
Melih Çat
@melih_cat • 41,820 subscribers
yazılım, reklam, eticaret :: ai agent, guerilla marketing, growth hacking
Shorts
Videos

Az önce öğrendim tüylerim diken. Ağzımıza dolanan bu şarkı da suno ai ile yapılmış Kaç gündür dinliyorum vuruldum şarkıya resmen. Ben bile fark edemedim yzekayla yapıldığını. Ama spotify'dan kaldırılmış Sanırım bundan sonra ai politikalarını değiştirmek zorunda kalacak spotify
Melih Çat1,134,340 görüntüleme • 2 ay önce

Başınız zonkladığında ağrı kesiciden önce boynunuzu esnetin derim Özellikle masa başı çalışansanız gerilim tipi baş ağrınız olabilir. ATLAS boyun egzersizi var. Bu boyun hareketlerini 1 dakikada yapar yapmaz kesildi ağrılarım Boynu ve oksipital kasları ben şöyle ısındırıyorum
Melih Çat559,116 görüntüleme • 8 ay önce

10 gündür Altay'ı eleştiri bombardımanına tuttum. Ama şimdi farklı bir denklem oluştu Ve biraz da hak verdim Son videoda "kendi doğrularınızdan değil, tarafınızdan yana olun" mesajı verdi. Bu beni biraz düşündürdü. Tabi asıl bomba Teyit Hattı röportajında patladı Dedi ki... "Yalan söyleyen 700 bin izleniyor, doğru söyleyen 30 bin izleniyor" - Teyit Hattı "Uzun vadede 'doğru' kazansa da, kısa vadede 'yalan' zarar veriyor" - Teyit Hattı Yani doğruları konuşmak her zaman doğru değilmiş. Hatta altta paylaştığım BEŞ BENZEMEZ'de bana da ufaktan giydirmiş. Ben twitlerimde "emrolduğun gibi dos doğru ol" ve "zan ve iddaalarla değil, gerçek delillerle konuş" demiştim Altay'ın beni gerçekten düşündüren cevabı... "Kardeş siyasette delile bakılmaz. Önce gruba bakılır. Çünkü künhüne (aslına) vakıf olamıyorsun konunun" Dürüst olmam gerekirse, son eleştirilerimden sonra bunu gördüm. Benim gibi Altay'ı karşısına alanların neredeyse tamamı BENİM GİBİ DEĞİL. Ağzı bozuk, tehditkar, aşırıcı tiplerle buldum kendimi. Hatta birileri beni aralarına çekmek için sırnaşmaya bile başladı Demek ki, böyle durumlarda taraf olmadan kalabilmek gerçekten başka bir meseleymiş Hala yanlışlarını savunacak değilim ama o yanlışları eleştirir miyim, bilmiyorum. Eleştirilerimizden sonra Altay'ın bu samimi ve akla yatkın itirafları artık beni iki kez düşündürecek, ondan eminim...
Melih Çat100,702 görüntüleme • 5 ay önce

Cursor eğitimleri satılsın, paralar aksın ama kod bilmeyen yazılımcı olamasın? Fatih Kadir ve finansmanları... Yapay zekayla yazılım geliştirmeyi kendi tekeline almak için "kod bilmeyen yazılımcı olamaz" kampanyasını dayatıyor. Ama fka'nın müritleri bu saçmalığı alkışlıyor Çünkü vaktinde kod öğrenmek için yıllarını vermişler, bir yılda tüm paradigmaların tersine döndüğünü görmek istemiyorlar. Evet haklı çıkmak için kendinizi kandırabilirsiniz Ama yapay zeka çağında bu yazılım gerçeklerinden kaçamazsınız.
Melih Çat278,009 görüntüleme • 1 yıl önce

Sonunda Altay C.M hakkında noktayı koyuyorum Fırat Avcı ile bayramlaşırken şimdi kavgaları başladı. Adam bir anda işidçi oldu. Sonra karşısında duranları israil ajanı, 5. kol faaliyetleri iddalarıyla sarmaladı da Sana 10k takipçiyken kim 1 milyon dolar teklif etti Altay? Peki 10k'dan bu yana hiç mi fonlanmadın? Olabilir yada olmayabilir. Zanda bulunmak istemeyiz Ama sen de bulunmasan iyi edersin Çamur at izi kalsın hoş değil. Sana yapılsa da değil, sen başkalarına yapsan da... Umarım bunu er yada geç anlayacaktır Altay abim
Melih Çat80,621 görüntüleme • 5 ay önce

