Loading video...

Video Failed to Load

Go Home

Dit is de Casa-sketch van het satirische televisieprogramma De Ideale Wereld die door de VRT offline werd gehaald na klachten en bedreigingen van moslims. Ik kan geen betere reden bedenken om dit filmpje wereldberoemd te maken. Like en delen = ♥️

142,116 views • 1 year ago •via X (Twitter)

30 Comments

LodeMerc's profile picture
LodeMerc1 year ago

Dit halen ze van het scherm maar die platvloerse zever van Gabias over het laatste avondmaal mag dan weer wel. Twee maten en twee gewichten.

Solar Heavy's profile picture
Solar Heavy1 year ago

- While The World Sleeps

Eric Vaes's profile picture
Eric Vaes1 year ago

Echt humoristisch/satirisch zou ik het nu ook niet noemen, maar dat dit a.h.w. gecensureerd wordt is vele bruggen te ver! Dat gedoe van het laatste avondmaal daarentegen zou ik asap van het scherm halen, niet omdat men zich gekwetst zou voelen maar omdat dit zóóóó slecht is!

Clown ratio adjudicator's profile picture
Clown ratio adjudicator1 year ago

Met plezier gedeeld. Deze zelfcensuur is een staatszender onwaardig.

fr3ddy's profile picture
fr3ddy1 year ago

Het was niet zo grappig, maar we moeten terughoudender zijn met censuur.

Ilse Degreef's profile picture
Ilse Degreef1 year ago

Humor mag offensive zijn. Maar de kwaliteit van deze sketch is bijzonder laag. Vinik

Diane Keyser's profile picture
Diane Keyser1 year ago

Dit mag niet maar Brusselmans mag een mes in de keel steken van elke jood die hij tegenkomt. Waar is de grens? 2 maten 2 gewichten!!!

Thomas Va's profile picture
Thomas Va1 year ago

Oei straks worden de brave moslimzieltjes beledigd, dat kan niet. Dan maar een sketch over het christendom, dat is allemaal geen probleem.

Jos van den Berg's profile picture
Jos van den Berg1 year ago

Moslims hebben nu eenmaal geen gevoel voor humor, zelfs als het niet grappig is.

Jan Buyse's profile picture
Jan Buyse1 year ago

Flauw en onnozel, dit. Toch gedeeld. Ook flauwe humor moet kunnen.

P. 1's profile picture
P. 11 year ago

Terwijl dit filmpje eigenlijk, al grappend, de aandacht vestigt op het probleem, roepen degenen die daardoor geholpen worden juist om het te verbieden. Deze groep heeft véél te lange tenen.

Daniël's profile picture
Daniël1 year ago

@kris_duys Wat grote oren….. lijken wel muizen oren …

Suharo's profile picture
Suharo1 year ago

Behoorlijk flauw maar daarom niet minder leuk. Ik snap niet dat dit fragment moslims op de tenen deed trappen. Duitsers hadden toch geen humor? #terezieltjes

AddYourName's profile picture
AddYourName1 year ago

@JoostNiemoller Mijn god, wat een enorme oren. Of is dit weer AI?

Guy Van Mol ⚽️🚴🏼👟's profile picture
Guy Van Mol ⚽️🚴🏼👟1 year ago

Het is zelfs niet eens echt grappig. En al zeker niet “overdreven”.

rudi mattheus's profile picture
rudi mattheus1 year ago

@catherinejonk1 Menen ze dat nu echt? Zijn wij nu vandaag echt allemaal kleuters en Calimero’s geworden?

micha's profile picture
micha1 year ago

de casa - strook , goed gevonden

vakantieman's profile picture
vakantieman1 year ago

Is dit familie van @jpaternotte ? de oren komen overeen

Wattman's profile picture
Wattman1 year ago

Nochtans kan je dit heel goed/even goed beschouwen als een aanklacht op de schrijnend zwakke manier waarop de media/wereld/politici de échte pijn en ellende in Gaza becommentarieerd. Dit is absoluut niet lachen met de Palestijnen hun verdriet. Wel met de luxeproblemen hier.

guido's profile picture
guido1 year ago

Ik vind het niet zo erg grappig . Een reportage over de MAGA strook zou veel leuker geweest zijn .

Simon's profile picture
Simon1 year ago

Als dit al niet meer mag…

Udo's profile picture
Udo1 year ago

Tja, als er "mag" gelachen worden met het laatste avondmaal, dan hiermee ook wel zeker....

Turandot's profile picture
Turandot1 year ago

Is dit filmpje op de politiek correcte, extreem linkse woke -en doorgaans pro ‘Palestijnse’ #VrtCanvasTV niet een sneer naar het Europese plebs, dat zich enkel druk maakt over-en bezig houdt met - ‘ banale ‘ zaken, terwijl zogenaamd genocide gepleegd wordt op ‘ Palestijnen ‘?🤔

CycloManiac's profile picture
CycloManiac1 year ago

Leuk idee, slechte uitvoering. Nooit censureren.

