Tere Sammallahti 🇫🇮💙🇺🇦's banner
Tere Sammallahti 🇫🇮💙🇺🇦's profile picture

Tere Sammallahti 🇫🇮💙🇺🇦

@TereSammallahti12,932 subscribers

Kansanedustaja, @Kokoomus oikea laitahyökkääjä. #Terestroika 050 436 0965, [email protected]

Shorts

Jopa puhemiehen äänestä kuultaa turhautuminen SDP:n jarruosaston toimintaan. StV:ssä sama touhu ja samat naamat. SDP:n tarina vuodesta toiseen on häpäistä koko eduskunta menettelytapajarrutuksella, eikä Antti Lindtman'ia tai Tytti Tuppurainen'puraista näy mailla eikä halmeilla. Ankeaa.

Jopa puhemiehen äänestä kuultaa turhautuminen SDP:n jarruosaston toimintaan. StV:ssä sama touhu ja samat naamat. SDP:n tarina vuodesta toiseen on häpäistä koko eduskunta menettelytapajarrutuksella, eikä Antti Lindtman'ia tai Tytti Tuppurainen'puraista näy mailla eikä halmeilla. Ankeaa.

29,413 görüntüleme

X:ää seuraava näkee iranilaisten ja juutalaisten juhlivan yhdessä Teheranissa, Lontoossa, Berliinissä, ympäri maailmaa. Pelkkää Suomi-mediaa seuraava taas kerrotaan, että iranilaiset ovat murtuneita suurterroristi Khamenein kuolemasta. Näin meitä on jallitettu vuosikymmenet.

X:ää seuraava näkee iranilaisten ja juutalaisten juhlivan yhdessä Teheranissa, Lontoossa, Berliinissä, ympäri maailmaa. Pelkkää Suomi-mediaa seuraava taas kerrotaan, että iranilaiset ovat murtuneita suurterroristi Khamenein kuolemasta. Näin meitä on jallitettu vuosikymmenet.

98,601 görüntüleme

Vihreät: Luonto kuolee! Maailma tuhoutuu! Toivoa ei ole! Älkää tehkö lapsia, älkää nauttiko elämästä, vaipukaa epätoivoon, pelätkää! Myös vihreät: Katsokaa nyt, kun nuoria ahdistaa! Ihmine tekee itselleen palveluksen, kun lakkaa kuuntelemasta tätä tuomiopäivän vasemmistoa.

Vihreät: Luonto kuolee! Maailma tuhoutuu! Toivoa ei ole! Älkää tehkö lapsia, älkää nauttiko elämästä, vaipukaa epätoivoon, pelätkää! Myös vihreät: Katsokaa nyt, kun nuoria ahdistaa! Ihmine tekee itselleen palveluksen, kun lakkaa kuuntelemasta tätä tuomiopäivän vasemmistoa.

41,311 görüntüleme

Puheista kuulee ja ilmeistä näkee, kuinka valtavan paljon helpompaa turvallisuusviranomaistemme on toimia NATO-Suomessa. Enää ei tarvitse sumuttaa kansalaisia ummehtuneilla YYA-liturgioilla tai pelätä Venäjän asiamiehinä toimivia poliitikkoja. Hyvä näin.

Puheista kuulee ja ilmeistä näkee, kuinka valtavan paljon helpompaa turvallisuusviranomaistemme on toimia NATO-Suomessa. Enää ei tarvitse sumuttaa kansalaisia ummehtuneilla YYA-liturgioilla tai pelätä Venäjän asiamiehinä toimivia poliitikkoja. Hyvä näin.

118,657 görüntüleme

Kas? Pari vuotta SDP huusi, ettei Suomessa ei ole mitään suhdannetta, vaan että talouskurimus johtuu vain ja ainoastaan hallituksesta. SDP:n ykkösvitja on selvästi nyt jakanut ministerisalkut keskenään, kun pyörtävät nyt puheitaan. Uhmakkuus onkin yhtäkkiä muuttunut peloksi.

Kas? Pari vuotta SDP huusi, ettei Suomessa ei ole mitään suhdannetta, vaan että talouskurimus johtuu vain ja ainoastaan hallituksesta. SDP:n ykkösvitja on selvästi nyt jakanut ministerisalkut keskenään, kun pyörtävät nyt puheitaan. Uhmakkuus onkin yhtäkkiä muuttunut peloksi.

