
مُصطفی فقیهی Mostafa Faghihi
@Faghihimostafa1 • 33,139 subscribers
روزنامهنگار - صاحبامتياز #سایت_انتخاب (https://t.co/FlN93YuFJG) @Entekhab_News - در برابر کامنتها مسئولیتی ندارم
Shorts
Videos

حیرتانگیز است! با ایجاد رعب و وحشت لحن زننده و وقاحت تمام که گویی حق تجاوز به زنان بیحجاب را به رسمیت میشناسد، میگوید: اگه معتقد به آزادی هستی، ما هم دست متجاوزین را باز میذاریم تا حسابتو کف دستت بذارن! یا با لحن تهدیدآمیز میگوید: حجابتو رعایت میکنی یا سوار ون میشی؟
مُصطفی فقیهی Mostafa Faghihi988,276 views • 2 years ago

#جلیلی هنگام صحبت پیرامون مناظره با #روحانی، میمیک صورت و زبان بدنش، مملو از نشانههای استرس و عصبیت و خشمی غیرقابلمهار بود؛ چیزی شبیهِ آنچه در مناظره با #پزشکیان در انتخابات اخیر داشت. حالا فرض کنید با این سطح از قدرت بیان و هوش، در مقابل روحانی بنشیند، چهها که نخواهیم دید. ضمن آنکه تجربههای گذشته نشان میدهد جلیلی صرفاً سخنران مونولوگمحور و تکگو است و هرگز، حتی تن به گفتوگو با رسانهی منتقد نمیدهد، چه رسد به مناظره با رقیب! و چه آنکه رقیب، کسی چون روحانی باشد.
مُصطفی فقیهی Mostafa Faghihi114,003 views • 9 months ago

ویدیویی دیده نشده از بازداشت «عبدالمالک ریگی»
مُصطفی فقیهی Mostafa Faghihi321,129 views • 2 years ago

یادتان هست که #ترامپ در برابر #پوتین و #کیمجوناون، چگونه برخوردی داشت؟ به قدری محترمانه و محافظهکارانه که گویی نگران بود طرف مقابلش، ناگه پا پس کشیده و مذاکره را ترک کند. «ترامپ» به یک «مدلِ مذاکره» برای خود پایبند است که به نظر، بیشتر از خلأ روانیاش سرچشمه میگیرد تا الگویی مُدون؛ چندانکه او اساساً در برابر شخصیتهای گردنکلفت و قلدر، تعابیر مجلل به کار میبرد و تا حد ممکن، احترام مضاعف به خرج میدهد. در عینحال، لابد دیدید که مقامات اردنی در برابر ترامپ، نرمخوییِ هوشمندانهای پیشه کرده و همزمان، حاضر به عقبنشینی از موضع خود در مورد غزه نشدند و اتفاقی هم نیفتاد. #زلنسکی اما باید مدل اردنیها را در برابر ترامپ، تکرار میکرد؛ چون او نه پوتین است و نه کیمجوناون -که ترامپ، نگران از دست دادنش باشد - و نه آنکه طرفِ زلنسکی، #بایدن است. به نظر میآید، زلنسکی در آن دقایق پرهیجان دیدار با ترامپ، بدترین لحظات دوران خود را ثبت کرد و چونان کودکی هراسان در برابر پدر، مدام وسط حرف ترامپ میپرید و با زبانی متزلزل، پاسخهایی نامفهوم و نصفهنیمه میداد و سپس، از همان گفتههای خود نیز عقب مینشست. زلنسنکی در ماههای اخیر هم، نه تنها عمدهی برگهای خود را سوزانده بود، بلکه نسبت به اهانتهای ترامپ در یکی دو هفتهی اخیر، کوچکترین واکنشی نشان نداد و همین، ترامپ را آنچنان جری کرد تا آش دهنسوزی برایش آماده کند. و چنین شد که «زلنسکی» پس از پایان جلسهی پرتنش با ترامپ، مانند همان کودک مرعوب، به دستوپا افتاد و در توییتی از امریکا و ترامپ تشکر کرد؛ اگرچه حالا دیگر کار از کار گذشته و بازی، به بهترین وجه ممکن، به سود پوتین به جریان افتاده است. اینک اما زلنسکی که دل به لاف و گزافِ «#اروپا ی عاجز شده» بسته، هم «خر» را از دست داده و هم «خرما» را؛ و باید خود را آمادهی تبعات دلچرکینی ترامپ کند که به گمانش، مقاومت نیمبند زلنسکی در مواجهه با او و بالاخص در برابر دوربینهای تلویزیونی، به ژست و شخصیتش، برخورده و گران تمام شده است.
مُصطفی فقیهی Mostafa Faghihi161,329 views • 1 year ago

