KAAN TF-23's banner
KAAN TF-23's profile picture

KAAN TF-23

@KAANTF_2322,953 subscribers

Fazıl ALTAY | Kuvvay-ı Milliye SİVİL Gönüllüsü | Ne Mutlu TÜRKÜM Diyene | Mechanical Engineer MSc | Ana Hesap: @altay_fazil

Shorts

İran Hava Kuvvetlerinin son savaşta ABD'nin Kuveyt'te üssünü bombalayan uçak tipi: F-5 Akibetli bilinmiyor. Üssüne salimen döndüğü düşünülüyor. EPIC FIGHTER JET: İran F-5'i oldu. Kuveyt F-18C bu olaydan sonra 3 ABD F-15E'yi ard arda dost ateşi ile düşürdü.

İran Hava Kuvvetlerinin son savaşta ABD'nin Kuveyt'te üssünü bombalayan uçak tipi: F-5 Akibetli bilinmiyor. Üssüne salimen döndüğü düşünülüyor. EPIC FIGHTER JET: İran F-5'i oldu. Kuveyt F-18C bu olaydan sonra 3 ABD F-15E'yi ard arda dost ateşi ile düşürdü.

78,139 Aufrufe

1⃣ İran’ın F-5 Türevi Yerli Üretimi Kevser Savaş Uçağı Kuveyt’de Bulunan ABD Üssü Camp Buehring’i Bombardıman Ederken Neden Başarılı Oldu? Başlıyoruz....

1⃣ İran’ın F-5 Türevi Yerli Üretimi Kevser Savaş Uçağı Kuveyt’de Bulunan ABD Üssü Camp Buehring’i Bombardıman Ederken Neden Başarılı Oldu? Başlıyoruz....

45,194 Aufrufe

P-3 Orion Denizaltı tespit görevinde daha yüksek havada kalış süresi için 1 Motorunu devre dışı bırakabiliyor. Ayrıca sadece 2 motorla seyir hızında kalabiliyor ve üsse geri dönebiliyor. Bu sınıf uçaklarda 4 motorlu olanlar, yedekli güç-itki imkanı ile daha güvenlidir. 3 motorla uçuşta asimetrik motor torklarının uçaktaki kontrolü (trim) ve titreşim kontrolü çok önemlidir. Tahminimiz bunu sağlayan bir otomatik kontrol (PDI) sistemi var P-3'de. Motorlar ister elektrik motoru, ister içten yanmalı olsun BÜYÜK arızasında 2 TEMEL VERİ HEMEN ortaya çıkar. 1) Ses değişimi ve 2) Titreşim değişimi Bu 2 VERİ EŞ ZAMANLI olarak ortaya çıkar. İnsan genelde (frekansa bağlı olarak değişir) bunun önce SES olanını hisseder, sonrasında TİTREŞİM hemen hissedilebilir olur (500Hz üzerini yine insan hissetmez) ve genlik, hele ki bu hata modunda çevrede başka bir titreşim ile (platformun kendisi, başka bir makina veya bir dişli kutusu) BİRLEŞİR İSE (REZONANS) o zaman GENLİK bir anda büyür ve ÇOK HIZLI YORULMA sonrası en zayıf olan kimse o kopar. (TİP 1⃣) Bu duruma MÜHENDİSLİKTE TEMEL OLARAK ÖNLEM alınıp, izin verilmez. Mühendislik hesaplarında biribirinin TİTREŞİM FREKANSLARINA yakın MAKİNALARIN olduğu bir SİSTEM (uçak, tank, araba) üretilmez. Bir tasarım hatası varsa testler esnasında çıkar ve asla seri imalattaki bir makinada bu duruma (REZONANS) bilerek izin verilmez. Testlerde bazen yakalanamayan bir ortak FREKANS olabilir (ileri harmoniklerinde genelde çıkar). Bunu nerede gördük? F-35B'de. F-35B seri üretimden sonra MOTORUN Kalkıştaki Titreşim Frekansı, Uçağın Kalkıştaki bir Frekansı ile çakıştı ve motorda arızaya neden oldu (Texas Fort Worth F-35B 12 Aralık 2022 düşüş). Sorunu yapısal olarak halen çözemediler. Motoru çakışan Frekansta kalmamak (süreyi kısaltma) üzere bir geçici çözümleri var. En kolay çözüm, frekansı devir ile değiştirebilirsiniz. Sorunlu devirde motor kalmıyor (süre kısa, hata büyümeden devir geçiliyor). TiP 