正在加载视频...

视频加载失败

Epäterveellisin tuote

15,631 次观看 • 2 个月前 •via X (Twitter)

0 条评论

暂无评论

原始帖子的评论将显示在这里

相关视频

Amos Ahola: – Jos syöt sokeria nälkään, se ampuu sun verensokerin ylös. Ja sit kun se verensokeri putoo, sulle tulee näläntunne, vaikkei kropan puolesta vielä tarvitsis energiaa. Se on valenälkää siit verensokerista. Jos syöt rasvaa ja pekonia, niin kyllä siinä pysyy nälkä aika kauan pitkään pois. Jos joku tätä epäilee, voi kokeilla ihan itte, että otat kulhollisen muromysliä, mikä on varmaan epäterveellisin ruoka mitä kaupasta löytyy; kulhollinen muromyslii, about neljäsataa kaloria ja vedät sen lärviin ja sit katot kellosta kauan menee, kun tulee seuraavan kerran nälkä. Mutta kokeile sama pekonilla. Kun ihminen syö neljäsataa kalorii pekonia, se on kokonainen paketti pekonii. Sä et sen jälkeen haluu ajatellakaan enää pekonia. Sulla menee nälkä ties kuin pitkäksi aikaa. Näissä on eroja. Mä olin nuoruudessa vähän pulleampi poika ja jouduin joskus sen seittemän kiloo pudottaa ja vedin siis ketoosilla itte, niin siinäkin huomas, että sokeririippuvuus on todellinen asia. Mulle tuli vieroitusoireet siitä. Jokainen, joka on vieroitusoireet ikinä kokenut vaikka alkoholista tai muuten, kyllä tunnistaa sen tunteen. Eli kyllä se on ihan todellinen juttu, mutta kyllä tuolla vielä väitetään... Meidän ravintoterapeuttimme jostain syystä tykkäävät tasaisin väliajoin kirjoittaa Hesariin, että "sokeri ei ole syyllinen mihinkään". En tiedä mistä se johtuu, että Ursula Schwab ja Fogelholm molemmat tätä tekee. Mä en tiedä miks, mutta vuoden välein saa lukea Hesarista, kun ne ravintoterapeutit sanoo, että "tää ei oo ongelma", samaan aikaan kun meidän kansa vielä oikeasti lihoo. Topi Salin: – Yleisesti ottaen, jos joku ihminen ei näytä olevan kovin hyvässä kunnossa fyysisesti tai henkisesti, sellaiselta ei kannata ottaa hirveästi ohjeita hyvää elämää koskien. Paitsi jos se sanoo, että "Mä voin todella huonosti, eli älä tee tällä lailla niin kuin mä teen." Sit sitä kannattaa kuunnella. Mutta jos se yrittää neuvoa sulle jotain tällasta hyvän elämän reseptiä, niin ei välttämättä kannata kuunnella. Ahola: – Joo, se Kennedyhan tässä suhteessa aika silleen, se on yli seittemänkymppinen, se vetää kakskyt leukaa eli se on erittäin timmiskunnossa eli siinä suhteessa varmaan jostain se tietää mitä se puhuu. // Keijon tuumaustunti:

