Loading video...

Video Failed to Load

Go Home

התגעגעתי לפרשנות המתוקה :)

320,263 views • 3 years ago •via X (Twitter)

10 Comments

Shaul Olmert's profile picture
Shaul Olmert3 years ago

״עובדות בצד״ זה שמו האמיתי

Sheren Falah Saab شيرين فلاح صعب's profile picture
Sheren Falah Saab شيرين فلاح صعب3 years ago

"עובדות בצד" 🤓

Iris Boker's profile picture
Iris Boker3 years ago

מהמם כפרה עליך החלק הנורא שאין לאן להקצין את הסאטירה הוא נהיה הסאטירה

Boaz's profile picture
Boaz3 years ago

אני עדיין מחכה לפארודיה, עד כאן נשמע כמו חיקוי אמין למדי...

אבישי בן חיים's profile picture
אבישי בן חיים3 years ago

אבל תעיין פה יא מוכשר. יעזור לך להכנס לדמות ... 🙂

Yaniv Biton's profile picture
Yaniv Biton3 years ago

נו מה? ברור שעייניתי עבודה בסיסית על הדמות. שבוע טוב ומתוק :)

Yarden Azizi 🖤🎗️'s profile picture
Yarden Azizi 🖤🎗️3 years ago

ייתכן ודמעתי קצת מצחוק מהחיקוי הזה

daniel amram - דניאל עמרם's profile picture
daniel amram - דניאל עמרם3 years ago

גאוןןן זה בול

הקיפוד's profile picture
הקיפוד3 years ago

עובדות בצד 😂😂😂

Sherri's profile picture
Sherri3 years ago

אתה כל כך מוכשר!!! (והוא פשוט בלתי נסבל… 😂)

Related Videos

האם עומר אדם הוא ישראל השנייה? כן. עומר אדם הוא מורה דרך של ישראל השנייה כי הוא מפייס ומבשר את הבשורה המתוקה של הפיוס הגדול. ואיך עומר אדם ממשיך את הקו של מנחם בגין? קטע נוסף מתוך הריאיון עם רוני קובן… (ריאיון שהתנצלתי עליו כי יצא מפלג ומקטב, אחרי שנה ששתקתי כדי לא לגרום חלילה פילוג וקיטוב באמצע מלחמה. אבל אולי הקטע הזה יתקן לפחות קצת ויסביר יותר עד כמה לב הבשורה המתוקה היא הכמיהה לאחדות ולפיוס בינינו ובתוכינו, במובנים הכי עמוקים שאפשר). תמליל מתוך המשאל: מיהו ישראל השנייה? (שאני מצר עליו, אבל כבר יצא אז לפחות הקטע הזה מתקן קצת ומפייס בינינו ובן היהדות שלנו לבין הישראליות שלנו, אני מקווה) -עומר אדם? -"עומר אדם הוא מורה דרך... עומר אדם... תקשיב, אני מסביר: מה זה (הבשורה המתוקה של) ישראל השנייה. ישראל השנייה מציעה פיוס. מה הפיוס הכי גדול שהיא מציעה? -למרות שהוא חצי אשכנזי -לא קשור -והוא מליין ברמות פסיכיות -די, מה זה קשור מליין? ישראל השנייה מציעה את ההצעה של בגין. בגין הציע פיוס בין היהדות שלנו לבין הישראליות שלנו. התפיסה המערבית המוחלטת יוצא ממנה, מתוך התפיסה הזאת, איזו דיכוטומיה בין היהדות שלנו לבין הישראליות שלנו. בא בגין ואומר לנו... בגין הוא מורה דרך של המזרחית בהקשר הזה, שתבין שזה לא באמת עדתי. בגין הוא המורה דרך הכי גדול של המסורתיות המזרחית. בגין אומר: כשאבא שלי הלך בצעדת המוות בשואה, על השפתיים שלו היו שני טקסטים: 'שירת התקווה' ו'שמע ישראל'. מה בגין מלמד אותנו? הוא מלמד אותנו ש'התקווה' ו'שמע ישראל' זה לא שני טקסטים שונים. 'התקווה' זה ההמנון הלאומי שלנו ו'שמע ישראל' זה ההמנון הלאומי שלנו. ו'שמע ישראל' זה טקסט דתי שלנו ו'התקווה' זה טקסט דתי שלנו. והוא מפייס ביניהם. ... ועומר אדם אותו דבר. עומר אדם כששואלים אותו במשאל של פנאי פלוס: "מה הכי ישראלי בעיניך?" מה הוא עונה המתוק הזה: "הכי ישראלי בעייני - להניח תפילין". הוא מבטל את הדיכוטומיה בין היהדות שלנו לבין הישראליות שלנו. הוא מפייס ביניהן. הוא מורה דרך עצום וחשוב ומתוק. - מסכים…

