
Michael Verstraeten
@MichaelVerstrae • 10,540 subscribers
Advocaat MBA
Shorts
Videos

Zeer sterk wat Maarten Boudry hier zegt over corona. Hij geeft toe dat hij te weinig stilstond bij de nefaste gevolgen van het intellectueel uitsluiten van tegenstanders van het coronabeleid. Boudry heeft intussen zelf ondervonden waarvoor wij hebben gewaarschuwd. Wetenschappers maar vooral universiteiten die zich scharen achter een pensé unique en geen tegenspraak dulden ondermijnen op termijn hun eigen geloofwaardigheid. Eens ze van die macht geproefd hebben doen ze dat ook over andere onderwerpen. En voor je het weet is de wetenschap een politieke beweging geworden. Hetzelfde geldt trouwens ook voor de media. Voor die hellende vlakken hebben we gewaarschuwd. Het stond in de sterren geschreven dat ook voorstanders van de maatregelen een dag zouden geconfronteerd worden met een dergelijke foute methodologie. Idem met de manier waarop de UNO fout te keer gaat en waarop de oude pers keer op keer weer in de fout gaat. Corona was vanuit dat perspectief geen alleenstaand geval maar een katalysator. De manier waarop mensen weggezet werden als idioten - letterlijk door Marc Van Ranst gezegd - of als levensgevaarlijke gekken. De manier waarop alle tegenstanders op één hoop van de anti-vaxers en de complotdenkers werden gegooid. De manier waarop openlijk in de oude media werd gesproken over de bewuste uitsluiting van die mensen uit het debat. De manier waarop het CST werd doorgevoerd. De manier waarop mensen zonder enig verweer op de televisie werden beledigd en beschimpt. Het zijn allemaal praktijken geweest die niet alleen verfoeilijk waren. Ze waren ook aartsgevaarlijk. Zo'n praktijken toelaten zet de deur open voor herhaling. Wat op termijn nefast is voor de instellingen zelf die op die manier handelen. Wat Boudry hier doet is een eerste wedergoedmaking. Dat is op zich al sterk. Maar vooral hoe hij zichzelf het verwijt maakt dat hij omdat hij voorstander van de maatregel was niet is ingegaan tegen deze praktijk, is bijzonder krachtig. Hij erkent hiermee, en herkent vandaag, hoe de politieke keuze voor de maatregelen invloed heeft op de blindheid voor het nefast karakter van de uitsluiting. Zoals de kritiek op de VRT vandaag samenhangt met de vraag of iemand politiek in het kamp van de VRT zit of niet. Dat is sterk en strekt ons tot nadenken over belangrijke maatschappelijke functies als wetenschap en media en de manier waarop zij worden ingezet om politieke visies te promoten. Maarten Boudry
Michael Verstraeten24,152 次观看 • 25 天前

Albanese: "In Europa worden honden getraind om Palestijnse mannen te verkrachten... Dat is hier gebruikelijk geworden." Woorden van een mevrouw die vandaag aan 3 Vlaamse universiteiten een prijs krijgt voor wat ze allemaal uitkraamt. Zonder tegenspraak. De schaamte voorbij. De "inclusieve samenleving" op z'n best.
Michael Verstraeten53,628 次观看 • 2 个月前

Het is niet de eerste keer dat de VRT wetenschap misbruikt om haar activisme in te vullen. Iedereen herinnert zich uiteraard De Zevende Dag met de onvolprezen Sam Brokken. Waar een liegende professor argumenten moest komen voorliegen om aan te tonen hoe zinvol het vertrouwen in de vaccins wel moest zijn. Na 12 dagen zou een gevaccineerde niet meer besmettelijk zijn. Intussen weten we al lang dat dat onzin was. Een wetenschapper die daar terecht vragen bij stelt wordt voor de hele samenleving weggezet terwijl hij het bij het juiste eind had. Nooit excuses van de VRT gezien trouwens. VRT NWS Maarten Boudry
Michael Verstraeten22,175 次观看 • 1 个月前

