
Tere Sammallahti 🇫🇮💙🇺🇦
@TereSammallahti • 12,932 subscribers
Kansanedustaja, @Kokoomus oikea laitahyökkääjä. #Terestroika 050 436 0965, [email protected]
Shorts
Videos

Aamulla kuulimme SDP:n eläkelinjauksia. Eläkkeitä nostamalla kuulemma kulutus kasvaa, syntyy työpaikkoja eivätkä eläkerahastot tyhjene tai eläkemaksut nouse. Onko tämä puolueenne linja Antti Lindtman? Aikooko SDP tosiaan ryöstää työssäkäyvät ja jopa syntymättömät sukupolvet?
Tere Sammallahti 🇫🇮💙🇺🇦66,647 Aufrufe • vor 25 Tagen

Yhdistyksille jaetaan joka vuosi 1-2 miljardia euroa erilaisia tukia lukuisten eri instituutioiden kautta. Rahojen käyttötapa on salattu veronmaksajilta ja myös meiltä kansanedustajilta, joten verovarojen käyttöä on näiltä osin mahdotonta valvoa. Tähän pitää saada muutos. Veronmaksajilla on oikeus tietää, miten heiltä vietyjä veroeuroja käytetään. Niinpä tein lakialoitteen tukia saavien yhdistysten kirjanpidon julkistamisesta saatujen tukien osalta. Teknisesti tuilla pyöriviltä yhdistyksiltä voisi vaatia koko kirjanpidon julkaisua, koska yhdistyksen kassassa olevan tukieuron, jäsenmaksueuron ja palvelumyyntieuron väliin on vaikeaa vetää rajaa. Mutta jostain on lähdettävä tunnustelemaan maastoa. Muistutathan kansanedustajaasi, että hän on saanut lakialoitteen sähköpostiinsa digitaalisesti allekirjoitettavaksi. Loistavaa viikonloppua! #Terestroika
Tere Sammallahti 🇫🇮💙🇺🇦86,180 Aufrufe • vor 1 Monat

Hölmömpi olisi saattanut luulla, että kun pääministeri Petteri Orpo kutsuu menestyneitä vaikuttajanaista Kesärantaan keskustelemaan tärkeistä yhteiskunnallisista kysymyksistä, niin itseään naisasia- ja tasa-arvoteemoilla nostavat vasemmistofeministit olisivat riemuinneet. Vaan ei. Vasemmistolaisten ja erityisesti äärifeministien mukaan Kesärannassa käyneet naiset olivat väärän värisiä, väärän painoisia, väärän näköisiä ja ihan tyhmiä fasistien käsikassaroita. Kun katsoo näiden punaisten "tasa-arvoaktivistien" sylkevän sappeaan siskojensa niskaan, on aika aika turvallista taas todeta, ettei vasemmistofeminismi halua vapauttaa naisia. Päin vastoin, se yrittää alas painamalla ja häpäisemällä viedä toimijuuden kaikilta naisilta, jotka eivät suostu hyppimään punalahkolaisten pillin tahtiin. Sattumoisin se on juuri se sama tapa, jolla naisia alistetaan patriarkaalisissa kulttuureissa. MOT. Koko video Youtubessa:
Tere Sammallahti 🇫🇮💙🇺🇦27,173 Aufrufe • vor 22 Tagen

Puhemies Jussi Halla-aho muistutti IL:n haastattelussa Tytti Tuppurainen:n tavasta pahantahtoisesti mustamaalata työkavereitaan. Tarkastin välikysymysinfon parin vuoden takaa ja siis herrajjjjjumala, katsokaa itse. No, Tytti ja Antti, rules for thee, but not for me?
Tere Sammallahti 🇫🇮💙🇺🇦142,253 Aufrufe • vor 4 Monaten