Kodlama bilmeden Cursor ile web oyunu yaparken video hazırladım. Sıfırdan Cursor eğitimi arayanlar için faydalı olacağını düşünüyorum. Oyun tasarımcıları daha iyi bilir, Minecraft türünde bir tasarım stili kullandım. (dünyanın en çok oynanan oyunu) Levelsio gibi para kazanmasını açıp oyun eşyaları satabilir miyiz ilerleyen bölümlerde merak ediyorum;) Youtube videosunu yayınladım kaldırılmadan önce izleyin derim
Melih Çat123,029 görüntüleme • 1 yıl önce

Yapay zekacı hurricane'nin yayında konuştuklarına baktım Uçurduğu (sözde) milyonluk girişimlerle ilgili sorulardan hep kaçmış. Mesela AI alanında ne şekilde para kazandığına, sadece bir sponsorluğundan bahsetti Başka bir olayı yok Ve bu sponsorun da, ahlaksız kampanyalarını tanıyordu hurricane. O yüzden birkaç ay önce engellemiştim Eminim bu yayından sonra "keşke anonim kalmaya devam etseydim" demiştir
Melih Çat47,508 görüntüleme • 7 ay önce

Artık patladım. Eticaret gerçekten böyle mi Gürkan? Herşeyi mükemmel yap. Ama başarısız olsun mağaza. Masadaki para? Kaybedilen vakit? Ders veren tecrübeler kazandırdı elbette Peki onun yerine şunu denesek Kazanımlar dropshipping'in ötesinde. Ve bir o kadar risksiz. Dijital ürün ticareti, giriş bariyeri en düşük modeldir bak Video devamını isteyen yazabilir yoruma paylaşırım burada çok uzun video sıkıntı twitterda çünkü
Melih Çat73,667 görüntüleme • 1 yıl önce

Altay'ın videolarını izledikçe "inanç" meselesine verdiği kıymeti daha net görebiliyorum Mesela en sonki videosu. İslami yayınlarını nasıl sürdürebiliyor? Şimdi karakter analizini yapayım, nereye varacağım bir bakayım Bu videoda kendi ağzıyla 3 motivasyon sıraladı. İlk sırada elbette "para" geliyor. Doktor olmasaydım bu ideallerimi sürdüremeyebilirdim diyor. Ardından dünyevi şeylerde gözüm yok en büyük hazzım "kitap okumak" imasında bulunuyor. Son olarak "efendimizi çok sevdiğim" için diyor Şimdi bu önem sıralamasını bir iletişim uzmanı, psikolog yada dilbilimci nasıl incelerdi bilmiyorum, ben sadece bir gözlemciyim Aslında sıraladığı ilk ikisini "dünyevi" ve son gerekçeyi "ulvi" olarak yorumluyorum. Bu sıralamanın aslında önem ve öncelik sıralaması olduğunu kendisi de inkar edemeyecek kadar aklı başında biridir Altay hocam Çünkü birçok bilişsel araştırma ve deney şunu gösteriyor: 1) Hatırlamanız gereken şeyler olduğunda nöral bağı en yoğun olan yani en gerçek hatıralar aklınıza en ilk gelenler olur (Yalan Tespitini Kolaylaştırmak İçin Bilişsel Yükü Artırma: Bir Olayı Ters Sırayla Hatırlamanın Faydası - Aldert Vrij) 2) Belirli bir konu, kavram, yöntem veya kararı değerlendirirken kişinin aklına gelen anlık örnekler sezgiseldir (Erişilebilirlik: Sıklık ve olasılığı değerlendirmek için kullanılan sezgisel bir yöntem - Tversky & Kahneman) Bunun gibi haşır neşir olduğum çok fazla kaynak sıralayabilirim de sözü uzatmayayım. Altay'ın son sıraladığı maddeye kadar otomatik tepkiydi. Sonra kontrollü/yapay tepkiye ve sosyal filtreye geçiş yaparak inanç ve peygamber gerekçesi devreye girdi Yine de herşeyiyle samimi bir itiraf olarak görüyorum bunu. Ve bir o kadar da gerçekçi. O yüzden kişisel menfaatlerini dile getirse de getirmese de yadırgamamak ürettiği değere bakmak gerektiğini düşünüyorum...
Melih Çat24,925 görüntüleme • 5 ay önce

