
Roni Eitan
@roni_eitan • 13,276 subscribers
אב לשלושה, עורך דין, עפולאי בהווה וירושלמי לתמיד. חבר גאה בגרעין תורני.
Shorts
Videos

לא ראיתי שמישהו העלה את יצירת המופת הזאת של אודי כגן לרשת הזאת אז קחו:
Roni Eitan178,322 просмотров • 1 год назад

תקראו לי תמים, ילד, פתי, לא אכפת לי: ירדה לי אבן מהלב שהתקרית העצובה של אתמול מסתיימת ככה.
Roni Eitan99,543 просмотров • 1 год назад

אין דבר יותר פתטי ולא אמין מאימוץ התיאולוגיה החרדית במלואה על ידי חברי כנסת בליכוד, שהתחילה מצורך פוליטי, ואיכשהו נראה שהם אשכרה התחילו להאמין בה. בזמן שמילואימניקים לא זוכרים מה זאת שגרה, מילבצקי מבלבל ת'מוח על הצורך להמשיך לקיים מסורת של לימוד שלא התקיימה באופן הזה מעולם. איכס.
Roni Eitan46,140 просмотров • 11 месяцев назад

מצורפות תמונות מהפינוי של צפון הרצועה מתחילת המלחמה, ממש אחרי תחילת התמרון הקרקעי, ומהימים האחרונים. שמים לב להבדל? בתחילת המלחמה העזתים ירדו ברגל, בהמוניהם, כמעט בלי ציוד. כל אחד לקח את עצמו, לקח איזה תיק, מקסימום מריצה, ועבר את הגשרים שמעל וואדי עזה דרומה. הם האמינו שזה עוד סיבוב, ושעוד שניה הם חוזרים לבתים והכל יחכה להם שם. בהתחשב באופן בו ישראל התנהלה בסבבים שלהם מול עזה, לא הייתה להם סיבה לחשוב אחרת. כמה הפגזות, קצת בלאגן, קצת להחזיק אצבעות שהבית שלך לא יפול בגורל, ואודרוב, חזרה לעיר מיד כשלישראלים ימאס. ובאמת, אחרי הסכם החטופים הראשון, העזתים חזרו לעיר, ובגדול. כולנו זוכרים את התמונות מציר נצרים מיד אחרי הפתיחה שלו. העזתים ראו את זה כניצחון עצום, ובצדק. בישראל ראינו את התמונות והרגשנו תבוסה. התמונות המחודשות האלו, הופכות את המציאות שוב, והפעם, כפי שזה נראה, באופן משמעותי הרבה יותר. הפעם, העזתים מבינים שזהו זה. שאחרי הכניסה של ישראל לעיר עזה בסיבוב הקרוב, לא יהיה להם לאן לחזור, וציוד שישאר מאחור, פשוט לא יהיה. לכן הירידה שלהם לדרום הרצועה היא ברובה רכובה, כשכל מה שהם מצליחים לנתק מהרצפה ולהעמיס על רכב מגיע איתם. זאת הסיבה שהפינוי עכשיו הוא איטי יותר, כי הוא מורכב הרבה יותר - הפעם עם לא יוצאים מעזה "קלים", ולא קל למשפחה עזתית למצוא רכב שיקח את כל רכושם לדרום. היאוש העצום שרואים עכשיו בפיד עזה, ומי שלא מבין על מה אני מדבר מוזמן לסיבוב בפיד של Daniel Wachtel, הוא לא סתם. העזתים מבינים שהפעם זה משהו אחר. שעזה, בסופו של המבצע הישראלי, פשוט לא תהיה שם, בגלל האופן שבו חמאס ארגן את הלחימה במרחב האורבני. הם רואים מה צה"ל עשה בכל מקום אליו הוא הגיע במרכבות גדעון, ומבינים שבסיום פרק ב' של המבצע העיר עזה תגיע לאותו המצב. המשל הידוע שגשם שיורד עליך יורד גם על היריב מעולם לא היה נזקק יותר. כן, קשה לנו. נמאס לנו. איבדנו כל כך הרבה. שילמנו כל כך הרבה. עשינו מילואים כל כך הרבה. באמת שדי. אבל כמה שקשה לנו, זה כאין וכאפס לעומת כמה שקשה לצד השני. אני לא יודע להגיד אם כיבוש עזה הולך להיות "ניצחון מוחלט". באופן אישי, אני משתדל להתחמק מהביטוי הזה, שהוא בעייתי מאוד בעיני, בין השאר כי הוא מסמא את עינינו מלזהות נצחונות קטנים. הפיכת בירת רצועה הטרור עזה לטריטוריה נקיה מטרור, בשליטת ישראל, תהיה בהחלט ניצחון שכזה, וניצחון לא כל כך קטן. לא הבסה מוחלטת של חמאס, לא שלום בדורנו, אבל בהחלט נקודה שאחריה יהיה מגוחך לטעון שמה שיש בעזה הוא משהו שונה מניצחון, אם נשכיל לשמור על ההישגים שלנו. היום זה יום רע מאוד להיות עזתי. כרגע, המציאות הובילה לזה שכשרע לעזתים, אלו חדשות טובות לנו. לא כי רצינו את זה, אלא כי הם כפו את זה עלינו. היאוש בפיד עזה חייב להיות הדלק שלנו. אם הם כל כך מיואשים, אולי זה סימן בשבילנו שאנחנו עושים במלחמה הזאת משהו נכון. אולי באמת אנחנו מתקרבים לנקודה שבה אחרון האויבים הרצחניים במזרח התיכון שעוד לא הבין את הרמז, יבין שלא מתעסקים עם היהוד.
Roni Eitan33,598 просмотров • 9 месяцев назад