Iranin terroristihallinnon horjuminen läpivalaisee islamistien toimintaa lännessä, myös Suomessa. Esimerkiksi pitkään Iran-kytköksistä ja äärimmäisistä islamin tulkinnoistaan tunnetun Mellunmäen moskeijan imaami Abbas Bahmanpour julkisesti suree terroristijohtaja Khamenein hallinnon kohtaloa. Moskeijansa väki kuitenkin ajaa asiaa tiedustelevat toimittaja pois ja imaami on oppinut pysymään piilossa silloin, kun hyvin yksinkertainenkin kysymys paljastaisi suomalaiseen yhteiskuntajärjestykseen sopimattomat ajatukset. Kaikki eivät nimittäin muista, mitä Bahmanpour linjasi Ylen suorassa lähetyksessä sharia-lain suhtautumisesta seksuaalivähemmistöihin reilu vuosikymmen sitten. Tai sitä, miten Bahmanpour julkisesti yrittää edistää shariaa ja tyttöjen hunnuttamiskulttuuria. Ei tätä Suomeen, ei missään tapauksessa. Toivon medialle rohkdutta seurata ja paljastaa jatkossakin näiden ääriryhmittymien liikkeitä.
Tere Sammallahti 🇫🇮💙🇺🇦93,818 Aufrufe • vor 3 Monaten

SDP:n Tytti Tuppurainen väittää kirkkain silmin ja Antti Lindtman vierellään koko kansalle, että jos SDP:n kansanedustajat ahdistelevat eduskunnan työntekijöitä, niin asia ei muka kuulu puolueen tai ryhmän johdolle? Tietysti kuuluu! Pitää kuulua! Aivan käsittätöntä vastuun väistelyä!
Tere Sammallahti 🇫🇮💙🇺🇦91,230 Aufrufe • vor 5 Monaten

Tiedättekö, miksi esimerkiksi Itävallassa ja Italiassa huoltoasema tai lähikauppa voi myydä paikallista viiniä, mutta Suomessa ei? Se johtuu siitä, että Keski-Euroopassa pääosa poliitikoista kohtelee aikuisia ihmisiä aikuisina ihmisinä. Suomessa taas enemmistö poliitikoista pitää kansalaisia, täysivaltaisia aikuisia, täysin vastuuttomina ja lasten kaltaisina valtioholhottavina. Todellisuudessa ei ole mitään oikeaa syytä evätä suomalaisilta yrityksiltä ja kuluttajilta samoja vapauksia kuin mitä Keski-Euroopan serkuillamme on. Minä luotan suomalaisiin ja toivon, että yhä useampi poliitikko luottaisi myös. Minä voin vaikuttaa asiaan omalla tavallani ja te voitte vaikuttaa asiaan muistuttamalla kansanedustajia siitä, ettei teitä tarvitse holhota. #Terestroika
Tere Sammallahti 🇫🇮💙🇺🇦72,707 Aufrufe • vor 5 Monaten

Tuppuraisen mukaan SDP:n lukuisat ahdistelutapaukset on käsitelty heti. Pari päivää sitten jokainen videolla esiintyvä demari antoi ymmärtää, etteivät tiedä tapauksista mitään. On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä mitään? Haiskahtaa hevonpaskalta.
Tere Sammallahti 🇫🇮💙🇺🇦66,238 Aufrufe • vor 5 Monaten

Meinasin tippua tuolilta, kun kuulin tämän puheenvuoron A-studiossa. Että jos on Eläkevirka(TM), joka ei tuota mitään hyödyllistä, niin sen lakkauttaminen on "julmaa ja piittaamatonta"? Täh? Julmaa ja piittaamatonta on maksattaa veronmaksajalla täysin turhia eläkevirkoja.
Tere Sammallahti 🇫🇮💙🇺🇦177,210 Aufrufe • vor 1 Jahr

Ylellä juontaja syyttää Israelia Gazan sodasta. Asiantuntijaksi naamioitu aktivisti komppaa, hourii etnisestä puhdistuksesta ja kehittää salaliittoteorian, kuinka Saksa muka nyt kostaa natsien hirmutekoja palestiinalaisille!? Aivan pähkähullua Hamas-propangaa alusta loppuun.
Tere Sammallahti 🇫🇮💙🇺🇦126,820 Aufrufe • vor 11 Monaten

Badabim, badabum. Tiesitkö, että työttömyystuella opiskelu on voinut johtaa tukien takaisinperintään, opintojen keskeyttämiseen ja jopa ulosottoon? Täysin järjetöntä. Oikeistolainen näkemys on se, että itsensä kehittämisen, opiskelun ja työnteon pitää aina olla kannattavaa. Sen takia Kokoomus johdolla korkeakouluopiskelu työttömyysturvalla nyt mahdollistetaan aidosti. Muutama on kysynyt, miksei ammattikouluopintoja mahdollistettu? Tietyin ehdoin ammatilliseen koulutukseen voi osallistua jo nyt työttömyystuilla. Varmasti parantamisenkin varaa jää, mutta koska pienetkin muutokset näihin asioihin ovat tavattoman kalliita, eikä kehyksissä oltu esitetty tähän rahoitusta, voidaan tätä muutosta pitää aikamoisena voittona kaikkien työttömien mahdollisuuksille päästä kehittämään osaamistaan. Tehdään lisäuudistukset sitten tulevalla kaudella. #Terestroika
Tere Sammallahti 🇫🇮💙🇺🇦22,986 Aufrufe • vor 1 Monat