Olli Posti – terveysfilosofi

15,858 次观看 • 5 个月前

Pyryttää. Maisema on valkoisena kun kirjoitan tätä tekstiä. Talvipäivän seisaus. Valo voittaa pimeyden. Avaan mielessäni vielä oman joulukalenterini luukkuja. Joulukuun 1. päivä. Aira Samulinin hautajaiset Helsingin Vanhassa kirkossa. Piispa Teemu Laajasalon puhe, jossa puhutaan rajalla olemisesta. Nuoruuden ja vanhuuden, terveyden ja sairauden, menneisyyden ja tulevaisuuden rajalla. Jorma Uotisen tanssieleet arkulla päästävät sielun vapauteen. Koskettava hetki. Jää hyvästi. Joulukuun 4. päivä. Espanja, Fuengirola. Erinomainen tentti Suomi-koululla. Mahtava energia. Salit täyttyvät. Ulkosuomalaiset ovat hyvin tilanteen päällä. Joulukuun 6. päivä. Myyrmäen itsenäisyyspäivän vastaanotto Hyvän vanhuuden osaamiskeskuksessa. Tuntuu tärkeältä olla juuri tänään täällä, Suomea rakentaneiden vanhusten parissa. Juuri heille soivat laulut ja syttyvät itsenäisyyspäivän kynttilät. Kiitos. Joulukuun 9. päivä. Paraisten joulumarkkinat. Väkeä tulvillaan, kahdella kielellä. Iloisia tervehdyksiä ja halauksia. No nyt on joulu. Paraislaisten piparkakkujen historiaa. Parhaan piparkakun leipoja palkitaan. Joulukuun 10. päivä. Sunnuntaiaamu. Suomen nepalilaisyhteisö koolla ravintola Parikarissa. Tuolit eivät riitä. Yhteisön koko kaikkiaan on 4000-5000 henkeä. Ahkeraa väkeä, joka Suomessa tekemällään työllä pitää omassa maassaan kyliä hengissä. Joulukuun 11. päivä. Tapiolan lukio. Olen myöhässä. Anteeksi, anteeksi. Oppilaat ovat sen aikaa viihdyttäneet itseään Dj. Pexin Spotify-soittolistalla. Täysi sali, terävät kysymykset. Hyvä pöhinä. Opettajat hämmästelevät: ovatko meidän nuoremme noin fiksuja? Joulukuun 12. päivä. Suomi äänestää YK:n yleiskokouksessa Gazan tulitauon puolesta. No viimein! Edellinen äänestys ja aidalla istuminen ei ollut kunniaksi Suomelle. Joulukuun 13. päivä. Silmään sattuu päivän YouTube-video: Katri-Helena esiintymässä Vekarajärvellä Karjalan prikaatin kotiutumisjuhlassa yli tuhatpäiselle yleisölle. Yhteislaulua. ”Anna mulle tähtitaivas, anna valo pimeään / Anna mulle aamurusko, anna usko elämään”. Jos joku kaipaa vähän vahvistusta elämänuskoonsa, tämä video kannattaa katsoa. Torstai 14. päivä. Vierailu Helsingin eläinsuojeluyhdistyksen löytöeläintalolla Pitäjänmäessä. Kissoja, koiria, kaneja. Yhä useammin löytyy myös vapauteen päästettyjä tai karanneita häkkilintuja. Eläinten kohtelu kertoo paljon myös meistä ihmisistä. Lauantai 16. päivä. Aamulla Maunula-talolle. Hieno paikka. Haastattelijana Pekka Sauri. Kirjastoa esittelevä henkilökunta kertoo, että suosituin tuote kirjastossa nykyään on tila. Kaikki tarvitsevat tiloja ja kokoontumishuoneita. Maanantai 18. päivä. Roope Salmisen podcastissa elämäni käännekohdat. Matkalla portaita ylös vaihdan käännekohdat toisiksi. Elämä on kuin kaleidoskooppi. Käännät sitä, ja näet taas uuden kuvan. Perjantai 22. päivä. Istumme aamulla jo lentokoneessa odottamassa lähtöä Ahvenanmaalle, kun tulee tieto että Maarianhaminan kenttä on suljettu lumimyräkän vuoksi. Osa päivän tiiviistä ohjelmasta tehdään teamsin kautta, osa jää odottamaan seuraavaa reissua. Lauantai 23. päivä. Olisiko nyt se paljon puhuttu joulu? Lähdetään hakemaan Antonion kanssa kuusta. Kaivetaan koristeet esiin. Laitetaan jouluvalot paikalleen. Nyt saa joulu tulla. Ihmisillä hyvä tahto. Rauha. Hyvää joulua! #joulu #pekanelamaa

Pekka Haavisto

22,555 次观看 • 2 年前