Hautaine karaktermoorden bij de VRT. Theo Francken heeft overschot van gelijk dat hij de VRT terechtwijst over de schandelijke framing ten aanzien van zijn persoon. Beschaamd moesten ze zijn bij de VRT. De hautaine karaktermoorden zijn trouwens een systeem. Op 24 september 2025 heeft Bart Schols in een interview met Alain Grootaers professor Lieven Annemans een slechte wetenschapper genoemd die valse informatie zou hebben verspreid over corona. Dat werd nooit rechtgezet en de prof mocht zich ook niet zelf komen verdedigen tegen die laffe aanval. En wie herinnert zich niet hoe Sam Brokken werd weggezet met leugens in De Afspraak. Ook dat werd daarna niet rechtgezet. Integendeel. In de dagen die volgden werd de leugens van Van Damme "genuanceerd" en werd openlijk de stelling verdedigd dat coronacritici niet op TV mochten komen wegens "gezondheidsgevaarlijk". In De Afspraak met Els Ampe vlak voor de verkiezingen van 2024 beweerde een journalist van De Morgen dat ik en Steven Arrazola de Oñate ervoor zouden gepleit hebben om journalisten op te knopen. ivan de vadder bevestigde dat en beweerde dat het letterlijk in een tweet stond. De VRT heeft dat dan "rechtgezet" met een klein notaatje ergens op hun website dat niemand heeft gelezen, maar niet op TV. Ikzelf en Steven hebben ons nooit mogen komen verweren. Blij dus dat Theo Francken dat wel kan en duidelijk mag komen zeggen op de VRT wat ze daar misprutsen. Ook @mboudryheeft geen blad voor de mond genomen op dat vlak, en dat is erg toe te juichen. Er heerst bij de VRT een cultuur van superioriteit. Zowel moreel als menselijk. De journalisten kijken neer op de mensen die ze met veel plezier portretteren als halve criminelen. Als het in hun politiek activistisch kraam past en kijkcijfers oplevert. Dat brengt ontzettend veel leed en schade met zich mee. Wat voor een zender die het pluralisme hoog zou moeten houden bijzonder bedenkelijk is. Dat mensen zich daartegen niet eens mogen komen verdedigen op die publieke zender, dat maakt deze praktijk nog een stuk meer verwerpelijk.
Michael Verstraeten10,028 次观看 • 17 天前

De mens is gemaakt om oorlog te voeren. De meest nazistische toespraak na de nazi's hoorden we deze week in het Kremlin. In de aanwezigheid van zijn baas Poetin verwoordde Vladimir Solovyov wat veel Russen denken. Hij kreeg van Poetin achteraf een knuffel en een handdruk, en vooraf een ereteken. Al wie nu nog de grenzeloze naïviteit heeft te beweren dat het niet de Russen zijn die oorlog willen, kan dat niet langer volhouden. Al wie nu nog de grenzeloze naïviteit heeft te beweren dat Solovyov niet zegt wat Poetin wil dat hij zegt, kan dat ook niet langer volhouden. Al wie nog nu nog de grenzeloze naïviteit heeft om Poetin te relativeren en Oekraïne met de schuld op te zadelen blijft zitten in zijn fantasie en in de propaganda van de Russen. Het is vaak zeer leerzaam te luisteren naar die Russen die het nu voor het zeggen hebben. Solovyov heeft geregeld opgeroepen om de Europese landen plat te bombarderen met nukes. Rutten is dus echt geen oorlogshitser al hij zegt dat de kans bestaat dat Rusland andere Europese landen aanvalt. Hij herhaalt wat de top in het Kremlin zelf zegt. Laat uw naïviteit varen en kom terug op de grond met beide voeten, beste mensen. Natuurlijk is Rusland nu niet in staat om dat te doen. Ze geraken nog niet eens in Oekraïne aan de overwinning. Maar dat komt juist omdat we de Oekraïners steunen om hen tegen te houden en hun militair potentieel te breken. We kunnen onmogelijk toelaten dat mensen met zo'n denkwereld en gedachten over de mensheid in andere landen gaan bepalen wat er moet gebeuren. Dan halen we de tirannie terug naar Europa. De verheerlijking van de oorlog zoals we dat al lang achter ons gelaten hadden. De gedachte dat de Russen superieur zijn aan alle andere volkeren is regelrecht nazisme waar het gekoppeld wordt aan de verheerlijking van de oorlog tegen al wie niet is wat zij zijn. De uitverkorenen van God. Een vertaling voor wie geen Russisch kan: "De oorlog heeft mijn generatie weer betekenis gegeven, die op een bepaald moment dacht dat het vaderland niet meer bestond. Hij heeft ons trots, begrip en zelfbewustzijn teruggegeven. Het is duidelijk geworden dat de mens is geschapen voor oorlog. In oorlog komen alle beste eigenschappen naar voren. Daar zit geen vreugde in, maar wel besef. Want achter je rug ligt een land waar je het kwaad niet mag binnenlaten, en families die je moet redden van de verschrikkingen die de inwoners van Donbas al jarenlang ondergaan. Maar een Rus – ongeacht zijn religie of etniciteit – een Rus is geschapen voor de overwinning. Dat is wat ons onderscheidt van alle anderen. Oorlog is van nature heilig. We verzetten ons tegen het absolute kwaad. Daarom is onze overwinning onvermijdelijk. Omdat we Russen zijn, is God met ons. En als God met ons is, wie is dan tegen ons? Bedankt voor de kans om daar te zijn en het heldendom van het Russische volk te tonen op het hoogtepunt van hun dienst aan het vaderland. Bedankt."
Michael Verstraeten58,276 次观看 • 6 个月前