Şu yapay zekacıların menfaat için doğruları eğip bükmesi gerçekten çok vahim Dünkü canlı yayına baktım. Fatih Kadir birkaç güzel şey söylemiş (notlarımı paylaşırım). Ama o kadar. Geri kalanı full hurricane ve sponsor yağlamak üzerine Hani huri denen şahsa karşıydılar, ne oldu da yan yana oldular, tabiiki de çıkarcılıktan başka birşey değil 3-5 fazla görüntülenmek için dün saydırdıkları adamın kayığına binerler. Biraz paralanmak için beğenmedikleri sponsorların ürünlerini överler falan. Şimdi izleyiciler ne düşünsün? Bir söylediğinize bin defa şüphe etmezler mi? Yayınların %100 yalan, yanlış, faydasız olduğunu söylemiyorum Umarım menfaatlerine ters düşse bile gerçekleri konuşma erdemi kazanırlar ve yaptıklarını hep beraber destekleriz. Olur yada olmaz, benim temennim bu.
Melih Çat29,136 görüntüleme • 7 ay önce

Ağzımı açmayayım dedim, tüm dropshipping gerçekleri onun ağzından döküldü. Gürkanzone asıl kazancın kdv ve vergi "optimizasyonu" olduğunu nihayet itiraf ettiysen, neden burada manipülatör biz oluyoruz? Bunun için senin gibileri köşeye sıkıştırdık diye mi? Peki bu durumda çin shippingi nasıl başarılı sayabiliyorsun hala? Tuzaklar açığa çıktı Kimin offshore şirket çerçevesinde kdv muafiyetine sığındığı umrumda değil. Böyle vergi müfettişliği olmasın diye kendisine %20 kdv ödemiyorsan, evet o mağaza kazandırıyor demektir diyip konuyu kapattım özelden konuştuğumuzda gürkanla. Ama bunu ballandırmanın alemi yok Çin shippingde "başarı" olarak gördüğünüz şeyin vergi ödememekten geldiğini gizleyemezsiniz. Doğru gizleyemiyorsunuz artık. Yine de bunu titrek bir şekilde açıklarken bile kendiyle çeliştiği noktaları göremeyenler... Allah yardımcınız olsun
Melih Çat55,005 görüntüleme • 1 yıl önce

Bugün heyecanla web oyunu yapmaya başladım Sıfırdan-pazara çok uygulama çıkarttım kodlama zekaları ile. Bu tarafta neyin nasıl kazandırdığını biliyorum. Ama oyun pazarlamayı bilsem de, geliştirmeyi hiç bilmiyorum O yüzden Agario benzeri basit bir şeyle başladım ve fakat... İlelebet basit ilerleyecem. Bir arkadaşın (CharmQuell) araştırmasını izledim. Agar gibi basit bir oyunun ayda 2.5 milyon dolar kazandırdığını söyledi Büyük lokmalarda gözüm yok Sadece şu geldi aklıma. Zaten can sıkıntısından oynuyoruz oyun. Peki aynı sıkılmaca halinde üretemez miyim bir oyun? (belki de beklenmedik şekilde başarılı olur) Bir çocuğum olsaydı kesinlikle erken yaşlarda oyun geliştirmeyi öğretirdim
Melih Çat48,558 görüntüleme • 1 yıl önce

"Dikkat bozukluğum var. 8 boyutlu ses dinlemek hafifletiyor" Diyen tomarlarca ADHD'li var. O yüzden mobil app yapıp köşeyi döndü şu kardeşiniz. Gözümde tam bir "yasal dolandırıcılık" bu, ve yanlışlıkla daldım içine :Plasebo pazarındaki tecrübelerimden birisi "kulaklık ile 8D ses dinletebilmek" oldu Aslında kulaklıklar anca stereo dinletebilir, 8 boyut değil. Jacob gibi kurnazlar şunu yapıyor. Kulaklıktaki sesi sağ ve sola yayıyor (pan ayarı). O zaman ses, sahte bir derinlik kazanıyor Ama dinleyicilerin çoğu bu zokayı yutmuyormuş Fakat bu pan hilesine ayrıca reverb, delay gibi yankı efektleri serpiştirdiğinizde... O zaman dinleyicinin bütün dikkatsizliği bıçak gibi kesiliyor. Yani ufak bir ses tasarımı bile DEHB gibi gerçek bir soruna çözüm olabiliyor Demek istediğim, sahte etkiyle gerçek his oluşturabilirsiniz Şimdi bunu girişim fikrimizin neresinde nasıl kullanacağız durup düşünme vaktidir(;
Melih Çat10,477 görüntüleme • 2 ay önce

Şuranın bana maliyeti 29 dolar. Kazandırdığı? Bu bir eticaret, eposta pazarlama taktiği falan değil. Peki şu mu: ödeme yapmaktan vazgeçenleri darlayıp alışverişe zorlamak?Abartmayın Bu, tabağında yemek bırakırsan arkandan ağlar diyen annenin yaptığıdır. Israr, vicdan, gözyaşı.
Melih Çat25,266 görüntüleme • 1 yıl önce
Daha fazla içerik yok.