Zarmina Paryani's banner
Zarmina Paryani's profile picture

Zarmina Paryani

@ZarminaParyanii14,552 subscribers

«بی دین» نافرمان، عاشق،ایستاده Atheist #freeAfganistanWomen FightingFor #Justice_equality_freedom #EndGenderAparthiedInAFG #DoNotRecognizeTerroristTaliba

Shorts

جنایت علیه بدنم را حق من میدانند،اما انتخاب و زنده گی انسانی را نه! بلی!کاش در چوک کابل تجاوز ،قتل،برهنه و‌شکنجه ..اما نه در پشت دروازه های بسته. و حالا تعداد جای سنگسار درک می‌کردند که فرخنده و رخشانه ها چقدر بی کسی و تنها بودند و هستند. وقتی تولد شدم خواست خودم نبود«دختر»باشم خواستم نبود در افغانستان و در جامعه مسلمان تولد شوم..از مشخصات زنانه وجودم «از پریود،ثدیه هایم »نفرت داشتم.. اما حالا با همه سنگسار ها،زخم ها،باز میخواهم زنی باشم که خودم دوست دارم. زن که حتا پدر و برادرش دیگر دوستش ندارد..زنی که از سایه و صدای پاهای خودش میلرزد، زنی که یکبار دروازه های خانه اش شکستانده شد، اما زخم آن روی سینه و بدن،روح و روانش باقی ماند و هیچ جای دنیا حس امنیت ندارد. و امکان ندارد، شب های که بخوابم و یک بار به دروازه و شکستن آن فکر نکنم.آخرین تخت خواب راحت قبل از زندان طالب بود..و اینجا قشنگ نیست به من چون حس می‌کنم صد ها هزار کودکم هنوز گیر مانده آنجا در دهن هیولا ها.. قلبم آنجاست که دو سال قبل بودم . اما دیگر نمیخواهم جنایت های مردان مسلمان پشت دروازه های بسته بماند. زندان طالب ،رفتار های ریاکارانه شما تمام سرگذشت زنده گی ام را هر روز مرور می‌کند ، من کی ام و چی ها کشیدم.. تا زنده ام میمانم باز هم نمیخواهم نقش بازی کنم تا فردا صاحب چوکی باشم، می‌خواهم یک صفا کار با شرف باشم، اما درد های زنانه ام را با هیچ قیمتی نمی فروشم «سکوت نمیکنم»

جنایت علیه بدنم را حق من میدانند،اما انتخاب و زنده گی انسانی را نه! بلی!کاش در چوک کابل تجاوز ،قتل،برهنه و‌شکنجه ..اما نه در پشت دروازه های بسته. و حالا تعداد جای سنگسار درک می‌کردند که فرخنده و رخشانه ها چقدر بی کسی و تنها بودند و هستند. وقتی تولد شدم خواست خودم نبود«دختر»باشم خواستم نبود در افغانستان و در جامعه مسلمان تولد شوم..از مشخصات زنانه وجودم «از پریود،ثدیه هایم »نفرت داشتم.. اما حالا با همه سنگسار ها،زخم ها،باز میخواهم زنی باشم که خودم دوست دارم. زن که حتا پدر و برادرش دیگر دوستش ندارد..زنی که از سایه و صدای پاهای خودش میلرزد، زنی که یکبار دروازه های خانه اش شکستانده شد، اما زخم آن روی سینه و بدن،روح و روانش باقی ماند و هیچ جای دنیا حس امنیت ندارد. و امکان ندارد، شب های که بخوابم و یک بار به دروازه و شکستن آن فکر نکنم.آخرین تخت خواب راحت قبل از زندان طالب بود..و اینجا قشنگ نیست به من چون حس می‌کنم صد ها هزار کودکم هنوز گیر مانده آنجا در دهن هیولا ها.. قلبم آنجاست که دو سال قبل بودم . اما دیگر نمیخواهم جنایت های مردان مسلمان پشت دروازه های بسته بماند. زندان طالب ،رفتار های ریاکارانه شما تمام سرگذشت زنده گی ام را هر روز مرور می‌کند ، من کی ام و چی ها کشیدم.. تا زنده ام میمانم باز هم نمیخواهم نقش بازی کنم تا فردا صاحب چوکی باشم، می‌خواهم یک صفا کار با شرف باشم، اما درد های زنانه ام را با هیچ قیمتی نمی فروشم «سکوت نمیکنم»