2⃣ EN SİNSİ olan ise yorulmanın ani olduğu durumdur. Hiçbir ön belirti insan tarafından anlaşılmaz. HASSAS Ölçümler ile ise anlaşılır (özellikle YAPAY ZEKA bugün bu konuda kullanılıyor). Rezonans olmadan genlik, bir parçanın aniden aşınması, kopması/kırılması (örnek yatak, civata, bağlantı elemanı) sonrası hemen ÇOK büyür ve çok hızlı YORULUP o parça kopar (yorulma gerilimi malezme kopma limitini aşar). TİP 3⃣ Diğer tip ise normal çalışma şartlarından, sabit genlikte yorulmadır ki bu en basitidir. İŞTE UÇAKLAR bu son tipi PERİYODİK bakımla yani parça değişimi ile engeller. Periyodik Parça değişimi yaptım. Kopma olmaz sadece TİP3'de geçerlidir malesef. Özet: Tip 1⃣ : Genelde önlenir, Tasarım Onay testleri bunun içindir. F-35B hızlı mühendislik ve üretime giriş isterleri nedeni ile Software konuları hariç, yapısal MEKANİK Konularında da AŞIRI SIKINTILI serinin EN KÖTÜ versiyonudur. Türkiye'de konuşulmamasına rağmen ABD ve İNGİLTERE'de BİLİME dayalı analizlerde bu KESİN kanaat vardır. Ne ABD Deniz Piyadesi ne de İngiliz Donanması F-35B istememektedir. DÜŞÜŞ ORANI EN YÜKSEK F-35 versiyonu TARTIŞMASIZ F-35B'dir. Tip 2⃣: EN ZORUDUR. AI ile Tespit edilir. Önlem için MAKİNAYI/MOTORU "HEMEN" DURDURMAK Lazım yoksa kopar. AI bunu yapar. P-3 gibi 1 veya 2 motoru uçuş şartı uygunsa (tırmanmada değilse örnek) DURDUR diye PİLOTA ikaz vermek mümkün bir şarttır. Tip 3⃣: En KOLAY ve ÖNLEMİ hazırdır. Tasarım Onay testleri bu olasılığın önlenebildiğini sertifiye eder (PERİYODİK BAKIM ARALIĞI belirlenir). not: Titreşim Mühendisliği Üniversitelerin Makina Mühendisliği Disiplininde benim döneminde verilen bir YÜKSEK LİSANS dalı idi. Buradan ortaya çıkan NVH Disiplini tamamen Titreşimin ürettiği SES DALGASININ ENERJİ YÖNETİMİ İLE ilgilenir. Bu bilim dalı RADARIN TEMEL PRENSİPLERİNE çok benzerdir. Radar da elektromanyetik dalga enerjisini yöneten bir araçtır. STEALTH'in ana prensibi ile SES DALGA ENERJİSİNİN İzalasyonu 1:1 aynı TEKNİKTEdir. Değişen sadece çalışma FREKANSLARIDIR. Testleri bile AYNI LABDA yapılır (YARI YANKISIZ ODA-Semi Anechoic Chamber). Benim de Radar ile ilgili altyapımı Titreşim-Ses disiplinindeki bilgiler oluşturmaktadır. Buradaki tüm açıklamalarımız Üniversite ve Bilimsel Platformlardan, ilgili mühendislik eğitimi alanlar tarafından olumlu-olumsuz eleştiriye; Anti tezlere açıktır. Cahil, Trol ve bilgisiz sadece terbiyesizlik yapan Bilim dışı devam ettirilen F-35 PUTPERESTLİĞİNE ise kapalıdır. SONUÇ: Her kaza önlenebilir, bilimsel -teknolojik çaresi vardır. Pahalı olabilir. Örnek: Yolcu uçaklarında fırlatmalı kabin kullanılırsa hiç kimse yaşamını yitirmez ama uçaklar bugünün 1/x 'ü kadar yolcu taşır hem de y kat bilet fiyatı olur. Uzaydan düşen bir insanlı kapsül sağ salim dünyaya getiriliyor. Sadece bunu teknoloji kıyasını yapmanız için örnek verebiliriz. Üniversitelerimiz ve Bilimsel Kuruluşlarımız maliyet etkin çözümler için tüm dünya gibi çalışıyorlar. Ama sabotaj önlenemez. Hele ki teknik zayıf noktalar üzerine inşa edilmiş bir sabotajın izini ASLA bulamazsınız.⚠️

