Loading video...
Video Failed to Load
Dit is de Casa-sketch van het satirische televisieprogramma De Ideale Wereld die door de VRT offline werd gehaald na klachten en bedreigingen van moslims. Ik kan geen betere reden bedenken om dit filmpje wereldberoemd te maken. Like en delen = ♥️
142,116 views • 1 year ago •via X (Twitter)
30 Comments

Dit halen ze van het scherm maar die platvloerse zever van Gabias over het laatste avondmaal mag dan weer wel. Twee maten en twee gewichten.

- While The World Sleeps

Echt humoristisch/satirisch zou ik het nu ook niet noemen, maar dat dit a.h.w. gecensureerd wordt is vele bruggen te ver! Dat gedoe van het laatste avondmaal daarentegen zou ik asap van het scherm halen, niet omdat men zich gekwetst zou voelen maar omdat dit zóóóó slecht is!

Met plezier gedeeld. Deze zelfcensuur is een staatszender onwaardig.

Het was niet zo grappig, maar we moeten terughoudender zijn met censuur.

Humor mag offensive zijn. Maar de kwaliteit van deze sketch is bijzonder laag. Vinik

Dit mag niet maar Brusselmans mag een mes in de keel steken van elke jood die hij tegenkomt. Waar is de grens? 2 maten 2 gewichten!!!

Oei straks worden de brave moslimzieltjes beledigd, dat kan niet. Dan maar een sketch over het christendom, dat is allemaal geen probleem.

Moslims hebben nu eenmaal geen gevoel voor humor, zelfs als het niet grappig is.

Flauw en onnozel, dit. Toch gedeeld. Ook flauwe humor moet kunnen.

Terwijl dit filmpje eigenlijk, al grappend, de aandacht vestigt op het probleem, roepen degenen die daardoor geholpen worden juist om het te verbieden. Deze groep heeft véél te lange tenen.

@kris_duys Wat grote oren….. lijken wel muizen oren …

Behoorlijk flauw maar daarom niet minder leuk. Ik snap niet dat dit fragment moslims op de tenen deed trappen. Duitsers hadden toch geen humor? #terezieltjes

@JoostNiemoller Mijn god, wat een enorme oren. Of is dit weer AI?

Het is zelfs niet eens echt grappig. En al zeker niet “overdreven”.
@catherinejonk1 Menen ze dat nu echt? Zijn wij nu vandaag echt allemaal kleuters en Calimero’s geworden?

de casa - strook , goed gevonden

Is dit familie van @jpaternotte ? de oren komen overeen

Nochtans kan je dit heel goed/even goed beschouwen als een aanklacht op de schrijnend zwakke manier waarop de media/wereld/politici de échte pijn en ellende in Gaza becommentarieerd. Dit is absoluut niet lachen met de Palestijnen hun verdriet. Wel met de luxeproblemen hier.

Ik vind het niet zo erg grappig . Een reportage over de MAGA strook zou veel leuker geweest zijn .

Als dit al niet meer mag…

Tja, als er "mag" gelachen worden met het laatste avondmaal, dan hiermee ook wel zeker....

Is dit filmpje op de politiek correcte, extreem linkse woke -en doorgaans pro ‘Palestijnse’ #VrtCanvasTV niet een sneer naar het Europese plebs, dat zich enkel druk maakt over-en bezig houdt met - ‘ banale ‘ zaken, terwijl zogenaamd genocide gepleegd wordt op ‘ Palestijnen ‘?🤔

Leuk idee, slechte uitvoering. Nooit censureren.

@DeIdealeWereld een stel marginalen die denken dat de nulmeridiaan door hun kont loopt.

Tja!

Dramatiek Gaza oorlog en Casa ontslagen in 1 filmpje. Je moet hier het cynisme van begrijpen, dat dit beide situaties aanklaagt. Maar mag wel, - een vaas en een mona lisa stukslagen om je punt te maken? - een voorzitter, nu premier, in romeinse tenue op een koekjesdoos?

Is dat dezelfde zender waarop iemand sprak over stro in de foef van de moeder maagd Maria?

Free Casa !

Hoe flauw, zeg... #kleuterschool
