Video wird geladen...

Video konnte nicht geladen werden

Zur Startseite

كنّا متهمين الراجل ده بالجنان

387,446 Aufrufe • vor 2 Jahren •via X (Twitter)

0 Kommentare

Keine Kommentare verfügbar

Kommentare vom Original-Post werden hier angezeigt

Ähnliche Videos

ايه ي اخواتي الراجل ده؟
0:15

Sensitive content

ايه ي اخواتي الراجل ده؟

ريم

86,715 Aufrufe • vor 7 Monaten

يا مساء النصر يا مصر ✌️🇪🇬✌️🫶 الراجل اللي في الصورة ده ذو الوجه المألوف واللى ممكن جدا يبقى شبه حد تعرفه أو أي حد قريب منك .. كان رجل ولا كل الرجال سأله في مره القائد : " هو إنت يا إبنى داخل مسابقه مع الجيش مين فيكوا يقتل أكثر !؟ " اما دفعته بقى ف كلهم قالوا لمراته يوم جوازهم " إشبعي من جوزك علشان هو ناوى ما يطولش معانا " الراجل ده ماكنش تم 40 سنه كان واخد نوط الشجاعه 3 مرات و نجمة سيناء مرتين و نوط الترقيه الإستثنائيه و نوط الواجب العسكرى .. - الراجل ده هو اللى أسس المجموعه 39 قتال "صاعقه" التابعه للمخابرات الحربيه المصريه .. دمر مخازن السلاح والذخيره فى 67 علشان ما تقعش في ايد العدو ... مره الفريق عبد المنعم رياض طلب من الراجل ده طلب و قاله : يا إبراهيم الصهاينه جابوا صواريخ " أرض - أرض" جديده .. إحنا عايزين منهم صاروخ واحد بس ندرسه .. فعبر القناه و جاب تلات صواريخ و فوقهم اسر الملازم "دانى "شمعون" بطل المصارعه بتاعهم في إسرائيل فالفريق عبد المنعم رياض قاله و هو بيضحك : مش أنا طلبت منك صاروخ واحد بس !؟ رد و قاله يا فندم يمكن نمتحن فيهم قريب ولا حاجه ف قولت أجيب بزياده الراجل ده تانى يوم إستشهاد الفريق ع المنعم رياض 9 مارس 1969 عبر برجالته للموقع اللى ضرب الصواريخ ( المعديه 6 ) و قتل 44 ظابط و عسكري إسرائيلي .و دمر الموقع بالكامل وحرق العلم بتاعهم ورفع العلم بتاعنا على انقاض الموقع وإسرائيل قدمت إحتجاج لمجلس الأمن بسبب وحشية العمليه دى فى كل مره كان بيثبت فخره بإنتمائه للجيش المصرى . الراجل ده الصهاينه كانوا مسمينه"الشبح" ورجالته سموه " أبونا و الجيش المصرى سماه " أبو الشهداء " و مصر وقتها سمته " الكبير " واحنا بنسميه " أمير الشهداء ✌️🇪🇬✌️بس الراجل إسمه . إبراهيم الرفاعي #مصر_بعيون_عشاقها 🫶 #مصر_بانتظاركم 💪

Aseel.𓊨𓋴𓇌𓃭𓁐 🔥🇪🇬

156,569 Aufrufe • vor 1 Jahr