P-3 Orion Denizaltı tespit görevinde daha yüksek havada kalış süresi için 1 Motorunu devre dışı bırakabiliyor. Ayrıca sadece 2 motorla seyir hızında kalabiliyor ve üsse geri dönebiliyor. Bu sınıf uçaklarda 4 motorlu olanlar, yedekli güç-itki imkanı ile daha güvenlidir. 3 motorla uçuşta asimetrik motor torklarının uçaktaki kontrolü (trim) ve titreşim kontrolü çok önemlidir. Tahminimiz bunu sağlayan bir otomatik kontrol (PDI) sistemi var P-3'de. Motorlar ister elektrik motoru, ister içten yanmalı olsun BÜYÜK arızasında 2 TEMEL VERİ HEMEN ortaya çıkar. 1) Ses değişimi ve 2) Titreşim değişimi Bu 2 VERİ EŞ ZAMANLI olarak ortaya çıkar. İnsan genelde (frekansa bağlı olarak değişir) bunun önce SES olanını hisseder, sonrasında TİTREŞİM hemen hissedilebilir olur (500Hz üzerini yine insan hissetmez) ve genlik, hele ki bu hata modunda çevrede başka bir titreşim ile (platformun kendisi, başka bir makina veya bir dişli kutusu) BİRLEŞİR İSE (REZONANS) o zaman GENLİK bir anda büyür ve ÇOK HIZLI YORULMA sonrası en zayıf olan kimse o kopar. (TİP 1⃣) Bu duruma MÜHENDİSLİKTE TEMEL OLARAK ÖNLEM alınıp, izin verilmez. Mühendislik hesaplarında biribirinin TİTREŞİM FREKANSLARINA yakın MAKİNALARIN olduğu bir SİSTEM (uçak, tank, araba) üretilmez. Bir tasarım hatası varsa testler esnasında çıkar ve asla seri imalattaki bir makinada bu duruma (REZONANS) bilerek izin verilmez. Testlerde bazen yakalanamayan bir ortak FREKANS olabilir (ileri harmoniklerinde genelde çıkar). Bunu nerede gördük? F-35B'de. F-35B seri üretimden sonra MOTORUN Kalkıştaki Titreşim Frekansı, Uçağın Kalkıştaki bir Frekansı ile çakıştı ve motorda arızaya neden oldu (Texas Fort Worth F-35B 12 Aralık 2022 düşüş). Sorunu yapısal olarak halen çözemediler. Motoru çakışan Frekansta kalmamak (süreyi kısaltma) üzere bir geçici çözümleri var. En kolay çözüm, frekansı devir ile değiştirebilirsiniz. Sorunlu devirde motor kalmıyor (süre kısa, hata büyümeden devir geçiliyor). TiP 2⃣ EN SİNSİ olan ise yorulmanın ani olduğu durumdur. Hiçbir ön belirti insan tarafından anlaşılmaz. HASSAS Ölçümler ile ise anlaşılır (özellikle YAPAY ZEKA bugün bu konuda kullanılıyor). Rezonans olmadan genlik, bir parçanın aniden aşınması, kopması/kırılması (örnek yatak, civata, bağlantı elemanı) sonrası hemen ÇOK büyür ve çok hızlı YORULUP o parça kopar (yorulma gerilimi malezme kopma limitini aşar). TİP 3⃣ Diğer tip ise normal çalışma şartlarından, sabit genlikte yorulmadır ki bu en basitidir. İŞTE UÇAKLAR bu son tipi PERİYODİK bakımla yani parça değişimi ile engeller. Periyodik Parça değişimi yaptım. Kopma olmaz sadece TİP3'de geçerlidir malesef. Özet: Tip 1⃣ : Genelde önlenir, Tasarım Onay testleri bunun içindir. F-35B hızlı mühendislik ve üretime giriş isterleri nedeni ile Software konuları hariç, yapısal MEKANİK Konularında da AŞIRI SIKINTILI serinin EN KÖTÜ versiyonudur. Türkiye'de konuşulmamasına rağmen ABD ve İNGİLTERE'de BİLİME dayalı analizlerde bu KESİN kanaat vardır. Ne ABD Deniz Piyadesi ne de İngiliz Donanması F-35B istememektedir. DÜŞÜŞ ORANI EN YÜKSEK F-35 versiyonu TARTIŞMASIZ F-35B'dir. Tip 2⃣: EN ZORUDUR. AI ile Tespit edilir. Önlem için MAKİNAYI/MOTORU "HEMEN" DURDURMAK Lazım yoksa kopar. AI bunu yapar. P-3 gibi 1 veya 2 motoru uçuş şartı uygunsa (tırmanmada değilse örnek) DURDUR diye PİLOTA ikaz vermek mümkün bir şarttır. Tip 3⃣: En KOLAY ve ÖNLEMİ hazırdır. Tasarım Onay testleri bu olasılığın önlenebildiğini sertifiye eder (PERİYODİK BAKIM ARALIĞI belirlenir). not: Titreşim Mühendisliği Üniversitelerin Makina Mühendisliği Disiplininde benim döneminde verilen bir YÜKSEK LİSANS dalı idi. Buradan ortaya çıkan NVH Disiplini tamamen Titreşimin ürettiği SES DALGASININ ENERJİ YÖNETİMİ İLE ilgilenir. Bu bilim dalı RADARIN TEMEL PRENSİPLERİNE çok benzerdir. Radar da elektromanyetik dalga enerjisini yöneten bir araçtır. STEALTH'in ana prensibi ile SES DALGA ENERJİSİNİN İzalasyonu 1:1 aynı TEKNİKTEdir. Değişen sadece çalışma FREKANSLARIDIR. Testleri bile AYNI LABDA yapılır (YARI YANKISIZ ODA-Semi Anechoic Chamber). Benim de Radar ile ilgili altyapımı Titreşim-Ses disiplinindeki bilgiler oluşturmaktadır. Buradaki tüm açıklamalarımız Üniversite ve Bilimsel Platformlardan, ilgili mühendislik eğitimi alanlar tarafından olumlu-olumsuz eleştiriye; Anti tezlere açıktır. Cahil, Trol ve bilgisiz sadece terbiyesizlik yapan Bilim dışı devam ettirilen F-35 PUTPERESTLİĞİNE ise kapalıdır. SONUÇ: Her kaza önlenebilir, bilimsel -teknolojik çaresi vardır. Pahalı olabilir. Örnek: Yolcu uçaklarında fırlatmalı kabin kullanılırsa hiç kimse yaşamını yitirmez ama uçaklar bugünün 1/x 'ü kadar yolcu taşır hem de y kat bilet fiyatı olur. Uzaydan düşen bir insanlı kapsül sağ salim dünyaya getiriliyor. Sadece bunu teknoloji kıyasını yapmanız için örnek verebiliriz. Üniversitelerimiz ve Bilimsel Kuruluşlarımız maliyet etkin çözümler için tüm dünya gibi çalışıyorlar. Ama sabotaj önlenemez. Hele ki teknik zayıf noktalar üzerine inşa edilmiş bir sabotajın izini ASLA bulamazsınız.⚠️

