
ismail kılıçarslan
@kilicarslan_is • 289,951 subscribers
Yeni Şafak Gazetesi Köşe Yazarı Cins Dergisi Genel Yayın Yönetmeni https://t.co/e3Es7BvXhj
Shorts
Videos

Dertlerimden birini bırakayım şuraya: Ortaçağ Meslekler Atlası'ndan Kayıp Hayaller Vassalı
ismail kılıçarslan1,191,931 Aufrufe • vor 2 Jahren

Bunun adı tam tamına "politik rezillik"tir. Burger King açılışına katılan AK Partilileri eleştiren herkese, Türkçe bilgisi fevkalade yetersiz olduğundan bir türlü okumayı başaramadığı Mehmet Akif şiiri üzerinden "soysuz" demeye cüret edip "açılışa katılan arkadaşlarımızın arkasındayız" diyen AK Parti Rize İl Başkanı'nı, o açılışa katılan belediye başkanlarıyla il genel meclis bilmem nesini görevden almak için daha neyi bekliyor AK Parti bilemedim. Bir: "Soysuz" diye, oy aldığı insanların hassasiyetleri üzerinden onlara ayar vermeye kalkana denir. Çünkü bunun tam adı politik soysuzlaşmadır. İki: "Zağar" diye önüne verilen şiir metnini bile okumaktan aciz yetersizlere denir. Üç: Yaptınız madem bir kabahat, hiç olmazsa susmayı bilin de adam hizasına yazalım sizi. Ve dört: Şimdi, bugün ve burada seçmenine Mehmet Akif üzerinden "soysuz" demeye cüret eden bu adamların hepsine iş bıraktırmanın AK Parti ye hiçbir maliyeti olmayacağı gibi pek çok getirisi de olacaktır. Bunlar kimin adamı olursa olsun (bu berbat Türkçe ve ifade kabiliyeti ile birinin adamı olmama şansı yok o makama gelmek için) bugün gereğini yapın. Göreceksiniz, çok büyük bir kabul görecek bu hareketiniz.
ismail kılıçarslan494,679 Aufrufe • vor 1 Jahr
1:47
Sensitive content
This media may contain sensitive content.