فیلمهای منتشره از #ورزشگاه_آزادی و بازی #پرسپولیس-#تراکتور را دیدهاید که چقدر زشت است و زننده؟ شگفتآور است این حجم از فحاشی رکیک به #بیرانوند و #شجاع_خلیلزاده! آن همه تماشاچی هیجانزده، حواسشان هست که با دست خود، در حال بازتولیدِ یک #هاشمینسب دیگر و کینههای شتریِ پایانناپذیر هستند؟ کیست که نداند بخشی از موفقیت پرسپولیس در دههی ۹۰، مرهون همت «بیرانوند» بود؟ چندانکه بخشی از موفقیتهای پرسپولیس در اواخر دههی ۷۰ نیز، محصولِ بازیهای هنرمندانهی «هاشمینسب» بود. اما بعد از خروج نابخردانه و حساسیتبرانگیز او از پرسپولیس و انتقال به باشگاه رقیب، بهقدری توهینهای زننده به «هاشمینسب» و خانوادهاش تولید شد که آن پرسپولیسیِ سابقاً محبوب، بدل به دشمنِ تمامعیارِ باشگاه سابق خود شد؛ که تا همین امروز هم، در راه مقابله با پرسپولیس و هوادارانش، نه تنها از هیچ کوششی دریغ نمیکند، بلکه به سانِ یک فدایی، از همهچیزش هم گذر میکند! «بیرانوند» نیز که عملکرد نابخردانه و فاجعهباری در پروسهی خروج خود از پرسپولیس و انتقال به تراکتور داشت و به بدترین وجه، دل هوادارانش را شکست، اما در بازی اخیر، مردانگی کرد که عکسالعملی نشان نداد و حتی، دست به تشویق فحاشان زد تا شاید شرم کنند و دشمنامها را پایان دهند! اما تمام نشد و با وقاحت، تشدید هم شد! اما حالا وقتِ دفع فتنه است و نوبت مدیریت باشگاه پرسپولیس که باید جبران کند و طی اطلاعیهای رسمی، از بیرانوند عذر بخواهد تا آتشِ این نزاعِ سنگین، اندکی خاموش شود. وگرنه این مرافعه، در تبریز نیز جبران خواهد شد و هر سال، زنندهتر و بل، وحشیانهتر! در مقابل، باشگاه تراکتورسازی نیز وظیفه دارد از فحاشیهای زننده و شعارهای ضدایرانی هواداران خود اعلام برائت کند و به دلیل صدمات به هواداران پرسپولیس، مجازات شود؛ نه آنکه چون #زنوزی مالک تراکتور (که سال ۸۹، ۱۲ هزار میلیارد بدهی بانکی داشت) هواداران خود را جریتر کند! ضمن آنکه فدراسیون نیز باید به دقت اتفاقات بازی را بررسی و با خاطیان در هر دو سو، به شدت برخورد کند.
مُصطفی فقیهی Mostafa Faghihi153,612 views • 1 year ago

این خانم کهنسال دلسوخته و وطنپرست با لهجهای شیرین اگرچه مخالف است و در لندن زندگی میکند اما در فضای سنگینِ خارج از کشور با حرفهایی دلنشینش آمده تا به #پزشکیان رأی میدهد چون او را درستکار و صادق میداند و نمیخواهد «مملکت بیش از این داغون شود داریم اینجا حال میکنیم اونها در ایران هم باید زندگی کنند به کسی چه؟»
مُصطفی فقیهی Mostafa Faghihi190,637 views • 2 years ago