129,980 Aufrufe

İsrail sivil uçaklardan 400+km menzilli Balistik Füze atılması ile ilgili planlamalar yapıyor. Benzer bir planlamayı bizim de Bora ve Tayfun ile yapmamamız için bizi engelleyen bir durum yok.

İsrail sivil uçaklardan 400+km menzilli Balistik Füze atılması ile ilgili planlamalar yapıyor. Benzer bir planlamayı bizim de Bora ve Tayfun ile yapmamamız için bizi engelleyen bir durum yok.

75,197 Aufrufe

5 Eksenli CNC Makinasının Kompresör Kanat için üretim hız, hassasiyet ve kalitesi. Tasarım ve Üretim teknolojisindeki hızlanma son yıllarda arttı. Eski projelerin geliştirme ve üretim süreleri NORM değil artık. F-35 30 (yazı ile 30) yıl önce tasarlanan bir uçak. KAAN için NORM değildir. ABD F-47'yi de çok hızlı üretecek F-35'e göre.

5 Eksenli CNC Makinasının Kompresör Kanat için üretim hız, hassasiyet ve kalitesi. Tasarım ve Üretim teknolojisindeki hızlanma son yıllarda arttı. Eski projelerin geliştirme ve üretim süreleri NORM değil artık. F-35 30 (yazı ile 30) yıl önce tasarlanan bir uçak. KAAN için NORM değildir. ABD F-47'yi de çok hızlı üretecek F-35'e göre.

47,090 Aufrufe

🚩İsrail'e ait NEVATİM Hava Üssünde Güçlendirilmiş Hangarlarda ▶️F-35I ▶️Elektronik Taarruz ve Jamming uçakları yer alıyor. 14 Mart'ta tek büyük başlıklı İran Balistik Füzesinin saldırısına ait bir video yayınlamıştı. 18-19 Mart gecesi ise çoklu İran Balistik Füzelerinin SALVO atışları görülmektedir. Burada defalarca anlattığımız gibi İsrail'in kendisine ait ve ABD'den destek için gelen, Akdeniz'de gemilerde olan Hava Savunmaları dahil A Grubu: Uzay ve Uzay Sınırında vuran ▶️ SM-3: Akdeniz Fırkateyn Atımlı, Uzayda vuruşlu ▶️ THAAD: Karadan Atımlı, Uzay Sınırında vuran ▶️ ARROW 2-3: Karadan Atımlı, Uzayda vuruşlu B Grubu: Terminal Faz Önleyicileri ▶️Patriot ▶️David Sling İran Balistik Füzelerinin Hem 1 atımında, hem salvo atımında ÖNLEMEDE TAMAMEN ETKİSİZ kalmıştır. Videolar açık kaynaklardadır. ÖNLEME BAŞARI ORANI NEVATİM'de İSRAİL+ABD'nin %0 [SIFIR, ZERO]. Salvo atımlıda 1 tane Patriot kilitleyip vuramıyor. 20 tane birden geliyor. Denemiyor bile. ÇİN UYDULARI NEVATİM üzerinden geçtiler. Bakalım ne kadar hasar görüntüleri yayınlanacak❓ İsrail-İran savaşının başında İran neden Nevatim ve diğer üsleri vurmuyor diye çok konuşuluyordu. Burada İran'ın AŞAMALI SALDIRI STRATEJİSİNİ uyguladığı görülüyor: 1⃣ Önce yakındaki ABD Erken ihbar radarlarını vurdu (Katar, Suudi Arabistan) 2⃣ Sonra İsrail ve Yakınındaki THAAD atış kontrol (Ürdün) Radarları Vurdu. SM-3 ve THAAD'ı kör etti. Uzayda önlemeyi devre dışı bıraktı. 3⃣ İsrail Uçaklarının karşı saldırılarda kullanacağı İsrail ve ABD Tanker uçakları vurdu. İsrail+ABD hava harekatları azaldı. 4⃣ Geride Kalan Terminal Önleyiciler (Patriot, David Sling) de Uzaydan çok yüksek hızla gelen ve Manevra yapan hava savunmalara karşı etkisiz kaldı. ▶️▶️▶️SONUÇ: Nevatim'e hem 1 tane yüksek hızlı düştüğünde hem de salvo balistikler düştüğünde İsrail sadece seyreder durumda kaldı. ÖNLEYEMİYOR.

🚩İsrail'e ait NEVATİM Hava Üssünde Güçlendirilmiş Hangarlarda ▶️F-35I ▶️Elektronik Taarruz ve Jamming uçakları yer alıyor. 14 Mart'ta tek büyük başlıklı İran Balistik Füzesinin saldırısına ait bir video yayınlamıştı. 18-19 Mart gecesi ise çoklu İran Balistik Füzelerinin SALVO atışları görülmektedir. Burada defalarca anlattığımız gibi İsrail'in kendisine ait ve ABD'den destek için gelen, Akdeniz'de gemilerde olan Hava Savunmaları dahil A Grubu: Uzay ve Uzay Sınırında vuran ▶️ SM-3: Akdeniz Fırkateyn Atımlı, Uzayda vuruşlu ▶️ THAAD: Karadan Atımlı, Uzay Sınırında vuran ▶️ ARROW 2-3: Karadan Atımlı, Uzayda vuruşlu B Grubu: Terminal Faz Önleyicileri ▶️Patriot ▶️David Sling İran Balistik Füzelerinin Hem 1 atımında, hem salvo atımında ÖNLEMEDE TAMAMEN ETKİSİZ kalmıştır. Videolar açık kaynaklardadır. ÖNLEME BAŞARI ORANI NEVATİM'de İSRAİL+ABD'nin %0 [SIFIR, ZERO]. Salvo atımlıda 1 tane Patriot kilitleyip vuramıyor. 20 tane birden geliyor. Denemiyor bile. ÇİN UYDULARI NEVATİM üzerinden geçtiler. Bakalım ne kadar hasar görüntüleri yayınlanacak❓ İsrail-İran savaşının başında İran neden Nevatim ve diğer üsleri vurmuyor diye çok konuşuluyordu. Burada İran'ın AŞAMALI SALDIRI STRATEJİSİNİ uyguladığı görülüyor: 1⃣ Önce yakındaki ABD Erken ihbar radarlarını vurdu (Katar, Suudi Arabistan) 2⃣ Sonra İsrail ve Yakınındaki THAAD atış kontrol (Ürdün) Radarları Vurdu. SM-3 ve THAAD'ı kör etti. Uzayda önlemeyi devre dışı bıraktı. 3⃣ İsrail Uçaklarının karşı saldırılarda kullanacağı İsrail ve ABD Tanker uçakları vurdu. İsrail+ABD hava harekatları azaldı. 4⃣ Geride Kalan Terminal Önleyiciler (Patriot, David Sling) de Uzaydan çok yüksek hızla gelen ve Manevra yapan hava savunmalara karşı etkisiz kaldı. ▶️▶️▶️SONUÇ: Nevatim'e hem 1 tane yüksek hızlı düştüğünde hem de salvo balistikler düştüğünde İsrail sadece seyreder durumda kaldı. ÖNLEYEMİYOR.

