
Wakhan
@wakhanauthor • 22,117 subscribers
Hayat Leben 人生 Life & :) Substack: Wakhan / eMail: [email protected] / https://t.co/s50VKleadE / #Katzentinopel #wasichsomag #sevdigimseyler
Shorts
Dün başıma gelen güzel olaylardan bahsetmeliyim. Büyükada vapurunda hiç tanımadığım biri bana çay ısmarlamak istedi, nedense ilk refleks olarak teşekkür ettim, sonra ikinci çayını adama ben ısmarladım. Hiç konuşmadık, çünkü ben okuyordum. Sonra ben, geçen gün okuyup bitirdiğim "Churchill" kitabımın üzerine, "Bu kitap, bulan kişiye aittir" etiketi yapıştırıp vapurda çaktırmadan bıraktım. Büyükada'da yağmurlu bir gündü, sokaklar boştu. Sahildeki kahvelerden birine oturdum, tek müşteri bendim. Akşamdı ve sandalyelerin minderlerini topladılar. Garson gelip bana, "Biz aslında kapattık ama sizin minderiniz kalacak, istediğiniz kadar oturabilirsiniz" dedi ve bana, parasını almadığı son bir çay daha getirdi. Bunlar küçük ama sevimli olaylar. Şimdi 1943 yılında Almanya'da basılmış, "Hindistan Dinleri" adlı bir kitap okuyorum. Kitap tam bir antika, onu değil ama daha sonra okuyacağım ilk Türkçe kitabı da vapurda "unutmayı" düşünüyorum!..
113,827 Aufrufe
İran'dan Türkiye'ye gelenler arasında İstanbul'a geçip oradan uçakla dünyanın çeşitli yerlerine gidenler çok. Dün Van'dan istanbul'a uçarken yanıma oturan modern giyimli güzel bir kadın, açıp Farsça kitap okumaya başladı. Kitabın arka kapağında Dostoyevski'nin resmi vardı. Uçak indiğinde, etrafındakilerle Türkçe konuştuğunu duydum. Akıcı, aksansız Türkçe konuşuyordu. "Farsça Dostoyevski okuyordunuz" diye söze girdim, çok memnun oldu. Tam bir okur. İranlı, Türkçe biliyor, Farsça edebiyat okuyor. Arapça harflerle kitap okuyan hiç görmediğimden çok ilgimi çekti. İranlılar farklı. Onlar edebiyat, özellikle de şiir işe büyüyüp yetişiyorlar. Kadın muhtemelen İstanbul'dan yurtdışına gidiyor ve kitabın yarısına gelmiş olduğuna göre, gideceği yere vardığında, belki de kitabı bitirmiş olacak. Kitap okuyanlar daima ilgimi çeker. Van'a gitmeden bir gün önce de metroda, ben kitap okurken önce bir yanıma, sonra diğer yanıma iki erkek oturdu, biz üç kişi yol boyunca kitap okuduk. İkisi de roman değil inceleme-araştırma okuyorlardı. Hayat güzel. Şu İran savaşı da olmasa, -bi bitse...
229,389 Aufrufe