ismail kılıçarslan's banner
ismail kılıçarslan's profile picture

ismail kılıçarslan

@kilicarslan_is289,951 subscribers

Yeni Şafak Gazetesi Köşe Yazarı Cins Dergisi Genel Yayın Yönetmeni https://t.co/e3Es7BvXhj

Shorts

Bugün Madrid'den bir arkadaşım yolladı. Kalabalık yürüyüşün yüzde 70'ini İspanyollar oluşturmuş. Yaşasın küresel İntifada!

Bugün Madrid'den bir arkadaşım yolladı. Kalabalık yürüyüşün yüzde 70'ini İspanyollar oluşturmuş. Yaşasın küresel İntifada!

123,057 просмотров

İnşallah her biri isabetli olmuştur. Her biri bir sürü Siyonist'i telef etmiştir ve bir sürüsünü gözü yaşlı bırakmıştır.

İnşallah her biri isabetli olmuştur. Her biri bir sürü Siyonist'i telef etmiştir ve bir sürüsünü gözü yaşlı bırakmıştır.

49,951 просмотров

Videos

Biraz uzun yazacağım ama bu mesele de sadece uzun konuşulabilir bir mesele. Seneler önce birinde Dücane'ye "nasılsın abi?" dediğimde bana şöyle cevap vermişti: "Nasıl olayım? Türkiye'de felsefe yapan tek insan olmanın sıkıntılarını yaşıyorum." İnanç ve onun görüngüleri çok ilginç meselelerdir. Bir inanç biçimi olarak Ateizm de böyledir. Dücane için zannediyor ve anlıyorum ki inanç hep "dışrak" olmuş. Başkasını, ötekini tenvir etmek için araç olmuş. Zaten videoda da "bir şey olacak, her şey yerli yerine oturacak ve ben ey insanlar diye başlayacağım" diyor. Yani şu: O aydınlanma, o bilinç hali kişisel bir inanç teslimiyeti için istenmiyor. Ötekini, başkasını aydınlatmak için arzu ediliyor. Yine geldik mi Yunus dedemizin "ilim ilim ilmektir / ilim kendin bilmektir" dediği yere? Geldik. Resulullah(s.a.v) "faydasız ilimden Allah'a sığınırım" diye dua ettiği yerdir burası. Hayır, kolaya kaçıp "cehalet mi öneriyorsun bize?" diye soramazsınız bana. Çünkü "ilmimi artır" diye de dua ediyor Peygamberimiz. Dolayısıyla "amaca matuf olmayan öğrenme" bahsi üzerine düşünelim diyorum. Amaç ne: "Kendini bilmek." Hedef ne: "Rabbini bilmek." İnanmayı (her türlüsünü) "kendi yolculuğu için istememek" bazı acıklı sonuçlar doğurur her seferinde. Bir başka patika şudur. Hapis yatmış zeki ve donanımli bir Ülkücü olarak Dücane, bizim mahallede aradığı "tenvir ve irşat ortamı"nı hiçbir zaman ele geçiremedi. Bunun pek çok sebebi var ama tabii en önemlisi bizim mahallede "yıldız" sayısı hep çok olageldi. Dücane kendi istediği atmosferi oluşturamadı bir türlü. Tabii burada özür dileyerek söyleyeceğim "tahammül edilmesi neredeyse imkansız kibri" de onu seven, önemseyen, destekleyen insanların uzaklaşması sonucunu doğurdu. Ve hayır, ben onlardan biri değildim. Böyle bir istifhama sebebiyet vermek istemem. Birkaç Çengelköy sohbeti, sair birkaç karşılaşma dışında bir temasım olmadı, olsun da istemedim. Ateist-bilimci arkadaşlara bir tavsiyem var. Dücane'yi bir üstat, bir mürşit olarak kabul edip bağrınıza basın. Kibrine tahammül gösterin. Hem zaten böyle donanımlı adam yok sizin mahallede. Türkçeye henüz çevrilmemiş literatürü falan çok yakın takip ederdi eskiden. Hala öyleyse Ateist-bilimci çerçevede çok dişe dokunur şeyler söyler. Sizin o tespitlerin zaten yapıldığını anlamanız ise on yıl falan sürer. Bizim mahallede bu süre bir ara 1 yıla kadar düşmüştü. Bizde de çöllesme olduğu için arttı sonradan. Ve son söz. Benim İslam'dan ve Kur'an'dan anladığım şudur: Allah kuluna "artistlik yapma, kendini kurtarmaya, bana teslim olmaya bak. Sen bana teslim olmayı başarırsan ben sana hiç ummadığın yerden nimetler(ilim, feraset, basiret, mal-mülk, huzur vb.) veririm" diyor. Çok özet oldu ama ana fikir bu bence. Allah hepimize istikamet ve feraset versin.
1:47

