Загрузка видео...

Не удалось загрузить видео

На главную

Huiverluister!

61,987 просмотров • 1 месяц назад •via X (Twitter)

Комментарии: 0

Нет доступных комментариев

Здесь появятся комментарии из оригинального поста

Похожие видео

Kijk ze gaan hoor. Duitse opa’s en oma’s, fleecevestje, sandalen met sokken, koffertje vol herinneringen en nul schaamte. Rechtstreeks van ZDF naar de Zwarte Zee, want in Duitsland is het ineens te duur en te koud. Ja gek hè, als je dertig jaar stemt op partijen die alles slopen behalve hun eigen pensioenkantoor. In Bulgarije huren ze voor €550 een huis van 110 vierkante meter. In Berlijn krijg je voor dat geld nog net een bezemkast met schimmel en een woke huisgenoot die je verbiedt om vlees te eten. Dus opa zegt.. Tschüss Heimat en gaat rakija drinken aan zee. Ze leren de taal niet. Waarom zou je ook? Al die jaren immigranten uitgescholden om aan te passen.. maar nu gewoon wijzen, knikken, lachen, doen alsof je doof bent.. klassiek West Europees expat gedrag. Wir sind freundlich! Nee, jullie zijn goedkoop. Dat is iets anders. En dan dat toneelstukje.. Het was noodgedwongen. Onze pensioenen zijn laag. De overheid waardeert ons niet. OH NU PAS? Waar waren jullie toen alles kapot ging? Toen energieprijzen explodeerden door sancties? Toen huren krankzinnig werden? Toen Merkel Duitsland veranderde in een openlucht experiment? Toen lagen jullie op de bank. ARD aan. ZDF aan. Mond dicht. Stemmen braaf. Klappen voor beleid dat jullie eigen kinderen nu kapotmaakt godverdomme! En nu? Nu vluchten jullie. Niet protesteren. Niet vechten. Gewoon wegwezen.. en de rekening achterlaten bij de jeugd. Kinderen mogen drie banen doen voor een kamer zonder raam, terwijl opa goedkoop overwintert aan de Zwarte Zee en klaagt over het brood. En Bulgarije? Dat arme Balkan land mag weer de opvang doen voor West Europese (slachtoffers van hun eigen democratie) Sorry hoor, maar dat is geen solidariteit.. dat is laf exporteren van ellende. Je hebt niets gedaan toen het misging. Je zei niets toen alles duur werd. Je keek weg toen je stem alles verwoestte. En nu wil je rustig oud worden op andermans kosten? Nee. Dat is geen migratie. Dat is vluchten voor verantwoordelijkheid. Bugarska, šutni ih nazad! Svoju su zemlju razjebali, sad dolaze da razjebu Bugarsku. Ležali su, šutjeli, glasali.. sad bježe kao pacovi kad brod tone. #Bugarska #BugarskaObala #NarodProtivSistema #StaraEvropa Vuurtje uit. Rakija leeg. De dorp in, lekker dansen. Ciganska Kraljica Mariba 🌸

⚜️ Mariba 👑

41,292 просмотров • 6 месяцев назад