正在加载视频...

视频加载失败

66,051 次观看 • 1 个月前 •via X (Twitter)

0 条评论

暂无评论

原始帖子的评论将显示在这里

相关视频

מספרים על הרב שלמה זלמן אוירבך שפעם הגיע בחור ישיבה מבית וגן לומר לו שהוא רוצה לנסוע לצפון לקברי צדיקים. הסתכל עליו הרב ואמר לו, למה לצפון? הצביע הרב אל הר הרצל ואמר לבחור, הנה שם נמצא הר הרצל ובו קבורים מאות ואלפי צדיקים לך להתפלל שם. לוח השנה הישראלי הוא אולי הקשה והמורכב מכולם. הוא לוח שנה שנושא בתוכו את מסורת אבותינו, לצד ציונות מתחדשת. הוא לוח שנה שמזכיר לנו את השורשים העמוקים שלנו, את המחיר הכבד ששילמנו ואנחנו עדיין משלמים, על הזכות לחיות בארץ שלנו. אותו לוח שנה שבשבוע אחד כל כך ישראלי, כולנו עוברים טלטלה אחרי טלטלה, משואה לתקומה, מזיכרון וגבורה, לחגיגות של שמחה. הצפירות המפלחות את האוויר וחודרות אלינו עמוק אל תוך הלב, בעודנו מרכינים ראש לזכר אותם גיבורים וגיבורות, הן הרגע הישראלי ביותר בשנה עבור רבים מאיתנו. דקות בודדות לאורך השנה שמשאירות מאחור, לזמן קצר, אולי אפילו קצר מדיי את כל המחלוקות, את כל מה שמפלג, את כל מה שמרחיק אותנו אחד מהשני, ומדגישות את היותנו עם אחד, במדינה קטנה אחת, שהשנה השבח לבורא עולם, הראתה לעולם כולו את כוחה ועוצמתה. הכוח והעוצמה שהקרנו אל העולם, הגיעו עם מחיר כבד, אותו שילמו גיבורים וגיבורות אשר היו ואינם עוד. הכאב? אדיר. והמילים? המילים לא תמיד מספיקות כדי לנחם. מה תאמר לילדה קטנה שאביה כבר לא ילווה אותה בדרכה לחופה? איך תסביר לילד שאביו כבר לא יקח אותו למשחק כדורגל? איך תנחם בעל שאישתו כבר לא תחכה לו בשובו הביתה? ואילו מלים בכלל יוכלו להציע נחמה לאישה שכל רצונה הוא ללטף פעם אחת אחרונה את אהובה? וכשאין מילים לעתים מספיקה שתיקה ״וידום אהרון״. שתיקה מלאה בתודה, בהוקרה, בהרכנת ראש ובהבטחה שהיא הציווי הישראלי ביותר והחשוב מכולם, שמותם לא יהיה לשווא, שנהיה ראויים. ולצידה של אותה שתיקה עוצמתית, צמד מילים החוזרות על עצמן פעם אחר פעם, אחר פעם ״שנהיה ראויים״. צמד המילים האלו ״שנהיה ראויים״, אינם עוד ביטוי עבורי כשר לביטחון לאומי הן הפכו לתוכנית העבודה שלי. תוכנית אותה אני מיישם יום ביומו, בכל פעם שאני יורד לשטח, בכל חוק שעובר, בכל פעם שאנחנו נותנים גיבוי לשוטרים שלנו ללוחמים שלנו, ללוחמי ולוחמות הכליאה שלנו, תמיד ניצבת מעלינו החובה, ״להיות ראויים״. אני ניצב מולכם היום, משפחות השכול של שוטרי ושוטרות משטרת ישראל, של לוחמי ולוחמות שב״ס ומתחייב בפניכם, נמשיך להיות ראויים. ראויים לאומץ שלהם. ראויים לנחישות שלהם. ראויים להקרבה שלהם. המורשת של הנופלים מחייבת אותנו לא רק לזכור, אלא לפעול. ה-7.10 היה רגע של מבחן, רגע עצוב מאוד, הוא רגע גם של הזדמנות גדולה, של רוח גדולה, הזדמנות לשנות את הקונספציה, הזדמנות לקבע מחדש את ההרתעה, את המעמד של צה"ל, של המשטרה, של שירות בתי הסוהר, של ישראל כמעצמה, חלק מההזדמנויות האלה חיבקנו בשתי ידיים. אני גאה גאה שיש לנו צבא, מוסד ושב״כ שחיסלו את סינוואר, נסראללה וחמינאי, ועוד עשרות אלפי רוצחים. אני גאה במשטרה שלנו, שב-7.10 שוטרים ושוטרות, לוחמים ולוחמות יצאו מהבית, לפעמים רק באקדח מול נשק כבד של החמאס והצליחו להציל את המצב. אני גאה בשירות בתי הסוהר שלנו ששינה לחלוטין את תפיסת עולמו הקודמת והיום הופסקו הקייטנות, יש סדר בבתי הסוהר, יש משילות, יש נחישות, יש ריבונות. אני אומר כאן, מול קברי הגיבורים והצדיקים, חובתנו היא לא רק לזכור, חובתינו ״להיות ראויים״. יחד נבנה, יחד נמשיך את המסע, יחד נמשיך את המורשת שהם הותירו לנו, ובעזרת השם יחד אנחנו מנצחים וננצח ניצחון מוחלט את האויבים שלנו כדי שהילדים שלנו יוכלו לשבת כאן בשקט. ה׳ יקום דמם🕯️💔

