Loading video...
Video Failed to Load
Kötülük problemi üzerine Enis Doko
32,784 views • 1 year ago •via X (Twitter)
11 Comments

@enis_doko Harika özetlemiş

@enis_doko Cevap gibi cevap.

@enis_doko Şimdi ortada birkaç tezat var onu atlamış beyefendi. İlki bebek aşıdan sonra kendi dediği gibi kısa süre sorun yaşayacak ama Tanrıya inanmayan biri sonsuz cehenneme gidecek yani Tanrı bana kötülük yapacak veya buna izin verecek ben ona inanmayınca yine beni suçlayıp sonsuz azaba+

@enis_doko Enis Doko şüpheci teizmi beğenmiyor

- Retrograde

@enis_doko Aslında bunu anlatan en iyi diyakektik yaklaşım lysis diyaloğu. Burada dostluk üzerine derler evet ama sonucunda dostluk yapanların dostluğun ne olduğunu bilmediğini anlatır. Biraz basitçe anlatır Lakin başka diyaloglarda ise burada olduğu gibi hekimlik üzerinden anlatır

@enis_doko Ben 20 yasindayim ömrüm cehennem gibi geçti. Tanrı benden nefret mi ediyor? Doğru düzgün ne çocukluğu ne ergenliği yaşadım ben. Hatta ergenliği yaşamadım bile. Soruyorum tekrar tanrı benden nefret mi ediyor? Eğer bu onun bana sevgisiyse ben de başkasına mi sevgimi gostereyim ayni

@enis_doko Bebeklik aşılarının zehir olduğunu kavrayamayacak bir adam aydın rolünde halka, kavramlar üzerinden hakikatı anlatmaya çalışıyor. Ülke mi sıkıntı dönem mi sıkıntı anlamadım ama bu insanlarla yaşamak çok zor

@enis_doko Enis bey büyük resim argümanı savunuyor ama sebepsiz kötülükler var kimsenin görmediği ve hiçbir şeye katkı sağlamayan bir çok kötülük var.

@enis_doko her şeyin nedeni olan ezeli ve edebi bir varlığın gerekçesinin olabileceğini nerden çıkarıyorsunuz?

@enis_doko Ne saçma bir açıklama. Bebeğe aşı yapıyoruz çünkü gücümüz onu aşı yaparak korumaya çalışmaya yetiyor. Sonsuz güç sahibi olsak aşı yapmadan da korurduk onu ve aşıya gerek kalmazdı. Kıt güç sebebiyle acı verilmek zorunda kalınıyor yani. Allah için bu geçerli olabilir mi?
