
حجت کلاشی
@hojjat_kalashi • 52,675 subscribers
فعال سیاسی
Shorts
Videos

سازمانهای تروریستی و ضدکردی مانند کومله و دموکرات که دستشان به خون هزاران تن از هموطنانمان آغشته است؛ربطی به مردم شمالغرب ایران ندارند. در شورای رهبری حزب پانایرانیست،سعید جلیلیان اهل کرمانشاه است و آرش کیخسروی اهل سقز، از روستای پرآوازه زیویه. صدای واقعی هموطن کرد چنین است:
حجت کلاشی160,659 Aufrufe • vor 3 Jahren

هموطنان عزیز! روز جمعه 15 تیر 1403 خورشیدی، بخش بزرگ و اکثریت ما مردم ایران، کنار هم ایستادیم و به جمهوری اسلامی و انتخاباتش نه گفتیم. تا در کنار هم در برابر این نظام استبدادی و ضد ایران نایستیم؛ نخواهیم توانست به سوی یک فردای روشن پیش برویم. این نه آشکار و پر قدرت به جمهوری اسلامی از سوی بخش بزرگی از مردم، سرمایه ارزشمند و تاریخی برای دگرگونی درست و ملیست. این نه بزرگ و قاطع بود که ترس را بر چهره رهبر جمهوری اسلامی هویدا کرد. نظام میکوشد که پیروزی سست و رقتبار اصلاح طلبان را بزرگ و مهم جلوه دهد تا پیروزی واقعی مردم را به کناری براند. آنها می دانند که پیروز این کشاکش و رقابت نابرابر، جریان تحریم انتخابات بود و نه نظام و اصلاح طلبان! رهبر جمهوری اسلامی که میداند نظامش بین مردم مشروعیتی ندارد؛ کوشید نمایشی از مشروعیت و مشارکت درست کند؛ اما سخت شکست خورد. او بدنام بود، بدنامتر خواهد شد چرا که برای آراستن این نمایش به مشارکت، مسعود پزشکیان را که فردیست به شدت ضد ایرانی به صحنه فرستاد تا او بتواند با تحریک عصبیتهای قومی و قبیلهای و ایلی و مذهبی، رونقی برای نظام دست و پا کند. بدترین حاکمان نیز میکوشند به دشمنی با میهن و کشور ستیزی متهم نشوند؛ اما رهبر جمهوری اسلامی آشکارا به ستیز و جنگ با میهن و کشور برخاست. او خود، پیش از همه انگشت ندامت به دندان خواهد گزید و بازنده بزرگ خود اوست. اگر چه در درازای چند دهه زیر عبایش صدها چهره ضد ایرانی که دشمن ملیت و هویت و زبان ملی ما بودند؛ پرورده بود اما همواره میکوشید وانمود کند که در زیر سایه او امنیت برقرار بوده است! اکنون این صورتکی که به چهره داشت افتاده و چهره واقعی جمهوری اسلامی بیش از پیش اشکار شد. خیزش بزرگ ایرانیان و همبستگی ملی در سال پیش، رهبر جمهوری اسلامی را ترساند او دید که برخلاف تصورش، نیرو، اراده و همبستگی ملی در ایران تنومند و سترگ شده و اکنون چونان نیروی فردا ساز در تاریخ ایستاده و اراده کرده است که مبارزه کند و پیروز شود. کارهای رهبران جمهوری اسلامی از ترس بر میخیزد. بازنده بعدی اصلاح طلبانند. آنها پیشتر نشان داده بودند که فهمی از اصلاح و اصلاحات ندارند اما در این دوره برای رسیدن به قدرت با تمام قوا، با نمایشهای مضحک، رقتانگیز و گاه دلقکوار مانند کارهایی که ظریف انجام داد؛ پشت یک فرد ضد ملی، سخت پرمدعا و جاهل و لات ایستادند. فردی که هیچ فهمی از مفاهیم مدرن و نظام شهروندی ملی ندارد و ایران را در قالب نظامی از قبایل و طوایف میبیند. اصلاح طلبان نشان دادند که برای رسیدن به قدرت میتوانند با پستترین نیروهای ضد ایرانی همراهی کنند و از جامعه مدنی به جامعه بدوی بغلتند. برپایه آماری که خود نظام دست و پا کرده، اصلاح طلبان 26 درصد از آرای واجدان شرایط را بدست آورده اند! یعنی سه چهارم مردم مخالف آنها هستند. اصلاح طلبان سخت پشیمان خواهند شد و بزودی خواهند فهمید که برای فرو رفتن بیشتر در باتلاق چنین دست و پایی زده اند. با این رای پایین و پیچیدگی وضعیت ایران، آنها به هیچ کدام از وعدههای خود نخواهند توانست پاسخ بدهند. وضعیت اقتصادی روز به روز بدتر خواهد شد و نارضایتی بیشتر هیچ دستاوردی در هیچ زمینهای نخواهند داشت اما آسیبهای بزرگی به مردم و کشور خواهند زد. بخش بزرگی از کسانی که تحت تاثیر تبلیغات اصلاح طلبان به آنها رای دادند بزودی از سرکار آوردن اصلاح طلبان پشیمان خواهند شد.سرکار آوردن گروهی دروغگو و فاسد و ناتوان بدترین کاریست که مردمان میتوانند با خودشان بکنند. ما باید بکوشیم این تجربه تلخ به آگاهی ژرف و موثرتری در جامعه تبدیل شود و بخش بزرگتری از هموطنان را در برابر تبلیغات اصلاح طلبان مقاوم کنیم. مردم بزرگ ایران! ما باید از نظام ملی خود دفاع کنیم. فردی که به ریاست جمهوری برکشیدهاند؛ کسانی را بر پستها در بخشهایی از ایران خواهد گمارد که آشکارا و بی پردهپوشی دشمن ایران ، تاریخ و وحدت ملی ما هستند. باید بتوانیم مبارزه ملی خود را گسترش بدهیم و در برابر این خرابکارها از کشورمان پاسداری کنیم. نبرد بزرگ ملی خودمان را باید با توان هر چه بیشتر ادامه دهیم. جنبش ملی با آگاهی این نبرد را پیش خواهد برد و تا پیروزی نهایی از پای نخواهیم نشست. راهی دراز در پیشروی ماست اما راه رفتن در چینین شاهراهی باشکوه و تاریخ ساز است. این پیروزی خودمان را در تحریم انتخابات ارج بگذاریم و به سوی فردای بهتر گام برداریم
حجت کلاشی99,729 Aufrufe • vor 1 Jahr

