
Roni 🦭🍅
@Roni65043634 • 2,486 subscribers
The occupation survives not because it is justified, but because it is made invisible‼️
Shorts
Videos

אבו פלאח, אל־מוע׳ייר. מתנחלים הציתו בית. תוקפים את התושבים. שני פצועים מירי ביניהם ילד. קהילה תחת מתקפה. ואף אחד לא מגן עליהם. לא הצבא. לא המשטרה. לא המדינה. וגם אנחנו לא. זאת לא מטפורה. הגדה בוערת. באמת בוערת. בתים נשרפים. אנשים נורים. ילדים נפצעים. וזה קורה מול עיניים פקוחות ובאפס אחריות. ומי ששותק שותף.
Roni 🦭🍅93,930 просмотров • 4 месяцев назад

הסרטון הזה מזעזע לא בגלל שיש פה משהו חריג.דווקא בגלל שזאת השגרה ומה שהוא חושף עלינו. אדם מבוגר עומד שם ואומר שוב ושוב ״כואב לי… אני בן אדם זקן…״ מנסה לדבר אל הלב. להזכיר שהוא אדם. אבל מולו ידיים שקושרות, עיניים שמכוסות, חיילים שלא מסתכלים עליו כאדם אלא כעוד גוף שצריך ״לטפל בו״. בלי חמלה. בלי רגש. בלי לראות את הפחד, הכאב, ההשפלה. תראו את הסרטון הזה רגע בלי רעשי הרקע, בלי סיסמאות. אדם מבוגר. אזוק. מכוסה עיניים. מתחנן שיפסיקו להכאיב לו. וכמה מהר זה נהיה אצלנו נורמלי. היכולת להסתכל על בן אדם מבוגר מושפל ומפוחד ולא לראות בן אדם😢 ככה נראית דה-הומניזציה. לא במילים גדולות. ברגעים הקטנים שבהם מפסיקים לראות אנושיות מול העיניים.
Roni 🦭🍅36,100 просмотров • 1 месяц назад

תראו מה קורה עכשיו בכניסה וביציאה מטייבה. חיילים ,שכבר מזהים אותי מפעמים קודמות ,החליטו לעשות שריר ודרשו שנציג תעודות זהות. לא הסכמנו, כי לחיילים אסור להפעיל עלינו סמכות ולעכב אזרחים בלי להזדהות בעצמם והם סירבו להזדהות. אז הם החליטו לתת לנו עונש. העמידו אותנו בצד, הזמינו משטרה, ובינתיים התחילו מופע כוח קטן משלהם. כל רכב נעצר. לאט. בזמן החופשי שלהם. נשקים שלופים, חיטוטים בבגאז׳ים, שאלות, עיכובים. תור עצום של מכוניות עומד ומחכה והם נהנים מכל רגע. אז הנה התמונות שלהם. ואם יש לכם ילדים בצבא, תדעו שזה מה שחלקם עושים: מתעללים באזרחים כדי שירגישו מה זה כיבוש. לא ביטחון. לא מניעת פיגוע. פשוט כוח, השפלה ושליטה. עם נשקים, חיוכים ותחושת חסינות מוחלטת. תסתכלו על הפנים שלהם. טוב לפחות לא אנסו אותנו כמו את משתתפי המשט..מותר להם לעכב אותנו 3 שעות אז עוד נראה.. צה״ל צריך עוד חיילים, אומרים לכם. וגם חייבים לגייס מיד את החרדים 🙃 בינתיים אסתי עושה לייב לעוקבים.
Roni 🦭🍅20,994 просмотров • 1 месяц назад

ואחרי שרועי סטאר ריסס עלינו גז פלפל המשיך לאוהל של המתנדבים הבינלאומיים להפגין את ה״פנים היפות״ של ישראל. תראו אותו. לא איזה שוליים. לא איזה טרול אנונימי. אדם שמדבר בביטחון מוחלט, בקול רגוע, באיומים מפורשים ויודע היטב ששום דבר לא יקרה לו. ככה מדברים אנשים שמרגישים מגובים מלמעלה על-ידי ממשלה, משטרה, וצבא שכבר מזמן ויתרו על מושג כמו חוק. ואז מתפלאים למה העולם מסתכל עלינו באימה. זאת לא "הסברה גרועה" זה פשוט אנחנו. כמו שאנחנו נראים עכשיו. ומי ששותק -שותף.
Roni 🦭🍅43,250 просмотров • 5 месяцев назад

אדוני הארץ הגיעו לביקור. נכנסים לבית של משפחה פלסטינית כאילו זה שלהם. מישהו פעם סיפר להם שאלוהים רשם את זה על שמם בטאבו. עושים מה שבא להם. הצבא כבר ידאג לפנות את מי שעלול להפריע. צו שטח צבאי סגור לפעילים, לא לפורעים. ככה אפשר לגנוב, לקחת, להיכנס, להסתובב. כי הם יודעים את הכללים. הפלסטינים לא יעזו להתנגד. ואם יעזו -אלות, גז פלפל, ואם צריך גם כדור. ואז תמיד יש את המשפט הקבוע. "הם הרגישו מאוימים. ולא משנה שהם פרצו לרכוש פרטי. זה לא אובדן שליטה. זו שליטה.
Roni 🦭🍅21,998 просмотров • 2 месяцев назад

