
Mustafa Tanyeri
@TanyeriMustafa • 62,467 subscribers
Founder of the 🌍's first political social platform: 📍POLITICCA📍 https://t.co/TVtI4i0lLQ Editor-in-Chief @theelectionpost.com
Shorts
Videos

❗️SUÇA SÜRÜKLENEN (!) ÇOCUK - AMERİKA❗️ Florida eyaletinde, 14 yaşındaki Aiden Fucci, 13 yaşındaki kız arkadaşı Tristyn Bailey'yi 115 kere bıçaklayarak öldürüyor. Yakalanıp mahkemeye çıkınca "nasıl olsa yaşım küçük; bana çok uzun bir hapis cezası veremezler" diye düşünüp, şaklabanlıklar yapıyor. Kurbanın ailesine gülüyor, dalga geçiyor. Jüri kendisini suçlu bulduktan sonra hakim kararımı açıklıyor: Müebbet Hapis O şaklaban velet, birden başına gelenin ne olduğunu anlamaya başlıyor. Yaşının küçük olması, herhangi bir ceza indirimi sağlamıyor çünkü hakim, bu çocuğun akıllanmayacağına kanaat getiriyor. Eğer yaşı 18 ve üstü olsaydı, muhtemelen idam cezası gelecekti. Amerika'da müebbet demek, ömrünün sonuna kadar hapiste kalmak demektir. Hatta cezaevlerinin müştemilatı içinde mezarlık bile bulunur. Türkiye'deki travesti infaz kanunlarına benzemez.
Mustafa Tanyeri1,739,762 görüntüleme • 9 ay önce

Babam 1954'te askerliğini yaptığı 1. İnönü denizaltısının genel bakımı sebebiyle Philadelphia'ya gelip, 8 ay kalmıştı. Ben de ondan 46 sene sonra Amerika'ya ilk geldiğimde yine tesadüfen burada başladım yeni hayatıma. Bugün Philadelphia'nın hali içler acısı. Amerika'nın en kriminal 5 şehrinden biri. 20-25 sene önce buraya gelir, sokaklarda dolaşır, kafelerde, restoranlarda arkadaşlarla vakit geçirirdim. Hatta çok etkilendiğim "6. His" filminin çekildiği sokakları birkaç kez gezdim. Şimdi ise transit geçiyorum; şehir içine girmek bile istemiyorum. Demokrat vali ve belediye başkanlarının yönettiği hemen her eyalet ve şehirde yaşam kalitesi düşük, suç oranı yüksek. Bunu neden yapıyorlar, anlaşılır gibi değil. Hele uyuşturucuya sempati ile bakılması son derece aptalca. İşte sonuç ortada...
Mustafa Tanyeri3,029,961 görüntüleme • 1 yıl önce

Birkaç gün önce, Ibiza'da markete bikini ile giden bir Türk hanım, içeri alınmadığına şaşırdığını söylüyordu. Bakın burası da Amerika, Orlando'daki Disneyland. Videodaki kadın, sadece sırtını açıkta bırakan bir bluz giydiği için güvenlik tarafından uyarılıyor ve montunu giyerek sırtını kapatmak zorunda kalıyor. Aksi halde dışarı atılacak. Bikini, mayo, pareo değil, sadece sırtı açık. Bizdeki terbiye ve görgü ne seviyelere düşmüş, buradan kıyaslayın. Gavur dediğimiz adamlardaki utanma duygusu bizim önümüze geçmiş.
Mustafa Tanyeri913,472 görüntüleme • 9 ay önce