24,081 Aufrufe

Ukrayna İngiltere'den aldığı IIR Hava-Hava Füze ASRAAM'ın karadan havaya atımlı versiyonu ile Rus/İran ortak üretimi Şahid Drone'u IR Kameradan gözle görerek tevcih edip kısa mesafeden vuruyor. Füzenin yükselip sonra dalış yapması dikkat edilecek bir nokta. Şahid Radara yakalanmamak için düşük sürat-alçak irtifada. Bu ise IIR başlıklı hava savunma için ideal durum. Şahid'in yerinde daha hızlı bir Cruise füze de olsa sonuç benzer olur. IR CIWS Standoff mühimmata karşı nokta savunmada Korkut'dan önceki 2. Katman. 🚩🚩🚩Gökdoğan, Levent, Göksur bizim elimizde çoklu seçeneklerimiz var. Şimdi olması gereken bunları kritik yerlerde mevzilendirip, FPV'den korumak. En önemlisi de İÇ HAİNLERDEN. Çıkarım: İran'a İsrail saldırısı. İran Hava Savunma Sistemleri İran içindeki İsrail yerel unsurlarınca ATGM (güdümlü tanksavardan) kara atımlı olarak vurduruldu. Türkiye'deki iç hainlerimiz ise tüm İran hedeflerini F-35 vurdu, gelir İsrail F-35lerle Türkiye'yi de vurur diye anlaşılacak şekilde propagandalar yaptılar. TÜRK Milletinin bilgisine,

Ukrayna İngiltere'den aldığı IIR Hava-Hava Füze ASRAAM'ın karadan havaya atımlı versiyonu ile Rus/İran ortak üretimi Şahid Drone'u IR Kameradan gözle görerek tevcih edip kısa mesafeden vuruyor. Füzenin yükselip sonra dalış yapması dikkat edilecek bir nokta. Şahid Radara yakalanmamak için düşük sürat-alçak irtifada. Bu ise IIR başlıklı hava savunma için ideal durum. Şahid'in yerinde daha hızlı bir Cruise füze de olsa sonuç benzer olur. IR CIWS Standoff mühimmata karşı nokta savunmada Korkut'dan önceki 2. Katman. 🚩🚩🚩Gökdoğan, Levent, Göksur bizim elimizde çoklu seçeneklerimiz var. Şimdi olması gereken bunları kritik yerlerde mevzilendirip, FPV'den korumak. En önemlisi de İÇ HAİNLERDEN. Çıkarım: İran'a İsrail saldırısı. İran Hava Savunma Sistemleri İran içindeki İsrail yerel unsurlarınca ATGM (güdümlü tanksavardan) kara atımlı olarak vurduruldu. Türkiye'deki iç hainlerimiz ise tüm İran hedeflerini F-35 vurdu, gelir İsrail F-35lerle Türkiye'yi de vurur diye anlaşılacak şekilde propagandalar yaptılar. TÜRK Milletinin bilgisine,

18,143 Aufrufe

Uluslarası yayınlarda üzerinde durulduğunu göremediğimiz için aşağıdaki videoyu yayınlıyoruz. F-47 için Trump müttefiklerden talep geliyor satmayı düşünebiliriz diyor. %10 civarında özelliğini düşürerek (radar menzil, stealth özellik, harekat yarıçapı gibi kritik özelliklerde) müttefiklere satabiliriz diyor. Elbette KILL SWITCH ile satılır F-47. Neden? Sattığı ülke bunu istemediği görevlerde kullanabilir. Aynı videoda Trump diyor ki bugün müttefik dediğimiz ülkeler yarın müttefik olmayabilir. F-47 Ortadoğuda KAAN Savaş uçağının üstünlüğünü kırmak için İSRAİL'e ABD tarafından ihraç edilebilir. Şimdiden talep edenlerin İsrail olduğunu öngörmek hiç de zor olmayacaktır. İsrail'in elindeki TR-2 F-35I'ler (ki A modelden türetilmiştir) KAAN karşısında 1:1 de dezavantajlıdır. Geleceğin savaşı Drone+5. Nesiller arasında başlayacak. Bugün nasıl Trump ve ABD Hava Kuvvetleri Komutanı NGAD F-47 her türlü düşman savaş uçağını bertaraf edecek özelliklerdedir diyebiliyor, bunu da hem F-47'nin hem de düşmanın bugün ve gelecekteki uçaklarının özelliklerini simulasyonda hesap ile görüp söylüyor ise, aynı durum KAAN ve F-35I/A karşılaştırması için de geçerlidir. KAAN F-35I/A'dan daha avantajlı özelliklere sahiptir. Bilimsel gerçekler bu yöndedir. Aksini yurtdışında da bu konunun bilimsel çevreleri iddia edememektedir. TÜRK Milletinin bilgisine, 🇹🇷

