Video yükleniyor...

Video Yüklenemedi

Ana Sayfaya Dön

اول مرة اعرف المعلومة دي🙂

312,105 görüntüleme • 2 yıl önce •via X (Twitter)

9 Yorum

Ashosh Yossef profil fotoğrafı
Ashosh Yossef2 yıl önce

مش عارفه .. امال احنا عارفين ايه.. دا الواحد يسمع الناس دي يحس بالجهل الله يفك بالعز اسرك يا شيخنا و عالمنا

ذات النطاقين profil fotoğrafı
ذات النطاقين2 yıl önce

ربنا يفك آسرك ياشيخ حازم كنت موسوعة ربنا يحفظك وتخرج سالم غانم معافى بإذن الله

alsayed profil fotoğrafı
alsayed2 yıl önce

فك الله أسره وكل المأسورين

Data Analyst 📊 | م. أيمن وداعه profil fotoğrafı
Data Analyst 📊 | م. أيمن وداعه2 yıl önce

حقيقة مفاجأة .. رجل قامه فك الله بالعز اسره

سامي كمال الدين profil fotoğrafı
سامي كمال الدين2 yıl önce

كلامه غير صحيح.. فك الله أسر الشيخ حازم صلاح أبو إسماعيل لكن كلامه غير صحيح هناك عدد من الاتفاقيات ومن الطبيعي وقتذاك أن توقعها بريطانيا وفرنسا وإيطاليا لأنها كانت تستعمر دول حوض النيل. وبعد الاستقلال وقعت اتفاقيات أيضًا منها: 1- اتفاقية 1891 التي نصت على الامتناع عن إقامة أي أعمال أو منشآت على نهر عطبرة يكون من شأنها التأثير على مياه نهر النيل 2- اتفاقية 1902 وفيه تتعهد إثيوبيا بعدم القيام بأعمال على النيل الأزرق أو بحيرة تانا إلا بعد موافقة الحكومة البريطانية 3- اتفاقية 1929 التي تنص على إقرار دول حوض النيل بحصة مصر في مياه نهر النيل و لمصر الحق في الاعتراض في حالة إنشاء هذه الدول مشروعات جديدة على النهر وروافده ترى أنها تهدد أمنها المائي. 4- اتفاقية تقاسم مياه النيل 1959 رفضتها دول المنبع الثماني 5- اتفاقية عنتيبي.. رفضتها مصر 6- واتفاقية عبفتاح 2015 اللي باعت النهر لأثيوبيا @AymanazzamAja

Mr.nagy profil fotoğrafı
Mr.nagy2 yıl önce

إن لم يكن هناك إتفاقية تحفظ حق مصر فى مياه النيل ففى سيسي مضى إتفاقية يتنازل بها عن مياه النيل

احمد فاضل profil fotoğrafı
احمد فاضل2 yıl önce

عبد الناصر عمل اتفاقية سنة ١٩٥٩ وجعل زيادة فى مياة النيل من ٤٤مليار متر مكعب إلى ٥٥ونصف مليار متر مكعب حتى الآن وهذة الزيادة من أجل السد العالي ايامها....

Sherif Saleh profil fotoğrafı
Sherif Saleh2 yıl önce

كل ما اشوف مقطع للراجل ده احس كأنه كان خسارة فينا وما نستحقوش. ربنا يفك أسره

samia elsayed profil fotoğrafı
samia elsayed2 yıl önce

اللهم فك بالعز اسرك ياشيخ حازم والله انت خساره فى البلد دى عمرى ماشوفت واحد بيفهم وواعى للى بيحصل زيه

Benzer Videolar