این کشور مگر فرماندهی نظامی / شورای عالی امنیت ملی ندارد که چند مجری انقلابینما و سلبریتیِ دستسازِ صداوسیمای جلیلی، با انگیزهی افزایش التهاب و درگیری، پاسخ ایران به گستاخی اسرائیل را قطعی میدانند؟ اینان چکارهاند که تلویزیون رسمی کشور را به ستاد فشار به نیروهای مسلح و مقامات بدل کردهاند؟
مُصطفی فقیهی Mostafa Faghihi141,453 views • 1 year ago

تنها چند روز پس از #اسنپبک و تداوم اوضاع قاراشمیشِ #نه_جنگ_نه_صلح #عراقچی گویا آنقدری بیکار و بیدردسر شده که به سانِ سیاستمدارانِ دُوَلِ بیدغدغه از هرگونه جنگ و آشوب به کُریخوانی برای تیم #استقلال روی آورده! اگرچه قبل از #مکانیزم_ماشه نیز اوضاع، چندان تفاوت نداشت #بیدولتی
مُصطفی فقیهی Mostafa Faghihi62,116 views • 8 months ago

عجیب است که این خودشیفتهی متکبّر، چند دقیقه بیوقفه توهین میکند و صدای احدی از حاضران درنمیآید! این هم از اعلیحضرت #رییسیِ وزارت بهداشت که با درشتی و پررویی میگوید «آخر تو کی هستی که جوابت رو بدم؟». یا با تکبری آشکار، خبرنگار را «عوضی» خطاب کرده و گفته «من وقت گذاشتم آمدم نشست خبری»! نفرین بر همراهان چاپلوس و تملق گویی که بخش قابلتوجهی از مدیران جمهوری اسلامی را چنان به ورطه توهّم «خودبرتربینی» کشاندهاند که آدمی میماند اینان از کجا چنین اعتمادبهنفس زائدالوصفی نصیبشان شده؛ چندان که حتی برای انجام ابتداییترین وظایف خویش، منّت بر عامه نهاده و خود را عددی مضاعف، پندار میکنند! #دولت_پزشکیان باید فوراً نسبت به #برکناری این فرد اقدام کند.
مُصطفی فقیهی Mostafa Faghihi41,687 views • 8 months ago
1:22
Sensitive content
This media may contain sensitive content.

سخنان بیسابقه و مهم استاد #مصطفی_ملکیان را راجع به ابراهیم رریسی بشنوید! میگوید: در حال حاضر ۷۰ میلیون از جعیت ایران از رییسی داناتر هستند، برای او تاسف می خورم! در اسلام کسی که می داند داناتر از او برای پستی وجود دارد و پست را قبول کند، لعنت شده است.
مُصطفی فقیهی Mostafa Faghihi113,152 views • 2 years ago

#خاتمیِ ۱۴۰۳، برخلافِ ورژنِ ۹۴ و ۹۶، #تکرار نمیکند؛ که صرفاً نظر خود را دربارهی کاندیدای مطلوبش ارائه میدهد: #پزشکیان. و مابقی را به «وجدان بیدار مردم» واگذار میکند. تفاوت آن خاتمیِ ۷ سال قبل با خاتمیِ امروز، فرقِ شور مردمِ اینروزهای #ایران با آن روزگارِ پُراُمید است.
مُصطفی فقیهی Mostafa Faghihi78,856 views • 2 years ago