UNO en IPC: 1 miljoen mensen zijn in Gaza in acute hongersnood fase 4. Dat is de helft van de bevolking. 500.000 zitten zelfs in fase 5. De ergste categorie van hongersnood. Volgens het IPC en de UNO. Kijk voor uzelf naar de mensenstromen die terugkeren. Waar ziet u die 50 % zwaar ondervoede mensen? In geen van de talloze filmpjes die vandaag vanuit Gaza gemaakt worden van terugkerende en feest vierende mensen zijn 50 % uitgemergelde mensen te zien. Onze internationale organisaties zijn totaal ongeloofwaardig geworden. De UNO en consorten zijn samen met de NGO's een gevaar voor de cohesie in de samenleving. Ze verspreiden zwaar fake news verspreiden en maken dat geloofwaardig door wetenschappers voor hun kar te spannen die hun werk niet doen. Dat is in vrijheid en zonder dogma's de zaken grondig onderzoeken.
Michael Verstraeten64,246 次观看 • 8 个月前

Met deze verklaring van vice-premier Frank Vandenbroucke is de vergelijking van Trump met Hitler een zaak van de regering geworden. De Belgische regering is collegiaal en kan niet met 2 verschillende standpunten overleven. Zeker niet als het erom gaat het Amerikaans regime te vergelijken met de Nazi's. Bart De Wever en de andere ministers moeten nu kleur bekennen. Staan ze ook achter de uitspraken van Frank Vandenbroucke? Als dat niet het geval is dat is de regering in crisis. De regering is geen Tiktokfilmpje.
Michael Verstraeten29,158 次观看 • 4 个月前