25,253 görüntüleme

Videos

TereSammallahti's profile picture

Sananen tästä HS:n pääkirjoituksesta, joka ei ole niinkään totta kuin epätotuuksiin perustuvaa mielipidevaikuttamista. Ja siitä, kuinka EU-eliitin ja läntinen vasemmistointelligentsian herkät egot kolhiintuivat VP Vancen todettua, ettei euro-keisarilla ole vaatteita.⛓️🧵 Hesarin kirjoituksessa väitetään muun muassa, että "Vance kehysti äärioikeiston tukemisen demokratian puolustamiseksi". Ei kehystänyt, vaan hän puhui sananvapauden, demokratian ja yhteisten arvojen merkityksestä. Näin toimiessaan HS itse, ilmeisesti kirjoittajan itsekään tajuamatta, kehystää sananvapauden, demokratian ja tolkullisen maahanmuuttopolitiikan äärioikeistolaisuudeksi. Onko tämä todella se nurkka, johon HS haluaa itsensä ja vaikkapa jatkuviin islamistien tekemiin terroritekoihin kyllästyneet tavalliset eurooppalaiset maalata? HS myös kirjoittaa: "Yhdysvaltain nykyhallinnon vihollinen numero yksi ei ole Venäjä eikä Kiina vaan Trumpin vastustajat Yhdysvalloissa ja myös Euroopassa". Lennokas, mutta totuudenvastainen tulkinta. Vance sanoi, että Euroopan on otettava turvallisuuden suhteen suurempi rooli, koska USA joutuu keskittymään muualla maailmassa paikkoihin, jotka ovat isommassa vaarassa. Hän viittaa Kiinan johtaman pahan akselin kasvavaan vaikutusvaltaan ympäri maailmaa. HS:n kirjoituksessa on liikaa läpikäytävää, mutta pääosiltaan se maalaa täysin väärän kuvan siitä, miten maailma makaa, mitä on sanottu ja mitä on tehty. On suorastaan ällistyttävää, kuinka hakoteilla HS:n pääkirjoitus taas kerran on. Aivan kuin ei olisi kirjoitettu siitä, miten asiat ovat, vaan niin kuin Trumpin hallinnon puritaaninen vastustaja ne haluaa nähdä. Onko Trumpin hallinnon toimintapa välillä outo? Toki. Itselläni särähti korvaan Vancen logiikka Romanian vaaleista. Ja toki Trumpin hallinnon sekava ja norsumainen rymistely kv-politiikassa on konsensushakuisten eurooppalaisten vinkkelistä outoa. Mutta mihin unohtui se fakta, että viime kaudellaan Trump oli oikeassa mm. eurooppalaisten Nato-maiden puolustuskitsastelusta ja Venäjän energia-aseesta. Trump myös veti pakotteillaan Kiinan nousevaa hegemoniaa vastapalloon, linja jota myös Bidenin hallinto jatkoi. Kysykää itseltänne, miten jenkkiläisen veronmaksajan ja heitä edustavan presidentin pitäisi suhtautua tilanteeseen, jossa Euroopan veturimaat eivät panosta sen enempää omaan kuin Ukrainankaan puolustamiseen, vaan vaativat USA:ta hoitamaan molemmat? Miltä eurooppalaisesta pitäisi tuntua, kun Venäjän uhka kasvaa, mutta Ukrainan tukeminen ja puolustusteollisuuden ylös ajaminen on hidasta eturyhmäpolitikoinnin takia? Miltä näyttää, kun EU-eliitin egot helähtävät palasiksi heti, kun maailmanhistorian menestyneimmän demokratian johtaja sanoo, että ottakaapa meistä mallia? Miltä näyttää itään päin, kun Münchenin turvallisuuskonferenssin PJ Cristoph Heusgen pillahtaa itkuun kesken päätöspuheensa, kun Vance oli muka ollut niin ilkeä? Sitten vielä porukalla halitaan, kun toiselle oli tullut niin paha mieli. Pitäisikö tavan kansalaisen muka luottaa siihen, että tällaiset omien pierujensa hajuun rakastuneet pillittävät vätykset muka hoitavat Euroopan puolustuksen johtamisen tiukan paikan tullen? Voidaan kysyä, kumpi lopulta pelaa enemmän Kremlin pussiin tai halkoo länsimaista arvoyhteisöä? Varsin ystävällinen kehoitus sitoutua demokratiaan, sananavapauteen ja muihin läntisiin arvoihin? Vai egoonsa tulleita naarmuja pillittävän eurooppalaisen median ja EU-eliitin maalaama harhainen kuva siitä, kuinka USA muka on Putinin takataskussa ja Eurooppaa vastaan? Eurooppalaisten on nyt aika kerätä lelunsa ja ottaa itseään niskasta kiinni. Ei tilanne tästä märisemällä miksikään muutu. EU-johtajien on aika kipaista peilin eteen, kuivata silmänsä ja sitten hoitaa Euroopan puolustusteollisuus kuntoon. Samalla voi siirtää fokuksen pahvipilleistä Euroopan kilpailukyvyn vahvistamiseen.

