promosyon almamıştır? Eğer promosyon eşitlik esasına göre dağıtıldıysa, intörn doktorlar neden bu eşitliğin dışında bırakılmıştır? Eğer promosyon çalışılan süreyle orantılı olarak hesaplandıysa; üç yıllık anlaşmanın bir yılını fiilen çalışacak olan intörn doktorlara en az 1/3 oranında, yani ₺40.000 ödeme yapılması hukuken zorunludur. Anayasa’nın 10. maddesinde düzenlenen eşitlik ilkesi, idarenin keyfi uygulamalarını açıkça yasaklamaktadır. Ayrıca intörn doktorlar, fiilen sağlık hizmeti sunan, nöbet tutan ve kamu hizmetinin sürekliliğine katkı sağlayan hekimlerdir. Buna rağmen öğrenci sıfatı gerekçe gösterilerek bu denli düşük bir ödeme yapılması, dolaylı ayrımcılık niteliği taşımaktadır. Devletin hemen her alanında gençler ve öğrenciler için pozitif ayrımcılık uygulanırken, Akdeniz Üniversitesi’nde intörn doktorlara yönelik negatif ayrımcılık yapılması kabul edilemezdir. Bu uygulama yalnızca etik değil, hukuki açıdan da sorunludur. Öte yandan, Sağlık Bakanlığı’nın promosyon anlaşmalarına koyduğu bazı şartname maddeleriyle belirli bankaların fiilen devre dışı bırakıldığı, rekabetin sınırlandığı ve kamu zararına yol açıldığı görülmektedir. Bu husus, Hekimsen Hukuk Birimi tarafından Rekabet Kurulu’na taşınmıştır. Buradan açık ve net soruyoruz: ❗ Ziraat Bankası lehine oluşturulan fiili tekelleşme ile hekimler ve sağlık çalışanları neden mağdur edilmektedir? @ saglikbakanligi @ drmemisoglu ❗ Diğer üniversiteler promosyon süreçlerinde intörn doktorları neden sistematik biçimde yok saymaktadır? @ YuksekogretimK @ erolozvar Hekimsen olarak, intörn doktorların emeğinin değersizleştirilmesine, haklarının görmezden gelinmesine ve hukuka aykırı uygulamalara sessiz kalmayacağımızı kamuoyuna ilan ederiz. Gerek idari gerekse yargısal tüm yollar sonuna kadar kullanılacaktır.

Hekimsen

16,225 次观看 • 5 个月前