Skattebetalerne's banner
Skattebetalerne's profile picture

Skattebetalerne

@Skattebetalerne3,436 subscribers

Bliv medlem af Skattebetalerne for kun 29 kroner om måneden. https://t.co/LCa8tzMSs4

Shorts

Københavns Kommune har opsat bænke for at forhindre borgerne i at parkere på 525 nedlagte parkeringspladser. Det er midlertidigt - indtil politikerne finder på noget at bruge arealerne til. Det er også tåbeligt: Skatteborgernes penge spildes på indkøb og opsætning af dyre bænke, som alligevel snart skal fjernes igen. Beboere, håndværkere og besøgende kan ikke parkere. Ingen gider sidde på bænkene. Alle taber. Ingen vinder. Synes du også, at dine skattekroner bør bruges bedre? Så støt vores kamp og meld dig ind i Skattebetalerne her:

Københavns Kommune har opsat bænke for at forhindre borgerne i at parkere på 525 nedlagte parkeringspladser. Det er midlertidigt - indtil politikerne finder på noget at bruge arealerne til. Det er også tåbeligt: Skatteborgernes penge spildes på indkøb og opsætning af dyre bænke, som alligevel snart skal fjernes igen. Beboere, håndværkere og besøgende kan ikke parkere. Ingen gider sidde på bænkene. Alle taber. Ingen vinder. Synes du også, at dine skattekroner bør bruges bedre? Så støt vores kamp og meld dig ind i Skattebetalerne her:

462,105 просмотров

Se lige det her klip. Her forsvarer Alternativet Københavns Kommunes madpolitik, hvor ældre plejehjemsbeboere maksimalt kan få serveret 80 gram oksekød om ugen. De ældre på plejehjemmene har hele deres liv betalt den skat, der har finansieret velfærdsstaten. Nu har de selv brug for den. Og så skal de finde sig i at blive dikteret, hvor meget oksekød de må spise om ugen, af kommunen. 80 gram. Det er respektløst. Lad de ældre selv bestemme deres kost i samarbejde med den lokale køkkenchef. Støt vores arbejde for de danske skatteydere! Bliv medlem af Skattebetalerne i dag:

Se lige det her klip. Her forsvarer Alternativet Københavns Kommunes madpolitik, hvor ældre plejehjemsbeboere maksimalt kan få serveret 80 gram oksekød om ugen. De ældre på plejehjemmene har hele deres liv betalt den skat, der har finansieret velfærdsstaten. Nu har de selv brug for den. Og så skal de finde sig i at blive dikteret, hvor meget oksekød de må spise om ugen, af kommunen. 80 gram. Det er respektløst. Lad de ældre selv bestemme deres kost i samarbejde med den lokale køkkenchef. Støt vores arbejde for de danske skatteydere! Bliv medlem af Skattebetalerne i dag:

98,903 просмотров

Her vildleder skatteministeren Folketinget tre gange i træk! "Der er lovhjemmel til opkrævning af renter", var det helt klare budskab fra Ane Halsboe, da hun i februar var indkaldt i samråd om de renter, der blev pålagt danskere, som ikke anede, at de skyldte skat penge. Nu viser det sig, at det ikke var rigtigt. Der er IKKE lovhjemmel - præcis som Skattebetalerne og flere jura-professorer har udtrykt bekymring for flere gange. En ny afgørelse fra Skattestyrelsen giver nemlig boligejer Alexander Sethi medhold i, at han ikke skulle betale renter af en restskat på 19.000 kr., som skyldtes myndighedernes fejlberegning af hans boligskat. Det kan DR i dag afsløre. Afgørelsen bekræfter dermed kritikken fra Skattebetalerne og flere jura-professorer: Opkrævning af renter i disse sager mangler lovhjemmel og er dermed ulovlig. Normalt skal renter på restskat forhindre borgere i bevidst at betale for sent. Men her er boligejerne uden skyld og uden mulighed for at kende den korrekte skat. Skattestyrelsen fastslår nu, at reglerne om renter på restskat ikke kan bruges i disse tilfælde. Afgørelsen støtter dermed princippet om “fordringshavermora”: Hvis staten selv er skyld i forsinkelsen, kan den ikke kræve renter. Omkring 300.000 boligejere er blevet opkrævet sådanne renter, og mange flere er ramt i lignende sager om opjusterede ejendomsvurderinger. Det er en skandale, der rammer uhørt mange danskere. To ting bør ske nu: 1) Skattebetalerne mener, at myndighederne automatisk bør tilbagebetale alle ulovlige renter med tillæg af renter – uden at borgerne skal søge selv. Det er myndighedernes fejl, og de bør selv rydde op! 2) Sagen bør undersøges politisk. Skatteministeren har flere gange fastholdt over for Folketinget, at praksissen skam var lovlig, hvilket nu modsiges af Skattestyrelsen selv. Den slags ser man ikke med milde øjne på. Det handler om ministeransvarlighedsloven. Bliv medlem af Skattebetalerne og hjælp os i kampen for retfærdighed i denne sag!

Her vildleder skatteministeren Folketinget tre gange i træk! "Der er lovhjemmel til opkrævning af renter", var det helt klare budskab fra Ane Halsboe, da hun i februar var indkaldt i samråd om de renter, der blev pålagt danskere, som ikke anede, at de skyldte skat penge. Nu viser det sig, at det ikke var rigtigt. Der er IKKE lovhjemmel - præcis som Skattebetalerne og flere jura-professorer har udtrykt bekymring for flere gange. En ny afgørelse fra Skattestyrelsen giver nemlig boligejer Alexander Sethi medhold i, at han ikke skulle betale renter af en restskat på 19.000 kr., som skyldtes myndighedernes fejlberegning af hans boligskat. Det kan DR i dag afsløre. Afgørelsen bekræfter dermed kritikken fra Skattebetalerne og flere jura-professorer: Opkrævning af renter i disse sager mangler lovhjemmel og er dermed ulovlig. Normalt skal renter på restskat forhindre borgere i bevidst at betale for sent. Men her er boligejerne uden skyld og uden mulighed for at kende den korrekte skat. Skattestyrelsen fastslår nu, at reglerne om renter på restskat ikke kan bruges i disse tilfælde. Afgørelsen støtter dermed princippet om “fordringshavermora”: Hvis staten selv er skyld i forsinkelsen, kan den ikke kræve renter. Omkring 300.000 boligejere er blevet opkrævet sådanne renter, og mange flere er ramt i lignende sager om opjusterede ejendomsvurderinger. Det er en skandale, der rammer uhørt mange danskere. To ting bør ske nu: 1) Skattebetalerne mener, at myndighederne automatisk bør tilbagebetale alle ulovlige renter med tillæg af renter – uden at borgerne skal søge selv. Det er myndighedernes fejl, og de bør selv rydde op! 2) Sagen bør undersøges politisk. Skatteministeren har flere gange fastholdt over for Folketinget, at praksissen skam var lovlig, hvilket nu modsiges af Skattestyrelsen selv. Den slags ser man ikke med milde øjne på. Det handler om ministeransvarlighedsloven. Bliv medlem af Skattebetalerne og hjælp os i kampen for retfærdighed i denne sag!

19,137 просмотров

Videos

Больше нет контента для загрузки