108,194 Aufrufe

وقتی این ویدئو دست بدست می‌شد،کابل بودم،اولین بار بود دسته جمعی و گروهی در فضای مجازی فحش میشنیدم،و محکمه های صحرایی حامیان شریعت را نگاه میکردم… من معترض خودم را همیشه یک فرد نه ،یک ملت حس می‌کنم، هیچ وقت از تنهایی نترسیدم، روزی در خیابان افغانستان در مقابل تفنگ طالب و مکتب طالبانی این چادری را لگد مال کردم.دختران بود دستم را میگرفتند که «نکن»اما هیچکس مانع من نشد،نه دختر ترسو وجودم،نه دختران سنتی کنارم و نه طالب و نه اینکه من از یک خانواده مذهبی هستم. اگر امروز طالب به زور شلاق این زندان سیار را همانند رژیم اول شان نمیوانند به تن تان کند.«پس قربانی خیابان ها را با فحش،تحقیر،شکنجه،زندان فراموش نکنید» این حرف را یکبار به زنی که مدیر در ریاست چهل طالبان بود هم گفتم.نه چادری داشت و نه با محرم از خانه بیرون می‌شد. تعداد زیاد تان مصروف خریداری نقاب سیاه و چادری بودید،اما من به فکر اعتراض و سوختاندنش.تعداد زیاد تان سراسیمه به میدان هوایی،رفتید..اما ما کوشش کردیم سرزمین داشته باشیم که در آن بتوانیم نفس آزاد زنانه بکشیم.و همیشه در مقابل مکتب طالبانی تان هم حضور دارم،و همه بداند چهره حقیقی افغانستان تنها شما پیروان مونث و مذکر شریعت هیبت الله نیستید. اشتباه میکنید که همانند بدن یک زن حتا یک سرزمین را هم مال شخصی جهاد،شریعت خود میدانید. #FreeAfghanistan

وقتی این ویدئو دست بدست می‌شد،کابل بودم،اولین بار بود دسته جمعی و گروهی در فضای مجازی فحش میشنیدم،و محکمه های صحرایی حامیان شریعت را نگاه میکردم… من معترض خودم را همیشه یک فرد نه ،یک ملت حس می‌کنم، هیچ وقت از تنهایی نترسیدم، روزی در خیابان افغانستان در مقابل تفنگ طالب و مکتب طالبانی این چادری را لگد مال کردم.دختران بود دستم را میگرفتند که «نکن»اما هیچکس مانع من نشد،نه دختر ترسو وجودم،نه دختران سنتی کنارم و نه طالب و نه اینکه من از یک خانواده مذهبی هستم. اگر امروز طالب به زور شلاق این زندان سیار را همانند رژیم اول شان نمیوانند به تن تان کند.«پس قربانی خیابان ها را با فحش،تحقیر،شکنجه،زندان فراموش نکنید» این حرف را یکبار به زنی که مدیر در ریاست چهل طالبان بود هم گفتم.نه چادری داشت و نه با محرم از خانه بیرون می‌شد. تعداد زیاد تان مصروف خریداری نقاب سیاه و چادری بودید،اما من به فکر اعتراض و سوختاندنش.تعداد زیاد تان سراسیمه به میدان هوایی،رفتید..اما ما کوشش کردیم سرزمین داشته باشیم که در آن بتوانیم نفس آزاد زنانه بکشیم.و همیشه در مقابل مکتب طالبانی تان هم حضور دارم،و همه بداند چهره حقیقی افغانستان تنها شما پیروان مونث و مذکر شریعت هیبت الله نیستید. اشتباه میکنید که همانند بدن یک زن حتا یک سرزمین را هم مال شخصی جهاد،شریعت خود میدانید. #FreeAfghanistan