Lähteekö perintövero sittenkin tällä hallituskaudella? Toivottavasti, sillä se on kasvutoimi vailla vertaa. Uudistus vapauttaa yritysten sukupolvenvaihdoksiin varaamaa rahaa investointeihin miljardiluokassa, vähentää veropakolaisuutta ja pääomien karkaamista Suomesta sekä mahdollistaa ylisukupolvisen vaurastumisen. Toki uudistuksen muutamaksi vuodeksi aiheuttama verovaje saadaan katettua myös valtion menoja leikkaamalla. Siellä on edelleen Yleä, järjestötukia, kehitysapuja ja muuta tehottomuutta yllin kyllin säästettäväksi. Olen kannustanut, ja kannustan nytkin, riihessä tulevan vuoden budjettia kasaavia neuvottelijoita löytämään ratkaisut vuosituhannen verouudistukseen. Perintö- ja lahjavero historiaan, Suomi kasvun tielle! #Terestroika
Tere Sammallahti 🇫🇮💙🇺🇦45,939 Aufrufe • vor 3 Monaten

Silmin nähden tilannetta jännittävä Martin Paasi pyytää katuvana anteeksi. Mitä tekee Ylen Pirjo Auvinen? No kysyy nokkavasti, että "Miten meni noin niinku omasta mielestä?", tarkoituksenaan nöyryyttää haastateltavaa. Vuoden journalistinen pohjanoteeraus, kuin noloa sketsikamaa.
Tere Sammallahti 🇫🇮💙🇺🇦166,710 Aufrufe • vor 1 Jahr

Miten Marinin sosialistihallitus tyri ~tasapainoisen valtion talouden n. 10 MRD€ alijäämäiseksi? Kyse ei ollut koronamenoista, vaan ihan sokeasta ideologiasta ja laskutaidottomuudesta. Video on siis vuoden 2021 tammikuulta. Pidempi analyysi Youtubessa:
Tere Sammallahti 🇫🇮💙🇺🇦71,421 Aufrufe • vor 7 Monaten

Tänään on kiertänyt Ylen uutisesta lähtenyt huhu, jonka mukaan hallitus olisi ajamassa perheneuvolapalvelut, ja joidenkin mukaan jopa neuvolapalvelut, alas. Väite on roskaa. Lakiin kyllä tehdään muutos, joka auttaa HV-alueita järjestämään moninaiset perheneuvolapalvelut yhden luukun taakse. Jatkossa apua tarvitsevat perheet eivät siis jumitu koneiston pompoteltaviksi tai dystooppiseen byrokratiatyhjiöön, vaan saavat nopeammin avun. Tämä on apua tarvitsevien perheiden ja erityisesti lasten etu. Välillä kyllä kenkuttaa se tapa, millä lobbarit, media ja erityisesti poliittiset vastustajat levittävät täysin häpeilemättä kaikenlaista roskaa saadakseen kansalaisista haluamansa reaktion ulos.
Tere Sammallahti 🇫🇮💙🇺🇦15,663 Aufrufe • vor 1 Monat

