
Sadeq Bigdeli
@SadeqBigdeli • 19,305 subscribers
Barrister & Solicitor, ON 🇨🇦(Teh/Harvard/Bern) ⏭️ Former Adjunct Prof @OsgoodeNews at York University (2024)
Shorts
Videos

امروز در گفتگو با آقایان نصیری و بهرامی تشریح کردم که چرا قالیباف السیسی نخواهد شد. اینجا یه سناریوی کم احتمال رو مطرح کنم که شبیه تئوریهای توطئه است ولی باید حواسمون به همه احتمالات جمع باشه: فقط در صورتی، قالیبف السیسی ایران میشه که تمام موارد زیر محقق بشه: ۱- مجتبی مرده باشه (مرگ مغزی) و باقر تا اینجا قضیه رو جمع کرده باشه. ۲- در جنگ آتی از جنازهاش رونمایی بشه. (یعنی شهید شدن رهبر سوم بعنوان کمهزینهترین راه رسمی شدن مرگ مجتبی) ۳- با مصونیت کامل (اماننامه ونس) به کاراش ادامه بده در صورتی که رقباش یکییکی (یا با هم) حذف بشن. (اون وقت معلوم میشه ریشه روسی خودش و اسم یهودی بچههاش اتفاقی نبوده.) ۵- دوران اولیگارشی سپاه رشما شروع میشه.
Sadeq Bigdeli19,927 просмотров • 9 дней назад

من با زبان توییت ترامپ مخالف بودم و هستم. ولی دیدیم در عمل با دو توییت، بدون شلیک یک فشنگ به «زیرساختها» تنگه هرمز را باز کرد. تحلیلگر صدا و سیما همین دیروز گفته بود: «اگر تنگه هرمز رو قبل از *پذیرش نهایی شروط ایران* باز کنیم شکست خواهیم خورد. چرا که اینها صرفا به دنبال کاهش قیمت نفت و پر کردن مجدد ذخایر خود هستند.» حالا با یک جمله در توییت ترامپ که پیشنهاد ایران «قابل بررسی» است عقب نشستند. یعنی طبق نظر خودشان هم شکست خوردند. بیانیه دادند که پیروز شدیم و (برای بار چهارم!!) به بازدارندگی رسیدیم؛ ولی همین هفته باید با قاتل رهبر خود هم مذاکره کنند و همزمان برای وعده صادق (۵) آماده شوند. خودشان میدانند که قرار است از همان سوراخ مجددا گزیده شوند. یعنی از جایی بخورند که نفهمند از کجا خوردند.
Sadeq Bigdeli109,594 просмотров • 2 месяцев назад

AN URGENT MESSAGE TO Kari Lake We will now closely monitor VOA Persian VOA Farsi صدای آمریکا Voice of America programming and document any continued patterns of editorial bias, exclusion, or narrative distortion. This issue goes far beyond influence within the Persian-speaking community. Iranians already know who their leaders are and understand what is happening on that outlet. What deeply concerns us is that distorted VOA Persian content is being translated into English on a daily basis and actively used by anti-Pahlavi lobbyists in Washington to advance their own political agendas. This is alarming. It is misleading. And it carries real consequences for policy, perception, and decision-making in democratic societies. If this approach continues, we will be compelled to engage Iranian and American public figures — individuals with millions of followers — to raise the same concerns and demand adherence to basic journalistic standards. This will be done transparently, lawfully, and persistently. This effort will continue until and unless the current editorial policy — one that runs contrary to both the law and the spirit of free speech protected by the U.S. Constitution — is corrected. Thanks for your attention.
Sadeq Bigdeli55,766 просмотров • 5 месяцев назад