یاللعجب! یعنی در حدّ روایت تاریخ آشکار دو دهه قبل نیز نمیتوان پیرامون #روسیه صحبت کرد؟ که اگر چنین شود، متهم به #روسیههراسی خواهند شد؟ خودتان خجالت نکشیدید از بازنشر ویدیوی #روحانی؟ شریک به اصطلاح استراتژیک ایران، این اندازه نُنُر و پرتوقع است که در این حد نیز نمیتوان تاریخ را روایت کرد؟ مگر چه از شما دیدهاند که چنین علنی به صحنهی سیاسی ایران ورود میکنند؟ که اگر احدی -خداییناکرده- چنان کند -نه حتی مسئول ادارهکل اوراسیایی وزارتخارجه که- سوگمندانه، مقام عالیرتبهای چون #قالیباف میآید و ضمن ابرازِ نارضایتی روسها، با تلخی گلایه میکند که هیهات! روسها فرمودهاند «لطمه خورد به روابطمان با ایران» چنان در جذبه و شیفتگی به این قدرت اوراسیایی غرق شدهاند که گویی هرگونه نقد، حتی اگر از منظر حقیقتجویی باشد، به مثابه خیانت به آرمانهایشان تلقی میشود. عزتملی و کرامت حضرات، مطلقاً در برابر غرب است؟ آنهم به آن طرزِ افراطگونه! و در مقابل شرق، رویه زیر و رو میشود؟ این شگفتی از کجا سرچشمه میگیرد که گویی هرگونه نقد یا حتی روایت درباره سیاستها و اقدامات روسیه، بهسان تابویی ناگشوده، طرد میشود؟ باور کنیم که این دفاع و احتیاط ذلیلانه، ریشه در ملاحظات دیپلماتیک دارد یا که از دلبستگیهای عاطفی و ایدئولوژیک برخی نشأت میگیرد؟ کمی آرامتر! این سطح از عشق، خاطرخواهی و ارادت قلبی به روسیه را دستکم، فریاد نزنید! که با این رویه، سفیرشان در تهران نیز به گرد پای شمایان نمیرسد! با این رویه، بیتردید در طرف مقابل، چنان توهمی خطرناک تولید میکنید که توقعاتی چنین، نه به اینجا ختم و نه حتی در ایستگاه کشوری چون روسیه متوقف میشود!
مُصطفی فقیهی Mostafa Faghihi33,978 views • 8 months ago

ویدیوی پایین را ببینید؛ تا هزاران بار درود بفرستید بر آماتورترین کلیپسازان اینستاگرام! این مجری-بازیگرِ یکشبه، همکار و سلبریتیِ دستسازِ «ابوالقاسم طالبی» (سینمادوستِ فانتزیکار با باورپذیرترین آثار ویدیویی مانند شاهکار «قلادههای طلا») است و خب! توقع دارید این زبانبسته، چه بگوید جز این اباطیل که حسبالامر و طوطیوار تکرار میکند؟ وگرنه این بندهخدای بیخبر از دنیای سیاست و حتی سینما را چه به این گندهگوییها؟ این فرد که وحید واشقانی نام دارد، حتی در حوزهی سینما توسط خود همکارانش هم، جدی گرفته نمیشود، و پیداست که صرفاً عروسک خیمهشببازی آن شبهکارگردانِ فانتزیساز است و لب و دهان صاحبِ پروژه! که یکباره و به طرز مشکوکی، قاطیِ چهرههای مشهور سینما در برخی برنامههای پلتفرمی مثل «مافیا» شد و همانجا بر توهم دانشِ او افزود و تلهی داناییاش را گشادتر کرد! جا دارد از صاحبین این آثار پرسید که با فشار کدامین کَس یا سازمان، این فردِ بیهنر به جمعهای هنری-سینمایی حقنه شد؟ ویدیو را ببینید؛ تا هزاران بار رحمت بفرستید به کلیپسازان اینستاگرامی که با وجود امکاناتِ بسیار اندک و عدم بهره از دانش سینمایی، از همه لحاظ -فنی و شناخت سوژه- هزار بار شرف دارند به این پدیدههای بیهنرِ مدعی که غرقاند در امکاناتِ تام و تمام ؛ که چند دهه است، بیتوقف و مستمر، بودجههای کلان و آنتنهای طلایی صداوسیما را برای ساخت چنین آثار آماتور و سخیفی در اختیار داشته و دارند! عجیب آنکه جریان انقلابی، کم ندارد هنرمندان نسبتاً کاربلد! چه اصراریست کار را به این بیهنرانِ میانمایه بسپارید؟ البته جهل و بیهنری طالبی صرفاً در حوزهی سینما نیست؛ چندانکه پروژهی سیاسی او در فضای رسانه، اینچنین رسوای عالم شده و عروسکِ پروژه، همان اول بازی لو رفته است! پینوشت: انتهای همین ویدیو، «طالبی» در روز انتخابات ۱۴۰۳، با دروغ و دغل از مردم میخواهد بیایند رأی دهند به جلیلی! که هیهات! اگر پزشکیان بیاید، بنزین میشود ۵۰ هزار تومان! بیچاره ملت مظلوم که اینان -با این سطح بدیع از فهم و سواد- از سفره و جیبهای خالیشان، اینچنین بابت منافع پلشت خود سوءاستفاده میکنند! حالآنکه افزایش قیمت بنزین، تصمیمیست که دولتها تنها بخشی از آن هستند. چندانکه در دولت رییسی -به دلیل قیمت ارزان بنزین، قاچاق و وضعیت افتضاح کسری بودجه- لاجرم تصویب کردند که قیمت بنزین افزایش یابد، اما از ترس واکنشهای عمومی، اجرایش نکردند. من نمیدانم آیا پزشکیان مانند رییسی، دست به چنین کاری خواهد زد یا نه؟ اما هر چه باشد، تردیدی نیست که لازمهی این قبیل اقدامات کلان، یک تصمیم سیستمیست و دولتها، یکی از چندین رکن این تصمیمگیری هستند.
مُصطفی فقیهی Mostafa Faghihi34,836 views • 8 months ago