Sananen tästä HS:n pääkirjoituksesta, joka ei ole niinkään totta kuin epätotuuksiin perustuvaa mielipidevaikuttamista. Ja siitä, kuinka EU-eliitin ja läntinen vasemmistointelligentsian herkät egot kolhiintuivat VP Vancen todettua, ettei euro-keisarilla ole vaatteita.⛓️🧵 Hesarin kirjoituksessa väitetään muun muassa, että "Vance kehysti äärioikeiston tukemisen demokratian puolustamiseksi". Ei kehystänyt, vaan hän puhui sananvapauden, demokratian ja yhteisten arvojen merkityksestä. Näin toimiessaan HS itse, ilmeisesti kirjoittajan itsekään tajuamatta, kehystää sananvapauden, demokratian ja tolkullisen maahanmuuttopolitiikan äärioikeistolaisuudeksi. Onko tämä todella se nurkka, johon HS haluaa itsensä ja vaikkapa jatkuviin islamistien tekemiin terroritekoihin kyllästyneet tavalliset eurooppalaiset maalata? HS myös kirjoittaa: "Yhdysvaltain nykyhallinnon vihollinen numero yksi ei ole Venäjä eikä Kiina vaan Trumpin vastustajat Yhdysvalloissa ja myös Euroopassa". Lennokas, mutta totuudenvastainen tulkinta. Vance sanoi, että Euroopan on otettava turvallisuuden suhteen suurempi rooli, koska USA joutuu keskittymään muualla maailmassa paikkoihin, jotka ovat isommassa vaarassa. Hän viittaa Kiinan johtaman pahan akselin kasvavaan vaikutusvaltaan ympäri maailmaa. HS:n kirjoituksessa on liikaa läpikäytävää, mutta pääosiltaan se maalaa täysin väärän kuvan siitä, miten maailma makaa, mitä on sanottu ja mitä on tehty. On suorastaan ällistyttävää, kuinka hakoteilla HS:n pääkirjoitus taas kerran on. Aivan kuin ei olisi kirjoitettu siitä, miten asiat ovat, vaan niin kuin Trumpin hallinnon puritaaninen vastustaja ne haluaa nähdä. Onko Trumpin hallinnon toimintapa välillä outo? Toki. Itselläni särähti korvaan Vancen logiikka Romanian vaaleista. Ja toki Trumpin hallinnon sekava ja norsumainen rymistely kv-politiikassa on konsensushakuisten eurooppalaisten vinkkelistä outoa. Mutta mihin unohtui se fakta, että viime kaudellaan Trump oli oikeassa mm. eurooppalaisten Nato-maiden puolustuskitsastelusta ja Venäjän energia-aseesta. Trump myös veti pakotteillaan Kiinan nousevaa hegemoniaa vastapalloon, linja jota myös Bidenin hallinto jatkoi. Kysykää itseltänne, miten jenkkiläisen veronmaksajan ja heitä edustavan presidentin pitäisi suhtautua tilanteeseen, jossa Euroopan veturimaat eivät panosta sen enempää omaan kuin Ukrainankaan puolustamiseen, vaan vaativat USA:ta hoitamaan molemmat? Miltä eurooppalaisesta pitäisi tuntua, kun Venäjän uhka kasvaa, mutta Ukrainan tukeminen ja puolustusteollisuuden ylös ajaminen on hidasta eturyhmäpolitikoinnin takia? Miltä näyttää, kun EU-eliitin egot helähtävät palasiksi heti, kun maailmanhistorian menestyneimmän demokratian johtaja sanoo, että ottakaapa meistä mallia? Miltä näyttää itään päin, kun Münchenin turvallisuuskonferenssin PJ Cristoph Heusgen pillahtaa itkuun kesken päätöspuheensa, kun Vance oli muka ollut niin ilkeä? Sitten vielä porukalla halitaan, kun toiselle oli tullut niin paha mieli. Pitäisikö tavan kansalaisen muka luottaa siihen, että tällaiset omien pierujensa hajuun rakastuneet pillittävät vätykset muka hoitavat Euroopan puolustuksen johtamisen tiukan paikan tullen? Voidaan kysyä, kumpi lopulta pelaa enemmän Kremlin pussiin tai halkoo länsimaista arvoyhteisöä? Varsin ystävällinen kehoitus sitoutua demokratiaan, sananavapauteen ja muihin läntisiin arvoihin? Vai egoonsa tulleita naarmuja pillittävän eurooppalaisen median ja EU-eliitin maalaama harhainen kuva siitä, kuinka USA muka on Putinin takataskussa ja Eurooppaa vastaan? Eurooppalaisten on nyt aika kerätä lelunsa ja ottaa itseään niskasta kiinni. Ei tilanne tästä märisemällä miksikään muutu. EU-johtajien on aika kipaista peilin eteen, kuivata silmänsä ja sitten hoitaa Euroopan puolustusteollisuus kuntoon. Samalla voi siirtää fokuksen pahvipilleistä Euroopan kilpailukyvyn vahvistamiseen.
Tere Sammallahti 🇫🇮💙🇺🇦112,530 Aufrufe • vor 1 Jahr

