
Jan B. Hommel
@RecomendsFaults • 56,727 subscribers
Shorts
Videos

Vanochtend was de rechtszaak tegen mij over de vermeende 'belediging & smaad' van Sidney Smeets. Ik noemde hem namelijk een pedofiel. Volgens de Officier van Justitie had ik dat niet mogen doen. Vandaar dat ik er zat. Het was wel een beetje een bijzondere gang van zaken. De rechter zei al vrij snel dat hij me ten volle de kans wilde geven om mijn pleidooi te voeren, maar dat hij mij daar 'misschien in moest corrigeren'. Dat vond ik een wat opvallende opmerking. Misschien had hij al eens wat van mij gelezen? Ik heb het maar gelaten. De Officier heeft mij laten weten dat zij netjes meelezen, want ik had volgens haar meer berichten over Smeets geplaatst, die zij overigens niet bij de tenlastelegging had gevoegd. Blijkbaar mag ik toch nog wel iets over Smeets zeggen. Gut, en dat in een vrij land. Dus ik kan het Openbaar Ministerie maar beter even taggen, dan hoeven ze niet zo'n moeite te doen en krijgen ze het gratis en voor niks binnen. Dan kunnen ze nog eens rustig bedenken wat ze wel en wat niet ze bij een volgende dagvaarding kunnen voegen. Er was nog iets dat de Officier zei. En ook dat vond ik zeer bijzonder: "Bonte beticht Smeets met de aanduiding 'pedofilie' van een ernstige misdaad." Ik vind het uitermate vreemd en bedenkelijk dat een Officier zelf het onderscheid tussen een pedofiel en pedosexueel niet weet. Het eerste is een aanleg waarmee mensen geboren worden. Verreweg de meeste van die mensen vormen geen enkel gevaar voor kinderen, simpelweg omdat ze over voldoende moreel besef beschikken dat hun seksuele voorkeuren voor het overgrote deel van de maatschappij onacceptabel zijn. Pedofilie is niet strafbaar en moet dat ook nooit worden. Dat kan niet en dat mag niet. En het hoeft ook niet. Een pedosexueel is echter iemand die uiting geeft aan zijn seksuele behoeftes en die mensen zijn wél gevaarlijk voor kinderen. Zie ook het betoog van Coco Riga. Dat heb ik dan ook betoogd. Een deel van hen is zelf van mening dat zij kinderen geen psychologische schade toebrengen. Dat was in de jaren '70 en '80 van de vorige eeuw zelfs gemeengoed in de links progressieve kringen. Niet voor niets diende de toenmalige minister van Justitie Korthals Altes van de VVD een wetsvoorstel om seksueel verkeer tussen volwassenen en kinderen vanaf 12 jaar te legaliseren. Wegens groot maatschappelijk protest verdween dat wetsvoorstel geruisloos van het toneel. Maar we zaten er dichtbij. De strafeis is twee weken voorwaardelijk, veertig taakstraf en € 500,- schadevergoeding voor geleden materiële schade van Smeets. Dat vanwege het feit dat ik me had moeten realiseren dat ik een groot bereik heb met veel volgers en ik me bewust moet zijn dat mijn uitspraken veel impact hebben. En wat me ook kwalijk wordt genomen, is dat ik geen afstand heb genomen van mijn woorden. Dat is zo en dat zal ik ook nooit doen. Het OM kan mij verbieden om het woord 'pedofiel' in de mond te nemen, maar helaas voor de Officier, het is nog niet zover dat zij mij kan verbieden om te denken wat ik denk. En geloof me, met satire, ironie en cynisme zijn veel zaken duidelijk te maken, zonder het 'verboden woord' te gebruiken. Smeets zelf dacht er meer aan € 6000,- aan over te houden, enerzijds omdat hij zich in de zaak 'verdiept' had en daar drie uur werk aan had gehad - à raison van € 385,- per uur - en vond dat hij wel recht had op € 5700 aan schadevergoeding wegens geleden 'immateriële schade'. Gods wegen zijn ondoorgrondelijk, maar advocaten kunnen er ook wat van. Ik heb niets teruggenomen van mijn uitspraak. Ik heb naar mijn mening voldoende bewezen dat Smeets een pedofiel is. Het bijzondere is dat de Officier van mening was dat ik dat woord niet mocht gebruiken in mijn pleidooi en de rechter ging daarin mee. Ik mocht Smeets geen pedofiel meer noemen. Heel vreemd. Dat vond ik écht heel raar. Mijn pleidooi was er namelijk op gericht dat ik geen onwaarheid had gesproken. Nog aparter was dat de rechter geen belangstelling had voor het filmpje waarop te zien is dat Smeets honderden accounts volgde van jonge tot zeer jonge Aziatische jongens, waaronder ook twee accounts met daarop zeer jonge kinderen. Dat vond hij 'niet relevant'' voor de zaak. Als dat niet relevant is om je te verdedigen tegen de aantijging dat je 'smaad' hebt gepleegd door 'onwaarheden' te verkondigen, wat dan nog wel? Hoe dan ook, ik hou er wat gemengde gevoelens aan over. We gaan het zien. Ik heb nadrukkelijk gevraagd om een schriftelijk vonnis. Dat heeft een heel duidelijk doel: enerzijds voor een eventueel hoger beroep, want zoals ik al zei ter zitting, dit is voor mij een principiële kwestie: "Mag ik als burger zeggen wat volgens mij de werkelijkheid is die ik goed kan onderbouwen, zo niet bewijzen, of mag ik dat niet. Is het zo dat mij de mond gesnoerd kan worden door iemand die zelf niets anders doet dan denigrerende en beledigende uitspraken de wereld in slingeren." Ik was aanvankelijk van plan om de pleitnota online te zetten. Maar dat hoeft niet meer. Morgen komt bij @PinchofSoot de hele uitzending als podcast online. En hoewel ik zelf mijn pleidooi moest voorlezen, heb ik wel scherp proberen te letten op de reacties van de Officier en de rechter. En ik denk dat het de moeite meer dan waard is om de zitting zelf te zien en te horen. Ik wacht het oordeel van de rechter rustig af. En ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik die samen met mijn advocaat eens heel rustig en kritisch gaan bekijken. Mijn voorgevoel zegt dat dit nog niet afgelopen is. Prima. Zoals ik de rechter ook verteld heb, ik heb niet om deze aandacht en dagvaarding gevraagd. Van mij hoefde dit allemaal niet. Maar als Smeets van mening is dat hem groot onrecht is aangedaan, ben ik gaarne bereid om daar aandacht voor te vragen. Dus bij deze. #Smaad #Belediging
Jan B. Hommel142,122 次观看 • 1 年前
0:30
Sensitive content
This media may contain sensitive content.

