Video yükleniyor...
Video Yüklenemedi
أغلى جبنة في مصر ١٩١٠ 🇪🇬
9 Yorum

اوووه يا دمياط في عندنا بالسعودية منجره موبيليا فيه نجارين مصريين من #دمياط شي خورافي يعملوا غرف نوم ودواليب شي ولا شغل كمبيوتر مشاء الله عليهم صنايعية يديهم تلف بحرير

فودبلوجر غير مهنى ولا احترافى أبداً وعملت دعايه عكسيه للمصنع بإسلوبك الغريب انا مابحبش الجبنه انا مابحبش المورته انا مابحبش المش انا مش باكل الجبنه امال جاى تعمل ايه فى مصنع جبنه جاى تاخد قرشين وكرتونة جبن🧀وتمشى بعدين قعدت تركز قوى على التعقيم وفلاخر تروح داخل بلجزمه الوسخه🙆♂️🤦♂️

هذا اسمه Sensory Evaluation التقييم الحسي وبيقوم بيه مختص الجودة بالمصنع

أنا من عشاق الاجبان بشكل عام والجبنة الرومي عندنا بالسعوديه ماهي رخيصه و سعرها مقارب لسعر الاجبان الاوروبيه المشابهه او الشبيهه بالجبنة الرومي مثل المانشيغو الأسباني والكاسير اليوناني والغرويير السويسريه وغيرهم ، المشكلة ان معايير الجودة والإنتاج اعلى وصارمة جداً في الانتاج في أوروبا والاجبان المصريه مانعرف مين يستخدم الفورمالين ومين مايستخدم فبصراحة مصر بحاجة قانون يحمي سمعة الاجبان فيها ويجرم استخدام الفورمالين حفاظاً على سمعة صادرات الاجبان لأن الان اختلط الحابل بالنابل وانا صدقاً استمتع في الجبن الرومي وأعشق الاجبان الجافه واتمنى لو في توضيح وتصريح ورقابه على المصدرة على الاقل او كمرحلة اولى

الجبنه الرومي أأمن بروتين وتطمن وانت بتاكله ل أطفالك لان فيها نسبه بروتين عاليه جدا ومنتج مشبع بالدهون والبروتينات الغير ضاره لان بتتصنع

المصريين لمن يشتغلون يبدعون ومن يتشاقون (يهزرون) يونسون ومن يعيشون هم يونسون الله يحفظكم ويفك كربتكم اخوكم من العراق

بالنسبة للاحذية لماذا لايتم تغطيتها بماسك خاص بالاحذية لأنها وسيلة لنقل الاتربة والاوساخ من البيئة الخارجية الى داخل المعمل

اول مره اعرف المنتج دا في منتجات مصرية محدش يعرفها

افضل جبن طبيعي في مصر وافضل منتجات من شركة قتيلو وحقيقة بنتوارث شرائها ابآ عن جد