آقای فتاپور در اینترنشنال مدعی شد در سال ۵۰ که توسط ساواک بازداشت شده فقط فعالیت دانشجویی داشته و هیچ کار خلاف قانونی نکرده بوده. این سخنان درست نیست او پیشتر در خاطراتش اقرار کرده که در کنار فعالیتهای دانشجویی، بههمراه کسان دیگری، در حال فراهم کردن مقدمات کار چریکی بوده
حجت کلاشی103,584 Aufrufe • vor 3 Jahren

چرا فدرالیسم نه!؟ در این گفتگو بهگونه فشردهای بیربط بودن فدرالیسم را به ایران و اینکه پاسخی به هیچکدام از پرسشها و دردهای ما نیست؛ نشان دادم. سالها پیش، از جمله اوایل دهه ۱۳۸۰، فدرالیسم آنهم در ریخت قومی ، بهگونهای طرح شده بود که گویی شرط ضروری دموکراسیست و درافتادن و مخالفت کردن با آن، دشمنی با آزادی دموکراسی و توسعه، وانمود میشد. در آن سالها، ایران بلحاظ علمی در اینباره فقیر، بیمایه و تنک بود. کوشیدیم چنین پندار نادرستی را از بین ببریم و پیشتاز این گفتگوها در ایران بودیم. این پندار نادرست یعنی همینکه فدرالیسم شرط ضروری آزادی وتوسعهست، در نزد اپوزیسیون مقام ارجمندی داشت. آنهنگام که نشستهایی برای برپایی شورای ملی ایران، برگزار میشد گفتگو درباره فدرالیسم داغتر شد. فدرالیسم در پیشنویس آمده بود و کسانی از نیروهای ملی در خارج از کشور با آن به مخالفت برخاسته بودند. ما هم در داخل مخالفت کردیم. سفر حزبی به خوزستان کردم و در نشستی که در دفتر شادروان ابراهیم میرانی برپا شده بودم دلایل مخالفتمان را باز کردم. این نخستین سفر و سخنرانیام در خوزستان بود. در پی ایستادگی نیروهای ملی در بیرون و داخل، فدرالیسم از منشور آن شورا پاک شد. از کسانی که با نوشتن کتاب، مقاله و مصاحبه به روشن شدن موضوع یاری رساند و نوری درخشان بر آن میدان تاباند استاد ارجمند خوبروی پاک بود. کتابهایش را یکی از دوستان انتشاراتی، چاپ-پخش کرد و ما آنرا به دیگران شناسانده و پخش میکردیم.
حجت کلاشی76,571 Aufrufe • vor 3 Jahren