83,676 Aufrufe

از وقتی خودم را به عنوان انسان شناختم «بی دین شدم» رژیم های اسلامی و زنان سال قبل این ملا از منبر مسجد خیلی تند و وحشیانه خطابش به من این بود : باید در خیابان و چوک کابل لخت میشدم نه در سلول زندان، و در پشت موتر بسته میشدم تا پوستم به زمین میریخت… و تا پند میشد به زنانی که آزادی میخواهند. وحشت ایجاد میشد به زنی که میخواهد انسان بماند نه برده جنسی. بعد اکثرا نر های نکتایی دار و دانشگاهی افغانستان به من واژه «تفریط را استفاده کردند» چون من حق و حقوق انسانی خود را بیشتر از حرف این ملا و پیروانش در جامعه اسلامی، مردسالار و زن ستیز میخواهم. چون من در برابر این عقاید غیر انسانی، سرکوبگر صدای بلندتری داشتم. مطمین هستم اگر روزی در کوچه و پس کوچه توسط گلوله، چاقو مومن تروریست دیندار به قتل برسم، واکنش تان همین است که حق تفریط بودنم بود. مردان در ظاهر دانشگاه رفته نکتایی دار، اما بیچاره تر و ترسو تر ،عقده ی تر ازین ملا در برابر زنانی هستید که در برابر تبعیض جنسیتی، نژادی ، باور و عقاید ، دین،سیاست و جنگ تان اعتراض،مقاومت و ایستادگی بلدند. تعداد دیگر : ترا چه به سیاست،به جنگ؟ در حد فمینیست بودن و فعال حقوق زن باش😏 این جنگ و سیاست،دین ها ابتدا زندگی ما مردم عادی و زن غریب را تباه کرده و میکند. پس شرم میدانم تماشاگر،با عفت برای مردان و صلوات فرستنده باشم. خودم را خارج از قواعد دینی و مردسالاری به عنوان انسان با شرف به رسمیت میشناسم.

از وقتی خودم را به عنوان انسان شناختم «بی دین شدم» رژیم های اسلامی و زنان سال قبل این ملا از منبر مسجد خیلی تند و وحشیانه خطابش به من این بود : باید در خیابان و چوک کابل لخت میشدم نه در سلول زندان، و در پشت موتر بسته میشدم تا پوستم به زمین میریخت… و تا پند میشد به زنانی که آزادی میخواهند. وحشت ایجاد میشد به زنی که میخواهد انسان بماند نه برده جنسی. بعد اکثرا نر های نکتایی دار و دانشگاهی افغانستان به من واژه «تفریط را استفاده کردند» چون من حق و حقوق انسانی خود را بیشتر از حرف این ملا و پیروانش در جامعه اسلامی، مردسالار و زن ستیز میخواهم. چون من در برابر این عقاید غیر انسانی، سرکوبگر صدای بلندتری داشتم. مطمین هستم اگر روزی در کوچه و پس کوچه توسط گلوله، چاقو مومن تروریست دیندار به قتل برسم، واکنش تان همین است که حق تفریط بودنم بود. مردان در ظاهر دانشگاه رفته نکتایی دار، اما بیچاره تر و ترسو تر ،عقده ی تر ازین ملا در برابر زنانی هستید که در برابر تبعیض جنسیتی، نژادی ، باور و عقاید ، دین،سیاست و جنگ تان اعتراض،مقاومت و ایستادگی بلدند. تعداد دیگر : ترا چه به سیاست،به جنگ؟ در حد فمینیست بودن و فعال حقوق زن باش😏 این جنگ و سیاست،دین ها ابتدا زندگی ما مردم عادی و زن غریب را تباه کرده و میکند. پس شرم میدانم تماشاگر،با عفت برای مردان و صلوات فرستنده باشم. خودم را خارج از قواعد دینی و مردسالاری به عنوان انسان با شرف به رسمیت میشناسم.

34,382 Aufrufe

روح ‌و روان دکترنوال السعداوی شاد نوال سعدوای اولین زن فمینیست مصری در کتاب «چهره عریان زن عرب» مینویسد؛ اگر زنان را با حجاب هم پوشاندن بخاطر تجارت دینداری شان بود و اگر برهنه هم کردند بخاطر تجارت سیاسی شان بود… دقیق در مورد همین دین کهنه و مدرن جامعه مردسالار عرب و کشور های اسلامی سرنوشت تلخ زنان را نشان میدهد. در جامعه مردسالار و دینداری جایگاه زن همین است «شی برای تجارت» مردان عرب اینجا شمشیر گرفتند و زنان با موهای خود پیش قدم های ریس جمهور آمریکا نقش کنیز های دلربای جنسی را بازی میکنند. دین مدرن و تجارتی تان تهوع آور تر از دین کهنه تان است .