השיח הזה בפודקאסט של נדב פרי Nadav Perry הוא דוגמא מדהימה, ולא פחות מזה מתסכלת, לעד כמה האנשים שמאכלסים את תקשורת המיינסטרים (בהווה וגם בעבר במקרה הזה) לא מבינים את הימין. תקשיבו לדקה הזאת. מבחינת כל הדוברים, הסיבה היחידה שיש בימין להתנגד להסכם חטופים שכולל את סיום המלחמה ונסיגה מהרצועה הוא גניזת החלום להחזרת ההתיישבות ברצועה. העובדה שאחרי כל כך הרבה זמן של ויכוח ציבורי עדיין הצד הימני של התנגדות לעסקה שתסיים את המלחמה מוצג כאיש קש כזה היא לא פחות ממדהימה. נכון. יש בימין מי שחולמים על התיישבות בעזה. אבל זה רחוק מאוד מלהיות המניע המרכזי להתנגדות לעסקה שכוללת נסיגה וסיום המלחמה. אחרי יותר משנה של מלחמה, מאות הרוגים בתמרון והשקעה צבאית וכלכלית אדירה, ישראל שינתה את המצב ברצועה. חמאס הפך מארגון שמסוגל לבצע פלישה לישראל לשם טבח, אונס וחטיפות המוניים, לארגון גרילה מכותר. ישראל שולטת בציר פילדלפי, צינור הברחות הנשק (בטח בכמויות משמעותיות) היחיד לרצועה, שולטת בציר נצרים שקוטע את הרצועה לשניים ומאפשר בה פעולה מהירה, שולטת בפרימטר משמעותי, וקרובה, לראשונה במלחמה, להשיג השמדה מוחלטת של החמאס בשטח מוגדר, ג'באליה ובנותיה. המלחמה בעזה רחוקה מלהסתיים. חמאס עודנו ארגון משמעותי. עדיין לא השכלנו להחליף אותו בתוך השליט ברובה של הרצועה. אבל המצב מבחינתו הוא חד כיווני - מטה. כל עוד ישראל תמשיך לשלוט באותם הנכסים, בטווח הלא מאוד רחוק, החזית העזתית תפסיק להיות חזית מרכזית ומאיימת, ותהפוך להיות עוד שטח בסגנון איו"שי - מציק, מכאיב, דורש תחזוקה תמידית, אך לא כזה שמסכן את עצם היכולת של מדינת ישראל להחזיר את תושביה לגור ליד גבולותיו. מפה מגיעה ההתנגדות. מההבנה שאם ניסוג מכל ההישגים הללו תמורת עסקה, נמצא את עצמינו עם עזה, בשליטת חמאס, בתהליכי שיקום, על גבולות ניר עוז, שדרות ובארי. עזה שתשוקם בכספים ערבי גדול, וחמאס שישוקם בכסף איראני גדול. נחזור למצב בו אנחנו צריכים לחיות עם איום אפשרי של פלישה דו חטיבתית נוספת לעוטף ביום בו לא נהיה עירניים, ויום כזה יגיע, או עם כל איום אחר אותו ימציא חמאס ממוחו