Uluslarası yayınlarda üzerinde durulduğunu göremediğimiz için aşağıdaki videoyu yayınlıyoruz. F-47 için Trump müttefiklerden talep geliyor satmayı düşünebiliriz diyor. %10 civarında özelliğini düşürerek (radar menzil, stealth özellik, harekat yarıçapı gibi kritik özelliklerde) müttefiklere satabiliriz diyor. Elbette KILL SWITCH ile satılır F-47. Neden? Sattığı ülke bunu istemediği görevlerde kullanabilir. Aynı videoda Trump diyor ki bugün müttefik dediğimiz ülkeler yarın müttefik olmayabilir. F-47 Ortadoğuda KAAN Savaş uçağının üstünlüğünü kırmak için İSRAİL'e ABD tarafından ihraç edilebilir. Şimdiden talep edenlerin İsrail olduğunu öngörmek hiç de zor olmayacaktır. İsrail'in elindeki TR-2 F-35I'ler (ki A modelden türetilmiştir) KAAN karşısında 1:1 de dezavantajlıdır. Geleceğin savaşı Drone+5. Nesiller arasında başlayacak. Bugün nasıl Trump ve ABD Hava Kuvvetleri Komutanı NGAD F-47 her türlü düşman savaş uçağını bertaraf edecek özelliklerdedir diyebiliyor, bunu da hem F-47'nin hem de düşmanın bugün ve gelecekteki uçaklarının özelliklerini simulasyonda hesap ile görüp söylüyor ise, aynı durum KAAN ve F-35I/A karşılaştırması için de geçerlidir. KAAN F-35I/A'dan daha avantajlı özelliklere sahiptir. Bilimsel gerçekler bu yöndedir. Aksini yurtdışında da bu konunun bilimsel çevreleri iddia edememektedir. TÜRK Milletinin bilgisine, 🇹🇷

20,020 Aufrufe

Videos

KAANTF_23's profile picture

🚩Pazar Değerlendirmeleri: 21Haziran 2026 Asimetrik Yeni Nesil Silah Sistemleri ⏺️Modern 155mm TOPÇU Mühimmatı: ▶️Yivsetli Namludan Sabot, Süzülüş Kanatlı (Glide), Şimdilik İtkisiz, mevcut silahlardan atılabilecek yiv-setsiz (smooth) namlu gerektirmeyen bir mühimmat ▶️6metre namlu (39 kalibre) ile +120km, 8metre namlu (52 kalibre, T-155 Fırtına Obüsü Sınıfı) ile +200km doğrusal yörüngeli atışta vuruş menzili ▶️GPI/INS engellenmiş bölgede görev yapabilme, IIR+ AI arayıcı başlıkla hedef kimliklendirme ve ayıklama ▶️Hassas, maliyet etkin, Hareketli Hedef İmha Yeteneği ile GEMİ SAVAR özelliklidir. Üretici Firma General Atomics'i tebrik ederiz. Çok gerekli ve asimetrik bir mühimmat üretmiş. Bir gün Savunma Sanayi Başkanlığında ASİMETRİK SİLAH ve MÜHİMMATLAR Dairesi Kurulacaktır. Bu geç de olsa olacak. TÜRK Silahlı Kuvvetleri İçin Gerekli Geliştirme Potansiyeli: ▶️Gemiye Monteli Kullanımı (otomatik dolduruculu) ▶️ İtkili ▶️ Hava Savunma Sistemi İtkili Versiyonu SONUÇ: F-35 ile gidip derinlikte bombardıman yapma devri kapanmıştır. 1990'larda değildir dünya. Bunu son İran-İsrail&ABD savaşı NET olarak ortaya çıkardı. ABD drone, maliyet etkin asimetrik mühimmat hazırlığı olmadığı için, F-35'lerin de vurulmasından endişe ederek (ancak 30km'den AĞIR MÜHİMMATA atabiliyor F-35), SAVAŞ KISA SÜRECEK DİYE, PLANLAMASINI AĞIR Harp Başlıklı (>450kg) TOMAHAWK Cruise ve AGM-158 JASSM STANDOFF Mühimmatlarla yaptı. Savaş uzadı, İran direndi, ABD STANDOFF Mühimmat stokları ALARM Verdi, YIKICI VURUŞ İmkanını kaybetti. Type 358/9lar B-52, B-1 ile YÜKSEK İRTİFA HASSAS olmayan HALI bombardımanını da caydırdığı için ABD'nin ATEŞKES istemekten başka SEÇENEĞİ KALMADI. ABD Savaşı STRATEJİK PLANLAMA safhasında KAYBETTi. Sun-Zu'ya atefedilen 2500 yıllık söz değişmeyecek. Bunu boşuna tekrar-tekrar test etmeye gerek yoktur. 🚩"Stratejideki hata taktik önlemlerle düzeltilemez" İlave: Yeteneksiz Politikacı ve Askerler tarafından Düzeltilmeye çalışılırsa (Kara Harekatını Konuşup Yapmadılar çok doğru) çok büyük kayıplara karşın alınan sonuç yıkım olur. ABD'nin sürdürmeme kararı DOĞRU'dur. Düşen F-15EX pilot ve Silah Sistem Subayını kurtarma SKANDALI ABD'nin gerçekleri POLİTİKACILAR düzeyinde de görmesini sağladı. Üst komuta zaten gerçeklerin farkında idi. İstifalar ve görevden almalar bu nedenle oldu.