روح ‌و روان دکترنوال السعداوی شاد نوال سعدوای اولین زن فمینیست مصری در کتاب «چهره عریان زن عرب» مینویسد؛ اگر زنان را با حجاب هم پوشاندن بخاطر تجارت دینداری شان بود و اگر برهنه هم کردند بخاطر تجارت سیاسی شان بود… دقیق در مورد همین دین کهنه و مدرن جامعه مردسالار عرب و کشور های اسلامی سرنوشت تلخ زنان را نشان میدهد. در جامعه مردسالار و دینداری جایگاه زن همین است «شی برای تجارت» مردان عرب اینجا شمشیر گرفتند و زنان با موهای خود پیش قدم های ریس جمهور آمریکا نقش کنیز های دلربای جنسی را بازی میکنند. دین مدرن و تجارتی تان تهوع آور تر از دین کهنه تان است .

21,041 Aufrufe

جاوید کوهستانی به چی جرمی در زندان طالبان تروریست اسیر هست؟ #freejawidkhohistani Shamsia Azarmehr

جاوید کوهستانی به چی جرمی در زندان طالبان تروریست اسیر هست؟ #freejawidkhohistani Shamsia Azarmehr

22,406 Aufrufe

این هم تحفه ما به صحابه صاحب 😑

این هم تحفه ما به صحابه صاحب 😑

15,652 Aufrufe

Videos

ZarminaParyanii's profile picture

جنایت علیه بدنم را حق من میدانند،اما انتخاب و زنده گی انسانی را نه! بلی!کاش در چوک کابل تجاوز ،قتل،برهنه و‌شکنجه ..اما نه در پشت دروازه های بسته. و حالا تعداد جای سنگسار درک می‌کردند که فرخنده و رخشانه ها چقدر بی کسی و تنها بودند و هستند. وقتی تولد شدم خواست خودم نبود«دختر»باشم خواستم نبود در افغانستان و در جامعه مسلمان تولد شوم..از مشخصات زنانه وجودم «از پریود،ثدیه هایم »نفرت داشتم.. اما حالا با همه سنگسار ها،زخم ها،باز میخواهم زنی باشم که خودم دوست دارم. زن که حتا پدر و برادرش دیگر دوستش ندارد..زنی که از سایه و صدای پاهای خودش میلرزد، زنی که یکبار دروازه های خانه اش شکستانده شد، اما زخم آن روی سینه و بدن،روح و روانش باقی ماند و هیچ جای دنیا حس امنیت ندارد. و امکان ندارد، شب های که بخوابم و یک بار به دروازه و شکستن آن فکر نکنم.آخرین تخت خواب راحت قبل از زندان طالب بود..و اینجا قشنگ نیست به من چون حس می‌کنم صد ها هزار کودکم هنوز گیر مانده آنجا در دهن هیولا ها.. قلبم آنجاست که دو سال قبل بودم . اما دیگر نمیخواهم جنایت های مردان مسلمان پشت دروازه های بسته بماند. زندان طالب ،رفتار های ریاکارانه شما تمام سرگذشت زنده گی ام را هر روز مرور می‌کند ، من کی ام و چی ها کشیدم.. تا زنده ام میمانم باز هم نمیخواهم نقش بازی کنم تا فردا صاحب چوکی باشم، می‌خواهم یک صفا کار با شرف باشم، اما درد های زنانه ام را با هیچ قیمتی نمی فروشم «سکوت نمیکنم»