הקודם, ארגון שהבטיח לשוב ולבצע בנו עוד 7.10 ועוד ועוד. כל מי שתומך בעסקה כזאת צריך לשאול את עצמו אם כשיצאנו למלחמה, הוא תיאר לעצמו שבסופה, יחזור המצב בשטח לחזור כשהיה. אם קווי הסיום שהוא ראה לנגד עיניו, היו קווי הפתיחה. לחמאס לא אכפת מההרוגים. לחמאס לא אכפת מההרס. אלו לא המונחים שלו בכלל. לחמאס אכפת רק מהשאלה אם הוא שרד. אם הוא יוכל לחזור לעמדה ממנה הוא יוכל להמשיך את מאבקו להשמדת ישראל. נסיגה כזאת תתן לו בדיוק את הדבר הזה. המצב בו נמצאים החטופים הוא נורא. כאב המשפחות קורע את הלב. אך עסקה לא יכולה להיות בכל מחיר. עסקה לא יכולה לאפשר לארגון שמשחק איתנו משחק סכום אפס, ומעוניין בהשמדתנו, לקבל את הכלים שדרושים לו בשביל להמשיך ולקדם את מזימתו. לא יכולה להצדיק, לראשונה אולי בתולדות עסקאות השבויים בעולם כולו, את הניצחון במלחמה באמצעות לקיחת שבויים. את שינוי המציאות האסטרטגית בשטח לטווח ארוך על ידי החזקת אזרחים. המשמעות של עסקה שזאת תהיה תוצאה אדירה. ישראל הוכנעה על ידי ארגון שחלש ממנה בסדרי גודל, בעקבות החזקה אכזרית של בניה ובנותיה בשבי. אויבנו ילמדו את השיעור הזה היטב. למדינת ישראל אסור, פשוט אסור להסכים לעסקה כזאת. עסקה שכוללת הפסקת אש זמנית בקווים הנוכחיים? אפשרי. עסקה שכוללת מחירים כבדים בשחרור אסירים? לכל הפחות, מדובר עדיין במתווה של עסקת חילופין. אבל לעסקה שמשמעותה שכל החללים שנפלו בשנה האחרונה היו לשווא, שישראל תחזור תוך שנים בודדות לאיום שעמד מול ב-6.10, עסקה תבטל את העבודה האדירה והקשה שבוצעה בשנה האחרונה? זה המקום בו הנהגה עם אומץ צריכה להתייצב מול דעת הקהל, ולהגיד לה את האמת - עסקה כן. אבל לא בכל מחיר.
Roni Eitan29,830 просмотров • 1 год назад

הפער בכתבה הזאת בין האצילות של הרב גרנות לאטימות החרדית, בין זעקת האם השכולה לחרדים שמגיבים לפניה שלו בביטול במילים "זה מזרוחניק", בין הדברים שרבנים חרדים אומרים לו בסתר למה שנאמר בפומבי, בלתי נתפס. מי שרואה את זה וממשיך לטעון שהידברות ללא שינוי תמריצים תועיל במשהו, עובד על עצמו.
Roni Eitan27,941 просмотров • 1 год назад