Biraz uzun yazacağım ama bu mesele de sadece uzun konuşulabilir bir mesele. Seneler önce birinde Dücane'ye "nasılsın abi?" dediğimde bana şöyle cevap vermişti: "Nasıl olayım? Türkiye'de felsefe yapan tek insan olmanın sıkıntılarını yaşıyorum." İnanç ve onun görüngüleri çok ilginç meselelerdir. Bir inanç biçimi olarak Ateizm de böyledir. Dücane için zannediyor ve anlıyorum ki inanç hep "dışrak" olmuş. Başkasını, ötekini tenvir etmek için araç olmuş. Zaten videoda da "bir şey olacak, her şey yerli yerine oturacak ve ben ey insanlar diye başlayacağım" diyor. Yani şu: O aydınlanma, o bilinç hali kişisel bir inanç teslimiyeti için istenmiyor. Ötekini, başkasını aydınlatmak için arzu ediliyor. Yine geldik mi Yunus dedemizin "ilim ilim ilmektir / ilim kendin bilmektir" dediği yere? Geldik. Resulullah(s.a.v) "faydasız ilimden Allah'a sığınırım" diye dua ettiği yerdir burası. Hayır, kolaya kaçıp "cehalet mi öneriyorsun bize?" diye soramazsınız bana. Çünkü "ilmimi artır" diye de dua ediyor Peygamberimiz. Dolayısıyla "amaca matuf olmayan öğrenme" bahsi üzerine düşünelim diyorum. Amaç ne: "Kendini bilmek." Hedef ne: "Rabbini bilmek." İnanmayı (her türlüsünü) "kendi yolculuğu için istememek" bazı acıklı sonuçlar doğurur her seferinde. Bir başka patika şudur. Hapis yatmış zeki ve donanımli bir Ülkücü olarak Dücane, bizim mahallede aradığı "tenvir ve irşat ortamı"nı hiçbir zaman ele geçiremedi. Bunun pek çok sebebi var ama tabii en önemlisi bizim mahallede "yıldız" sayısı hep çok olageldi. Dücane kendi istediği atmosferi oluşturamadı bir türlü. Tabii burada özür dileyerek söyleyeceğim "tahammül edilmesi neredeyse imkansız kibri" de onu seven, önemseyen, destekleyen insanların uzaklaşması sonucunu doğurdu. Ve hayır, ben onlardan biri değildim. Böyle bir istifhama sebebiyet vermek istemem. Birkaç Çengelköy sohbeti, sair birkaç karşılaşma dışında bir temasım olmadı, olsun da istemedim. Ateist-bilimci arkadaşlara bir tavsiyem var. Dücane'yi bir üstat, bir mürşit olarak kabul edip bağrınıza basın. Kibrine tahammül gösterin. Hem zaten böyle donanımlı adam yok sizin mahallede. Türkçeye henüz çevrilmemiş literatürü falan çok yakın takip ederdi eskiden. Hala öyleyse Ateist-bilimci çerçevede çok dişe dokunur şeyler söyler. Sizin o tespitlerin zaten yapıldığını anlamanız ise on yıl falan sürer. Bizim mahallede bu süre bir ara 1 yıla kadar düşmüştü. Bizde de çöllesme olduğu için arttı sonradan. Ve son söz. Benim İslam'dan ve Kur'an'dan anladığım şudur: Allah kuluna "artistlik yapma, kendini kurtarmaya, bana teslim olmaya bak. Sen bana teslim olmayı başarırsan ben sana hiç ummadığın yerden nimetler(ilim, feraset, basiret, mal-mülk, huzur vb.) veririm" diyor. Çok özet oldu ama ana fikir bu bence. Allah hepimize istikamet ve feraset versin.
ismail kılıçarslan445,403 Aufrufe • vor 2 Jahren

Kim yapmış bilmiyorum. Ancak biri tüm boykot çağrılarına kulak tıkayan A101'e tepkisini koymuş.
ismail kılıçarslan327,072 Aufrufe • vor 2 Jahren

Ağzında baldan yapılma bir petek var amcanın. Vallahi var. Hayırlı cumalar.
ismail kılıçarslan212,886 Aufrufe • vor 1 Jahr

Unutmadık. Unutmayacağız. Bu zat, Türkiye'ye İran'ın Suriye'deki nufüzunu kabul etmeyi önermiş, İran'a "tamam, Suriye senindir" dememizi istemişti. O sırada Kasım Süleymani ve Hizbullat militanları Suriyelileri varil bombalarıyla, kimyasal silahlarla yeryüzünden siliyorlardı.
ismail kılıçarslan214,564 Aufrufe • vor 1 Jahr

Elden ele, ilden ile yayalım boykotu. Unutmayın, almazsak ölmeyiz, alırsak öldürmeye devam ederler.
ismail kılıçarslan313,851 Aufrufe • vor 2 Jahren

Yardım edin de şunu dinleyelim. Rabbim rahmet eylesin Ömer Tuğrul İnançer Hazretlerine.
ismail kılıçarslan151,204 Aufrufe • vor 1 Jahr

Erdoğan: "Hamas terör örgütü değil mücahitler grubudur."
ismail kılıçarslan252,562 Aufrufe • vor 2 Jahren

"Kim İsrail ile İsrail lehine ticaret yapıyorsa Allah onun elini kurutsun."
ismail kılıçarslan154,631 Aufrufe • vor 2 Jahren

Yahya Sinvar'ın şehadet haberinden bir gün önce bitirdik Gazze için farklı zamanlarda yazdığım iki şiirin birleşiminden oluşan bu şarkıyı. Sağolsun Bekir Develi öncülüğünde BD Fikir Sanat Ekibi kliplendirdi. Belki "ölmüşlüğümüze" küçücük bir kefaret olur diye: GAZZE ULAN
ismail kılıçarslan89,421 Aufrufe • vor 1 Jahr