Zarmina Paryani

108,194 Aufrufe • vor 1 Jahr

ZarminaParyanii's profile picture

The Sleeping Dragon In recent days, I have received threatening messages. As a result, I conducted a search to find out who, particularly in Europe—and especially in Germany—are acting as lobbyists for the Taliban. I discovered that a number of media figures and so-called civil activists have, in fact, taken on the role of covert supporters of this terrorist group. One prominent figure among them is Emran Feroz, who, under the guise of journalism, is effectively recognized as one of the main Taliban lobbyists in Europe. The presence and activities of such individuals pose a serious and alarming threat—especially to women, human rights defenders, and victims of Taliban violence. We fled our homeland to escape the Taliban’s terror and brutality, yet even in exile, we are not safe from their shadow of influence and threats. No individual or group should be allowed to freely lobby for a terrorist organization in a country like Germany, which stands for freedom, human rights, and justice. We expect the German judiciary, media, and parliament to address the actions of such individuals with diligence and seriousness. Silence in the face of this danger means legitimizing the Taliban’s quiet and gradual infiltration into free societies. We will not be silenced. With all our strength—and through legal and civil avenues—we will stand against lobbying for the Taliban on European soil. This is a duty we carry and a responsibility the international community must not ignore. @ABaerbock Lars Løkke Rasmussen Cem Özdemir UN in Deutschland Hannah Neumann اژدهای خفته در روزهای اخیر، پیام‌های تهدیدآمیزی دریافت کرده‌ام؛ به همین دلیل، جست‌وجویی انجام دادم تا دریابم چه کسانی در اروپا، به‌ویژه در آلمان، به‌عنوان لابی‌گران گروه طالبان فعالیت می‌کنند. دریافتم که شماری از چهره‌های رسانه‌ای و به‌ظاهر فعالان مدنی، در حقیقت در نقش حامیان پنهان این گروه تروریستی ظاهر شده‌اند. یکی از چهره‌های شاخص در این میان، عمران فیروز است که با پوشش خبرنگار، عملاً به‌عنوان یکی از لابی‌گران اصلی طالبان در اروپا شناخته می‌شود. حضور و فعالیت چنین افرادی، به‌ویژه برای زنان، فعالان حقوق بشر و قربانیان خشونت‌های طالبان، تهدیدی جدی و نگران‌کننده به‌شمار می‌رود. ما از رعب و وحشت طالبان از کشور خود گریختیم، اما امروز، حتی در تبعید نیز از سایه تهدید و نفوذ آن‌ها در امان نیستیم. هیچ فرد یا گروهی نباید در کشوری مانند آلمان، که مدافع آزادی، حقوق بشر و عدالت است، اجازه یابد که به‌صورت آزادانه برای یک گروه تروریستی لابی‌گری کند. ما از نهادهای قضایی، رسانه‌ای و پارلمان آلمان انتظار داریم که با دقت و جدیت به فعالیت این‌گونه افراد رسیدگی کنند. سکوت در برابر این خطر، به‌معنای مشروعیت‌بخشی به نفوذ آرام و تدریجی طالبان در دل جوامع آزاد است. ما صدای خود را خاموش نخواهیم کرد. با تمام توان، از راه‌های قانونی و مدنی، علیه لابی‌گری برای طالبان در خاک اروپا ایستادگی خواهیم کرد. این وظیفه‌ای است بر دوش ما و مسئولیتی است بر عهده جامعه بین‌المللی.

Zarmina Paryani

32,290 Aufrufe • vor 1 Jahr

ZarminaParyanii's profile picture

اعتراض امروز در شهر کلن آلمان کنار فعالان ایرانی علیه اخراج و مهاجر ستیزی توسط جمهوری اسلامی در حق مردم افغانستان و اعدام دسته جمعی زندانی های سیاسی در زندان های جمهوری اسلامی ایران. کاترین شکدم، ۱۲۰ آخوند صاحب قدرت و صلاحیت دار ایران را به بستر خواب خود میبرد... کاری را که چند ماه قبل مرد رنگین پوست بریتانیایی در افغانستان با طالب افغانستان زیر پرچم شریعت طالب در بستر خواب کرد… کاترین‌ها اگر با صد آخوند صلاحیت دار ایران هم بخوابند، اسمش را می‌گذارند «مأموریت»، «اطلاعات»، «کار دیپلماتیک» اما اگر یک مهاجر افغانستان فقط برای نفس کشیدن از بی وطنی و بی قانونی و دهه ها جنگ پناهنده به ایران می‌شوند و امروز با معامله طالب و آخوند اخراج می‌شوند و فاشیست های ایران فریاد می‌زنند: جاسوس! تروریست! مزاحم!کثافت! دشمن! ما هیچکدام نیستیم و فقط سالها جنگ و بدبختی آنقدر مجبور ما کرد که حالا مهاجر ما با سخت ترین کار،خشره ترین کار در ایران هم قناعت کردند. این رفتار ها جنایتی است که روی تن زخمی مردم میماند . هر مهاجر یک انسان است. #نه_به_اعدام #JusticeForAfghanistan #RefugeesAreHuman #StopDeportations #NoToTaliban #HumanRightsForAll

Zarmina Paryani

25,159 Aufrufe • vor 11 Monaten