Videodaki atarlı Rus kadın diyor ki: "Ruslar neden gülmüyor diye sorup duruyorsunuz. Bizim ninnilerimizde hep korkunç bir bozkurttan bahsedilir. Bebekliğimizde, yatağın kenarına gelirsek bu gri kurtun bizi ısıracağı ve sürükleyerek ormana götüreceği, salkım söğütlerin altında bizi yiyeceği anlatıldı bu ninnilerde. Ruslar neden gülmüyor diye bizi eleştirmeyi bırakın artık. Biz hâlâ o kurt gelir mi diye endişe içindeyiz." Türklere tarihi düşmanlığın altında bu bozkurt korkusu olduğuna inanıyorum 😀
Mustafa Tanyeri649,506 görüntüleme • 7 ay önce

"Yemeği ben yapayım ama bulaşığı sen yıka. Çamaşırı ben yıkarım, sen de camları sil" diyen karılarınıza ne diyorsunuz? "Tamam karıcığım" diyorsan, sen bir "Premses" olmuşsun. Geçmiş olsun; geri dönülemez bir aile içi mutsuzluk yolunda yürüyorsun artık. Eşin ev işlerine yetişemiyorsa bir yardımcı tutarsın, ama asla onun işlerini üzerine almayacaksın. Arada yardım edersin; bazen öyle anlar gelir, bütün ev işlerini yapman gereken günler olur. Ama iş bölümü tuzağına düşersen, bütün otoriteni ve eril enerjini kaybeder, karının küçük kız kardeşi olursun. Psikolog Fatih Reşit Civelek tam da bunu anlatıyor:
Mustafa Tanyeri371,652 görüntüleme • 4 ay önce

Rusya'nın acımasız Devlet Başkanı Putin'in, Ukrayna'ya Rus asıllı askerleri göndermediğini, farklı etnik kökenlerden ve çoğu da Müslüman ve Türk kökenli olan gariban halkı yok edilmek üzere savaşa sürdüğünü epeydir söylüyorum. Son günlerde cephede giderek daha çok Rus ordusu askeri teslim olmaya başladı. Aşağıdaki videoda görülen askerler arasında bir tane bile Rus yok. Ermeni, Yakut, Nenent, Tacik. Katil Putin'e sempati duyan biri Türk ve Müslüman olamaz; böyle yanlış yollara sapmış olanları aklı selime davet ediyorum.
Mustafa Tanyeri504,873 görüntüleme • 8 ay önce

Başkent Washington DC'ye sürekli bu yoldan gidiyorum; burası Virgina eyaleti. Yaklaşık 350 km sürüyor ve bu yolda tek bir sabit radar yok arkadaşlar. Sadece polis araçlarındaki mobil radarlarla hız kontrolü yapıyorlar. Kaza oranı sıfıra yakın. En düşük hız sınırı 100 km; azami de 130 km. (Yüzde 10 toleransı dahil ederek). Yani Türkiye'de olduğu gibi, 120 km ile giderken, her 10 kilometrede bir 50 km'ye düşmüyor hız limiti; çünkü yol şehirlerin içinden değil, kenarından geçiyor sürekli olarak. Kalkıp da "radarları trafik kazası olmasın diye koyduk" diyenler varsa, öyle olmadığını ispat ediyorum size. Radar yok, kaza yok; burası Amerika, başkente giden anayol hem de. Trafik kazalarını önlemek istiyorsanız, kanunları ve muhakeme sistemini iyi kurgulayacaksınız. Her alanda olduğu gibi, yollarda da devletin ciddiyetini ve adaletin işlerliğini vatandaşa hissettireceksiniz. Makas atanlara, yollarda serserilik yapanlara kabus gibi çökecek, ehliyetini alacak, gerekirse de hapse atacaksınız. Ama kurallara saygılı olup da, 10 km fazla hızlı gitti diye masum vatandaşın yakasına yapışmayacaksınız. Yapay Zeka kullanmak istiyorsanız, daha bilimsel alanlar var, onları tavsiye edebilirim. Bütçe açığı için de başka yollar bulmanızı öneriyorum. Bu gerekçe, olmamış. GERÇEKLER TV
Mustafa Tanyeri644,520 görüntüleme • 1 yıl önce