אבישי בן חיים

47,854 views • 1 year ago

הימין מחפש הוגנות. הוא נצמד לעיקרון של מינויים נייטרליים, חסרי גוון מובהק או תפיסת עולם אידיאולוגית. זו הסיבה שבממשלות הימין מאז ימי מנחם בגין נבחרים לא פעם אנשים שבמקרה הטוב מזוהים עם זיקה לאומית מתונה — ובמקרה הרע, אנשי שמאל מובהקים. הטישטוש המהותי. שי ניצן, מנדלבליט, ניצן אלון, רונן בר — כולם עמדו או עומדים בצמתים רגישים, בשם "האיזון", ובפועל יוצרים סטייה. כך גם נפתלי בנט, גדי אייזנקוט(שאני מחבב ברמה האישית), נדב ארגמן - כך גם חברי צוותים נוספים שממונים בשם מראית עין של מקצועיות — כשבפועל נוכחותם מייצגת צד אחד בלבד. לעומת זאת, בהנהגת השמאל אין יומרה לניטרליות. יש אופורטוניזם גלוי — הכל פוליטי, הכל גמיש, הכל ניתן לשכתוב. אם צריך מיצובישי, תהיה מיצובישי. אם חייבים להפיל את הימין גם המילה "בוגד" תחזור לכשירותה הראשונה. כשהכח לזייף זכויות אדם נמצא בידים הנכונות, אפשר לעקוב אחרי פוליטיקאים בניגוד לחוק ולהכניס רוגלות לטלפונים של מי שמנגד לעמדתך האידאולוגית. כל כלל ניתן לכיפוף, כל עיקרון נתון לפרשנות — כל עוד הוא משרת את המטרה. כשהשופטת פרוקצ'יה, למשל, קוראת למרי אזרחי — היא לא חשה בדיסוננס. היא גם לא שכחה את מילותיה שלה, אז, ב־2005: "מעשים של אלימות, שיבוש מערכות ציבוריות, כדי לקדם אידיאולוגיה זו או אחרת אינם רק עבירה על החוק. הם משקפים התנהגות אלימה, אנטי דמוקרטית, המבקשת לחתור תחת הליכים תקינים של הממשל ולשבשם בכוח זרוע." זה לא שינוי עמדה. זו היפוקריזיה. זה דאבל סטנדרט מובהק. וזו הוכחה לכך שמערכת האיזונים בדמוקרטיה לא נועדה רק לבלום — אלא גם להפעיל כוח נגדי. לא להיבלע, אלא למשול. לא למנות אפורים – אלא להציב עמוד שדרה אל מול החד-צדדיות של המערכת הקיימת.