Sensitive content

This media may contain sensitive content.

kilicarslan_is's profile picture

Biraz uzun yazacağım ama bu mesele de sadece uzun konuşulabilir bir mesele. Seneler önce birinde Dücane'ye "nasılsın abi?" dediğimde bana şöyle cevap vermişti: "Nasıl olayım? Türkiye'de felsefe yapan tek insan olmanın sıkıntılarını yaşıyorum." İnanç ve onun görüngüleri çok ilginç meselelerdir. Bir inanç biçimi olarak Ateizm de böyledir. Dücane için zannediyor ve anlıyorum ki inanç hep "dışrak" olmuş. Başkasını, ötekini tenvir etmek için araç olmuş. Zaten videoda da "bir şey olacak, her şey yerli yerine oturacak ve ben ey insanlar diye başlayacağım" diyor. Yani şu: O aydınlanma, o bilinç hali kişisel bir inanç teslimiyeti için istenmiyor. Ötekini, başkasını aydınlatmak için arzu ediliyor. Yine geldik mi Yunus dedemizin "ilim ilim ilmektir / ilim kendin bilmektir" dediği yere? Geldik. Resulullah(s.a.v) "faydasız ilimden Allah'a sığınırım" diye dua ettiği yerdir burası. Hayır, kolaya kaçıp "cehalet mi öneriyorsun bize?" diye soramazsınız bana. Çünkü "ilmimi artır" diye de dua ediyor Peygamberimiz. Dolayısıyla "amaca matuf olmayan öğrenme" bahsi üzerine düşünelim diyorum. Amaç ne: "Kendini bilmek." Hedef ne: "Rabbini bilmek." İnanmayı (her türlüsünü) "kendi yolculuğu için istememek" bazı acıklı sonuçlar doğurur her seferinde. Bir başka patika şudur. Hapis yatmış zeki ve donanımli bir Ülkücü olarak Dücane, bizim mahallede aradığı "tenvir ve irşat ortamı"nı hiçbir zaman ele geçiremedi. Bunun pek çok sebebi var ama tabii en önemlisi bizim mahallede "yıldız" sayısı hep çok olageldi. Dücane kendi istediği atmosferi oluşturamadı bir türlü. Tabii burada özür dileyerek söyleyeceğim "tahammül edilmesi neredeyse imkansız kibri" de onu seven, önemseyen, destekleyen insanların uzaklaşması sonucunu doğurdu. Ve hayır, ben onlardan biri değildim. Böyle bir istifhama sebebiyet vermek istemem. Birkaç Çengelköy sohbeti, sair birkaç karşılaşma dışında bir temasım olmadı, olsun da istemedim. Ateist-bilimci arkadaşlara bir tavsiyem var. Dücane'yi bir üstat, bir mürşit olarak kabul edip bağrınıza basın. Kibrine tahammül gösterin. Hem zaten böyle donanımlı adam yok sizin mahallede. Türkçeye henüz çevrilmemiş literatürü falan çok yakın takip ederdi eskiden. Hala öyleyse Ateist-bilimci çerçevede çok dişe dokunur şeyler söyler. Sizin o tespitlerin zaten yapıldığını anlamanız ise on yıl falan sürer. Bizim mahallede bu süre bir ara 1 yıla kadar düşmüştü. Bizde de çöllesme olduğu için arttı sonradan. Ve son söz. Benim İslam'dan ve Kur'an'dan anladığım şudur: Allah kuluna "artistlik yapma, kendini kurtarmaya, bana teslim olmaya bak. Sen bana teslim olmayı başarırsan ben sana hiç ummadığın yerden nimetler(ilim, feraset, basiret, mal-mülk, huzur vb.) veririm" diyor. Çok özet oldu ama ana fikir bu bence. Allah hepimize istikamet ve feraset versin.

ismail kılıçarslan

445,403 просмотров • 2 лет назад

kilicarslan_is's profile picture

Yücel Arzen'in youtubedan kaldırılan şarkısı.

ismail kılıçarslan

229,968 просмотров • 2 лет назад

kilicarslan_is's profile picture

"Mazeretiniz yok" diyor Haniye.

ismail kılıçarslan

155,507 просмотров • 2 лет назад