500 הימים של עינב צאוגנקר. ימים של כאב וזעם והפקרה ומאבק ומחאה הכי צודקת. מחזיקים חזק ביחד את התקווה 🙏🏼🤞
Roni 🦭🍅98,807 просмотров • 1 год назад

📌דומה עכשיו הסרטון הזה תופס בתוך כמה דקות את כל האבסורד של הגדה. כנופיית מתנחלים בלבוש חוליגנים, חוסמת רכב פלסטיני באמצע הדרך עם טרקטורון שמתיימר להיראות כמו כוח ביטחון. התחזות מוחלטת לסמכות. לא חוק, אלא הצגה של חוק. ואז מגיע עוד טרקטורון. ועוד אחד. והם מתחילים להסתובב סביב הרכב הפלסטיני כמו להקה שמקיפה טרף. ומי שהיה שם ונחסם יודע איך זה מרגיש . להתקשר למשטרה ולא לדעת אם יגיעו , מתי יגיעו, ואם עד אז משהו יקרה לך או לרכב. והם לא מפחדים. הם נעים בביטחון מוחלט של בעלי בית. והשאלה שחוזרת שוב ושוב בערבית ״יש שוטר ערבי?״ שוברת את הלב. כי בתוך הפחד הוא מנסה להבין אם יש בכלל מישהו במערכת שיראה אותו כאדם שצריך הגנה, ולא כבעיה. ואז השוטרת אומרת: ״הבנתי, מוסטאוטן.״ ומיד אחר כך: ״איפה אתה?״ גם היא מבינה מיד מי הכוח ומי המאוים. מי רודף ומי מתקשר לעזרה בקול רועד. החסימות האלה בכבישים ובדרכי עפר זאת אחת הדרכים שלהם להטיל אימה על הפלסטינים וגם עלינו. וכשזה קורה שוב ושוב, עם אותה חסינות, אותם טרקטורונים, אותן כנופיות הם כבר לא רק מרגישים בעלי הבית. הם יודעים את זה
Roni 🦭🍅13,378 просмотров • 1 месяц назад

לפני כשבועיים שטנו בלגונת גואנארוקה (Laguna de Guanaroca) ליד סיינפואגוס. אגם הפלמינגו. המדריכה סיפרה שלפי האגדה הטאינו־קובנית גואנארוקה הייתה נסיכה אינדיאנית צעירה, יפה וטובת לב שהתאהבה בלוחם צעיר, אך אהבתם הייתה אסורה ונקטעה באלימות . כאשר אהובה נהרג , היא ישבה ובכתה ימים ולילות ובכתה, ובכתה, ובכתה עד שהדמעות שלה מילאו את העמק והפכו לאגם. כשהדמעות נגעו בשמש ובמלח, נולדו מתוכן הפלמינגו הוורודים סמל לאהבה שלא זכתה להתגשם, אבל גם ליופי שנולד מתוך כאב. היום, כשראיתי את ההצפות בעזה אוהלים צפים במים, ילדים עומדים בבוץ, אמהות מגוננות על תינוקות רטובים האגדה חזרה אליי. שבורה. גם כאן יש מים שנוצרו מדמעות. לא של נסיכה אחת אלא של עם שלם שאין לו מחסה, אין לו לאן לברוח, ואין מי שיספור את דימעותיו. זה לא גשם תמים ולא טבע אכזר. זה צבא נבזי שהקריס והחריב את מערכות המים והביוב, ומים שעולים מהולים בדמעות של ילדים.
Roni 🦭🍅16,472 просмотров • 6 месяцев назад

*החטופה האחרונה בעזה* ענבר היימן נחטפה ממסיבת הנובה, שבה התנדבה כמטפלת רגשית. תפקידה היה לסייע לאנשים שחשים לא בטוב כתוצאה משימוש בסמים פסיכדליים. כשבוע לאחר שנחטפה החלו חבריה לעולם הגרפיטי בקמפיין עולמי, תוך שהם משתמשים בשם Pink שאותו הייתה חותמת על כל היצירות שלה. ברחבי הארץ והעולם יצרו מאות אומני גרפיטי מקומיים ובינלאומיים ציורים ובהם משפט אחד: free pink. לסיפור הזה לא יהיה סוף טוב. ענבר לא תחזור לצייר על קירות. ועדיין חשוב להחזיר אותה הביתה להורים ולמשפחה ולכל עם ישראל שמחכה כבר 655 ימים לחטופים. אל תנרמלו‼️אל תשבו בבית. מהמון סיבות. אולי מישהו יתעורר🤷♀️
Roni 🦭🍅12,981 просмотров • 11 месяцев назад

מחליפה את הציוץ הנעוץ בסרטון 600 ימים להפקרה. עד שהם חוזרים. מקווה ממש ממש בקרוב🤞🤞 כי כבר אי אפשר לנשום🤷♀️ ☹️
Roni 🦭🍅11,013 просмотров • 1 год назад
Больше нет контента для загрузки