Hiervoor ben ik toch even moeten gaan zitten. In deze film legt Zuckerberg een keiharde, schokkende getuigenis af. Hij zegt dat de Amerikaanse overheid hem gedwongen heeft om berichten die de waarheid waren, te censureren. De overheid heeft zijn medewerkers uitgescholden, geroepen en uiteindelijk gezocht met allerhande controles. President Biden heeft aan de pers gezegd dat ze bij Facebook "moordenaars" waren. Precies wat wij ook naar ons hoofd kregen op sociale media. Alle berichten over bijwerkingen van coronavaccins moesten worden neergehaald. Waarom eigenlijk? Waarom mochten de mensen niet weten dat de vaccins bijwerkingen hadden? Door dat soort fratsen heerst er nog altijd een omerta binnen het artsenkorps en zullen we wellicht nooit de echte impact van deze bijwerkingen kunnen inschatten. De farma heeft zich op basis van zeer slechte adviezen van zeer slechte wetenschappers danig in de voet geschoten. We ontmoeten hier een overheid die via het grootste mediabedrijf ter wereld op grote schaal de vrijheid van meningsuiting beperkt. Een mensenrecht dat wordt beperkt op een dictatoriale manier. Roepen, vloeken en tieren en pesten. "Emmerder les gens", zoals Macron zijn coronabeleid typeerde. Geen enkele rechtgeaarde politicus in Europa en daarbuiten, van welke strekking ook, kan nu nog zeggen dat Zuckerberg ongelijk heeft als hij de factcheckers buitensjot. Allemaal hebben die factcheckers boter op het hoofd want ze hebben zich ingeschakeld in een massale schending van fundamentele mensenrechten. Om dit recht te zetten mag er geen zweem van invloed meer zijn van die kereltjes. En wij behoren onmiddellijk daaraan geen halve eurocent belastinggeld meer uit te geven. De voorbije jaren hebben de tanende grote media een nieuwe bron van inkomsten gevonden in die fachtchecks. Wel, weg ermee! Gedaan. Wie het zaakje vals speelt, verdient het niet om te blijven bestaan. Elke politicus die de voorbije dagen publiek vond dat we het Europees systeem van controle over sociale media moeten behouden, mag hier en nu in de grond zinken van schaamte. Inbegrepen trouwens de virologen die het censuursysteem wereldwijd hebben gepromoot. Hebben die virologen ons al een hoop last bezorgd zeg. Deze man komt naar buiten omdat de gruwelijke Bidenregering niet meer in staat is om hem en zijn bedrijf te pakken. In Europa moet hij nog naar de slippen van de EU technocraten dansen. Wel laten we hopen dat ze daar ook tot het inzicht komen dat hun controle over de sociale media een bijzonder gevaarlijk spel is. De samenleving wordt ontwricht en het vertrouwen in de overheid en de media kalft terecht af. Zuckerberg heeft begrepen dat als de sociale media niet opnieuw het oord van vrijheid worden, ze gedoemd zijn om te mislukken. Eens te meer wordt bewezen dat er veel te veel regels en veel te veel controle is van de overheid op bedrijven. Bij ons en in de USA. En ook Björn Soenens mag zich diep gaat schamen over zijn steun aan het gruwelijk regime van Biden. Dat regime was de vrije USA totaal onwaardig, als je dit hoort en ziet. Shame on them, en vooral ook aan het "communicatiegenie" die in zo'n wereld in Nederland daarvoor een eredoctoraat kreeg.
Michael Verstraeten78,632 次观看 • 1 年前

In het lijstje hypocrieten: Talibanleider geeft toe dat hij zijn dochters in Quatar naar school stuurt. In zijn eigen land Afghanistan zijn de Talibanners er fier op dat ze alle meisjes en vrouwen verboden hebben school te lopen. De Islam van de hypocrieten geldt alleen voor de arme sukkelaars.
Michael Verstraeten25,463 次观看 • 4 个月前

De Hamaslovers van de Gazavloot ontkennen 7 oktober 2023. Deze arrogante mevrouw was onlangs te zien op een filmpje van de gazavloot van Greta Thunberg waar ze op het dek stond te dansen. In schril contrast met de dansende mensen die op 7 oktober 2023 werden verkracht, gedood of gekidnapt in Israël. Nu beweert ze op televisie dat 7 oktober 2023 een hoax is. De muziekliefhebbers werden goed behandeld. Er was volgens haar zelfs een vrouw die spijt had dat de Hamassers niets met haar gedaan hadden want ze was toch wel mooi genoeg. En dan nog kan deze vloot op sympathie rekenen in het Westen.
Michael Verstraeten40,921 次观看 • 9 个月前

Magistraat ICJ ontkracht medialeugens over Gaza-Arrest. Wat een verademing. Dit mag echt meer gebeuren. Een magistraat die haar eigen vonnis komt verduidelijken aan de buitenwereld. Joan Donoghue heeft zopas ontslag genomen als voorzitter van het Internationaal Gerechtshof (ICJ). De BBC heeft haar meer uitleg gevraagd over het voorlopig arrest dat door het ICJ werd gewezen inzake Gaza. In de pers lazen we daarover dat het Hof had beslist dat er een genocide was in Gaza. Of minstens dat het "plausibel" was dat er een genocide was in Gaza. Maar dat is niet wat het Hof besliste. Nu volgt een wat moeilijke juridische redenering. Het Hof oordeelt in zo'n voorlopig vonnis waarin de rechten van de partijen voorlopig worden geregeld niet of het plausibel is dat de feiten gebeurd zijn. Het hof oordeelt of het plausibel is dat de rechten van de partijen kunnen geschonden worden. Met andere woorden: hebben de Palestijnen het recht om beschermd te worden tegen een mogelijke genocide en is voldoende aannemelijk dat dat recht zou kunnen geschonden worden om voorlopige maatregelen te bevelen. Zowat de hele wereld heeft na het arrest van het ICJ over Gaza geloofd dat het Hof gezegd had dat er een genocide aan de gang was in Gaza. Minstens dat het aannemelijk was dat er een genocide was. Maar niet dus. Dat een magistraat dat nu eens duidelijk voor het publiek komt uitleggen is bijzonder belangrijk En een les voor de oude media om niet zomaar elkaars fake news af te schrijven. Dit soort van professionele transparantie van rechters is zeer erg toe te juichen. Spijtig dat we dat niet meteen gekregen hebben bij de uitspraak. Want dan was de hele wereld niet door de pers op een verkeerd been gezet.
Michael Verstraeten29,096 次观看 • 7 个月前
1:38
Sensitive content
This media may contain sensitive content.