🇮🇱עמיחי אליהו - Amichay Eliyahu

11,411 views • 1 year ago

מה עושים יהודים כשהם נתקלים בגילויי אנטישמיות? יש מנעד שלם של תגובות מחשבות ותהיות שיכולים לעלות. אבל יש סוג מסויים של התנהגות שניתן למצוא אצל מספר יהודים (ראו ציוציהם האחרונים של תומר פרסיקו ונדב פרי) - שהמהות שלה הוא דחף עז לרצות. להפנות אצבע מאשימה קודם כלפינו, היהודים ולא לרגע לעצור ולנסות להבין שהאנטישמיות מושרשת כל כך עמוק בתרבות המערבית עד שהיא כמעט במעמד של חוק טבע. כמו שיש גרביטציה - ישנה אנטישמיות. עכשיו, אני לא אומר: ״בוהוהו, איזה מסכנים אנחנו היהודים, כל העולם אנטישמי ושונא אותנו״ אני פשוט אומר שכמו שאני לא הולך להתאונן על חוק המשיכה או על כל חוק פיזיקלי אחר - אני לא הולך להתלונן על אנטישמיות, כי זה חסר תוחלת. אבל אני גם לא הולך להעמיד פנים שהיא לא קיימת. היא קיימת, היא נוכחת, היא מושרשת בצורה כזו שכששגריר צרפת בישראל בתכנית רדיו של אפי טריגר בעצם מזהיר את היהודים לבל ״יגיבו חזק מדי בעזה״ כי אז ״[שלא יתפלאו] שקהילות יהודיות נפגעות בניכר״ - הוא אפילו לא שם לב שהוא בעצם טוען טענה אנטישמית טהורה - ״לא שונאים אתכם היהודים סתם״. אבל אין אנו נצרכים לפיון התורן של הקה-ד׳אורסיי [משרד החוץ הצרפתי] כדי לדעת עד כמה האנטישמיות מושרשת עמוק בתוך התרבות והפולקלור הצרפתיים. מספיק לפתוח מילון צרפתי ולחפש את המונח ״עינית בדלת״ [ראו הסבר מצורף בסרטון]. זה שם. אז מה נעשה ל״גויים״? נחנך אותם בצורה ווקיסטית מעיקה? נעשה להם ״הסברה״ יותר טובה? זה לא יעזור וזה לא ישנה את המהות. אנחנו היהודים צריכים להבין את זה. להשלים עם זה שזה קיים וזה נפוץ מאוד מאוד ובעיקר להבין שזה חלק מהזהות והמהות של רוב אנשי המערב שאינם יהודים. ורק ברגע שנבין ונפנים את זה שהאנטישמיות כאן כדי להישאר ולא הולכת לשום מקום. נוכל אולי לנער מאיתנו את ההתנהגות השטעטעלית הזו שיש לחלקינו שהיא האינסטינקט של להתרפס, לנשוא חן, לנסות ולהראות ל״נאורים״ שגם אנחנו ״נאורים כמותם״ ושאישית אנחנו לא ״כמו כל היהודים ההם, אנחנו יהודים בסדר, אנחנו חושבים כמוכם״. ההתנהגות הזו רק מאששת ומעודדת