Dat u het even weet waar mensen als Rob Jetten en Laurens Dassen 👋 zo hard voor juichen. Geblinddoekte mannen met de handen op de rug geboeid die afgeschoten worden als waren het honden. Gewonde Koerden in het ziekenhuis die in hun bed doodgeschoten worden. Dit zijn de 'bevrijders' van Syrië waarvoor onze progressieve hersenloze elite juicht. Wat een zegen dat Assad verjaagd is. Nietwaar? #Syrie
Jan B. Hommel110,491 次观看 • 1 年前

U heeft geen idee hoe ernstig de klachten en symptomen zijn van het #Mpox virus. Overtuig uzelf. Het is echt ernstig. Heel ernstig. Vooral qua psychologische gevolgen. Héél, héél ernstig. Maar gelukkig is er een behandeling. Die wordt in deze instructievideo ook gegeven. Gelukkig maar! Geluid aan! En heel goed kijken! Het kan je leven redden!
Jan B. Hommel106,552 次观看 • 1 年前

Daar ligt je zoon dan. Of je dochter. Of je broer. Of je zus. Of je vader. Of je moeder. Begraven in een massagraf, gewoon langs de kant van de weg. Vaak anoniem, vaak omdat er geen gelegenheid is om ze een fatsoenlijke begrafenis te geven. Dit is wat onze oorlogszuchtige bureauhelden en politieke plucheplakkers nastreven. En waar ze nog wel wat ouwe militaire troep uit de mottenballen willen halen. Om daarna met een goed glas wijn zichzelf tevreden nestelen in hun comfortabele fauteuil. Daar hebben ze het #Oekraïense volk toch maar mooi mee geholpen. Het sterven laten ze aan de #Oekraïeners over. Die kunnen dat veel beter dan zij.
Jan B. Hommel21,172 次观看 • 2 年前
没有更多内容可加载