Prins Laurent wijst VTM terecht. Ook het koninklijk hof ondervindt dat de oude pers niet meer gericht is op het rapporteren van de waarheid. Neen, sensatie en activisme zijn veel belangrijker geworden. Een jonge mevrouw probeert haar micro nog onder de neus van Laurent te steken, maar krijgt lik op stuk. Een dikke pluim voor Prins Laurent die ten minste durft te zeggen waarop het staat. Meer mensen zouden dat moeten doen tegen die arrogante verouderde media.
Michael Verstraeten30,921 次观看 • 8 个月前

"Kunnen biologische mannen zwanger worden?" Voor deze Amerikaanse gynaecologe die als 'expert" sprak in het parlement een zeer moeilijke vraag. Ze vindt immers dat we "inclusief" moeten spreken. En dus is het agressief om te zeggen dat biologische mannen niet zwanger kunnen worden. Dat is polariserend, volgens haar. Kijk, ik ben voor de vrijheid van iedereen om van zichzelf te vinden dat hij een man of een vrouw is. Ik ben er ook voor mensen aan te spreken zoals ze dat zelf willen. Dat is een vorm van beleefdheid en erkenning van hoe ze zich voelen over zichzelf. Maar als het zo ver gaat dat artsen niet eens meer de waarheid willen zeggen, of ze weigeren onder ogen te zien, omdat van sommige mensen gedacht wordt dat ze de waarheid niet aankunnen, dan zijn we helemaal van het pad af. De waarheid bestaat. En van artsen bij uitstek mag verwacht worden dat ze de waarheid spreken op grond van de wetenschap. Ik herinner eraan dat ook bij corona de artsen niet meer de waarheid spraken omwille van politieke wanen. Onder andere dat het vaccin 100 % safe was en geen bijwerkingen kon hebben omdat de waarheid zeggen zou kunnen leiden tot minder bereidheid voor vaccinatie tegen corona. Nooit meer zo'n misleidende onzin alstublieft.
Michael Verstraeten20,908 次观看 • 5 个月前

Links in Belfast: "Keer terug naar uw land!" Linkse betogers in Belfast proberen Iraniërs ervan te overtuigen dat ze beter weten wat er in hun land gebeurt dan zij. Die Iraniërs worden "puppets" genoemd. Als ze zeggen dat er tienduizenden van hun medeburgers vermoord zijn door het regime, krijgen ze naar hun hoofd dat dat leugens zijn. Er worden bewijzen gevraagd. Finaal gaat een linkse betoger zo ver te vragen dat ze terugkeren naar hun land (!!!). Deze scène doet mij zo denken aan de complotdenkers die mijn vrouw eens gingen overtuigen dat ze beter weten dan zij wat er in Oekraïne en Rusland gebeurt. Onder meer dat ze daar geen Russisch mogen spreken. Mijn echtgenote is namelijk deels Oekraïens en deels Russisch, is Russischtalig, geboren achter het ijzeren gordijn, kent beide landen door en door. Ze heeft in Oekraïne 44 jaar Russisch gesproken, met inbegrip van dit jaar toen ze daar verbleef. De complotdenkers beweerden unieke geopolitieke kennis te bezitten maar waren nog nooit in één van die 2 landen geweest. Toch wisten ze het beter wat er in die landen gebeurt. Er lopen intussen toch wel erg verwarde mensen rond op deze wereld.
Michael Verstraeten13,873 次观看 • 3 个月前