KAAN TF-23

19,558 Aufrufe • vor 2 Tagen

KAANTF_23's profile picture

🚩 T.C, ROKETSAN Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Faruk YİĞİT hocamızın Resmi Açıklaması ile..... F-35 konusunda SON Noktayı koydu. >8 yıldır Hava Pilot Tümgeneral Beyazıt Karataş komutanımız bu videoda T.C'nin bugün RESMİ olarak açıkladıklarını 1:1 anlatıyordu. Bu videoda anlatılan gerçeklere şimdiye kadar kasıtlı olarak ve bilerek "yalan-yok öyle bi şey" diyenlerin tamamı T.C'nin çıkarları yerine yabancı devletlerin çıkarlarını savunmakta idiler. Zaten bunların ele başı ABD T.C'ye PATRIOT sattı ama T.C almadı diyen, TSK'nın sırlarını yabancı devletlere satmaktan MİT'in suç üstü yaparak yargıya teslim ettiği şuan cezaevinde olan hükümlü M.G'a hocam diyen, M.G'nın yabancı devletlere sattığı raporları yazan "ŞAHIS"'tır. Aynı şahıs 15 Temmuz silahlı isyanında T.C Hükümetini suçluyan sözde akademisyen Ç.K ile yabancı devletlerin örtülü istihbarat kuruluşlarına TSK'nın askeri yetenekleri hakkında sunumlar yapan ŞAHIS'tır. Bu ŞAHIS gitmiş F-35'de ŞİFRE yok, yalan bu, ben ABD'li pilota sordum diye açıklama yapabiliyor. Sanki ABD'li pilot evet ŞİFRE var siz KAAN yapın diyecek! Çok daha vahim daha başka eylemleri de var bu ŞAHSIN....onları şimdilik T.C İstihbarat Kuruluşlarının ilgi alanlarına bırakıyorum. T.C sabırlıdır. Zamanı ve Yeri gelince bu güne kadar yapılan ihanetin hesabını o ceplerine indirilen FON $'larına kadar soracaktır. Bundan kimsenin şüphesi olmamalıdır. 🇹🇷

KAAN TF-23

66,896 Aufrufe • vor 1 Monat

KAANTF_23's profile picture

Avustralya Ulusal Üniversitesinden Emeritus Profesör Hugh White, F-35'in uçuşunu devam ettirebilmesi için "haftada 1 defa ABD'den güncelleme yazılımı indirmesi gereklidir" diyor. Bu korkunç bir bağımlılıktır diyerek, ABD günün birinde (sizinle çıkar çatışması yaşayınca, yaşanmış örnek Danimarka F-35lerini uçurmam dedi) yazılım güncellemesini durdurdum derse o zaman F-35'leriniz uçmaz şeklinde NET açıklaması var videoda. Özetle: Aldığınız Teknolojik Ürün F-35'de Egemenliğiniz yok. ABD ne isterse onu yaparsınız diyor. Avustralya envanterinde 72 (yazı ile yetmiş iki) adet F-35 var. Yani uzanamadıkları ciğer falan değil. F-35'in ciğerini biliyorlar. 5 para etmez diyorlar. Avustralya'daki AHLAKLI AKADEMİSYENLER çıkıp gerçekleri söylüyor. F-35 MUNDAR diyor. Hugh White sıradan biri değil. Yurdumuzda bu akademisyenin dediklerini herkes duyup F-35 üzerine olan gerçekleri görmelidir. İşte Hugh White'ın kariyeri: 1⃣ 1985-1991 Senior Adviser to Defence Minister and Prime Minister 1985-1991 arası Savunma Bakanı ve Başbakanın Kıdemli Danışmanı 2⃣1995-2000 Deputy Secretary for Strategy, Department of Defence 1995-2000 arası Savunma Bakanlığı Strateji Dairesi Başkan Yardımcısı 3⃣2001-2004 Director of the Australian Strategic Policy Institute, 2001-2004 arası, Avustralya Stratejik Politikalar Enistitüsü Direktörü 4⃣2004-2011 Head of the Strategic and Defence Studies Centre, ANU 2004-2011 arası, Avusturalya Milli Üniversitesi (ANU),Strateji ve Savunma Çalışmalar Merkezi Başkanı

