
StratCommX
@StratCommX • 22,175 subscribers
Keadilan, kemakmuran, perpaduan.
Shorts
Videos

Tak berapa arif sgt dgn politik India, tp dari video ni, ada perkembangan baru yg cukup menarik 1. Gen Z (Hindu, Islam) bangkit gile2 lawan kerajaan Modi 2. Gen Z tunjukkan cth bagaimana unity in diversity works, diorg anggap yg mainkan isu 3R ni nk cover isu2 rasuah n korupsi
StratCommX174,384 次观看 • 27 天前

Tak senang nk cari isteri qanaah yg boleh terima seadanya. Sebab tu pentingnya, bila nk cari pasangan, kene sekufu dan bincang secara serius Takleh salahkan yg perempuan gk sbb parentnya dh set the bar high. Jadi, kalau yg lelaki rasa xleh hadap bab2 ni bertahun2, let go
StratCommX535,090 次观看 • 7 个月前

Menurut Shafee, diskusi pengampunan Najib Razak bermula dari 8 Dec 2023, kemudian 15 Jan 2024 dan ke 29 Jan 2024. 🌐 Pada 29 Jan, menurut Shafee, "YDPA was thinking of a FULL PARDON but he wanted to be sure, he passed 4 vote papers to mon-prominent members to put YES or NO to full Pardon." "Then he said, never mind, I have decided the alternative. The ALTERNATIVE is what it is now." 🌐 Menurut Shafee lagi, "Pardon is the sole prerogative of YDPA. He can listen to advice and opinion but he doesn't take a vote. He should decide on his own." "The result can't be challenged in court because that's the royal prerogative. This is established law. The discretion is absolute. They are not bound by any advice." Utk frasa terakhir tu, itu yg Shafee balas claim Karen Cheah (Presiden Bar Council) yg YDPA kene dengar nasihat ahli-ahli Lembaga Pengampunan instead dan suruh masuk universiti balik. Kredit video Tiktok @KemKomunikasi:
StratCommX2,135,293 次观看 • 2 年前

“Orang Melayu puasa, saya orang India pun susah nak cari makan. Cina pun tak buka hardware. Tapi bolehkah saya benci orang Melayu? Tak boleh. Sebab 40kg dari isi badan saya pun datang dari makan makanan Melayu. Kita semua saling bergantung. Ini tanah air kita bersama.” — Seorang rakyat Malaysia, dari hati ke hati
StratCommX575,204 次观看 • 1 年前

Isu ali baba atau ‘rent-seeking’ 📍Cth A tlg B dpt kontrak kerajaan, B dpt kontrak, byr A sikit lepas tu subcon kan dekat C 📍Dari merdeka sampai skrg, bermaharajalela perangai subcon dan makan percent ni. Bila projek tak siap atau bermasalah, xde sape accountable sbb bleh kaw team 📍Ini juga antara punca org Melayu payah nk naik sebab peluang diorg tertutup. Nk buat jugak kene rasuah sana rasuah sini 📍Dlm hal ini, mmg sgt2 berterima kasih kepada Rafizi Ramli kerana bekerja keras utk layout STRONG FOUNDATION kepada golongan2 entrepreneur utk pergi jauh tanpa mengira darjat dan bangsa 💪 Barulah mudah entrepreneur nk pergi ke peringkat global tanpa ada campur tangan org yg nk menangguk di air keruh 😌
StratCommX1,096,226 次观看 • 3 年前

Pesanan kepada bapa-bapa dan atok-atok, clear cache dan history dulu selepas guna apa-apa peranti. Manalah tahu terbukak iklan web lucah tanpa sengaja. Takut tiba-tiba nanti lalu FYP, anak-anak atau cucu-cucu pula tertengok. Ni soalan kt Dewan Negara, nasib baik lah Fahmi Fadzil 🇲🇾 yg jawab. Dapat kt Rafizi Ramli bola tanggung macam ni, terus keluar dewan YB Senator tu tak masuk-masuk dah 😅
StratCommX828,526 次观看 • 2 年前