Loading video...

Video Failed to Load

Go Home

8,828,349 views • 1 year ago •via X (Twitter)

11 Comments

iQbaLSamaH's profile picture
iQbaLSamaH1 year ago

Boss² je fikir macam ni. Orang cina yang bekerja semua nak work life balance. Bukan orang melayu ye, mat salleh pun takda gila nak kerja macam diaorg sampai mati dekat tempat kerja. Kalau tak mati dekat tempat kerja, bunuh diri pun ramai. Itu ke yang nak? Apek sewel

(madam) lissa angking's profile picture
(madam) lissa angking1 year ago

Dude wants to be a multinational company but did not hire someone who knows International Business mcm ni lah. Bodoh piang. Try Middle East countries/Spain/Italy lah kau tengok working hours and cultures dia macam mana.

Hardy Awunk's profile picture
Hardy Awunk1 year ago

"They don't want to OT" Cerita la ni, OT bayaq tak? Tak payah expect orang stayback tapi hang kedekut nak compensate. Boss aku cina, dia pun tak suka orang dok stayback unless hang mai lambat then hang ganti la balik time hang.

DazzlingDawn's profile picture
DazzlingDawn1 year ago

(1) Sbb tu British kena import C & I sbb M prefer balanced lifestyle bukan nak jadi slave labor. (2) M kena prepare utk akhirat sbb hidup sana lebih lama so lantak la Jumaat tengahari MIA pun. (3) M = malas? No. Some of us are highly intelligent, some oso bodo like others too.

De Lipas's profile picture
De Lipas1 year ago

Tak payah bukak kompeni kt sini. Jgn bawak masuk pekerja PRC kerja sini. Bukak bisnes kt korea selatan dan jepun. Dua2 tu bole suruh pekerja kerja sampai mati. Bisnes serata dunia tp minda tertutup tak guna juga

Jauregizar's profile picture
Jauregizar1 year ago

Banyak songeh la. Bukak jela business kat China sana tu. Cheapskate la tu nak bayar murah orang local.

Everett's profile picture
Everett1 year ago

Hear me out, he’s Chinese from China. And their work culture is work kaw kaw, they even have a term 996, meaning morning 9am till night 9pm, for 6days. This is how competitive in China, even Malaysia Cina also can’t tahan.

Premium's profile picture
Premium1 year ago

Which one suits you best?

zafran | takafulexpert | weddingtemplate's profile picture
zafran | takafulexpert | weddingtemplate1 year ago

Let's vice versa balik pasal boss mcm ni, nak jadi kesayangan dia kau kena kuat bodek, bonus bagi tak bagi, naik increment tak tinggi mana, kalau OT berapa RM je dapat (tak berbaloi). His statements are pathetic.

Melody226's profile picture
Melody2261 year ago

For malays, never ask to work with boss like this. They expect you to work like a slave and will always mad at you for literally everything. They also treat you less than human bcos their mindset is still in the 1800s. Buat stress je. Cari je tmpat kerja yg kurang toksik. +

JMN's profile picture
JMN1 year ago

Working with mainlanders : always complaining, never satisfied, always speak in their mother tongue, very recist & rude, pushy & heartless, money-oriented head, pengotor, tak mandi, sombong, rasa diri bagus, rasa mainland paling best dlm dunia.

Related Videos

Bg udah bg😭
0:46

Sensitive content

Bg udah bg😭

Kegoblogan.Unfaedah

1,057,718 views • 2 years ago