ומלבה את השנאה והזלזול ביהודים. כשאני הייתי סטודנט לאדריכלות, בשנה הראשונה, ברגע שהסטודנטים הצרפתים ״שברו איתי דיסטנס״ - זכיתי ״להנות״ מארסנל הבדיחות האנטישמיות שלהם וכיוון שגדלתי כילד יהודי בארץ ישראל (מוגן מכל גילוי אנטישמיות שהוא) ובגלל שהברזתי מהמון שיעורי תוע״י - לא הכרתי את הסטראוטיפ הכי חזק על היהודים - אהבת הכסף ולכן, קלולס כפי שהייתי - לא הבנתי את הפאנצ׳ים של הבדיחות האנטישמיות. היה צריך להסביר לי וזה היה מביך גם לי וגם לאנטישמים. שזה, לכשעצמו, די משעשע כשאני חושב על זה היום. אבל אתם יודעים מה יצא מזה שכל הזמן כולם היו בטוחים שיש לי אובססיה לכסף ושאני טוב בלעשות כסף? גדלתי לתוך הקונכיה הזו שבנו לי ובאמת למדתי איך להיות טוב עם כסף. האוריינות הפיננסית שלי היתה אפסית ועכשיו היא גבוהה. למעשה, אני די בטוח שמכל האפסים שהיו איתי בשנה הראשונה ללימודי האדריכלות - אני זה שהרוויח הכי הרבה כסף בחייו. וזו בעצם הנקודה שלי - אל תתרפסו בפניהם. אל תתחנחנו - **תוציאו להם את העיניים**. לא משנה מה נעשה הרי - ישנאו אותנו וינסו לפגוע. בואו נהפוך את זה לקרדום לחפור בו. פשוט נשאף למצויינות בכל תחום ונוכיח להם שאנחנו באמת ״העם הנבחר״ או יותר נכון - העם המובחר. הנחמה היחידה שלנו נגד כל מפלי השנאה השוצפים האלה צריכה להיות ההצטיינות. תעשו לעצמכם תרגיל מנטלי - כל פעם שאתם נתקלים בגילוי שנאה כלפינו - תחשבו - מה אני יכול לעשות בחיים שלי יותר טוב עכשיו כדי להוציא לנבלות האלה את העיניים עוד יותר. שיקנאו יותר ושישנאו ושיתפוצצו. העם שלנו המציא את החיסון לפוליו, את פצצת האטום, את הלייזר, את כיפת ברזל, את הקונספט של [לפחות] יום מנוחה אחד בשבוע. אפילו האלוהים של מרבית השונאים האלה נולד חי ומת יהודי. המלחמה הזו תיגמר מתישהו בקרוב ואז נוכל להקדיש את כל מרצנו וכל מאודנו ליצירה, לפיתוח ולהתקדמות. הנקמה המתוקה שלנו תהיה שאנחנו נהיה כל כך טובים עד שהם יאלצו לחזר לפתחנו בצר להם. תנו להם ללמוד בדרך הקשה. לשנות אותם הרי לא נוכל וחבל על הזמן וההשפלה. [קישור לפודקאסט המלא עם תמיר דורטל, טל לוריא ודין מוריאל בציוץ הבא]