Neuvosto-Suomessa on nyt sitten aloitettu kompostitarkastukset. Vuosituhansia pärjättiin ilman, mutta enää ei? Koulutustaso nousee, mutta ihmiset tyhmenevät niin, että kompostipartiot on pakko lähettää kyttäämään ihmisten pihoja? Ei ihme, että taloutemme on romahduspistessä.🧵⛓️ Vaikka asia ei ole iso peilattuna kaikkiin julkisiin menoihin, niin se on tragikoomisuudessaan hyvin kuvaava. Valtiontalous on vuosikymmenien törsäysjuhlien päätteeksi romahduspisteessä, mutta hallintorälssi kykenee lähinnä heittämään lisää painoa hallintoalamaisen vetämään kivirekeen. Kompostorien kunto, ruoantähteistä tulevat päästöt tai kotitalouksien biojätteen kierrätysprosentti on ympäristöpolitiikan kokonaiskuvaa tarkastellessa täysin merkityksetön nyanssi. Silti virkakuntaan pesiytyneet ilmastoaktivistit ja veronmaksajien rahoilla elätetty järjestösektori on valmis todistamaan ääni väristen, kuinka planeetta muka tuhoutuu ellemme kaiva kuvetta tämän vasta keksityn hallintoidiotismin multihuipentuman rahoittamiseksi. Suomi ei ole enempää eikä vähempää kuin aivan taloudellisen romahduspisteen partaalla. Silti EU:n johdolla hallintokoneisto keksii pää märkänä uutta byrokratiaa, joka vielä 1990-luvulla nauratti suomalaisia Kummeli-sketsien muodossa. Ei tämä yksinkertaisesti voi jatkua näin, se ei vain ole mahdollista. Näitä virkamiestyrannian ja surkean politiikan ilmentymiä on pakko kyetä vastustamaan ja purkamaan tehokkaammin. Viisasteluklubissa käsiteltiin konpostien lisäksi myös Gazaa, Notkeaa Rottaa ja Ukrainan drone-iskua. Koko jakson voit katsoa täältä:
Tere Sammallahti 🇫🇮💙🇺🇦85,616 Aufrufe • vor 1 Jahr

Demarijohdon viesti puolueen häirintäkohusta on: - Merinen valehtelee - Hiltunen valehtelee - STT valehtelee - Syytökset tutkitaan, paitsi SDP:n ryhmäjohtoon kohdistuvat syytökset, joiden demarijohto on päättänyt olevan valheita. Ei katumusta, ei armoa🤷♂️
Tere Sammallahti 🇫🇮💙🇺🇦37,453 Aufrufe • vor 4 Monaten

Pitääkö työnteon olla palkitsevampaa kuin kotiin jäämisen? Kyllä. Pitääkö kykenevällä aikuisella ihmisellä olla oikeus kieltäytyä työnteosta ja jäädä sosiaalituille aivan vapaasti? Ei tietenkään. Voiko Suomi vain lisätä sosiaalitukia 15 miljardin euron kestävyysvajeen päälle? No ei voi. Kumma kyllä, nämäkään asiat eivät näytä olevan vasemmistolle itsestäänselviä. Eilisessa täysistunnossa vasemmisto menetti täysin malttinsa sosiaaliturvaministeri Sanni Grahn-Laasonen 🇺🇦 todettua, että sosiaaliturvajärjestelmän on oltava reilu MYÖS hänelle, joka lähtee aamuisin töihin. Asiassahan ei ole mitään epäselvää, mutta vasemmisto todella kuvitteli, että tekopöyristymällä asiasta elämän realiteetit jotenkin muuttuisivat. Eihän se työttömän vika ole, jos töitä ei ole. Mutta ei se silti voi tarkoittaa sitä, että kotiin jäävälle taataan parempi toimeentulo kuin työssä käyvälle. Eikö tämä nyt ole aivan ilmiselvää ja koko kansantalouden kestävyyden kivijalkaperiaate? Vai onko maailma tullut täysin hulluksi? 15 miljardin euron kestävyysvajetta ei ratkaista sillä, että yhä laveammilla sosiaalituilla ja alati kiristyvällä verotaakalla yhä useampi suomalainen tuomitaan ikuiseen työttömyyteen, kuten vasemmisto esittää. Työnteosta on tehtävä entistä kannattavampaa ja jokainen kykenevä aikuinen on saatava töihin, muuta kestävää tietä ei ole. #Terestroika
Tere Sammallahti 🇫🇮💙🇺🇦21,637 Aufrufe • vor 2 Monaten