Video yükleniyor...
Video Yüklenemedi
🤔 El bilingüisme mata el català, ens queda clar?
16,484 görüntüleme • 1 yıl önce •via X (Twitter)
11 Yorum

Sergi és pitjor, el bilingüisme no existeix científicament parlant. Sempre tens una L1. És a dir, no és que el bilingüisme matí al català, és que el castellà mata al català. Aquí li diuen bilingüisme per una qüestió de màrqueting.

🇺🇸 One Nation, under Trump, Stronger THAN EVER. Are you Trump Tough? 💪Tough T's Here:

Malauradament el bilingüisme acostuma a ser la primera etapa d’un procés que pot acabar eliminant la nostra llengua per sempre anomenat substitució lingüística.

El bilingüisme només serveix pq els autòctons catalanoparlants parlin castellà als monolingües castellanoparlants; així aquests pugen continuar sent-t'ho amb normalitat. El supremacisme ranci espanyol de sempre, carcoma de la nostra llengua. 💛♥️💛♥️💛♥️💛♥️💛

El 1960 vaig conèixer un ferrer que no entenia ni parlava castellà, a Martorell.

Més que clar, claríssim.

El bilingüisme és una manera woke de dir la diglòssia que el català pateix.

Claríssim!

Incorrecte. A Catalunya poden conviure perfectament el català i el castellà.

Nop....i me la pela. Fa mig segle que parlo tots dos sense cap problema. El llenguatge és viu i evoluciona constantment, per més que ho vulguis conservar.

L'error primer és confondre bilingüisme, opció personal i bona, amb cooficialitat, opció social i sempre subjecte a equilibris. A Catalunya tenim tres llengües cooficials desequilibrades: el castellà hegemònicament, el català teòricament i l'aranès declaradament.