KAAN TF-23

185,043 Aufrufe • vor 5 Monaten

KAANTF_23's profile picture

🚩İngililtere Sheffield Üniversitesinden Akademisyen Emeritus Profesör Richard Murphy ▶️İran Savaşında ABD'nin Savaşacak Tomahawk Cruise Füzesi, Standoff Mühimmatı kritik seviyeye yaklaştı ▶️Bunun üzerine F-15 gibi uçaklarla daha yakın menzilden ( örnek: GBU-31 sadece hedef 24km önce atılıyor bombardımana başladılar ama bu sefer uçak kayıpları yaşadı. F-15E düşürülmesi devamında A-10 ve C-130 kayıplarına zincirlendi ) ▶️ABD yılda 100 adet Tomahawk üretim kapasitesine sahip. Fakat 2-3haftalık İran savaşında 7-10 yıllık Tomahawk stoklarını bitirdi (700-1000 arası Tomahawk kullanıldı). Bunu sürdürmesi olası değil. Bu durumda önünde 2 seçenek var: - Ya tüm Tomahawkları tüketecek ve aniden olaşacak başka bir savaşta (örnek: Pasifik) Tomahawk kalmayacak - Ya da şuan savaşta Tomahawk artık kullanmayacak (ABD bunu seçti gibi görünüyor) Özetle: Win(use) now or survive later yani ya şimdi Tomahawk kullanıp savaşı kazan, ya da gelecekteki savaşa sakla seçeneğine ABD sıkıştı diyor. ▶️ABD Silahlı Kuvvetleri yeterince Gelişmiş Mühimmat (Tomahawk ve Standoff tip) Stoğu oluşturmadığı için, çünkü Neoliberal Sanayi modeli JUST-IN-TIME üretimcidir, Stok maliyeti istemez diyor (burada Cruise Füze, MiniJet Motorlu Standoff için haklı ama Balistik Füze Katı yakıtta raf ömrü de bir darboğaz). Lakin İRAN bunu çok iyi düşündü ve FÜZELERİNİ STOKLADI diyor (evet sıvı yakıt ve katı yakıt karışık stokladı, raf ömrü yaklaşanları ilk tüketti gibi doğru Stratejiye sahipti). ▶️ABD'nin mühimmat envaterinin yarısı bileşenleri anlamında yurtdışında üretiliyor diyor (daha ucuz üretim için). Bu Lojistik sistemde ve diğer üreticilerden kritik parçaların temininde "darboğazlar" oluşturmakta ve ABD'nin GELİŞMİŞ MÜHİMMAT üretim hızını arttıramamaktadır diyor. Türkiyem İçin Ders: YERLİ-MİLLİ Üretim uygulanmalı. Dost ülkeler de olsa sadece onlar üretici olmamalıdır. 2 üretim hattı olur bir dost ülkede denebilir. Bu durum yatırım maliyetini artar, pahalı olur. ÇOK SAYIDA üretim gerekir Business Case dönmesi (2 yatırımı yapmak) için. ▶️İran'ın elinde savaşı sürdürecek mühimmat ve yenilemek için hızlı-basit üretim altyapısı var iken, ABD'de de yok bu nedenle ABD konvansiyonel Savaşı sürdüremez diyor. ABD 28 Şubatta elinde 1000 Tomahawk varken 4-6 haftada savaşı bitiririm diyordu, şimdi Tomahawk ve diğer Standoff Mühimmatlar yokken, savaş uçakları vuruluyor iken nasıl savaşı sürdürecek diye soruyor (çok mantıklı bir soru) ve çok daha fazlasını söylüyor. ▶️▶️▶️ Video Savaşın Ekonomi ve Endüstriyel boyutuna değinen çok önemli açıklamalar içeriyor. İzlenilmesi ve düşünülmesi lazım. 🚩SONUÇ: Türkiyem'in büyük maliyetli, her an teslimatı&güncellenmesi ambargo tehdidinde, demode olmuş, üreticinin kontrolündeki SİLAHLAR'dan uzak durması, KENDİ MÜHİMMATINI kendi PLATFORMLARI ile kullanması gereklidir. KAAN, SİPER, ANKA-3, KIZILELMA,SOM, TAYFUN, CENK, ATMACA IIR/RF, EREN, CENK, 300ER var iken bizim bunların ÜRETİMİNİ AZALTACAK yurtdışı arayışlara KESİNLİKLE GİRMEMEMİZ LAZIMDIR. Zaten savaş çıkarsa anlaşıp parasını verdiğimiz silah da ülkemize gelmeyecektir. Kimse kendini kandırmasın.

KAAN TF-23

38,619 Aufrufe • vor 2 Monaten

KAANTF_23's profile picture

ABD Deniz Piyadesi Veteranı, ABD Savunma Sanayi Editörünün açıklamasına göre "İSRAİL son İRAN Saldırısında F-35 kullanmadı". F-15 ve F-16 kullandı. Videoda özetle: 1⃣ İran Hava Savunmasına SPIKE Tanksavar, Drone, EPY ile saldırının hemen öncesinde Yerel İşbirlikçi İSRAİL Ajanları ile İran topraklarından atışlarla zarar verildi, 2⃣ Sadece F-15 ve F-16'lar kullanıldı. F-35 hem Sığınak Delici Ağır Mühimmat kullanamıyor, hem de F-35'in Yakıt/Menzil yetersiz. Yakıt ikmali için 7 uçak vardı ve bunlar havadaki toplam 200 adet civarı olan İSRAİL filosunu besliyordu. F-35lere ayıracak özel tanker yoktu, diyor. not: İsrail F-35'in yapacağı her görevi hava savunması bastırılmış ve savaş uçağı olmayan İRAN'a karşı zaten F-15 ve F-16 yapacaktır. Buna rağmen dünkü video da F-15 ve F-16ların STANDOFF yani İRAN hava savunma füzesi menzili dışından ateş açtığından bahsediyor. Videolar birleştirildiğinde F-35'in kullanılmama olasılığı ağırlık kazanıyor. Gelecekteki günler bu savaşın nasıl olduğu yönünde daha net verileri ortaya koyacak. Bu veriler çıktıkça bazı EZBERLERİN (özellikle ülkemizde propaganda için FONLANANLARIN) BOZULDUĞUNU göreceğiz. İran Saldırısından ilk çıkarılacak DERS ne HAVA Savunma ne de UÇAK alımıdır. İlk DERS İÇ CEPHENİN sağlamlığı, içerden DÜŞMANA kendi topraklarından DESTEK sağlanmasının kesilmesidir. Bu video da buna vurgu yapmış. Benzer tehditler bekleyen ülkeler ders çıkarsın demiş.

KAAN TF-23

94,520 Aufrufe • vor 11 Monaten