Loading video...

Video Failed to Load

Go Home

584,134 views • 2 years ago •via X (Twitter)

8 Comments

efradını cami, ağyarını mani's profile picture
efradını cami, ağyarını mani2 years ago

“Şu beş şey gelmeden önce beş şeyin kıymetini bilin: Ölüm gelmeden önce hayatın, meşguliyet gelmeden önce boş vaktin, hastalık gelmeden önce sağlığın, yaşlılık gelmeden önce gençliğin, fakirlik gelmeden önce zenginliğin.” hadisine benziyor.

Zekeriya Sekin's profile picture
Zekeriya Sekin2 years ago

ONSEKİZİNCİ DEVA: Ey şükrü bırakıp şekvaya giren hasta! Şekva, bir haktan gelir. Senin bir hakkın zayi' olmamış ki şekva ediyorsun. Belki senin üstünde hak olan çok şükürler var, yapmadın. Cenab-ı Hakk'ın hakkını vermeden, haksız bir surette hak istiyorsun gibi şekva ediyorsun. Sen, kendinden yukarı mertebelerdeki sıhhatli olanlara bakıp şekva edemezsin. Belki sen, kendinden sıhhat noktasında aşağı derecelerde bulunan bîçare hastalara bakıp şükretmekle mükellefsin. Senin elin kırık ise, kesilmiş ellere bak! Bir gözün yoksa, iki gözü de olmayan a'malara bak! ALLAH'a şükret. Evet nimette kendinden yukarıya bakıp şekva etmeye hiç kimsenin hakkı yoktur. Ve musibette herkesin hakkı, kendinden musibet noktasında daha yukarı olanlara bakmaktır ki şükretsin. Bu sır bazı risalelerde bir temsil ile izah edilmiş. İcmali şudur ki: Bir zât, bir bîçareyi, bir minarenin başına çıkarıyor. Minarenin her basamağında ayrı ayrı birer ihsan, birer hediye veriyor. Tam minarenin başında da en büyük bir hediyeyi veriyor. O mütenevvi hediyelere karşı ondan teşekkür ve minnettarlık istediği halde; o hırçın adam, bütün o basamaklarda gördüğü hediyeleri unutup veyahud hiçe sayıp şükretmeyerek yukarıya bakar. Keşke bu minare daha uzun olsaydı, daha yukarıya çıksaydım, ne için o dağ gibi veyahud öteki minare gibi çok yüksek değil deyip şekvaya başlarsa, ne kadar bir küfran-ı nimettir, bir haksızlıktır. Öyle de: Bir insan hiçlikten vücuda gelip, taş olmayarak, ağaç olmayıp, hayvan kalmayarak, insan olup, müslüman olarak, çok zaman sıhhat ve âfiyet görüp, yüksek bir derece-i nimet kazandığı halde, bazı ârızalarla, sıhhat ve âfiyet gibi bazı nimetlere lâyık olmadığı veya sû'-i ihtiyarıyla veya sû'-i istimaliyle elinden kaçırdığı veyahud eli yetişmediği için şekva etmek, sabırsızlık göstermek, aman ne yaptım böyle başıma geldi diye rububiyet-i İlahiyeyi tenkid etmek gibi bir halet; maddî hastalıktan daha musibetli, manevî bir hastalıktır. Kırılmış el ile döğüşmek gibi, şikayetiyle hastalığını ziyadeleştirir. Âkıl odur ki: لِكُلِّ مُص۪يبَةٍ اِنَّا لِلّٰهِ وَاِنَّٓا اِلَيْهِ رَاجِعُونَ sırrıyla teslim olup sabretsin; tâ o hastalık, vazifesini bitirsin gitsin. Lemalar - 215 🌷🌹🇹🇷🕋

ahiretin yolcusu's profile picture
ahiretin yolcusu2 years ago

Jackie Chan diyorki "Şükredin". Peki müslümanlar bunu her gün diyor niye anlamayanlar anlamıyor.

Venüs's profile picture
Venüs2 years ago

Evet doğru sahip olduğumuz şeylerin değerini bilmeliyiz ama fazlasını isteyip bunun için mücadele etmek de yanlış değil… hayatta bi amacınız olmalı ki hayat yaşanabilir olsun…

Yasin's profile picture
Yasin2 years ago

@filmizletavsiye @DownloadVideo_

𝒫𝓊𝓃𝒶.🇹🇷's profile picture
𝒫𝓊𝓃𝒶.🇹🇷2 years ago

Evet.

ERKAN ꓭꞰᖈƜAN's profile picture
ERKAN ꓭꞰᖈƜAN2 years ago

Ne bu korku algı yersen sende onlarda mi sin Chan slm soyle

şehriban pekcan's profile picture
şehriban pekcan2 years ago

Evet

Related Videos