Tere Sammallahti 🇫🇮💙🇺🇦

112,530 görüntüleme • 1 yıl önce

TereSammallahti's profile picture

Neuvosto-Suomessa on nyt sitten aloitettu kompostitarkastukset. Vuosituhansia pärjättiin ilman, mutta enää ei? Koulutustaso nousee, mutta ihmiset tyhmenevät niin, että kompostipartiot on pakko lähettää kyttäämään ihmisten pihoja? Ei ihme, että taloutemme on romahduspistessä.🧵⛓️ Vaikka asia ei ole iso peilattuna kaikkiin julkisiin menoihin, niin se on tragikoomisuudessaan hyvin kuvaava. Valtiontalous on vuosikymmenien törsäysjuhlien päätteeksi romahduspisteessä, mutta hallintorälssi kykenee lähinnä heittämään lisää painoa hallintoalamaisen vetämään kivirekeen. Kompostorien kunto, ruoantähteistä tulevat päästöt tai kotitalouksien biojätteen kierrätysprosentti on ympäristöpolitiikan kokonaiskuvaa tarkastellessa täysin merkityksetön nyanssi. Silti virkakuntaan pesiytyneet ilmastoaktivistit ja veronmaksajien rahoilla elätetty järjestösektori on valmis todistamaan ääni väristen, kuinka planeetta muka tuhoutuu ellemme kaiva kuvetta tämän vasta keksityn hallintoidiotismin multihuipentuman rahoittamiseksi. Suomi ei ole enempää eikä vähempää kuin aivan taloudellisen romahduspisteen partaalla. Silti EU:n johdolla hallintokoneisto keksii pää märkänä uutta byrokratiaa, joka vielä 1990-luvulla nauratti suomalaisia Kummeli-sketsien muodossa. Ei tämä yksinkertaisesti voi jatkua näin, se ei vain ole mahdollista. Näitä virkamiestyrannian ja surkean politiikan ilmentymiä on pakko kyetä vastustamaan ja purkamaan tehokkaammin. Viisasteluklubissa käsiteltiin konpostien lisäksi myös Gazaa, Notkeaa Rottaa ja Ukrainan drone-iskua. Koko jakson voit katsoa täältä:

Tere Sammallahti 🇫🇮💙🇺🇦

85,616 görüntüleme • 1 yıl önce

TereSammallahti's profile picture

Pitääkö työnteon olla palkitsevampaa kuin kotiin jäämisen? Kyllä. Pitääkö kykenevällä aikuisella ihmisellä olla oikeus kieltäytyä työnteosta ja jäädä sosiaalituille aivan vapaasti? Ei tietenkään. Voiko Suomi vain lisätä sosiaalitukia 15 miljardin euron kestävyysvajeen päälle? No ei voi. Kumma kyllä, nämäkään asiat eivät näytä olevan vasemmistolle itsestäänselviä. Eilisessa täysistunnossa vasemmisto menetti täysin malttinsa sosiaaliturvaministeri Sanni Grahn-Laasonen 🇺🇦 todettua, että sosiaaliturvajärjestelmän on oltava reilu MYÖS hänelle, joka lähtee aamuisin töihin. Asiassahan ei ole mitään epäselvää, mutta vasemmisto todella kuvitteli, että tekopöyristymällä asiasta elämän realiteetit jotenkin muuttuisivat. Eihän se työttömän vika ole, jos töitä ei ole. Mutta ei se silti voi tarkoittaa sitä, että kotiin jäävälle taataan parempi toimeentulo kuin työssä käyvälle. Eikö tämä nyt ole aivan ilmiselvää ja koko kansantalouden kestävyyden kivijalkaperiaate? Vai onko maailma tullut täysin hulluksi? 15 miljardin euron kestävyysvajetta ei ratkaista sillä, että yhä laveammilla sosiaalituilla ja alati kiristyvällä verotaakalla yhä useampi suomalainen tuomitaan ikuiseen työttömyyteen, kuten vasemmisto esittää. Työnteosta on tehtävä entistä kannattavampaa ja jokainen kykenevä aikuinen on saatava töihin, muuta kestävää tietä ei ole. #Terestroika

Tere Sammallahti 🇫🇮💙🇺🇦

21,637 görüntüleme • 2 ay önce