Itai Cellier

15,501 views • 9 months ago

איפה ישנם עוד שקרנים כמו השקרן ההוא? טאוב טוען שאני "מוותר על שלושה לילות שינה בשביל להוכיח את מה שלא נכון, הוא יכול "להוכיח" שהכלב שלך הוא בעצם אבא שלך". אני מאמץ, בשינויים קלים. לא צריך להוכיח שהכלב שלך הוא בעצם אבא שלך. מספיק להוכיח שאתה כלב. ולא צריך שלושה לילות כדי לחשוף את השקרים. מספיק שלוש דקות ועוד יישאר זמן לקרוא את המבזק על ההתעללות האחרונה של ואנס או טרמפ בנתניהו. נדמה שההתהפכות של האליל השני של טאוב על האליל הראשון קצת הוציאה אותו מריכוז ואפילו השקרים לא מה שהיה פעם. קל מדי, כמעט מעליב. תראו איך מפרקים אותו ברגע: מאות מילים טאוב שופך כדי לנסות ולשכנע שהוא לא תמך בעלילה המכונה "הבגידה מבפנים", עלי, על המשפט, תודות לעורך הדין שלו, הטונים הגבוהים שהגיע עם חברים, מאמרים שלו ששם לא הזכיר את התיאוריה, ועל כך שחסם כאלה שתמכו בתיאוריה. "הרייני להבהיר", הוא מנסה לתקף את דבריו, אחרי ש"הבהרתי לו" ועכשיו "אבהיר גם לכם", כדי שגם "יהיה ברשומות", וגם "יישאר ברשת לפרוטוקול". עד כדי כך. שני דברים הוא לא עושה: הראשון: הוא לא אומר מילה על הוידאו שצירפתי מהפודקסט שלו עם אמיר אביב בו משתמש טאוב כפלטרפומה להפצת הקונספירציה האפלה והזדונית. טאוב טוען ש"הוא חתך שאלות שלי שבהן אני מאתגר מרואיינים כדי לברר מה דעתם בנושא, והציג את השאלות כאילו הן עמדתי" אז למה הוא לא שם פה את הקטע הנכון, לתקן את הרושם, בלי לחתוך את השאלות שלו? פשוט כי לא משנה איך היה גוזר, יוצא שלא רק שהוא מסביר בלהט למה תיאוריית הבגידה מבפנים עושה שכל, אלא שכשאביבי מסביר לו למה הוא חושב שזו שטות, טאוב מתווכח איתו הנה, מצורף כאן הקטע עם שוליים רחבים. כולם יוכלו לראות בעצמם איך טאוב מקדם פה את העלילה הזו ואגב כך מטנף את זכרו של אל"מ אסף חממי ז"ל שהוציא את ההוראה להתרחק מהגדר. הדבר השני שהוא לא עושה: הוא לא מראה ולו מקום אחד בו אמר שהוא מתנגד לעלילה הזו. הוא מצרף צילום של ציוץ שלו מפברואר 2025 שאמור להוכיח שהוא התנגד. זה מה שכתוב שם:" אז אמנם חסידי תיאוריית הבגידה אומרים לי שהדיון בקונספציה נועד להסיח את הדעת מהאמת האיומה. אבל אני חולק עליהם. כי גם מי שחושב שהיתה בגידה, לא יכול להזניח את העובדה שכל החשיבה של כל המערכת היתה מבוססת על הנחות לא נכונות. ". הוא לא מתנגד הוא רק אומר שאפשר גם וגם. הוא אומר "עשיתי תכנית שלמה בערוץ שלי, יחד עם ד"ר ליעד לוי, להסביר למה התיאוריה הזאת גם לא סבירה וגם מזיקה". הוא אפילו מצרף את הלינק, אבל הוא בכוונה לא מצרף קטעים כי יודע שלאף אחד לא תהיה סבלנות לבדוק אותו ולגלות שזה בדיוק ההיפך. ממליץ לכל מי שאי פעם ייחס אמינות כלשהי לטאוב, לקחת כדור נגד בחילה ולצפות בשעה המדוברת שם טאוב ולוי מסבירים למה התיאוריה הזו היא גם סבירה וגם מועילה. הנה שני קטעים מתוך הפודקסט. בראשון מגדירים לוי וטאוב את הבגידה מבפנים. "כשאנחנו נגיד את המילה **בגידה**. אנחנו תכוון לפרשנות הבאה. מישהו בדרג בכיר כזה או אחר תאמוות של יהודים על מנת להחליף שלטון." ולאחר מכן מנהלים טאוב ולוי דיון על האם לא רק מי שעמד בקשר עם סינוואר אלא גם ידע על התקפת החמאס ולא עשה דבר הוא בוגד (התשובה- כמובן שכן) בשני- לוי אומר ש"מי שרוצה לחשוב שפרשת המרגל קשורה בזה שצריך לאפשר לחמאס להרוג יהודים כדי להפיל את נתניהו- זה הגיוני לשאול את זה". טאוב, שכמובן מתנגד לכל התיאוריה מוסיף:"זה מי שחושב שהמרגל עבד אצל יחיא סינוואר." ואז, כשלוי מזהיר שצריך לשמור את המחשבות האלה לעצמנו כי פרסום שלהן עלול לתגבר גלים של אנטישמיות, טאוב, שכולם מכירים את דיעותיו נגד דבר השיטנה הזה, מסכים איתו אבל מוסיף, שיהיה ברור שהסכמתו לנקיטת זהירות בתפוצה אינה הסכמתו לכך שמדובר בעלילה:"אבל זה בלי קשר לשאלה אם זה נכון או לא"\ ואז השניים מתחילים בדאילוג קונספירטיבי מהסוג הגרוע והעלוב ביותר, שנקטע פה ושם עם ציפצופים שנועדו כנראה למחוק את השמות של אנשים שטאוב והצוות שלו חששו ששייתבעו דיבה. ובשורה התחתונה- טאוב משקר פה בפעם השלישי ברציפות בטענה שלא טיפח והפיץ ותיגבר והעצים את תיאורית הבגידה מבפנים. צפו ושיפטו בעצמכם.

Ronen Bergman

15,620 views • 4 days ago