איתמר בן גביר

12,310 次观看 • 2 个月前

אלימות מתנחלים קשה בעין סמיה בגדה המערבית, והפעם נגד חבר יקר שלי, ליאור עמיחי, מנכ"ל 'שלום עכשיו' שהדריך סיור לפעילים של מפלגת הדמוקרטים. ליאור הוכה ונחבל בפניו! ע״י מתנחל שלא קיבל את זה שלא אפשרו לו לפלוש למיניבוס ולדרוש ת״ז מהנהג הערבי. הסיטואציה שקדמה לכך: המתנחלים עיכבו את המיניבוס על דעת עצמם, דרשו מהנהג ת״ז, החלו לתחקר את הנוסעות והנוסעים, חסמו את הרכב ולא אפשרו להם לעזוב את המקום במשך זמן ממושך. מי שבסוף עוכב על ידי הצבא והמשטרה הם דווקא הפעילים המותקפים (!) ולא המתנחלים האלימים. נזכיר כי בשנה האחרונה השתלטו מתנחלים על המעיין, ומאז נשללה מפלסטינים גישה אליו, וצינורות שסיפקו מים לכפרים סמוכים והיוו מקור מים חשוב עבורם נחתכו. צפו בסרטון עד הסוף. מעבר לאלימות, האדנות ושכרון הכוח שלהם בלתי נסבלים. אם הם היו פלסטינים, רק דמיינו איזה מכות הם היו חוטפים. וגם אז כנראה שהמשטרה וצה״ל היו מתעלמים (אם מישהו בכלל היה מדווח). ככה מנשלים פלסטינים מאדמותיהם, עם רוח גבית וגיבוי מהמדינה. ככה נראה סיפוח דה-פקטו, בכוח ובאלימות. החלמה מהירה Lior Amihai, ותודה שהייתם שם. שלום עכשיו הדמוקרטים

Nava Rozolyo נאווה רוזוליו

17,742 次观看 • 1 个月前

האמת שהתמונה הזו מגלמת בתוכה כל כך הרבה: * החיילים אינם חשים בסכנה ומתנהלים בהתאם. זה תואם את הערכות המודיעין בעת הפלישה לסוריה וכיבוש איזור החיץ וג'בל אלשיח' שאין כל מידע המעיד על כוונה סורית לפלוש לישראל. כלומר, החיילים במילואים במקום להיות בביתם עם משפחותיהם תקועים בסוריה, ללא שתהיה הצדקה ביטחונית הגיונית לכך. מדיניות בטחונית על סמך טראומה והנחה שהצבא לנצח לא יהיה מסוגל להגן על ישראל מתוך גבולותיה אינה מדיניות הגיונית. * כמובן שהמשך הכיבוש של דרום סוריה (שכולל הקמת מחסומים, הריסת בתים, החרבה של שדות חקלאיים ובתי גידול לדבורים, מעצרים, מניעת גישה לשדות חקלאיים וחורשות) עם הזמן כן עלול להביא ליצירתם של תאי התנגדות. ישראל יוצרת את חזבאללה החדש כמו שהכיבוש של דרום לבנון יצר. * השלולית הזו שסמוכה לגדר הגבול על הגולן היא התגלמות של מה שישראל השיגה בפלישה הזו בתמורה למה הפסידה. במקום שיתוף פעולה ביטחוני אסטרטגי נגד הציר האיראני, תוך ניצול מיקומה הגיאוגרפי של סוריה על הגבולות עם עיראק ולבנון, מקבלים אחיזת שטח שהיא כמעט חסרת משמעות מבחינה ביטחונית, בוודאי בעידן של כטב"מים ולוויינים שיכולים להשקיף רחוק יותר לתוך שטח סוריה. * אני כותבת זאת על סמך ידע ושיח עם אנשי ממשל בכירים בדמשק - ניתן היה להגיע אפילו להסכם שלום עם סוריה לולא ההתנהלות הישראלית המטומטמת והתוקפנית לאחר נפילת אסד. במקום השלולית הזו, אפשר היה לשחות בים של לאד'קיה וטרטוס או באגמים היפהפיים במדינה. מצרפת סרטון מלאד'קיה שצילם חבר, מדריך טיולים באיזור החוף.

Elizabeth Tsurkov

47,891 次观看 • 21 小时前