سرکار خانم سکینه پاد، نخست، تأکید کنم که به هیچرو مخاطبِ انتقاداتم و #گردنناگیری بیان شده در یادداشت مذکور، متوجه سرکار خانم نبوده؛ چه آنکه شما را از معدود چهرههای ارجمند دولت پیشین میدانم که در محاصرهی سوپر انقلابیهای پاستورنشین، با شجاعتی ستودنی، دیدگاه خود را در راستای منافع مردم ابراز میداشت. ثانیاً، مقصود اینجانب، دقیقاً تأیید دقت نظرتان در خصوص آن حلقهی بانفوذ و تعیینکنندهایست که #لایحه_حجاب را تحمیل کردند. این گروه، از چنان اقتداری برخوردار بودند که حتی -بنا به روحِ اظهاراتتان- مانع از واکنش صادقانه و علنی مرحوم رییسی علیه لایحهی حجاب بوده و رئیس دولت سیزدهم را -باوجودی که میگویید مخالف سرسخت قانون بودهاند- به سوی بیان مواضعی تند و سختگیرانه در قبال وضعیت حجاب سوق دادند.
مُصطفی فقیهی Mostafa Faghihi28,792 views • 8 months ago

… و اما توضیحی در مورد عذرخواهی و شکایتِ یک #دائمالشاکی به نام «علیاکبر رائفیپور» اول. علت تأخیر در توضیح؛ تکمیل و بسته شدن پروندهی قضایی بود که برخلاف انتظار و پس از اجرای حکم و انتشار «عذرخواهیِ بنا به دستور قضایی»، ساعاتی پیش محقق شد. دوم: توییت کوتشده، نوشتهی نگارنده نیست و صرفاً بنا به دستور قضایی و توسط پلیس فتا نوشته شده است. سوم: قریب به ۴ ماه است که حسابهای بانکیام، به طور ناگهانی و بیهیچ ابلاغ قضایی، از سوی «دادسرای رایانهای» و بابت شکایت آن فردِ معلومالحال مسدود شده و تا ساعتی پیش -با وجود اجرای حکم- و برخلاف قانون، «رفع مسدودیت» صورت نگرفته بود. چهارم. در مرحلهی نخست پس از این اتفاقِ نادر، درخواست واخواهی قضاییام (به دلیل عدم حضور در دادگاه و عدم فرصت دفاع) را تقدیم دادگاه کردم که برخلافِ متداول، این درخواست رد شد. پنجم. در مرحلهی بعدی و باز هم بیهیچ ابلاغی، حسابهای بانکیام را مسدود کردند تا راهی نباشد جز آنکه به اجرای احکام مراجعه کنم و ۱۰ میلیون جزای نقدی را واریز کنم (با وجودی که کمی بیش از مبلغ جریمه در حسابِ توقیفشده، موجود بود و طبعاً، با برداشت مبلغ، نیازی به مسدودیت نبود!) اما پس از مراجعه و واریز مبلغ، باز هم-برخلاف قواعد قضایی- حسابهایم «رفعمسدودی» نشد و برخلاف قوانین، «رفع مسدودی» مشروط به «عذرخواهیام از شاکی در توییتر» (طبق حکم قضایی) و تاییدیهی پلیس فتا شد! ششم. نکتهی عجیبتر آنکه «اجرای احکام دادسرای رایانهای» دستور به «عذرخواهی» در پلتفرمی را داده که اساساً استفاده از آن، خلاف قوانین در جمهوری اسلامیست. نسبت به این مسئله نیز، طی لایحهای اعتراض کردم، اما باز هم، مورد پذیرش قرار نگرفت. نمیدانم این شعبه، چه استدلالی در رد اظهاراتم و تاکید بر «عذرخواهی» در یک «پلتفرم غیرقانونی شده» داشته. و اگر مثلاً «فیلترشکن» نداشتم، اجرای احکام چه میکرد؟ و آیا «فتا» -به عنوان ضابط- «فیلترشکن» تهیه کرده و برای انجام دستور قضایی در اختیارم میگذاشت؟ هفتم. یکی از عناوین اتهامی، «توهین» به این فرد است: #بتمرگ! شگفتا از سطح بیبدیل تحمل استادِ خودخوانده! که نمیبیند فحشهای خود و ناسزاهای ناموسی لشکر فیک و نیابتی را! و اصلاً بعید میدانم این واژه برای آن #دائمالشاکی - که یکباره از قعرِ گعدههای قرارگاهی و کودکستانِ سیاست به درجهی ساختگیِ لیستبندی انتخاباتی رسید- و لشکر سایبری فیک و فحاش و کمهوش و ذوقزده، «اهانت» تلقی شود؛ چندان که در توییت عذرخواهی قضایی، هم سطح ادب آنها را دیدیم و هم، میزانِ هوش و فهمشان را! از طرف دیگر، عنوان دوم اتهامی نیز، «نشر اکاذیب» بود؛ آنهم به دلیل انتشار خبر «شکایت وزارت ارتباطات» از همین فرد به دلیل «پاداسکای» که طبق اظهارنظر رسمی آن وزارتخانه، «ممکن بود باعث سقوط هواپیما شود» هشتم. شاید یکی از شاخصههای اخلاقی «کودکستانیهای سیاست» همینهایی باشند که مثل بچههای لوس و نُنُر، مدام وسط دعوا سراغ مراجع بالاتر میروند. کودکانِ خُردی که لباس نزارِ بزرگی به تنشان زار میزند و وسط میدان سیاست، قد و قوارهشان لو میرود. کافیست ویدیوی زیر را ببینید که تنها از دو سه سخنرانی این فرد استفاده شده. یا انواع فحشها را در اکانت او و فیکهای سایبری سرچ کنید؛ نتایج شگفتانگیز است! و آیا اصلاً کسی بابت این همه توهین از او و شبهموسسهاش شکایت کرد؟ نه! اما او مجبور است لشکر فیکِ جمعآوریشده را به گونهای-ولو چنین رسوا- آرام کند. نهم و آخر: پرسش از دستگاه قضا و دادستان به جز روند دادگاه، چگونگیِ محکومیت، جریمهی نقدی و دستور عذرخواهی؛ حالا اما سوالم از دستگاه قضایی این است: آیا این اقدام اجرای احکام دادسرای رایانهای در مسدوسازی حساب بانکی خلاف قانون نیست؟ دستور به عذرخواهی در یک پلتفرم فیلترشده چه؟ آیا فردی که در توییتهایش، مرتب فحاشی میکند و لشکر سایبری در حمایت از او، خبیثانهترین ناسزاها را نثار منتقدان میکند، میتواند «شاکیِ توهین» باشد؟ وقتی کسی با سابقهی این همه توهین و اکاذیب و … راستراست میچرخد و تندتر از پیش به مسیرش ادامه میدهد، با چنین اقدامات خلافی، جریتر نمیشود؟ و این قبیل حوادث، اعتماد به نفس تئوریسینهای خودخوانده و «هستهیسختنما» را به عرش نمیبرد و عارضه را دوچندان نمیکند؟ غلامحسین محسنی اژهای مهدی کشت دار
مُصطفی فقیهی Mostafa Faghihi35,152 views • 1 year ago

امام جمعه قزوین: صدا و سیما افراد با «ژست عروسکی» را مجری نکند
مُصطفی فقیهی Mostafa Faghihi42,339 views • 2 years ago