مردم عزیز و بزرگ ایران! روز جمعه هشتم تیر، بخش بزرگی از ما در کنار هم ایستادیم و با رای ندادن و «نه» قاطع، نشان دادیم که جمهوری اسلامی یک اقلیت بازنده و ورشکسته است. در دور دوم، اصلاح طلبان ماشین تبلیغات خود را با قدرت روشن کردهاند تا دوباره وعده بفروشند و بفریبند و با ترساندن در جبهه مخالفان رخنه و شکاف انداخته و مردم ترسیده و فریب خورده را پای صندوق ببرند. ما فراموش نکرده ایم که کارنامه اصلاح طلبان در هشت سال دوره روحانی رشد اقتصادی منفی بود. آنها در این هشت سال زندگی میلیونها ایرانی را آتش زدند؛ ایران را بیشتر منزوی کردند و وعده فروختند و شعار دادند و سفرههای مردم کوچکتر شد. به معترضان شلیک کردند؛ هم به پا زدند و هم به سر. اینها همان قصابان آبان ۹۸ هستند. آبان خونین ۹۸. اینها گرگی هستند در پوستین گوسفند! فراموش نکنیم که فشار به زنان و تحمیل حجاب اجباری در دوره حسن روحانی تفاوتی با دوره رئیسی که اطرافیان علم الهدی به قدرت رسیدند نداشت. در دوره حسن روحانی و اصلاحطلبان نه تنها مشکل ارتباط با آمریکا و اروپا حل نشد بلکه نتوانستند رابطه با عربستان و همسایگان را بهبود بدهند. هموطنان! بیایید تا روز جمعه به کمپین تحریم فعال بپیوندیم و نگذاریم اینها با دستکاری کردن احساسات، با فریب و نیرنگ با تحریک عصبیت و تعصبات محلی، قبیله ای و قومی و مذهبی بخشی از مردم ما را بفریبند. ما نه تنها میتوانیم با رای ندادن و تحریم انتخابات اتحاد خود را نگه داریم بلکه میتوانیم بسیاری از عزیزانی را که دور نخست رای دادند منصرف کنیم. به آنها بگوییم که خودشان و رایشان ارزشمند است؛ با رای دادن تبهکاران و فاسدان و آدم کشان را سوار گرده خود میکنیم و به پاستور میفرستیم. بیایید با احترام به عزیزانی که برای شکوه ایران و فردای بهتر جان خود را فدا کردند؛ باهم و در کنار هم شرکت نکردن در انتخابات را انتخاب کنیم. اتحاد ما برای رای ندادن باشکوه و بخشی از مبارزه بزرگ و تاریخ ساز ما برای رسیدن به پیروزی و شکست دادن انقلاب سیاه 57 است. با رای ندادن همه آنچه میخواهیم را به یکباره بدست نمیآوریم، با رای ندادن به پیروزی نهایی نمیرسیم اما در کنار هم و جای درست ایستادن نخستین گام برای پیروزی بزرگ است.
حجت کلاشی55,438 Aufrufe • vor 2 Jahren

پادشاهی انگلیس متشکل است از «عنصر وراثت و پارلمان و قانون». وراثت در این بافت، عنصر دموکراتیک است و دموکراتیک بودن این نظام موروثی آشکار است پادشاهی برای ایران ضرورت است چون این نهاد ثباتبخش دور از بازی قدرت،رشد نهادهای دموکراتیک خارج از دوگانه «آنارشی یا استبداد»را ممکن میکند
حجت کلاشی61,743 Aufrufe • vor 3 Jahren

اصلاحطلبان با آمدن به گرد پزشکیان بار دیگر نشان دادند که هیچ آبرویی ندارند و فهمشان درباره «اصلاح» حتی از سالهای دهه ۱۳۸۰، که چیزی از اصلاحات نمیفهمیدند عقبتر هم رفته است. اتفاقاً بار دیگر این گفتوگو که با صدای آمریکا در سال ۹۴ دربارهی تحریم انتخابات داشتم دیدم، یادم آمد دعوای کهنهای با پزشکیان دارم همانطور که با همه اصلاحطلبان و نیز با انقلابشان. در آن روزگار، مثل سالهای قبل ما انتخابات را تحریم کرده بودیم و در اقلیت بودیم. نه تنها از سوی نظام زیر فشار بودیم بلکه بخش بزرگی از اپوزیسیون و رسانهها هوادار و پشتیبانِ مشارکت مردم و انتخاب بد (یعنی نامزدهای اصلاحطلبان) در برابر بدتر بودند. یادم میآید که یکی از رسانهها برای مصاحبه تماس گرفته بود و چون فهمید ما از تحریمیها هستیم گفتوگو روی نداد. در این مصاحبه با صدای آمریکا وقتی از آن بخش جامعه میگویم که آگاهانه تحریم را انتخاب کرده بودند مجری عامدانه - یا شاید هم ناخواسته و به خاطر سنگین بودن فضاسازی اصلاحطلبان - سخنم را بالعکس کرد. امروز صحبت از به هم زدن خیمهشببازی میان جناحهای حکومت و انتخاب تحریم انتخابات به عنوان کنش سیاسی، بسیار راحتتر است. زمانی سخن از تحریم انتخابات حتی در رسانههای برونمرز اقدامی خلاف جهت جریان و بیمعنا دانسته میشد. مسیری که تا امروز طی شده حاصل تلاشهای اپوزیسیون و البته بیش از آن عیان شدن فساد و ناکارآمدی همهی جناحهای حکومت است و البته اگر قدر این فرصتها شناخته و دانسته نشود جامعهای که درد و نیاز واقعی دارد از ما هم روی خواهد گرداند. استفادهی از کارت قوم و قبیلهبازی با استفاده از افراد فاسدی مثل پزشکیان از همان سالها شروع شده بود و در این مصاحبه هم به سخنان ایرانستیزانهی پزشکیان در کسوت نمایندهی به اصلاح مجلس اشاره کردم. چنان که پیشتر گفتم تحریم انتخابات و آگاه کردن مردم نسبت به خطر دامن زدن حکومت به قبیلهگرایی برای پس زدن مطالبات واقعی ملت، وظیفهی اپوزیسیون است. #سیرک_انتخابات
حجت کلاشی39,112 Aufrufe • vor 2 Jahren

