#پرسپولیس

فیلمهای منتشره از #ورزشگاه_آزادی و بازی #پرسپولیس-#تراکتور را دیدهاید که چقدر زشت است و زننده؟ شگفتآور است این حجم از فحاشی رکیک به #بیرانوند و #شجاع_خلیلزاده! آن همه تماشاچی هیجانزده، حواسشان هست که با دست خود، در حال بازتولیدِ یک #هاشمینسب دیگر و کینههای شتریِ پایانناپذیر هستند؟ کیست که نداند بخشی از موفقیت پرسپولیس در دههی ۹۰، مرهون همت «بیرانوند» بود؟ چندانکه بخشی از موفقیتهای پرسپولیس در اواخر دههی ۷۰ نیز، محصولِ بازیهای هنرمندانهی «هاشمینسب» بود. اما بعد از خروج نابخردانه و حساسیتبرانگیز او از پرسپولیس و انتقال به باشگاه رقیب، بهقدری توهینهای زننده به «هاشمینسب» و خانوادهاش تولید شد که آن پرسپولیسیِ سابقاً محبوب، بدل به دشمنِ تمامعیارِ باشگاه سابق خود شد؛ که تا همین امروز هم، در راه مقابله با پرسپولیس و هوادارانش، نه تنها از هیچ کوششی دریغ نمیکند، بلکه به سانِ یک فدایی، از همهچیزش هم گذر میکند! «بیرانوند» نیز که عملکرد نابخردانه و فاجعهباری در پروسهی خروج خود از پرسپولیس و انتقال به تراکتور داشت و به بدترین وجه، دل هوادارانش را شکست، اما در بازی اخیر، مردانگی کرد که عکسالعملی نشان نداد و حتی، دست به تشویق فحاشان زد تا شاید شرم کنند و دشمنامها را پایان دهند! اما تمام نشد و با وقاحت، تشدید هم شد! اما حالا وقتِ دفع فتنه است و نوبت مدیریت باشگاه پرسپولیس که باید جبران کند و طی اطلاعیهای رسمی، از بیرانوند عذر بخواهد تا آتشِ این نزاعِ سنگین، اندکی خاموش شود. وگرنه این مرافعه، در تبریز نیز جبران خواهد شد و هر سال، زنندهتر و بل، وحشیانهتر! در مقابل، باشگاه تراکتورسازی نیز وظیفه دارد از فحاشیهای زننده و شعارهای ضدایرانی هواداران خود اعلام برائت کند و به دلیل صدمات به هواداران پرسپولیس، مجازات شود؛ نه آنکه چون #زنوزی مالک تراکتور (که سال ۸۹، ۱۲ هزار میلیارد بدهی بانکی داشت) هواداران خود را جریتر کند! ضمن آنکه فدراسیون نیز باید به دقت اتفاقات بازی را بررسی و با خاطیان در هر دو سو، به شدت برخورد کند.
مُصطفی فقیهی Mostafa Faghihi153,612 次观看 • 1 年前