Komünizm nereye dokunmuşsa, orayı fakirleştirmiş. Onun lanetli elinin değdiği ülkeler bir daha da iflah olmuyor bir türlü. Bugün Moldova'nın başkenti Kişinev'e geldim ve 8 sene önce geldiğim şehir aynen duruyor. Hiçbir ilerleme olmamış. Sovyet tipi binalar yine eski; insanlar yine fakir. Halk sokaklarda öte beri satarak ayakta kalmaya çalışıyor. Vakit olsaydı, geçen sefer olduğu gibi Gagauzya'ya da gidecektim ama bu kez olmayacak maalesef.
Mustafa Tanyeri1,391,338 görüntüleme • 2 yıl önce

Trump'ın ilk başkan adaylığı sırasında ona rakip olan Marco Rubio, bakın 2016'da Trump hakkında neler demiş: - Bu dolandırıcının, Reegan'ın partisini ve muhafazakar hareketi ele geçirmesine asla izin vermeyeceğim. Şaka değil, bu bir dolandırıcı. - "Ben sıradan, küçük insanların adamıyım" diyor ya, palavra. 50 yıllık iş hayatında hep bu adamları ezdi; kendisi paraları cukkaladı ama iflasını açıklayıp, inşaatlarında çalışan işçiler ve taşeronların maaşlarını ödemedi. - Yasa dışı göçe karşıyım diyor ama Trump Tower inşaatında saati 4 Dolara kaçak göçmenleri çalıştırdı. Hakim bile bu hususta sahtekarlık yaptığını tescil etti. - Florida'daki otelinde çalışmak için 300 Amerikalı başvurdu ama o gitti, yurt dışından ucuz eleman getirtti. - Protestocular için "suratlarına bir yumruk atmak istiyorum" diyor. Yahu sen hayatında kimseye yumruk attın mı be? Bu lafları söyleyen şahıs, şimdi utanmadan aynı adamın emrinde Dışişleri Bakanı olarak çalışıyor. Sadece bu da değil; Başkan Yardımcısı Jd Vance de, Trump'a faşist bile demişti ama şimdi ona yalakalık yapıyor. Bugün Amerika'yı yöneten insanların kalitesi bu işte. Genel amlamda, artık dünya siyasetinde insan kalitesi yerlerde sürünüyor.
Mustafa Tanyeri265,767 görüntüleme • 5 ay önce

💥 Türk polisi ve Amerikan polisinin yetkilerini gayet iyi şekilde kıyaslayabileceğiniz bir olay! ABD'nin Rhode Island eyaletinin Newport şehrinin başsavcısı ve yanındaki kadın arkadaşı, bir gece kulübünde olay çıkartıyorlar ve işletme de polis çağırıyor. Polis "buyurun, karakola gidelim" teklifini yapmasına rağmen, ikili bu direktifi kabul etmiyorlar. Bunun üzerine polis kelepçe takarak araca bindirmeye çalışırken, kırmızı elbiseli kadın, kendisinin Başsavcı olduğunu söylüyor (I'm an A.G. yani Attorney General) ama polis hiç dikkate almadan kelepçeyi takıyor ve gözaltına alıyor. Araca bindirilirken Başsavcı Devon Flanagan "bu yaptığınıza pişman olacaksınız" diyor. Peki daha sonra ne oldu dersiniz? Bu videodaki kırmızı elbiseli Başsavcı, tazminatsız olarak işten atıldı! Yıllık 120.000 Dolar kazandığı işini kaybetti. Türkiye'de olsa, bu işlemi yapan polisler Ağrı'ya sürgüne gitmişti şimdi. Doğru mu, değil mi? "Sen ne hakla Başsavcıya kelepçe takarsın" diye bir de amirlerinden hakaret bile işitmişlerdi. İşte devletin sokaktaki temsili, bu videodaki gibi olur. Polis, devletin sahadaki bir numaralı temsilcisidir. Bunu başaramayan Türkiye'de, şu anda sokaklar suç tarlası haline geldi. Üç paralık serseriler, polisi bile dövüyorlar artık. Yetkililer ne kadar utansa azdır.
Mustafa Tanyeri375,537 görüntüleme • 10 ay önce