دوستان و همکاران حقوقی، با تشکر از تمامی دستاندرکاران و نویسندگان متن «دوره اضطرار» در پروژه شکوفایی ایران، بهزودی گفتگوهایی راجع این پیشنویس سند تاریخی، مخصوصا بخش مربوط به «ساختار حقوقی» دوران گذار ترتیب خواهم داد و خروجی آن را به تیم National Union for Democracy in Iran منتقل خواهیم کرد. مشتاق شنیدن نظرات شما هستم. #صادق_بیگدلی
Sadeq Bigdeli76,491 просмотров • 11 месяцев назад

❌هشدار مهم به ایرانیان داخل و خارج کشور: اگر در دام پروپاگاندهای «ملیگرایی تصنعی» رژیم و خط امنیتی دوگانهسازی خائن/آخوند و اسراییل/ج.ا. بیفتید، چیزی از ایران باقی نخواهد ماند. اصلا بحث از سفیدشویی اسراییل انحرافی است. صحبت از «حفظ کیان ایران» است و بلایی که اسراییلستیزی خامنهای برسر آن آورده است. به اغفالشدگان بفهمانید: دلیل مناقشه امروز اسراییلستیزی حاکمان است، و ادامه این گفتمان ایرانسوز خیانت به کیان ایران است؛ نه برعکس. فعالان سیاسی اپوزوسیون، به جای دامن زدن به گفتمان اسراییلستیزی و سپر کردن شاهزاده Reza Pahlavi که تا اینجا با تلاشها و هزینهدادنهایش نگذاشته به کیان کشور تجاوز شود، میبایست تا دیر نشده به پیامهای دوستی ایشان با ملت اسراییل همراه شده و با دعوت ایشان به خیرش مردمی همراه شوند. به این هشدار تاریخی دقت کنید: در این مقطع تاریخی، تنها چیزی که زیرساختهای اقتصاد و انرژی ایران را حفظ میکند و ما را از سوریهایشدن نجات میدهد، ختم غائله از طریق زدن زودهنگام سر مار ضحاک وضحاکیون توسط اسراییل است که با حمایت امریکا و در چارچوب اجماع جهانی و منطقهای است. اگر با بازتولید گفتمان «مقاومت» در قالبهای موهوم در کنار جمهوریاسلامی بایستید، دیر یا زود جنگ گسترش مییابد که در آن صورت، نه زیرساختی خواهد ماند و نه نیمچع آزادی و نه کشوری قابل زیست. مبادا رژیم روزی برسد که آرزوی کرهشمالیشدن کنیم. پاینده ایران
𝓢𝓪𝓭𝓮𝓺 𝓩 𝓑𝓲𝓰𝓭𝓮𝓵𝓲78,124 просмотров • 1 год назад

از کل ساختاری به اسم جمهوریاسلامی یه جسد پدر روی زمین مونده و احتمالا یک جسم نیمهجان پسر! پس ریشه همه دعواها از اینجا به بعد، سر اینه که #پهلوی برنگرده! پولهای زیادی خرج شده تا ویروسهای فکری زیادی بین فعالین ایراندوست پخش کنند. هشیار باشیم و در دام نیفتیم.
Sadeq Bigdeli12,166 просмотров • 1 месяц назад

⚠️ Content Warning: Disturbing footage Islamic Republic security forces attacked a hospital in Ilam, Iran. This is not a protest site. This is not a military target. This is a medical facility treating civilians. Under international criminal law, attacking hospitals constitutes a crime against humanity, within the jurisdiction of the International Criminal Court. President Trump warned. The regime escalated. Watch. Share. Document. #Iran #Ilam #IranProtests #CrimesAgainstHumanity #R2P
Sadeq Bigdeli38,626 просмотров • 5 месяцев назад

این هم نظر من راجع با اکت درست در برخورد با مستند #ترانه_علیدوستی
𝓢𝓪𝓭𝓮𝓺 𝓩 𝓑𝓲𝓰𝓭𝓮𝓵𝓲35,742 просмотров • 6 месяцев назад