Elie's profile picture
Elie1 year ago

@DeIdealeWereld een stel marginalen die denken dat de nulmeridiaan door hun kont loopt.

Alle Kamphuis's profile picture
Alle Kamphuis1 year ago

Tja!

Maja JCJ.'s profile picture
Maja JCJ.1 year ago

Dramatiek Gaza oorlog en Casa ontslagen in 1 filmpje. Je moet hier het cynisme van begrijpen, dat dit beide situaties aanklaagt. Maar mag wel, - een vaas en een mona lisa stukslagen om je punt te maken? - een voorzitter, nu premier, in romeinse tenue op een koekjesdoos?

Verwoestende Verwoesting.'s profile picture
Verwoestende Verwoesting.1 year ago

Is dat dezelfde zender waarop iemand sprak over stro in de foef van de moeder maagd Maria?

Albertus's profile picture
Albertus1 year ago

Free Casa !

Romain Thyssens 🖤💛's profile picture
Romain Thyssens 🖤💛1 year ago

Hoe flauw, zeg... #kleuterschool

Related Videos

Open brief moeder van 13-jarig slachtoffer #NicolasCaeyers (bron hln) Ik ben geen rechter, geen advocaat, geen openbare aanklager. Ik ben de mama van één van de slachtoffers van Nicolas Caeyers. Een zogenaamde BV die mijn 13-jarige zoon heeft verkracht. Mijn moedige zoon die dit al die jaren voor zich heeft gehouden. Mijn moedige zoon die twee jaar geleden beslist heeft om toch stappen te ondernemen omdat deze figuur almaar meer bekendheid kreeg en zich door zijn job liet omringen met kinderen.” “Het onderzoek bracht al snel aan het licht dat het ging om meerdere slachtoffers. De rechtszaak vond plaats in januari 2024. De heer Caeyers werd beschuldigd van verkrachting van minderjarigen en heeft de feiten ook bekend. Vreemd genoeg werd aan mijn zoon al voor de rechtszaak gezegd dat Nicolas Caeyers de feiten effectief bekent maar dat hij vermoedelijk geen celstraf zal krijgen. En zo geschiedde.” “Vol walging vernam ik vandaag de uitspraak van de Leuvense rechtbank. 1 jaar met uitstel krijgt dit stuk uitschot. Deze dader heeft zijn bekendheid misbruikt en heeft meerdere minderjarigen misleid en verkracht.” “De straf die opgelegd wordt door het Strafwetboek voor feiten van verkrachting is de gevangenisstraf van vijf tot tien jaar. Dit is uiteraard wanneer geen toepassing wordt gemaakt van verzachtende omstandigheden, om zo een minder zware straf of een gunstmaatregel toe te kennen.” Daarnaast bestaan er ook verschillende verzwarende omstandigheden, waarmee rekening moet worden gehouden. Deze hebben voornamelijk betrekking op de leeftijd van het slachtoffer. Is het slachtoffer jonger, maar boven de veertien, kan de straf vijftien jaar tot twintig jaar betreffen”, schrijft de moeder. “De straf is opsluiting van twintig jaar tot dertig jaar, indien het kind geen volle tien jaar oud is.” “Het bovenstaande staat in het Belgisch strafwetboek. 1 jaar met uitstel is de straf van Nicolas Caeyers. Wie kan dit uitleggen? Wanneer werd verkrachting van minderjarigen in ons land een akkefietje? Mijn inmiddels volwassen zoon, wordt nu dus voor een tweede maal onrecht aangedaan. De eerste keer door een pedofiele verkrachter. De tweede keer door de Belgische rechtsstaat.” “Hoe moeten ouders dit uitleggen aan hun minderjarige kinderen die fan waren van deze figuur? Moet je dan als ouder zeggen dat die mijnheer ‘foute dingen’ gedaan heeft maar dat dit best wel ok is in onze maatschappij?” “Ik vraag me als mama af hoe, waar en wanneer de rechter deze strafmaat bepaald heeft. Heeft die rechter zelf kinderen? Welke normen en waarden worden in België gehanteerd? Een rechter die de feiten kent, de wet kent, het strafwetboek kent en die dit alles dus op deze manier interpreteert.” “Ik heb geen begrip voor deze uitspraak noch voor de zogenaamde ‘verzachtende omstandigheden’. Ik zie alleen maar ‘verzwarende omstandigheden’. Ik voel alleen maar onmacht, boosheid en verdriet.”

boobietje💋

122,924 views • 2 years ago