Cehalet, ölümcüldür‼️ Meksika'daki bir plaja inen boğa, bir kadının çantalarını karıştırınca, bunların hayattaki en değerli şeyler olduğunu düşünen kadın, boğa ile mücadeleye girerek çantalarını almaya çalıştı. Sıfır hayat tecrübesi ve düşük IQ'su uzaktan belli olan kadın, bu hatasının bedelini ağır ödedi ve boğanın darbeleriyle ağır yaralandı. Nedense hemen, her paylaşımın altına üşüşen sosyal medya cahilleri geldi aklıma.
Mustafa Tanyeri781,329 görüntüleme • 1 yıl önce

Herif, kadına pala ile öldürmecesine saldırıyor; oradaki sürü içindeki tek erkek de arkadan bu caniyi cesurca yakalıyor. Öteki premses erkekler hâlâ yaklaşmaya cesaret edemiyor; uzaktan öte beri atıyorlar. O tek delikanlı, tuttuğu herifi yere yatırınca, bu sefer üstüne üşüşüyor, bu yarım kalori, erkek bozuntuları. Hâlâ plastik kasa ile vuruyorlar, inanılır gibi değil. Oracıkta, kim vurduya gitmeliydi 😀 Macera dolu "Güney" Amerika
Mustafa Tanyeri192,191 görüntüleme • 6 ay önce

Alarko Holding'in iki kurucu ortağı Üzeyir Garih ve İshak Alaton, prensip olarak eşlerini bir araya getirmemişler; hiçbir zaman birlikte tatile çıkmamamışlar. Çünkü bazen eşlerin, ortaklıkların yapısını olumsuz olarak etkileme potansiyeli var. Bu sizce de doğru bir yaklaşım mı?
Mustafa Tanyeri776,992 görüntüleme • 2 yıl önce

Bu gece saat 01.00 ve burası dünyanın en büyük ve en modern havalimanlarından olan İstanbul Havalimanı. Metro da getirmişler sağolsunlar. Havalimanı 24 saat çalışmasına rağmen, Metro sadece 18 saat çalışıyor. Yani 00.00 - 06.00 saatleri arasında Metro çalışmıyor. Bir an Ozan Tufan olacam ve "Böyle bir şey olabilir mi yaa? Olabilir mi böyle bir şey yaa" diyecem, mecburen. İstanbul'u şişirip 20 milyonluk bir tümör haline getirdiniz; bari ulaşımı 24 saat yapın, her yerde. Hadi onu yapmadınız, bari havalimanları ile şehir bağlantılarını canlı tutun. Bugüne kadar binden fazla uçak yolculuğu yapmış biriyim; muhtemelen bu işleri yapanların tümünden daha tecrübeli bir yolcuyum. İstanbul ayarındaki hiçbir şehirde böyle bir duruma rastlamadım. Videoda da vaziyeti gösterdim 👇👇
Mustafa Tanyeri652,905 görüntüleme • 2 yıl önce

Amerika'da havalar soğuyup, sıcaklıklar (-) 10-20 derecelere düşünce, elektrikli otomobiller batarya sorunu yaşamaya başladı. Araç şarj istasyonları önünde "sıfırı tüketmiş" araçların bekleyişi saatler alıyor, hatta gün boyu sıra bekleyenler olduğu belirtiliyor. Full elektrik değil, Hibrid diye boşuna demiyoruz.
Mustafa Tanyeri623,484 görüntüleme • 2 yıl önce