Over 110,000 people gathered today in Toronto — according to police — because our voices are being censored. By current accounts, more than 20,000 Iranians have been killed. During repeated total internet shutdowns, when the country goes dark, no one knows the real number. Measured by killings per day, this is worse than Ukraine, worse than Gaza, and even worse than the early days of Assad’s crackdown. Yet CBC News and others keep repeating the Islamic Republic’s narrative — blaming “riots” or foreign intelligence instead of regime orders. So for those who still doubt and ask “Was this Mossad or the CIA?” — ask one simple, common-sense question: If this were a foreign operation, who allowed millions to pour into the streets? Why are the bodies and families of the dead treated not as victims, but as “enemies of God”? Why are young girls and boys facing execution — while the regime claims its forces exist to protect lives? This is not counter-terrorism. This is mass repression. Don’t be fooled by narrative laundering. Share. Amplify. Break the censorship.
Sadeq Bigdeli30,380 просмотров • 5 месяцев назад

WE - IRANIAN/CANADIANS - GATHERED TODAY IN FRONT OF THE US CONSULATE IN TORONTO TO THANK Donald J. Trump FOR HIS SUPPORT and URGE HIM TO ACT ASAP. OUR MESSAGE TO THE WORLD: YOU HAVE A RESPONSIBILITY TO PROTECT CIVILIANS INSIDE IRAN BEING SLAUGHTERED BY THE MURDEROUS REGIME 🆘🙏
Sadeq Bigdeli28,504 просмотров • 5 месяцев назад

❌بسیار مهم ❌ با احترام به هممیهنانم که حماسه آزادی ایران از شر آخوند را کلید زدند. در این شرایط قطع تلفن و اینترنت (و برق؟) ما در خارج کشور باید سنگر امید را محکمتر حفظ کنیم! مطمئن باشید کمک هم در راه است. موضوع ویدیو: سه نکته صحبتهای اخیر ترامپ و تفسیر صحبتهای او در مورد #شاهزاده_رضا_پهلوی
𝓢𝓪𝓭𝓮𝓺 𝓩 𝓑𝓲𝓰𝓭𝓮𝓵𝓲28,589 просмотров • 5 месяцев назад

رمزگشایی از گزارش هاآرتص و بیبیسی علیه Reza Pahlavi
𝓢𝓪𝓭𝓮𝓺 𝓩 𝓑𝓲𝓰𝓭𝓮𝓵𝓲36,512 просмотров • 8 месяцев назад

تفسیر شخصی من از بیانیه مهم امروز شاهزاده #رضا_پهلوی — در بخشی که ایشان فرمودند: «این ما هستیم که باید در زمان مناسب، نقش کلیدی خود را ایفا کنیم و نگذاریم سناریوهایی بر خلاف خواست ملت بر کشور تحمیل گردد.» در این ویدیو توضیح دادم چه سناریوهایی در صورت عدم حضور به موقع مردم در صحنه امکان وقوع دارند.
Sadeq Bigdeli20,257 просмотров • 4 месяцев назад

Dear Members of Toronto City Council, As you gather before the session, I ask you to consider the moral imperative behind Councillor Cheng’s Motion MM39.43 to raise the Lion and Sun flag. Some councillors have voiced concerns about geopolitics or raising other nations’ flags. I want to respectfully address these. This is not about geopolitics or being pro- or anti-war; it’s about recognizing the pain of the Iranian people, who have suffered the largest massacre in their recent history—one of the largest since the Holocaust. Many in Iran are now under digital blackout—unable to be heard—while families desperately need signs of solidarity. Toronto is home to the largest Iranian community outside Iran and witnessed the largest, most peaceful demonstration in its history on February 14—deemed exemplary by Toronto police. There was no incident—only peace and solidarity. The Lion and Sun flag was carried by all to symbolize support for freedom. Recognizing this symbol is how we remember those lost and alleviate the pain of families who feel unseen. When Toronto raises this symbol, even briefly, it shows that we stand for inclusion and dignity. I urge you to vote unanimously so that our community knows they are seen and not forgotten. Thank you. Stephen Holyday Amber Morley Ward 4, Parkdale-High Park Frances Nunziata James Pasternak ausma malik Alejandra Bravo Josh Matlow Paula Fletcher Councillor Jon Burnside Shelley Carroll Lily Cheng Councillor Jamaal Myers Paul Ainslie Ward 24
Sadeq Bigdeli15,351 просмотров • 3 месяцев назад