روز آغازین سال نو، باشکوه و حماسی و همایونی شد. دلیرانی آگاه با سر دادن «جاوید شاه» به ضحاک شنواندند و نشان دادند که «شاه» به خانه باز خواهد گشت. و این آیا چیزی جز این است که مردم به نبرد با انقلاب ۵۷ برخاستهاند؟! مردمانی که آماده فداکاری برای میهنشان شدهاند از بگیر و ببند و داغ و درفش نمیهراسند؛ اما سیهدلان بیهنر و کشور برباد ده را میهراسنند. آنچه از شکوهمندی، فرهمندی و درخششهای خیرهکننده ملیگرایی و ناسیونالیسم ایران، تاکنون دیدهایم گامهای نخستین و نویدبخشِ آمدن آن رستاخیز بزرگ ملیست. رستاخیزی سخت بزرگ و بانام در راه است و آن روز خواهد آمد که همگان بالای بلند این رستاخیز بشکوه را ببینند و آفرین گویند. «رستاخیزی» برای ساختن میهن مهینمان ایران. آن روز میآید! جاوید شاه پاینده ایران
حجت کلاشی27,646 Aufrufe • vor 1 Jahr

جمهوری فاسد، بیکفایت و نامشروع اسلامی، خانم فاطمه سپهری را به ۱۸ سال زندان محکوم کرده است. این نشانه قدرت یک حکومت نیست؛ نشانه ناتوانی و استیصال حکومتی است که هیچ پاسخی جز خشونت، سرکوب، کشتار و زندان در دست ندارد. موج بیداری ملی همه نیروهای ضد ملی را در هم خواهد شکست.
حجت کلاشی37,434 Aufrufe • vor 3 Jahren

در برنامه «سمتِ نو ِ» تلویزیون «منوتو» گفتاری داشتم در اینکه چرا نباید در انتخابات ج.ا شرکت کرد. این نمایشها برای جمهوری اسلامی، مانند مناسکی بلاگردان است. چیزی از گونه بیعت با خلیفه! همه کاری میکند و از هر دست حیله و نیرنگی که میداند و میشناسد بکار میگیرد که مردم پای صندوق بروند. استادکارِ این ترفندها هم خود اصلاحطلبان هستند و میدانند پیش از هر گامی باید امیدی که در مردم برای بازگشت به پادشاهی شکوفا شده پژمرده کنند. همین امید بود که مرگ اصلاحات را فریاد زد. بیدلیل نیست که این روزها کسانی که پیشینه همکاری و دوستی با هاشمی رفسنجانی و تیماش را دارند یا زمانی در جبهه اصلاحات از گرم کنندگان تنور انتخابات بودهاند؛ چونان سوتهدلانِ جهادی و دلسوخته از دستِ پادشاهیخواهان، با تمام تاب و توش و توان در تاختن به پادشاهی آستین بالا زدهاند که مردم را از امکان پیروزی و بازگشت پادشاهی ناامید کنند. به کار فراخوانده شدهاند که به پادشاهیخواهان برچسب همکاری با سپاه بزنند که همان دوگانه پیشین درست شود و البته سیاهی و شرم همکاری با تروریستها و تجزیهطلبان و لوی را بپوشانند.
حجت کلاشی29,551 Aufrufe • vor 2 Jahren
Keine weiteren Inhalte verfügbar