Amerika'da yaşadığımız bölgede çok Türk olmadığından, Türk yemekleri bulamıyorum. Sadece iki Türk restoranı var yaklaşık 600 bin nüfuslu bölgede. Bu nedenle ben de uzun zaman önce yemek yapmayı öğrenmiş biri olarak, mutfağa giriyorum. Mesela güveçte kuru fasulye ve Osmancık pirinci ile güzel tereyağlı pilav yaparım ve çok iddialıyım bu konuda. Pilav yapmaya çağıranlar olurdu New York'tayken. Dün de kelle paça çorbası yaptım. Ama bu sefer paça değil de kemik kullandım. Rumeli usulü, terbiyeli ve dikkatle ayıklanmış kelle paça. Son 5 dakikasında da aşağıdaki videoyu çektim, nasıl göründüğünü göstermek için. (Havalandırma sesi epey önde tabii.) 3 gün yeriz artık. Sizler erişebilir olduğunuz için, özendirme maksadım yok elbette. Sıkıntı bizim buralarda. Zaten kelle paça pahalı bir çorba değil; uğraşması çok.
Mustafa Tanyeri162,312 görüntüleme • 7 ay önce

Onkolog Dr. Yavuz Dizdar: "Tıp adına bize öğretilenlerin hiçbir değeri olmadığını 2010'da fark ettikten sonra, bir aydınlanma yaşadım. Tıp dediğin içi boş bir küre ve Tıp zaten, pozitif bir bilim de değildir. Hangi hastalığa neyin sebep olduğunu kolayca bilemiyoruz, deniyoruz."
Mustafa Tanyeri550,466 görüntüleme • 2 yıl önce

Dünyanın gelişmiş hiçbir ülkesinde, sokakta kendi başına dolaşan köpek olmaz. 23 sene önce Amerika'ya geldiğim ilk günden bu yana, sokakta gezen bir tane bile sahipsiz köpek görmedim. Sadece birkaç tane evden kaçmış veya terk edilmiş kedi gördüm ki o da toplam 7-8 filan olmuştur. Eğer sokakta sahipsiz dolaşan bir köpek görülürse, hemen belediye ekipleri gelir, o köpeği toplar ve barınakta sahiplendirme prosedürüne alır. Sahipli bile olsa, bir insana ya da başka bir hayvana saldırıp ciddi yaralanan veya ölüme neden olan köpek sahibinden alınır ve uyutulur, yani itlaf edilir. Sahibi de çok ciddi para cezaları ile karşı karşıya kalır. Bunları; köpekleri, kedileri ve genel manada hayvanları çılgın gibi seven bir ailenin ferdi olarak söylüyorum. Videodaki 2,5 aylık Shiba Inu bebeği Daisy de ailemizin yeni üyesi. Ama sokaklarda köpek olmaz; insanlara saldıran köpekler toplanıp, uyutulur. Diğerleri de kısırlaştırılarak sınırlı alanlarda gözetim altında tutulur. Ama Türkiye'deki sayıya bakarak, kısırlaştırmanın tek başına sorunu çözmeyeceği görülüyor. Yıllarca merkezi hükumetler ve yerel yönetimlerce umursanmamış bu sorun, bugün çok büyük boyutlara varmış durumda. Çocuklar, hatta yetişkinler köpekler tarafından öldürülüyor yahu, bu gelişmiş bir ülkede kabul edilebilir mi? Deli misiniz? Ellerinde taze etlerle "besleme yapıyoruz diye sokağa çıkan, sokak köpeklerinin nüfusunun artmasına katkıda bulunanlar hayvansever değil, psikolojik sorunları apaçık kriminal şahıslardır; hapis dahil ciddi biçimde cezalandırılmaları gerekir. Bu sorunu görmezden gelen hükumeti ve yerel yöneticileri şiddetle kınıyorum. Görevlerini yapmaya davet ediyor ve bu Beşinci Dünya ülkesi görünümünden Türkiye'nin bir an önce kurtarılması çağrısı yapıyorum.
Mustafa Tanyeri380,328 görüntüleme • 2 yıl önce