آخوند خوب چه آخوندیه؟ از نظر خامنهای: آخوند ضدغرب تروریست! از نظر اصلاحطلبان: آخوند روشعنفکر که به پهلوی فحش بده! از نظر مجاهدین خلق: آخوند خوب آخوند مرده است! (البته خیلی از جوونهایی که به لطف ج.ا. ضدمذهب شدن هم همین رو میگن) اما از نظر من آخوند خوب هم میتونه وجود داشته باشه؛ اما نه اونایی که اصلاحطلبان میگن. از نظر من آخوند خوب آخوندیه که: (۱) #جاوید_شاه گفته باشه: مثل آخوندهایی که نذاشتند #رضاشاه بزرگ جمهوری اعلام کنه و پادشاهی رو حفظ کردند و یا اون معدود آخوندهایی که در برابر خمینی از #محمدرضاشاه فقید دفاع کردند و هزینه دادند. (۲) بعد هم بره به کار دینی خودش برسه و از سر سیاست و زندگی خصوصی و عمومی مردم دست برداره. نظر شما چیه؟ تو کامنت بنویسید.
𝓢𝓪𝓭𝓮𝓺 𝓩 𝓑𝓲𝓰𝓭𝓮𝓵𝓲23,674 просмотров • 6 месяцев назад

ویدیوی کامل «تحلیل نقاط قوت و ضعف سپیدنامه دوران اضطرار» فردا در کانال تلگرام و یوتیوب منتشر خواهد شد. #همکاری_ملی #صادق_بیگدلی
Sadeq Bigdeli31,118 просмотров • 10 месяцев назад

به اختصار به چند نکته در اهمیت پیام تاریخی شاهزاده خطاب به هممیهمان متدین و باورمند به مذهب شیعه اشاره میکنم: ۱- این که خطاب به افراد آزادیخواه مذهبی و مخالف ولایت فقیه و جمهوریاسلامی بود و نه روحانیت شیعه. در این پیام صراحتا درباره این قشر آمده: «روحانیت شیعه، که خود را متولی دین میداند، با همراهی یا سکوت در برابر این جنایات در این آزمون تاریخی مردود شد.» همین جمله نمایانگر یکی از پایههای رنسانس ایرانیان خواهد شد. ۲- با احترام به همسنگران معتقد به اسلام و شیعه، نشان داد که فداکاریهای آنان در کنار سایر هممیهمان دیده میشود و مورد پاسداشت میباشد. ۳- با خطاب قرار دادن قشر خاکستری مذهبی و هشدار به آنانی که هنوز به ما نپیوستهاند، «جبهه ایران» را تقویت کرد. ۴- بازی خامنهای را در شطرنج براندازی به طور کامل بهم ریخت و به اصطلاح کک بزرگی در تنبان ضحاک و ضحاکیان انداخت. در پایان تاکید میکنم، همانطور که شاهزاده بارها در پیامهایشان در این ۴۷ سال گفتهاند، در آینده ایران دینداران و بیدینان حقوق برابر خواهند داشت، همه در امنیت کامل خواهند بود و هیچ گروهی حق تحمیل عقاید خود را بر گروه دیگر نخواهد داشت. #پاینده_ایران #جاوید_شاه
𝓢𝓪𝓭𝓮𝓺 𝓩 𝓑𝓲𝓰𝓭𝓮𝓵𝓲14,610 просмотров • 4 месяцев назад